Gå til innhold

Grillinga med svogeren min tar knekken på vår økonomi, nå er jeg lei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jesus det handler da faen meg ikke om at man ikke vil ha kontakt med de eller ha de på besøk, men ikke så jævla ofte!!

overnattingbesøk på 3-4 dager 5 ganger på 6 mnd i vår lille 52 kvadrat meter leilighet med 1 soverom og 1 stue., selvom vi setter grenser på at de kan komme på besøk og hvor lenge betyr ikke at de ikke er velkommen!

Hvorfor skyr dere som vil være sosial hele tiden til dette? Det er normailt og ville ha alene tid med kjæresten og alene,kan det faen meg ikke være en mellomting???

Anonymkode: 10bb7...0f3

Å måtte ha tid med kjæresten, ja. Å ikke unne kjæresten tid sammen med broren tre ganger i måneden er smålig :) Man har jo 27-28 andre dager i måneden! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Sylveon skrev:

Enig. Din mann gir jo uttrykk for at han syns dette er veldig hyggelig:) Han har nok høyere terskel for dette fordi at dette er hans bror og han har vokst opp med han! 3 ganger i måneden med besøk må jeg si at høres veldig lite ut spesielt om de er nær i alder:) 

Jeg må si at jeg tenker at du er smålig og lite gjestfri. 

Med tanke på at dere har et barn så må dere ha en veldig stram og dårlig økonomi om 1.800 kr i måneden er nok til å ta livet av den. Her må det gjøres omprioriteringer:) Med barn i huset så dukker det opp mange uventede og tøffe regninger i perioder. Dere trenger langt mer å gå på:) 

Ærlig talt, det er smålig å ikke spandere mat på noen hver gang de kommer på besøk? Hvorfor kan de ikke bytte på å betale da?  

Anonymkode: 80ca5...9c0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, det er smålig å ikke spandere mat på noen hver gang de kommer på besøk? Hvorfor kan de ikke bytte på å betale da?  

Anonymkode: 80ca5...9c0

Jeg er helt enig med deg i at utgiftene må deles:) som sagt, så skrev jeg at jeg er enig med AB som mente at 3 ganger ikke var mye, men at utgiftene må deles:). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sylveon skrev:

Å måtte ha tid med kjæresten, ja. Å ikke unne kjæresten tid sammen med broren tre ganger i måneden er smålig :) Man har jo 27-28 andre dager i måneden! 

Hun vel unne han det, mannen kan være  hjemme hos broren  :)

Det du skriver der, viser at du aner ikke hva tråden handler om.

Anonymkode: 10bb7...0f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sylveon skrev:

Å måtte ha tid med kjæresten, ja. Å ikke unne kjæresten tid sammen med broren tre ganger i måneden er smålig :) Man har jo 27-28 andre dager i måneden! 

"kan

Anonymkode: 10bb7...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest ikke 3 ganger i mnd i seg selv er mye, men det jeg reagerer på er at mannen din ikke spør om det er greitt å invitere over og bare gjør det uten å ha snakket med deg først. I tillegg burde svogeren og partneren hans bidra med handelen, er ikke greitt at dere alltid skal betale for grillgildet. Mannen bør også kunne bidra i leggingen med barn. Ser også hvordan det kan være irriterende når det er fridag i morgen, da er det vel fare for de holder det gående ekstra lenge i dag. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 ganger i måneden høres ikke så ille ut, men svoger har nettopp flyttet dit, så dette kan eskalere hvis ikke TS og samboer har en klar dialog. Vi hadde det slik med en nabo. Til å begynne med var det bare hyggelig og vi delte på utgiftene. Men grillmat er jo ofte dyrt, kanskje vi kunne tatt en suppe den dagen i stedet. Problemet var drikkingen. 3-4 øl høres ikke så mye ut. Men i morgen er det fri, kanskje det blir noen til. Og så var det så hyggelig å være sammen, og om tre dager er det helg...

For meg endte det nesten med skilsmisse, for det ble for mye drikking og vi har barn. Mannen min tok heldigvis til fornuft, naboen er alkis. Og ikke velkommen mer.

Anonymkode: 4230d...a6a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jesus det handler da faen meg ikke om at man ikke vil ha kontakt med de eller ha de på besøk, men ikke så jævla ofte!!

overnattingbesøk på 3-4 dager 5 ganger på 6 mnd i vår lille 52 kvadrat meter leilighet med 1 soverom og 1 stue., selvom vi setter grenser på at de kan komme på besøk og hvor lenge betyr ikke at de ikke er velkommen!

Hvorfor skyr dere som vil være sosial hele tiden til dette? Det er normailt og ville ha alene tid med kjæresten og alene,kan det faen meg ikke være en mellomting???

Anonymkode: 10bb7...0f3

Men for faen da 😂😂😂😂😂 bare etterligner deg.. oversensitiv mutch?? 😂😂

detta er da din situasjon, ikke Ts sin. Her er det ikke snakk om overnatting, størrelse på leilighet. Det er snakk om en mann som faktisk ønsker å se broren sin 3 dager i måneden og det er ikke mye. 

Anonymkode: 03223...5ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sylveon skrev:

Å måtte ha tid med kjæresten, ja. Å ikke unne kjæresten tid sammen med broren tre ganger i måneden er smålig :) Man har jo 27-28 andre dager i måneden! 

Helt enig med deg 👍🙂

Anonymkode: 03223...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men for faen da 😂😂😂😂😂 bare etterligner deg.. oversensitiv mutch?? 😂😂

detta er da din situasjon, ikke Ts sin. Her er det ikke snakk om overnatting, størrelse på leilighet. Det er snakk om en mann som faktisk ønsker å se broren sin 3 dager i måneden og det er ikke mye. 

Anonymkode: 03223...5ee

hensyn går begge veier, ønsker ts alene tid, kan bror og kone være på besøk hjemme hos de istede, en bar, en reasturant eller en bar.

Skal det være besøk burde mann resktere at han  må spørre først. Og inviterer når kona hans, hans samboer og mor til hans barn ønsker å ha besøk.

Anonymkode: 10bb7...0f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle sto cafe.

er ikke opptil deg å bestemme hvor ofte og hvor lenge er for lite.

Anonymkode: 10bb7...0f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig med god kommunikasjon i et forhold. Han bør selvsagt snakke med deg før han inviterer. Dere bør også snakke sammen om økonomien og bli enige om hvor mye penger som skal gå til å spandere mat og øl på andre.

Bruker du samme sum pr mnd som han, på å spandere på dine familiemedlemmer feks?

Anonymkode: 0eca5...361

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om dere ber dem, sånn henslengt over telefonen, om "Åh, og denne gangen tenkte vi dere kunne spandere grillmaten. Bare ta det med dere, så fyrer jeg opp grillen så lenge. Ser deg snart! Og du, ikke glem seks-pakningen med øl"!

Blir det plutselig sånn at de ringer opp igjen etter ti minutter og sier "Eh, vi kan ikke likevel, noe har dukket opp".

Spør samboeren din om han kan teste det ut en gang, for å se om de kommer for gratis mat og drikke eller hva.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Parkeringsvakt

Dere betaler alt? Akkurat når det gjelder det kan dere da bare spørre om de kan ta med øl, salat, pølser neste gang det er aktuelt? Om de to er nære, så burde det være enkelt og greit å spørre om. 

Ellers så er det jo litt kjedelig om du må gjøre alle de kjedelige oppgavene hver gang, mens mannen drikker seg brisen og sladrer med broren. Da hadde jeg nok krevd at neste gang var det min tur å drikke øl, og han fikk legge ungen. Så kunne dere alle snakke sammen etterpå. 

Det har jo blitt litt sånn at mange sitter i hvert sitt hus, og det er mange som misliker det. Det var jo vanlig å ha familien nær hver dag, mens nå er det mange som besøker familie kanskje 1 gang i mnd. Men mange mennesker har fortsatt behov for å ha besøk av venner og familie ofte, som for eks hver helg. Det er ganske naturlig mtp at vi er sosiale vesener.

Husk at selv om det kan være litt slit med familie, så betyr nære famileforhold gjerne at du har noen ekstra personer som stiller opp om en av dere skulle brekke foten eller på andre måter trengre hjelp. Såfremt familien ikke er smålig og ego, men du skriver ingenting om det, så regner med de er ok mennesker. 

En annen ting du kan gjøre er å si fra om at det passer bedre på dag x eller y. Altså, det passer best å få besøk for eks på torsdager eller søndager, og at du trenger tirs, ons og torsdag besøksfri. Da har du noen dager du vet er frie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Dere deler på utgiftene.

Dere blir enig om at han spør på forhånd om de kan komme, men da må du selvsagt si ja ofte da det er koselig med grilling nå i finværet. 

De må ta hensyn til at det bor flere i huset og at de holder lavt støynivå.

Mannen må kunne legge barnet.

Svoger må kunne invitere dere over til seg også til grilling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er urimelig å ha bror på besøk 3 dager på en måned, det skal da være mulig selv om han har blitt sammen med ei dame som har barn.

Hvis dere har stram økonomi så tenker jeg de kan delemotor regninga, men du får heller være glad for at han har så godt forhold til broren sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Gliffy skrev:

Jeg syns ikke det er urimelig å ha bror på besøk 3 dager på en måned, det skal da være mulig selv om han har blitt sammen med ei dame som har barn.

Hvis dere har stram økonomi så tenker jeg de kan delemotor regninga, men du får heller være glad for at han har så godt forhold til broren sin.

👏👏 my point exactly 👍👍

Anonymkode: 03223...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏👏Fortsatt  ikke dere,gjester som bestemmer det, men de som bor der!👍👍

Anonymkode: 10bb7...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt TS og hadde reagert på samme måte. Det er ikke alltid det frister å være hyggelig vert etter slitsomme arbeidsdager. Skjønner ikke hvorfor mannen din mener du er smålig fordi du ikke har lyst til å bruke over 1500 kr i mnd på grilling heller. Synes han avfeier deg på en barnslig måte.

Anonymkode: 6403f...c08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det er dere som betaler, så må jo dette bety at det er mannen din som kjøper inn? Altså da av fri vilje. Og er du sikker på at det ikke er mannen din som foreslår grillingen? 

Det kan ikke være svogeren som handler inn, sant..

Anonymkode: 06347...ff9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...