Gå til innhold

Gammeldagse holdninger?


Wiskola

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Siterer deg nå: "Ikke gjør deg dummere enn du er"

Som i; du forstår hva som menes om du legger godvilja til. Ikke gjør deg dum. 

Det, til hva du svarte med, er det hav imellom :)

Du svarte jo i tillegg ikke på det jeg skrev i det hele tatt? Som jeg skrev: jeg skrev ingen ting om at de som mener annerledes enn meg er mindre i tellugente, derfor trenger jeg ikke prøve ut å være ner åpen om ulike holdninger. 

Ser du det nå? 

Anonymkode: 79be4...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Merkelig hvor mye rart folk henger seg opp i. Bildet tok jeg fordi jeg søkte på randome ting på Pixabay. Kunne gjerne hatt avbildet en niqab også, men tipper folk hadde blitt like misfornøyde da. Jeg mener det er forskjell på en strand og en by, for eksempel.

Jeg vil gjerne vite hvor grensene går. Først da kan en avgjøre om jeg selv en gang skulle være skyld i uønsket oppmerksomhet, grunnet uanstendig bekledning, eller motsatt kunne gi uønsket oppmerksomhet til andre uten å føle noen form for skyld. 

Anonymkode: 77722...084

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne vite hvor grensene går. Først da kan en avgjøre om jeg selv en gang skulle være skyld i uønsket oppmerksomhet, grunnet uanstendig bekledning, eller motsatt kunne gi uønsket oppmerksomhet til andre uten å føle noen form for skyld. 

Anonymkode: 77722...084

Hva er du ute etter? Meter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wiskola skrev:

Hva er et regelbrudd?

AnonymBruker-funksjonen

Vi ønsker å tilby brukerne våre muligheten til å kunne poste med skjult brukernavn enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. Ved å hake av for "post som anonym" når du skal legge inn et innlegg, vil brukernavnet ditt bli skjult i akkurat dette innlegget. Du er selv ansvarlig for å hake av denne boksen, moderatorene har ikke mulighet til å anonymisere innlegg i etterkant. Moderatorene har mulighet til å sjekke brukernavnet som står bak innlegget ved regelbrudd.

Det er ikke lov til å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere- dette regnes som brukerangrep.

Anonymkode: 71503...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker-funksjonen

Vi ønsker å tilby brukerne våre muligheten til å kunne poste med skjult brukernavn enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. Ved å hake av for "post som anonym" når du skal legge inn et innlegg, vil brukernavnet ditt bli skjult i akkurat dette innlegget. Du er selv ansvarlig for å hake av denne boksen, moderatorene har ikke mulighet til å anonymisere innlegg i etterkant. Moderatorene har mulighet til å sjekke brukernavnet som står bak innlegget ved regelbrudd.

Det er ikke lov til å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere- dette regnes som brukerangrep.

Anonymkode: 71503...2a1

Gikk jeg til angrep? Sa bare at jeg personlig synes det er rart at folk velger å kommentere anonymt. Spesielt fordi det er veldig slitsomt for den man diskuterer med. Som jeg har sagt flerfoldige ganger: folk får gjøre og mene hva de vil. Du får rapportere meg, da, hvis du ble veldig lei deg for at jeg synes det er rart folk kommenterer anonymt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Hva er du ute etter? Meter?

Det må da være du som vet det? Det er dine holdninger/meninger, så da antar jeg at du har en mal på hvordan det skal være. Hvor grensen mellom anstendig og uanstendig går. Grensen mellom strand og by osv. Grensen mellom selv å være årsaken/måtte påta seg skylden for uønsket oppmerksomhet, og det å være uskyldig. 

Anonymkode: 77722...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Wiskola skrev:

Gode gud. Jeg mente at jeg stilte et spørsmål for å manne opp til diskusjon, noe jeg åpenbart klarte.

Nja, det var ikke det du skrev der oppe :) Du må skrive det, ikke forvente at folk skal skjønne hva du tenker mellom det du skriver. 

Kanskje det er det som er feil? At du ordlegger det klønete og ikke er så flink til å forklare hva du står for? 

Det er nemlig svært lite oppsiktsvekkende ved meningene dine. De blir delt av mange, noen av de også av meg. 

Men du forklarer deg veldig dårlig senere i tråden innimellom alle ufinheter og personangrep. 

Du burde prøve en annen debatteknikk. For om det er slik du sier til andre irl også, er det ikke rart at ingen er så enig. Du skri er veldig bastant i hi, og så plutselig er du ikke så bastant og unyansert allikevel. 

Du burde forresten stille spørsmål ved din fars kompetanse. For som man ser er trenden med abort synkende, og det er absolutt ikke slik at kvinner  flyr til sykehuset for å ta abort i stedenfor å ta pilla. 

Anonymkode: 79be4...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg ny respekt for deg. Er helt enig med deg i alt dette. Men hvorfor ikke være stolt av disse rotnorske meningene dine, i stedet for å se med romantisk og lengselsfylt blikk mot islam? Det du skriver om her var HELT vanlig og normalt å tenke og mene (og si høyt) frem til ca 80-tallet.

Anonymkode: 25c58...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det må da være du som vet det? Det er dine holdninger/meninger, så da antar jeg at du har en mal på hvordan det skal være. Hvor grensen mellom anstendig og uanstendig går. Grensen mellom strand og by osv. Grensen mellom selv å være årsaken/måtte påta seg skylden for uønsket oppmerksomhet, og det å være uskyldig. 

Anonymkode: 77722...084

Som jeg sa tidligere, jeg har svart på hva jeg anser som anstendig bekledning, så det får du gå tilbake for å finne. Jeg forklarer ikke det flere ganger. Jeg mener at så lenge man velger å gå lettkledd må man nesten ta litt av skylda selv for at man får uønsket oppmerksomhet. Hvorfor tar man på seg minimalt med klær om man ikke ønsker at folk skal se kroppen? Det lurer jeg på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Gikk jeg til angrep? Sa bare at jeg personlig synes det er rart at folk velger å kommentere anonymt. Spesielt fordi det er veldig slitsomt for den man diskuterer med. Som jeg har sagt flerfoldige ganger: folk får gjøre og mene hva de vil. Du får rapportere meg, da, hvis du ble veldig lei deg for at jeg synes det er rart folk kommenterer anonymt.

Ja. Det regnes som brukerangrep ;)  Og nå driver du med hersketeknikker også :) Takk og farvel til deg. 

Anonymkode: 71503...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg ny respekt for deg. Er helt enig med deg i alt dette. Men hvorfor ikke være stolt av disse rotnorske meningene dine, i stedet for å se med romantisk og lengselsfylt blikk mot islam? Det du skriver om her var HELT vanlig og normalt å tenke og mene (og si høyt) frem til ca 80-tallet.

Anonymkode: 25c58...c74

Som du ser her, det er ikke så populært om man ytrer disse meningene. Jeg ser ikke med et lengselsfylt blikk mot islam, men liker godt kulturene hvor islam er den framtredende religionen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wiskola skrev:

Som jeg sa tidligere, jeg har svart på hva jeg anser som anstendig bekledning, så det får du gå tilbake for å finne. Jeg forklarer ikke det flere ganger. Jeg mener at så lenge man velger å gå lettkledd må man nesten ta litt av skylda selv for at man får uønsket oppmerksomhet. Hvorfor tar man på seg minimalt med klær om man ikke ønsker at folk skal se kroppen? Det lurer jeg på.

Nei, jeg vet ikke jeg. Kanskje fordi man er varm? Sommeren kommer gjerne med en del plussgrader, for eksempel. 

Anonymkode: 79be4...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiskola skrev:

 

  • Kjønnsroller: Jeg mener at biologisk sett er det noen ting i samfunnet som passer bedre for kvinner og menn. Kvinner er bedre egnet til å f.eks ta vare på barn, og menn som er fysisk sterkere er bedre egnet til f.eks fysisk arbeid. 

Biologisk sett er det forskjell på kvinner og menn. Men man må heller ikke se bort i fra individuelle forskjeller. Noen egenskaper er vanligst hos menn, men det betyr ikke at alle menn har disse egenskapene. Noen egenskaper er vanligst hos kvinner, men det betyr ikke at alle kvinner har disse egenskapene. Jeg mener man i et moderne opplyst samfunn må la alle velge yrke og levemåte ut i fra sine personlige egenskaper og interesser, hva som passer dem personlig, ikke ut i fra hva som passer for kvinner og menn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Thyra skrev:

Biologisk sett er det forskjell på kvinner og menn. Men man må heller ikke se bort i fra individuelle forskjeller. Noen egenskaper er vanligst hos menn, men det betyr ikke at alle menn har disse egenskapene. Noen egenskaper er vanligst hos kvinner, men det betyr ikke at alle kvinner har disse egenskapene. Jeg mener man i et moderne opplyst samfunn må la alle velge yrke og levemåte ut i fra sine personlige egenskaper og interesser, hva som passer dem personlig, ikke ut i fra hva som passer for kvinner og menn. 

Ja, selvfølgelig. Du finner kvinner som ikke er gode omsorgspersoner og menn som er fantastiske omsorgspersoner. Men jeg mener at man til en viss grad kan generalisere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet ikke jeg. Kanskje fordi man er varm? Sommeren kommer gjerne med en del plussgrader, for eksempel. 

Anonymkode: 79be4...f9d

Når man ser kvinner/jenter rundt julebordsesongen med lårkorte skjørt eller kjoler, så er det vel neppe fordi man er varm, men ser poenget ditt med sommer, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss TS, her har du tiltrukket det verste grumset på forumet for å ha noe jeg mener er helt legitime meninger.
Flott at folk er forskjellige! 

Jeg er sterkt uening med deg om narkotika, jeg mener man bør slutte å sløse resurser på å plage syke mennesker, og heller fokusere på å hjelpe dem. Det er ikke narkotikaen i seg selv som er problemet, det er mental helse.

Alkohol hadde 100% blitt forbudt i dag dersom det nylig ble funnet opp. Jeg er ikke avholds, men drikker kanskje 10 øl i året.

Bekledning, vel, kle deg som du vil, men ikke grin om du blir lagt merke til. Nei, det er aldri din egen feil om du blir overfalt.

Abort er jeg 100% for, men det er fremdeles drap.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Wiskola skrev:

Som jeg sa tidligere, jeg har svart på hva jeg anser som anstendig bekledning, så det får du gå tilbake for å finne. Jeg forklarer ikke det flere ganger. Jeg mener at så lenge man velger å gå lettkledd må man nesten ta litt av skylda selv for at man får uønsket oppmerksomhet. Hvorfor tar man på seg minimalt med klær om man ikke ønsker at folk skal se kroppen? Det lurer jeg på.

Tar man på seg minimalt med klær må man kanskje tåle at folk ser på kroppen. Men man må på ingen måte tåle at folk tar seg til rette på kroppen. 

Endret av Thyra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Som du ser her, det er ikke så populært om man ytrer disse meningene. Jeg ser ikke med et lengselsfylt blikk mot islam, men liker godt kulturene hvor islam er den framtredende religionen.

Vet du noe om disse kulturene? 

For en det noen kulturer som i sin sannhet er ufrie, så er det vel disse? 

Hvor kvinnen er et objekt som skal eies, og mannen er en undersått som helst kun skal ånde for å brødfø koner og barn. 

Jeg forstår ikke hvordan noen kan lengte etter dette. 

Anonymkode: 79be4...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Tar man på seg minimalt med klær må man kanskje tåke at folk ser på kroppen. Men man må på ingen måte tåle at folk tar seg til rette på kroppen. 

Nei, selvfølgelig. Det er en enorm forskjell der, som jeg har sagt tidligere i tråden her. Jeg snakker om uønsket oppmerksomhet i form av kanskje blikk eller kommentarer, ikke fysiske overgrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wiskola skrev:

Som jeg sa tidligere, jeg har svart på hva jeg anser som anstendig bekledning, så det får du gå tilbake for å finne. Jeg forklarer ikke det flere ganger. Jeg mener at så lenge man velger å gå lettkledd må man nesten ta litt av skylda selv for at man får uønsket oppmerksomhet. Hvorfor tar man på seg minimalt med klær om man ikke ønsker at folk skal se kroppen? Det lurer jeg på.

Det er en for liten utgreiing om hva du mener er anstendig, samt hvor grensene går. 

Noen har vel på seg litt mindre klær grunnet varmen kanskje? Eller kanskje det er praktisk når de går fra stranden og hjem? Eller at det er praktisk ved ulike aktiviteter deler av året. Selv velger jeg en t-skjorte når det er over 20-grader, men det er grunnet varmen og kanskje et ønske om litt sol på armene, ikke fordi en tilfeldig person skal kikke på armene mine. Om noen da skulle føle seg fristet til å rope noen obskøne ord til meg eller ta på kroppen min, er det da min feil?  

Anonymkode: 77722...084

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...