Gå til innhold

Nordmennene drikker enormt mye! Hvordan kan Norge være verdens lykkeligste land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, wintergirl skrev:

Ok

🙂

Anonymkode: 08910...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nordmenn drikker vel tradisjonelt sett mer, men sjeldnere enn resten av Europa. Men såkalt "binge-drinking" har vel forskere uttalt er mer skadelig enn hyppigere men mer moderat inntak.

Anonymkode: 2b9c9...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at alle nordmenn er så lykkelige? Ta en tur på kropp og helse forumet....  eller les "den store depresjonstråden".....

Nordmenn har et usunt forhold til alkohol. Av en eller annen grunn. Muligens fordi prisene er så høye at hver dråpe må drikkes for at ikke noe skal gå til spille...   har ikke sett sånn type fyll andre steder enn her.

Anonymkode: 9614d...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at alle nordmenn er så lykkelige? Ta en tur på kropp og helse forumet....  eller les "den store depresjonstråden".....

Nordmenn har et usunt forhold til alkohol. Av en eller annen grunn. Muligens fordi prisene er så høye at hver dråpe må drikkes for at ikke noe skal gå til spille...   har ikke sett sånn type fyll andre steder enn her.

Anonymkode: 9614d...b74

Jeg har bodd på bygda og jobbet på bar i Nord-Sverige, der er det verre, selv om prisene er lavere. 

Som nordlending, var jeg jo vant til at man gikk seint ut, var ute til det stengte klokken 3, for så å dra på nach til mellom klokken 5-8 og gå lykkelig hjem,  men der jeg bodde stengte utestedet klokken 1 og mange kunne knapt stå på bena og var absolutt ikke klar for noe nachspiel ut i de små timer, fordi de pælmet sånn innpå mellom 10-1.

Anonymkode: 4e2a9...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker gjerne høre om hvorfor du drikker? 

Hvis du har barn. Vil du at de skal også drikke når de blir eldre eller vil du at de helst unngår alkohol?

Anonymkode: e1ac9...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange land der folk drikker seg dritings, syns ikke nordmenn er så fryktelig ille. Jeg har vært mye i Nashville i USA og der er folk dritings på byen, tryner overalt, fyllekjører, slåss, skyter hverandre. Det er litt skummelt å gå ut der syns jeg. Og TS har du vært i England og sett hvor fulle folk er der? Har du vært på fylla i Newcastle en fredags kveld? Tro meg det slår enhver fredagskveld på Karl Johan. Noe av det verste jeg har opplevd faktisk, det var i Newcastle. 

Anonymkode: fb973...0d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang vært i partygatene i London, New York, Miami, LA, Barcelona, Berlin, Praha, Riga...? 

Høres også ut som at de du omgår har et syn på alkohol som ikke nødvendigvis deles av den gjengse nordmann. 

Anonymkode: b96b8...05d

Jepp London, New York, Barcelona, Berlin. Dessverre opplever jeg at det er mer dirking her i Oslo enn det er der. Det verste av alt her i Oslo er at folk ikke klarer å oppføre seg, for i disse stedene ser jeg at folk drikker, men har kontroll og klarer å oppføre seg. Her i Oslo, blir jeg redd av å gå ut på fredag og lørdag kveld pga dette. Og hvis jeg skal ut så tar jeg bilen, kan ikke ta trikken, banen eller bussen. Jeg føler at det er truende og ubehagelig.  

Anonymkode: e1ac9...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp London, New York, Barcelona, Berlin. Dessverre opplever jeg at det er mer dirking her i Oslo enn det er der. Det verste av alt her i Oslo er at folk ikke klarer å oppføre seg, for i disse stedene ser jeg at folk drikker, men har kontroll og klarer å oppføre seg. Her i Oslo, blir jeg redd av å gå ut på fredag og lørdag kveld pga dette. Og hvis jeg skal ut så tar jeg bilen, kan ikke ta trikken, banen eller bussen. Jeg føler at det er truende og ubehagelig.  

Anonymkode: e1ac9...c46

Har du vært ute på kveldstid ved Port Olimpic i Barcelona? Det er rimelig mye fyll der altså, også blant spanjoler. Har også opplevd at det ble kasta cava-flasker i hodet på folk og at mange besvimte, blødde etc da jeg feira nyttårsaften der en gang. 

Anonymkode: fb973...0d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er, ser det ut som, et land med mye psykisk syke folk ...ikke rart folk drikker, for å komme seg vekk unne sannheten

Anonymkode: c1ad0...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært ute på kveldstid ved Port Olimpic i Barcelona? Det er rimelig mye fyll der altså, også blant spanjoler. Har også opplevd at det ble kasta cava-flasker i hodet på folk og at mange besvimte, blødde etc da jeg feira nyttårsaften der en gang. 

Anonymkode: fb973...0d2

Jeg er ikke Ts, men vil si at dette skjer minst like mye på byen i Norge.. Selv har jeg opplevd å bli sparket i hodet, hatt en kjæreste som ble knivstukket i magen da han skulle på do, og flere andre episoder der jeg ble vitne til eller hørte om grov vold på byen...alt dette i Oslo, Drammen, Ski og Askim. Helt vanlige utesteder i sentrum.. Hadde også en kompis som ble utsatt for blind vold da han ruslet ut alene for å ta seg en røyk i Askim, han er fortsatt delvis ufør etter episoden. Jeg er kvinne i midten av 30-årene, hvis det har betydning. Og drikker ikke mye, så jeg husker alt godt og at det var uprovosert. Mye hissig fyll, det du skriver er ikke verre enn noe av det som skjer her i landet. 

Anonymkode: a5f3a...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært ute på kveldstid ved Port Olimpic i Barcelona? Det er rimelig mye fyll der altså, også blant spanjoler. Har også opplevd at det ble kasta cava-flasker i hodet på folk og at mange besvimte, blødde etc da jeg feira nyttårsaften der en gang. 

Anonymkode: fb973...0d2

Og det du skriver om er en opplevelse du har hatt, og som i tillegg var en nyttårsaften... Det jeg nevner er vanlige hendelser på byen, i helt vanlige helger her i landet.. Dessverre, kunne jo ønske at det ikke var slik. 

Anonymkode: a5f3a...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er ikke lykkelige.

Anonymkode: 25e2d...db7

Nordmenn er ikke like alle sammen. Vi er over 5 mill forskjellige mennesker og alle føler forskjellig. Noen er lykkelige og noen er ikke.  Tror forresten ikke det er vanlig for mennesker å gå rundt å føle seg lykkelig hele tiden, bortsett fra når man er nyforelsket.  Resten av tiden er vel tilfreds et mer dekkende ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det du skriver om er en opplevelse du har hatt, og som i tillegg var en nyttårsaften... Det jeg nevner er vanlige hendelser på byen, i helt vanlige helger her i landet.. Dessverre, kunne jo ønske at det ikke var slik. 

Anonymkode: a5f3a...5c7

Jeg er i Barcelona stadig vekk siden jeg har familie der så jeg har sett ganske mye fyll der faktisk ;) Spanjoler er ikke noe bedre enn nordmenn når det gjelder fyll. Det var poenget mitt. Hvilke utesteder er det du henger på i Oslo egentlig? 

Syns det virker som nordmenn er ganske lykkelige generelt sett, uavhengig av om det drikkes mye. Er jo uansett gøy å drikke av og til. 

Anonymkode: fb973...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rart hvordan alle alltid skal kommentere
"Nordmenn er faktisk minst........" 
"nordmenn er faktisk de som ............ minst" 

Vi er bare så perfekte!

Anonymkode: cba86...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å beklage for. :) 

Det kan hende at bruken har gått ned. Men som jeg ser det i helgene for-eksempel  når jeg er ut på byen da alle æ fulle,  jeg har ikke sett sånn før noen steder, bare i Norge/Oslo. I tillegg er det mange av mine venner og folk jeg kjenner og vet om, som drikker hver eneste dag. (Drikker seg ikke fulle, men sånn 1-2 øl etter jobb evt vin.) Mange av dem sier jo at livet er veldig kjedelig uten alkohol, men er virkelig livet kjedelig uten alkohol? Betyr det at dem ikke har noe liv uten å drikke? Må man drikke for å ha det gøy? Når jeg spør folk disse spørsmålene så blir folk sure. Hvorfor?                                                                                              Målet er ikke å gjøre noen sure, men jeg mener vi burde ha et bedre samfunn enn det vi har idag. Jeg ønsker at mine barn når de blir eldre så skal dem se på meg som et forbilde. Og jeg ønsker at de skal styre unna  alkohol og alt annet som har en skadelig effekt på helsa deres.  

Anonymkode: e1ac9...c46

Det er nok heller din omgangskrets som er litt spesiell tenker jeg. De fleste flyr da ikke på byen i helgene heller, ihvertfall ikke når man har kommet opp i 30+.

Her er en artikkel fra 2018. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...