Gå til innhold

Gammeldagse holdninger?


Wiskola

Anbefalte innlegg

Jeg skylder aldri på kvinner som blir voldtatt. Jeg vet også at man har lov å drikke alkohol og ta abort i Norge. Men, om jeg ikke støtter ts i alt, så tror jeg mange kan begrense seg og kanskje kan ta til seg noe av tidligere tiders tankesett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Beklager. Du må tydeligvis få alt inn med teskje. Når man er i en sosial kontekst hvor man ikke har noe reelt "valg" på å være lettkledd, selvfølgelig er ikke kvinnene skyld i det da.

Dersom en kvinne er anstendig kledd for stranden, er hun ikke skyld i at en ukjent person gir henne uønsket oppmerksomhet. Men dersom den samme kvinne beveger seg x antall meter bort fra stranden, så er hun plutselig skyldig i uønsket oppmerksomhet fra en ukjent person. Hvor går grensen da? Hvor langt unna stranden går grensen fra anstendig til uanstendige bekledning? Hvor mye av hudens overflate/hvilke deler av kroppens overflate må være dekket for at en ikke er skyld i uønsket oppmerksomhet? 

Anonymkode: 77722...084

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som jeg presiserte tenkte jeg mest på bekledning, kjønnsroller og abort. DET stopper menneskets utvikling! Det er nok ikke mitt syn som er svart/hvitt... Du sa dette her i HI: Har jeg "akseptable" holdninger, eller er jeg feil sammenskrudd? Når du da får svar at det ikke er akseptable holdninger godtar du ikke det. Om du ikke tåler svarene du får burde du ikke spurt om det.

Anonymkode: 71503...2a1

Jeg er nok til tider litt vel kunstnerisk når jeg skriver og bruker virkemidler jeg ikke burde brukt. Jeg tåler absolutt å bli sagt i mot, ellers hadde jeg ikke laget meg en konto på dette forumet likevel (noe jeg forøvrig anbefaler sterkt i stedet for å kommentere anonymt). Jeg anser ikke retten til å drepe ufødte barn som et framskritt i menneskets utvikling. Der er vi bare grunnleggende uenig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg skylder aldri på kvinner som blir voldtatt. Jeg vet også at man har lov å drikke alkohol og ta abort i Norge. Men, om jeg ikke støtter ts i alt, så tror jeg mange kan begrense seg og kanskje kan ta til seg noe av tidligere tiders tankesett. 

Verdt å merke seg: jeg skylder ikke på kvinner dersom de blir voldtatt. Voldtekt er en grusom, umenneskelig forbrytelse. Derfor jeg var nøye med å skrive "uønsket oppmerksomhet" i den opprinnelige posten. Mente da mer f.eks blikk eller kommentarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom en kvinne er anstendig kledd for stranden, er hun ikke skyld i at en ukjent person gir henne uønsket oppmerksomhet. Men dersom den samme kvinne beveger seg x antall meter bort fra stranden, så er hun plutselig skyldig i uønsket oppmerksomhet fra en ukjent person. Hvor går grensen da? Hvor langt unna stranden går grensen fra anstendig til uanstendige bekledning? Hvor mye av hudens overflate/hvilke deler av kroppens overflate må være dekket for at en ikke er skyld i uønsket oppmerksomhet? 

Anonymkode: 77722...084

Akkurat med hva jeg anser som anstendig bekledning har jeg svart på, henviser dit jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du skjønte hva som mentes i innlegget. Ikke gjør deg dummere enn du er.. 

Anonymkode: 79be4...f9d

Jeg klarer om ikke annet å forholde meg til det faktum at folk mener ulike ting, uten å mene at andre har mindre intelligens av den grunn. Du bør prøve det ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Wiskola skrev:

Jeg er nok til tider litt vel kunstnerisk når jeg skriver og bruker virkemidler jeg ikke burde brukt. Jeg tåler absolutt å bli sagt i mot, ellers hadde jeg ikke laget meg en konto på dette forumet likevel (noe jeg forøvrig anbefaler sterkt i stedet for å kommentere anonymt). Jeg anser ikke retten til å drepe ufødte barn som et framskritt i menneskets utvikling. Der er vi bare grunnleggende uenig.

Når man ikke har noe bedre å komme med... :) Vel, dine meninger er ikke akseptable. Der har du svaret ditt. Noe sier meg at denne diskusjonen du har med meg har du hatt med flere andre så jeg forstår ikke hvorfor du spurte her når du vet svaret.

Anonymkode: 71503...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når man ikke har noe bedre å komme med... :) Vel, dine meninger er ikke akseptable. Der har du svaret ditt. Noe sier meg at denne diskusjonen du har med meg har du hatt med flere andre så jeg forstår ikke hvorfor du spurte her når du vet svaret.

Anonymkode: 71503...2a1

Går litt i surr med alle dere anonyme, beklager det. Det eneste jeg mente med anonym-kommentaren var at jeg iallfall har registert meg her og tar all negativ feedback etterhvert som den kommer inn. Jeg personlig synes det er merkelig å kritisere noen for å ikke akseptere negativ feedback når man selv kommenterer anonymt. Sikkert nok en ting vi er uenige om. Synes forøvrig det er spesielt du sier at mine meninger ikke er akseptable. Hvem bestemmer hva som er akspetabelt å mene eller ikke? Du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Wiskola skrev:

Burde utdypt mer i den originale posten, beklager! Det kan selvfølgelig være at jeg har feil i definisjonen, men slik jeg anser "anstendig bekledning" er å ikke gå i veldig korte shorts (altså, der rumpa nesten henger utenfor, vanlige shorts ser jeg selvfølgelig ikke noe problem med), topper som såvidt går under puppene eller veldig utrigning. Folk får selvfølgelig gå med hva de vil, dette er jo som jeg skrev bare slik jeg tenker på ting.

Greit. Hvor langt unna stranden kan man gå lettkledd før du anser det som uanstendig, og man selv er skyld i uønsket oppmerksomhet fra andre? 

Er profilbildet ditt et eksempel på anstendig bekledning? En slags mal? 

Anonymkode: 77722...084

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Jeg klarer om ikke annet å forholde meg til det faktum at folk mener ulike ting, uten å mene at andre har mindre intelligens av den grunn. Du bør prøve det ut.

Jeg er helt inneforstått med at folk mener ulikt om ulike ting. Så det trenger jeg ikke å prøve ut. 

Hvor kom intelligensen inn? Tror nemlig ikke jeg har skrevet noe sol helst sted at de som mener noe annet enn meg er mindre intelligente.. Du får ta personangrepene og stråmennene fer de hører hjemme ;)

Anonymkode: 79be4...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Greit. Hvor langt unna stranden kan man gå lettkledd før du anser det som uanstendig, og man selv er skyld i uønsket oppmerksomhet fra andre? 

Er profilbildet ditt et eksempel på anstendig bekledning? En slags mal? 

Anonymkode: 77722...084

Merkelig hvor mye rart folk henger seg opp i. Bildet tok jeg fordi jeg søkte på randome ting på Pixabay. Kunne gjerne hatt avbildet en niqab også, men tipper folk hadde blitt like misfornøyde da. Jeg mener det er forskjell på en strand og en by, for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Nå er jeg noen år eldre da, jeg er 40, men jeg er tildels enig med deg. Jeg tenker likevel at folk må få gjøre som de vil, da det tross alt er deres liv. Men jeg er avholds, og jeg fatter ikke at folk er villige til å bruke sånne summer på noe som egentlig bare gjør dem dårlige på sikt. Jeg synes det er ren idioti å drikke seg full feks. Men hva de gjør så lenge jeg ikke er i nærheten, får være opp til dem. 

Bekledning... tja.. Jeg kan godt ha en utringning jeg, men jeg hadde aldri gått på byen i bh og hotpants som jeg ser enkelte gjør. Og selv om man aldri skal unnskylde en voldtekt eller et overfall, så tenker jeg at damer flest bør vite at enkelte menn alltid vil være så analfabete bavianer at de ikke skjønner at de ikke er fritt villt når de går sånn. 

Kjønnsroller er jeg egentlig helt enig med deg i. Lik lønn for lik jobb, like muligheter, frihet til å velge hva man vil osv ja. Men det ER forskjell på menn og kvinner, styrker og svakheter. Sånn er det bare. 

Narkotika er jeg så totalt mot! Jeg er også en av dem som er veldig mot legalisering av hasj og marihuana. Det er ofte en innfallsvinkel til hardere stoffer, det svekker dømmekraften osv. Jeg kan godta medisinsk cannabisolje for visse pasientgrupper, under streng kontroll. Men der stopper det. Har sett hvordan enkelte i utenlandske grupper for personer med kroniske sykdommer bruker dette og hvor idiotiske valg de tar av det. 

Abortspørsmålet er jeg helt uenig med deg i! Jeg hadde aldri klart å gjennomføre en abort selv hvis barnet hadde vært levedyktig på sikt. Men jeg synes ikke man skal nekte andre abort av den grunn. Det er bedre at barnet aborteres bort enn at det vokser opp som uønsket. 

Anonymkode: 0ed2b...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt inneforstått med at folk mener ulikt om ulike ting. Så det trenger jeg ikke å prøve ut. 

Hvor kom intelligensen inn? Tror nemlig ikke jeg har skrevet noe sol helst sted at de som mener noe annet enn meg er mindre intelligente.. Du får ta personangrepene og stråmennene fer de hører hjemme ;)

Anonymkode: 79be4...f9d

Siterer deg nå: "Ikke gjør deg dummere enn du er"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Wiskola said:

Jeg er nok til tider litt vel kunstnerisk når jeg skriver og bruker virkemidler jeg ikke burde brukt. Jeg tåler absolutt å bli sagt i mot, ellers hadde jeg ikke laget meg en konto på dette forumet likevel (noe jeg forøvrig anbefaler sterkt i stedet for å kommentere anonymt). Jeg anser ikke retten til å drepe ufødte barn som et framskritt i menneskets utvikling. Der er vi bare grunnleggende uenig.

Alle som skriver i forumet har en konto, ellers kunne vi ikke skrevet her.

Anonymkode: 39c66...800

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wiskola skrev:

Går litt i surr med alle dere anonyme, beklager det. Det eneste jeg mente med anonym-kommentaren var at jeg iallfall har registert meg her og tar all negativ feedback etterhvert som den kommer inn. Jeg personlig synes det er merkelig å kritisere noen for å ikke akseptere negativ feedback når man selv kommenterer anonymt. Sikkert nok en ting vi er uenige om. Synes forøvrig det er spesielt du sier at mine meninger ikke er akseptable. Hvem bestemmer hva som er akspetabelt å mene eller ikke? Du?

Dette er regelbrudd, så vet du det ;)

Du spurte jo om dine meninger var akseptable i HI så igjen, hvorfor spør når du ikke tåler svaret? :rolleyes:

Anonymkode: 71503...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wiskola skrev:

Jeg er nok til tider litt vel kunstnerisk når jeg skriver og bruker virkemidler jeg ikke burde brukt. Jeg tåler absolutt å bli sagt i mot, ellers hadde jeg ikke laget meg en konto på dette forumet likevel (noe jeg forøvrig anbefaler sterkt i stedet for å kommentere anonymt). Jeg anser ikke retten til å drepe ufødte barn som et framskritt i menneskets utvikling. Der er vi bare grunnleggende uenig.

Kunstnerisk når du skriver? Bruker virkemidler? Hæ? Du bruker da svært lite virkemidler i tekstene dine, annet enn personangrep? 

Anonymkode: 79be4...f9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle som skriver i forumet har en konto, ellers kunne vi ikke skrevet her.

Anonymkode: 39c66...800

Greit, velge å kommentere anonymt da. Potato, potato. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er regelbrudd, så vet du det ;)

Du spurte jo om dine meninger var akseptable i HI så igjen, hvorfor spør når du ikke tåler svaret? :rolleyes:

Anonymkode: 71503...2a1

Hva er et regelbrudd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kunstnerisk når du skriver? Bruker virkemidler? Hæ? Du bruker da svært lite virkemidler i tekstene dine, annet enn personangrep? 

Anonymkode: 79be4...f9d

Gode gud. Jeg mente at jeg stilte et spørsmål for å manne opp til diskusjon, noe jeg åpenbart klarte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man ikke har noe bedre å komme med... :) Vel, dine meninger er ikke akseptable. Der har du svaret ditt. Noe sier meg at denne diskusjonen du har med meg har du hatt med flere andre så jeg forstår ikke hvorfor du spurte her når du vet svaret.

Anonymkode: 71503...2a1

TS sine meninger er ikke akseptable 😄 Hvilket årstall lever du i da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...