Gå til innhold

Mannen kjøpte meg en katt jeg ikke ønsker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde det var såkalt allmennkunnskap at man ikke kjøper dyr i gave. 🙄 

Du gjør ellers alt at husarbeid? Hva bringer han inn i forholdet og til deg egentlig?? 

 

Jeg hadde ikke akseptert det. ‘Gaven’ hadde blitt videresolgt eller tilbake til oppdretter. Hvis han ikke hadde akseptert det, kunne han ha pakket sakene sine og tatt katta med seg.

Anonymkode: 10bc3...174

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En katt kan fint leve i 15-16 år. Dere må ha pass ved ferier,  selv for kortere perioder. Får dere barn en dag trengs det ekstra tiltak iforhold til dette og man må være ekstra påpasselig med at katten og spedbarn ikke er i samme rom alene. Jeg har selv hatt katt i mange år og hadde blitt rasende om mannen min hadde kommet hjem med en til uten å snakke med meg. Katt er kos men det beslaglegger mye frihet av livet, og da må man ihvertfall ønske det selv og bør være motivert for jobben. Ellers vil det bare oppleves som en byrde. Så løsningen med at mannen din ts betaler maten, forsikringen, veterinær utgifter m. m fungerer helt til dere skal reise og/eller får barn. Da blir du medansvarlig uansett. Men det verste synes jeg er ikke katten i seg selv, men det at han tar avgjørelser over hodet ditt. Skylder på deg etterpå ved at du sa ja, og setter seg i gjeld pga dette. Hva blir det neste? 

Anonymkode: a84ff...35f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Katten kan da fint selges videre til noen andre.

Anonymkode: fa80c...e18

Nja. Om katten er fra en oppdretter, tror jeg ikke det er så enkelt. Oppdretter vil gjerne ha kontroll på hvor katten ender, fordi det gjerne følger en kontrakt over krav på hva man kan og ikke kan gjøre med den, feks. med tanke på avl.

Jeg synes det er veldig sleipt av han å late som dette er en gave til "deg", når det egentlig er han som ønsket seg katt. Derimot synes jeg det også er veldig dumt at du tidligere har sagt "ja" når han har spurt om du kunne tenke deg katt. Da forstår jeg faktisk at han tror det kunne være en fin overraskelse, selv om jeg personlig synes det er idiotisk å anskaffe dyr uten at alle i husholdningen er enige om det.

Jeg er derimot utrolig glad i katter, og kunne aldri levert et lite nurk fra meg etter det først hadde kommet i hus. Jeg tror også jeg heller hadde flyttet med katten dersom mannen ga meg et ultimatum... :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst på katt, og avklarte med gubben at det var greit, FLERE ganger før jeg underskrev kontrakt. Han var også fullstendig klar over at jeg bestilte to fra samme kull, da oppdretter ikke solgte de som alenekatt, og for mindre dårlig samvittighet om det blir lange dager på jobben etc. 

Han var med og hentet dem og dilledullet og lekte og skjemte de bort i to uker, før han plutselig bråsnudde og ikke ville ha noe med dem å gjøre. Han oppholdt seg kun på soverommet og påstod jeg aldri hadde fortalt at jeg kjøpte to....

Nå har han flyttet ut. 

Anonymkode: 143b4...631

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår TS godt, jeg ville fått totalt sjokk dersom en eventuell samboer hadde kommet med katt i "gave" til meg. Det hadde vært helt uaktuelt...! De dyra der får ikke sette en eneste pote inn i mitt hus.

Anonymkode: 86c6b...4f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt å anskaffe katt, eller dyr generelt, uten at alle i husstanden er enige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer det et dyr inn til meg så blir det.

Ufattelig å høre om folk som ikke UMIDDELBART føler sterk omsorg for er dyr. Umulig å relatere seg til mennesker som ser på dyr som en ting.

Men hvem  f er det som kjøper katt når katter dør som fluer i Norge?? Steder der rassh..dumper katter er stappfulle.

Anonymkode: d23bb...260

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min overrasket meg med en liten og dyr rasekatt. Vi er unge og leier leilighet, som det stod i leiekontrakten det ikke er tillatt med husdyr. Huseierne er dog veldig hyggelige, og hadde mest sannsynlig akseptert en renslig innekatt. Saken er at jeg ikke er akkurat en katteperson. Jeg synes de er søte og kan klappe de, men vil helst ikke ha en i huset. Spesielt når økonomien er langt i fra på plass. Når mannen har random spurt meg "kunne du ikke tenkt deg en katt?" så har jeg sagt ja uten tenke stort over det. Jeg kunne tenkt meg når vi har etablert oss og kjøpt hus, men aldri i en million år at jeg hadde ønsket meg en dyr rasekatt akkurat nå..

I tillegg plager dette meg fordi han vet godt jeg ikke er en katteperson, og det er han som elsker katter. Det er mer et kjøp for han, ikke for meg, selv om han nekter for det. Han har aldri overrasket meg med noe jeg virkelig ønsker meg. Jeg har ikke fått bursdagsgave engang de siste to årene (og vi har bare vært gift i to år). 

Jeg ønsker å levere katten tilbake, men det er han ikke med på. Det høres dumt ut, men jeg mistet humøret mitt av dette. Den er kjøpt med penger vi ikke engang har, og jeg ønsker ikke å ha en katt mens vi leier en liten leilighet.. spørsmålet er rett og slett hvor sur jeg har lov til å være? Burde jeg bare akseptere det og prøve å bli vant til det?

Anonymkode: 386dc...56c

Javel.

Han har kjøpt en rasekatt (prislapp sånn ca 10.000 - 15.000) med kredittkortet sitt.

Dere bor i en leieleilighet hvor huseier har forbud mot å ha dyr.

Du vil levere katten tilbake, men vet ikke om han har kjøpt katten med en prøveperiode?

Det funker ikke sånn når du kjøper en raseskatt fra en ryddig og skikkelig oppdretter! :skratte:

Godt forsøk. Det skal du ha.

Anonymkode: 2ee64...622

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks gjorde dette, bare med en valp. Jeg virkelig hater hunder. Alt med dem er dødsirriterende og jeg syns valpen var stygg, ekkel og irriterende og jeg hadde bare lyst til å kaste både den og samboer ut i skogen. Endte med at valpen ble levert tilbake og jeg slo opp med samboer uker etterpå. 

Anonymkode: 45b17...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten rasekatt??? Hvilken rase er det? 

Anonymkode: 7684c...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Liten rasekatt??? Hvilken rase er det? 

Anonymkode: 7684c...086

Regner med at TS mener liten som i kattunge?
Rasekatt fordi han har satt dem skyldig minst 10 løk, så da må det jo være en av de "fancy" rasene som feks Maine Coon, Ragdoll, Bengal/Savannah eller noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2019 at 4:55 AM, AnonymBruker said:

Min eks gjorde dette, bare med en valp. Jeg virkelig hater hunder. Alt med dem er dødsirriterende og jeg syns valpen var stygg, ekkel og irriterende og jeg hadde bare lyst til å kaste både den og samboer ut i skogen. Endte med at valpen ble levert tilbake og jeg slo opp med samboer uker etterpå. 

Anonymkode: 45b17...a22

Typisk eksempel på en pill råtten stygg sjel. Spør hva en psykolog har å si om et slikt utsagn.... Vel. Jeg kan si det slik: ikke et tegn på en empatisk snill person. 

 

Anonymkode: d23bb...260

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Minya skrev:

Regner med at TS mener liten som i kattunge?
Rasekatt fordi han har satt dem skyldig minst 10 løk, så da må det jo være en av de "fancy" rasene som feks Maine Coon, Ragdoll, Bengal/Savannah eller noe?

Ja, liten rasekatt gjelder bare 12 uker gamle MCO unger! :skratte: 

Kostnadsmessig har du helt rett :Nikke:

Anonymkode: efd8b...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...