Gå til innhold

Hva synes dere om at folk går i tog i andre land på 17 mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fjollete og flaut. Utelukkende pinlig. 

Akkurat som at det er fjollete om noen fra andre land skal flagge og gå i tog i gatene her. Så mange forskjellige etnisiteter som bor her så ville det jo vært en nasjonaldag noen feiret i tog hver dag....  

Barnehagen her alene har barn fra 40 nasjoner.... 

Anonymkode: 98061...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.5.2019 den 9.42, AnonymBruker skrev:

Hvert år har NRK innslag fra feiringer rundt om i verden, der folk går i gatene med flagg, gjerne også korpsmusikk og synger. Jeg synes dette er så flaut! Er det bare jeg som synes det? 

Folk i andre land kan jo gjerne samles i en park og grille eller noe (som alle andre), men å gå rundt i gatene og vifte med norske flagg er pinlig synes jeg. Blir like flau hver gang jeg ser feiringene rundt om i verden! 

Anonymkode: 1d494...42a

Synes det er greit at nordmenn feirer 17 mai i andre land. Verre med utlendinger, som skal ha bunader og ikke skjønner seg på tradisjoner ol i Norge. Kan de ikke bare la nordmennene få feire nasjonaldagen sin i fred? De lager så mye unødvenige provokasjoner på 17 mai. De har vel noen folkedrakter de kan bruke i sitt eget hjemland?

Anonymkode: 93e35...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er like dumt som å se folk tar med seg ramadan og andre greier hit.

Nordmenn er veldig dårlige på å integrere seg. When in Rome. Act like the romans. 

Anonymkode: 28a6f...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare morsomt!! Har feira 17.mai i utlandet i mange år som barn, og så morsomt vi hadde det.

Anonymkode: 3ab12...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått i tog i Danmark. Flagg i ene hånda og prosecco i andre hånda. 

Anonymkode: 52166...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er greit at nordmenn feirer 17 mai i andre land. Verre med utlendinger, som skal ha bunader og ikke skjønner seg på tradisjoner ol i Norge. Kan de ikke bare la nordmennene få feire nasjonaldagen sin i fred? De lager så mye unødvenige provokasjoner på 17 mai. De har vel noen folkedrakter de kan bruke i sitt eget hjemland?

Anonymkode: 93e35...f40

Det var voldsomt selvmotsigende vettu.

Anonymkode: 360c7...adf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart at nordmenn som vanligvis er besjedne og nøkterne tar av sånn på nasjonaldagen 🙂 da skal det vises frem og hojes og rope hurra i nasjonaldrakter mens korpset spiller så godt de kan og ja... 🙂 men hadde vært mer interessant å høre hva de andre innbyggerne i de ulike landene mener. 

Å feire nasjonaldagen utenlands er koselig det, men en trenger ikke ta helt av da. Feiret i Italia, men da var vi i en stor park. Grillet mat og hadde noen leker og var sosiale. Ingen stengte gater eller tog med politieskorte. Litt mye akkurat det syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle kritiske her synes det er flaut. Flaut? Hvorfor har alt blitt så flaut de seneste årene? Å være flau over å gå i tog var virkelig ikke noe man var på for eksempel 80-tallet. Er det ubehagelig å bli sett? Er det det som er flaut? Kan vi ikke heller glede oss over nasjonaldagen i stedet for å synes det er kleint å bli sett på. Rett og slett drite i hva andre mener om oss. For det er jo det som er det å være flau.

Anonymkode: 01762...f77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit i f.eks Minnesota i og med at det er så mange norske der. Men ja, det er flaut i andre land som ikke har noe med norsk kultur å gjøre.

Anonymkode: 18b8c...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke helt uvanlig at utlendinger feirer ett-eller-annet som vi ikke feirer, selv om de er i Norge? Religiøse høytider, nasjonaldager osv. Jeg husker engang jeg var i Oslo på St. Patricks Day og møtte en stor flokk med drita fulle, grønnkledde irer med firkløver-hatter og det hele. Det var nok både mer høylydt og mer flaut enn et 17. mai-tog i utlandet 😂

Jeg vet ikke om jeg ville gått i et sånt tog selv, akkurat, men det plager meg virkelig ikke. Jeg synes ikke så mye er "flaut", så lenge man oppfører seg som folk, forholder seg til lover og regler og sånn. Av de videoene jeg kan huske å ha sett fra 17. mai så ser det jo ikke ut som man blokkerer hovedgaten liksom, det er jo gjerne å gå i tog rundt skolebygget eller noe slik... 

Det er vel mest for barna man går i tog, vil jeg tro, og de synes sikkert det er stas. Null problem. 

Anonymkode: aba11...551

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Synes det er greit at nordmenn feirer 17 mai i andre land. Verre med utlendinger, som skal ha bunader og ikke skjønner seg på tradisjoner ol i Norge. Kan de ikke bare la nordmennene få feire nasjonaldagen sin i fred? De lager så mye unødvenige provokasjoner på 17 mai. De har vel noen folkedrakter de kan bruke i sitt eget hjemland?

Anonymkode: 93e35...f40

Det er ikke innvandrere med bunad og norsk flagg som provoserer. Det er du som lar deg provosere, som er problemet.

Forsøker innvandrerne å integrere seg i samfunnet vårt, er det galt. Lar de det være, er det også galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎05‎.‎2019 den 9.44, RoH skrev:

Jeg synes det er idiotisk og gå i tog for å hylle statslederne våre uansett om det er i Norge eller i andre land 

Nå er det altså slik at syttendemaitoget ikke er et tog som skal hylle statslederne våre, men en feiring at Norges grunnlov ble undertegnet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Whistler skrev:

Nå er det altså slik at syttendemaitoget ikke er et tog som skal hylle statslederne våre, men en feiring at Norges grunnlov ble undertegnet.

Ja akkurat, eller noe annet 

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kleint. Veldig kleint. 

Jeg har bodd utenlands i flere år. 

Helt greit å feire 17. mai i Norge med alt som hører til. Også helt greit å feire i utlandet med å treffes og spise/drikke. Men å marsjere rundt i gatene i andre land? Kleint. Superkleint. 

Anonymkode: bb15b...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 9.42, AnonymBruker skrev:

Hvert år har NRK innslag fra feiringer rundt om i verden, der folk går i gatene med flagg, gjerne også korpsmusikk og synger. Jeg synes dette er så flaut! Er det bare jeg som synes det? 

Folk i andre land kan jo gjerne samles i en park og grille eller noe (som alle andre), men å gå rundt i gatene og vifte med norske flagg er pinlig synes jeg. Blir like flau hver gang jeg ser feiringene rundt om i verden! 

Anonymkode: 1d494...42a

Du om det. Hva er galt med at folk f.eks i statene feirer 17 mai? Selv om de ikke bor her er de alle stolte av å være norske. At du gidder å bry deg om det. Vi er ett av de få landene som feirer slik som vi gjør. Ha litt stolthet og forståelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Synes det er greit at nordmenn feirer 17 mai i andre land. Verre med utlendinger, som skal ha bunader og ikke skjønner seg på tradisjoner ol i Norge. Kan de ikke bare la nordmennene få feire nasjonaldagen sin i fred? De lager så mye unødvenige provokasjoner på 17 mai. De har vel noen folkedrakter de kan bruke i sitt eget hjemland?

Anonymkode: 93e35...f40

Nordmenn skal få feire overalt, men utlendinger får ikke feire i Norge og kun i egne land ? 😂

Anonymkode: de01b...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.5.2019 den 17.20, AnonymBruker skrev:

Nesten alle kritiske her synes det er flaut. Flaut? Hvorfor har alt blitt så flaut de seneste årene? Å være flau over å gå i tog var virkelig ikke noe man var på for eksempel 80-tallet. Er det ubehagelig å bli sett? Er det det som er flaut? Kan vi ikke heller glede oss over nasjonaldagen i stedet for å synes det er kleint å bli sett på. Rett og slett drite i hva andre mener om oss. For det er jo det som er det å være flau.

Anonymkode: 01762...f77

Nasjonaldagen kan man feire i Norge. 

Anonymkode: de01b...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...