Gå til innhold

Grillinga med svogeren min tar knekken på vår økonomi, nå er jeg lei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes samboer skal spørre deg før han inviterer folk hjem til dere, selv familie. Man må jo si ifra til den man bor med at man kjører grillparty. 

Jeg synes ikke han skal ta det som en selvfølge at du passer og legger barnet deres fordi han plutselig ville ha besøk (igjen, uten at han sa ifra)

Jeg synes ikke det er naturlig at dere betaler både mat og alkohol for bror (med følge) hver gang. Har dere felles øknomi? Om ikke hadde jeg bedt ham betale dette selv.

Er det tenkt at disse 2 kommer kun for å besøke ham? Men det er i deres hjem, du må være med å betale og du må gjøre alt med felles barn fordi han skal drikke med broren? Eller tenker han oppriktig at dette er hyggelig for deg også?

At de bråker når barnet deres skal sove, bryr de seg om det?

Tenker det er dårlig tidspunkt å ta opp når gjestene er på vei og at dere bør snakke om dette senere og finne noen kompromisser her der han ikke overkjører deg helt.

Anonymkode: 73359...31e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grille chorizo?

 

Men snakk med mannen din.

Anonymkode: c74b6...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er smålig som ikke tåler besøk tre ganger på en måned ja. Er det for dyrt så får du instuere mannen til å be broren om å handle med det som trengs neste gang han kommer, ala "kom gjerne over på grilling, men jeg har ikke sjans til å stikke på butikken, så da må du handle med det som trengs".  Deres barn eller bare ditt barn? 

Anonymkode: 95159...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan TS har det, men vi jobber skift og har bare helgene sammen som kjernefamilie. Skulle sambo ha brukt 3 av 4 lørdager på å grille med broren, sitte seint oppe og drikke øl, sove lenge på søndagen så vi aldri fikk kommet oss ut for å gjøre ting sammen og atpåtil forventa at jeg skulle tatt meg av barna mens han ofra familietid på grillfest, da hadde jeg gått fra han. 

Synes at neste gang de vil grille så sier dere at det hadde vært kjempehyggelig, men dere rekker ikke å handle så det kan jo de gjøre. Send også mannen hjem til broren innimellom.

Anonymkode: 1ce5f...857

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grille chorizo?

 

Men snakk med mannen din.

Anonymkode: c74b6...56a

«Elsewhere, some sausages sold as chorizo may not be fermented and cured, and require cooking before eating.»

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chorizo

Anonymkode: f3205...ed3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grille chorizo?

 

Men snakk med mannen din.

Anonymkode: c74b6...56a

Det gjør jeg også :sjenert:

Det står i alle fall chorizo på pakken med de pølsene jeg griller. Snitt dem litt og grill dem. Smaker skikkelig digg!

Anonymkode: 55f8f...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Jeg synes ikke han skal ta det som en selvfølge at du passer og legger barnet deres fordi han plutselig ville ha besøk (igjen, uten at han sa ifra)

Anonymkode: 73359...31e

Han har jo ikke barn, "jeg har en unge" sier ts i åpningsinnlegget. Selv om man selvfølgelig hjelper til når man blir sammen med noen som har barn er det jo naturlig at den som er forelderen legger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hvis ikke de begynner å splitte regninga kan du jo tenke deg hvor dyrt det blir om sommeren når sola steiker og det er flere fridager å ta av. Si at det er greit med grilling, så lenge utgiftene blir delt på og spør hvorfor det må være hos dere hver gang. Selvfølgelig finnes det folk som utnytter det at de kan gå å spise gratis og god mat hos familiemedlemmer... Men kos deg du og da vel, dra ut på restaurant med noen venninner og slå løs håret mens han må legge ungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legger ikke mannen din barnet?

Anonymkode: f880c...6db

Mannen min legger barnet, men ikke når broren er på besøk. Da prioriterer han broren og grillinga. 

Anonymkode: 92347...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor betaler dere alt? Hvorfor ikke grille hos svoger ? Hvorfor er ikke han med å betaler?

Anonymkode: e4573...002

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg inviterte min søster hit i tide og utide for noen år siden, uten at jeg visste det irriterte min mann. Det ble bedre når han sa i fra, og ønsket å bli spurt først. Det er jo ikke riktig at dere skal betale alt? Si neste gang at da kjøper dere med varer? 

Anonymkode: c5898...258

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette, med mindre du og mannen driver cateringvirksomhet for familien.

Det er jo ingen mening skapt i at dere, dersom dere har en stram økonomi, skal arrangere grillparty for svoger m/kone uten at de bidrar.

Jeg tar for gitt at familieøkonomien er stram når tråden har den tittelen den har.

Men. Det virker som det er like mye irritasjon over langvarige besøk som er kilden til innlegget. 

Anonymkode: 55f8f...253

 

3 timer siden, Sylveon skrev:

Enig. Din mann gir jo uttrykk for at han syns dette er veldig hyggelig:) Han har nok høyere terskel for dette fordi at dette er hans bror og han har vokst opp med han! 3 ganger i måneden med besøk må jeg si at høres veldig lite ut spesielt om de er nær i alder:) 

Jeg må si at jeg tenker at du er smålig og lite gjestfri. 

Med tanke på at dere har et barn så må dere ha en veldig stram og dårlig økonomi om 1.800 kr i måneden er nok til å ta livet av den. Her må det gjøres omprioriteringer:) Med barn i huset så dukker det opp mange uventede og tøffe regninger i perioder. Dere trenger langt mer å gå på:) 

Nå er ikke økonomien vår så dårlig at vi knekker sammen på grunn av de 2000 kr mannen bruker på grillinga meg broren. Men jeg merker det absolutt på budsjettet. Vi har et barn sammen og en del utgifter i forbindelse med barnet, og i tillegg til dette driver vi å sparer til ferie og andre kommende utgifter. Synes ikke vi kan avse 2000 kr til tull hver måned. 

Har snakket med mannen om at svoger kunne betalt for deler av maten eller ølen, men min mann mener det er smålig å be om det. Og ja vi har felles økonomi og barnet er vårt felles barn. 

Anonymkode: 92347...62c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettare i mitt hovud å be bror om å ta med drikke enn mat. Veit ikkje heilt kvifor;) Men øl er kostbart, så kanskje han bør be om at bror tek med ein sekspakning eller meir...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, det er smålig å ikke spandere mat på noen hver gang de kommer på besøk? Hvorfor kan de ikke bytte på å betale da?  

Anonymkode: 80ca5...9c0

 

3 timer siden, Sylveon skrev:

Jeg er helt enig med deg i at utgiftene må deles:) som sagt, så skrev jeg at jeg er enig med AB som mente at 3 ganger ikke var mye, men at utgiftene må deles:). 

 

34 minutter siden, BabyBlue skrev:

Hvis ikke de begynner å splitte regninga kan du jo tenke deg hvor dyrt det blir om sommeren når sola steiker og det er flere fridager å ta av. Si at det er greit med grilling, så lenge utgiftene blir delt på og spør hvorfor det må være hos dere hver gang. Selvfølgelig finnes det folk som utnytter det at de kan gå å spise gratis og god mat hos familiemedlemmer... Men kos deg du og da vel, dra ut på restaurant med noen venninner og slå løs håret mens han må legge ungen?

Det er akkurat det som er problemet, det er alltid vi som betaler. Og mannen min sin det er smålig å be om å dele utgiftene. Jeg hadde ikke reagert hvis dette skjedde en gang i blant, men 3 ganger i måneden 600 kr hver gang er litt mye. Og det går av felles økonomi. 

 

Anonymkode: 92347...62c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

 

Det er akkurat det som er problemet, det er alltid vi som betaler. Og mannen min sin det er smålig å be om å dele utgiftene. Jeg hadde ikke reagert hvis dette skjedde en gang i blant, men 3 ganger i måneden 600 kr hver gang er litt mye. Og det går av felles økonomi. 

 

Anonymkode: 92347...62c

Hvis han overhode ikke hører på fornuft om å dele regninga, så hadde jeg tatt tilsvarende beløp fra fellesøkonomien og satt på egen sparekonto, så kanskje han tar hintet. Ikke at du nødvendigvis skal beholde pengene for evig og alltid, men for å statuere et eksempel på hva slik egoisme gjør med fellesskapet.  

Anonymkode: b33d4...fb4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 ganger på en måned er ikke mye. Det er utelukkende positivt å tilbringe tid med familie, ikke bare "kjernefamilie" (les: at det er mor som bestemmer).

Men kostnadene bør deles.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

 

Det er akkurat det som er problemet, det er alltid vi som betaler. Og mannen min sin det er smålig å be om å dele utgiftene. Jeg hadde ikke reagert hvis dette skjedde en gang i blant, men 3 ganger i måneden 600 kr hver gang er litt mye. Og det går av felles økonomi. 

 

Anonymkode: 92347...62c

Jeg syns ikke det er smålig. 2000 er mye penger når man er i etableringsfasen og spesielt hvis det alltid er hos dere sånn at det ikke går begge veier. 

Bare et tips: håper du ikke sier "jeg har en unge" foran mannen din. Skjønner at det sikkert var bare en måte å ordlegge seg på her på forumet, men jeg hadde blitt lei meg hvis min med-forelder hadde sagt det foran meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om at mannen vil være sammen med broren sin 2-3 ganger i måneden. 

Anonymkode: 03223...5ee

Nei, det er faktisk ikke det. Det er derimot snakk om at broren og samboeren hans forventer grilling, gratis mat og alkohol hos TS og mannen flere ganger i mnd, og de holder det gående i timesvis.. Den siste mnd har dette skjedd 3 ganger. Mannen til TS kan helt sikkert treffe broren så ofte han vil, men det trenger jo ikke alltid

a) være hos TS og mannen

b) innebære grillmat og alkohol for flere hundre kroner hver gang som broren - og samboeren hans - ikke bidrar til.

c) foregå til sent på kveld

Hva skjedde med en kopp kaffe eller to et par ettermiddagstimer, liksom?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om at mannen vil være sammen med broren sin 2-3 ganger i måneden. 

Anonymkode: 03223...5ee

Det må nødvendigvis være i helger, for de sitter vel ikke og griller og pimper øl etter øl etter øl på hverdagskvelder, når de skal på jobb dagen etter? Det vil si at TS og mannen så å si aldri har en helg for seg selv.

Endret av Arabella
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...