Gå til innhold

Gammeldagse holdninger?


Wiskola

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Du har svært gammeldagse holdninger. Du kan gjerne ha dem, men vær så snill ikke prakk din holdning på andre og ikke se ned på dem som ikke deler holdningene dine. Siden du har fått høre det ofte regner jeg med at du dessverre ikke er så flink til å skjule dem.

Og heldigvis for det!

Anonymkode: 71503...2a1

Jeg har fått høre at meningene mine er unormale når det har vært diskusjon rundt temaene ovenfor. Som sagt over her, så er jeg tilhenger av valgfrihet, og at folk må få mene det de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjelder dette i alle sammenhenger? Eller er det steder hvor kvinner kan være lettkledd, men samtidig ikke måtte påta seg ansvaret for uønsket oppførsel fra andre mennesker? 

Anonymkode: 77722...084

Litt usikker på om jeg tolket spørsmålet ditt riktig nå, men det er jo visse steder hvor man "må" være lettkledd. Stranda, f.eks. Slike ting du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Litt usikker på om jeg tolket spørsmålet ditt riktig nå, men det er jo visse steder hvor man "må" være lettkledd. Stranda, f.eks. Slike ting du tenkte på?

F.eks. 

Anonymkode: 77722...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

F.eks. 

Anonymkode: 77722...084

Har ikke flere eksempler, om det var det du lurte på. Kan være du har noen jeg ikke har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Har ikke flere eksempler, om det var det du lurte på. Kan være du har noen jeg ikke har tenkt på.

Det jeg lurer på er hvordan du stiller deg til såkalt lettkledd bekledning på stranda, i svømmehallen, o.l. 

Anonymkode: 77722...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det jeg lurer på er hvordan du stiller deg til såkalt lettkledd bekledning på stranda, i svømmehallen, o.l. 

Anonymkode: 77722...084

Det er jo visse tilfeller man "må" gå lettkledd, det har jeg selvfølgelig ingen problemer med. Må sies at jeg ikke akkurat oppsøker disse stedene, vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Wiskola skrev:

Jeg har fått høre at meningene mine er unormale når det har vært diskusjon rundt temaene ovenfor. Som sagt over her, så er jeg tilhenger av valgfrihet, og at folk må få mene det de vil.

Slike holdninger synes jeg ikke hører hjemme i dagens samfunn så om det blir diskusjon rundt temaene kan du egentlig bare trekke deg unna.

Anonymkode: 71503...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Det er jo visse tilfeller man "må" gå lettkledd, det har jeg selvfølgelig ingen problemer med. Må sies at jeg ikke akkurat oppsøker disse stedene, vel og merke.

Hvorfor er det OK? 

Anonymkode: 77722...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slike holdninger synes jeg ikke hører hjemme i dagens samfunn så om det blir diskusjon rundt temaene kan du egentlig bare trekke deg unna.

Anonymkode: 71503...2a1

Med andre ord, man skal mene som resten, og om man er uenig skal man holde kjeft? Er du klar over hvor sterk ytringsfriheten er i Norge?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det OK? 

Anonymkode: 77722...084

Jeg tenker jo at da er det i sosiale kontekster hvor det egentlig ikke er noe annet valg enn å gå lettkledd, med mindre man vil bruke f.eks burkini, men det er jo en religiøs greie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Jeg tenker jo at da er det i sosiale kontekster hvor det egentlig ikke er noe annet valg enn å gå lettkledd, med mindre man vil bruke f.eks burkini, men det er jo en religiøs greie der.

Er kvinnene da skyld i uønsket oppmerksomhet fra andre, dersom de velger å oppsøke strender eller svømmehallen, og velger annen bekledning enn f.eks. en burkini?

Anonymkode: 77722...084

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Med andre ord, man skal mene som resten, og om man er uenig skal man holde kjeft? Er du klar over hvor sterk ytringsfriheten er i Norge?

Når det kommer til slike meninger, ja. På lik linje som at ekstremistiske religiøse meninger også bør forsvinne. Slike meninger stopper menneskets utvikling.

Du får jo trøbbel gang på gang med holdningene dine, så med mindre du ønsker å være viggo venneløs bør du kanskje holde meningene dine for deg selv. Spesielt bekledning, kjønnsroller og abort. Du sier også at dette bare er et utvalg av dine gammeldagse holdninger...

Anonymkode: 71503...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike holdninger synes jeg ikke hører hjemme i dagens samfunn så om det blir diskusjon rundt temaene kan du egentlig bare trekke deg unna.

Anonymkode: 71503...2a1

Grunnen til at det blir diskusjon rundt temaer er jo nettopp fordi folk har forskjellige meninger. Så hvis man skal ha en diskusjon er det jo bare på sin plass at mennesker får ytre hva de mener om saken, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er kvinnene da skyld i uønsket oppmerksomhet fra andre, dersom de velger å oppsøke strender eller svømmehallen, og velger annen bekledning enn f.eks. en burkini?

Anonymkode: 77722...084

Igjen: svømmehaller og/eller strender er sosiale kontekster hvor man i prinsippet ikke har noe annet valg enn å være lettkledd. I det offentlige rom ellers har man et valg, og da er det min personlige mening at man bør kle seg mer anstendig. Det er bare hva jeg mener, hva folk velger å gjøre og mene er en helt annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Igjen: svømmehaller og/eller strender er sosiale kontekster hvor man i prinsippet ikke har noe annet valg enn å være lettkledd. I det offentlige rom ellers har man et valg, og da er det min personlige mening at man bør kle seg mer anstendig. Det er bare hva jeg mener, hva folk velger å gjøre og mene er en helt annen sak.

Du svarer ikke på spørsmålet. 

Anonymkode: 77722...084

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til slike meninger, ja. På lik linje som at ekstremistiske religiøse meninger også bør forsvinne. Slike meninger stopper menneskets utvikling.

Du får jo trøbbel gang på gang med holdningene dine, så med mindre du ønsker å være viggo venneløs bør du kanskje holde meningene dine for deg selv. Spesielt bekledning, kjønnsroller og abort. Du sier også at dette bare er et utvalg av dine gammeldagse holdninger...

Anonymkode: 71503...2a1

Er du seriøs? Mener du at ved at man sier at alkohol er en kjip ting, så stopper man menneskets utvikling? Heldigvis har jeg venner som innser at folk kan mene ulike ting og likevel gå overens. Det er vel heller ditt svart/hvitt-syn som stopper menneskets utvikling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du svarer ikke på spørsmålet. 

Anonymkode: 77722...084

Beklager. Du må tydeligvis få alt inn med teskje. Når man er i en sosial kontekst hvor man ikke har noe reelt "valg" på å være lettkledd, selvfølgelig er ikke kvinnene skyld i det da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wiskola skrev:

Er du seriøs? Mener du at ved at man sier at alkohol er en kjip ting, så stopper man menneskets utvikling? Heldigvis har jeg venner som innser at folk kan mene ulike ting og likevel gå overens. Det er vel heller ditt svart/hvitt-syn som stopper menneskets utvikling.

Som jeg presiserte tenkte jeg mest på bekledning, kjønnsroller og abort. DET stopper menneskets utvikling! Det er nok ikke mitt syn som er svart/hvitt... Du sa dette her i HI: Har jeg "akseptable" holdninger, eller er jeg feil sammenskrudd? Når du da får svar at det ikke er akseptable holdninger godtar du ikke det. Om du ikke tåler svarene du får burde du ikke spurt om det.

Anonymkode: 71503...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike holdninger synes jeg ikke hører hjemme i dagens samfunn så om det blir diskusjon rundt temaene kan du egentlig bare trekke deg unna.

Anonymkode: 71503...2a1

Med holdningene dine som du viser i dette innlegget, så legger du altså opp til at folk ikke skal få ha sine egne meninger? Er det om å gjøre at alle skal være like? All ære til alle de som ikke lar seg rive med av alle andre hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wiskola skrev:

Er du seriøs? Mener du at ved at man sier at alkohol er en kjip ting, så stopper man menneskets utvikling? Heldigvis har jeg venner som innser at folk kan mene ulike ting og likevel gå overens. Det er vel heller ditt svart/hvitt-syn som stopper menneskets utvikling.

Jeg tror du skjønte hva som mentes i innlegget. Ikke gjør deg dummere enn du er.. 

Anonymkode: 79be4...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...