Gå til innhold

Nordmennene drikker enormt mye! Hvordan kan Norge være verdens lykkeligste land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd i mange andre land og merker en stor forskjell på drikkingen mellom folk i disse landene. Og Norge spesielt Oslo vil jeg nok si at vi ligger på toppen av de som drikker mest. Kan helt umulig være at Norge er verdens lykkeligste land når såpass så mange drikker i store mengder?

I tillegg til disse barna som vokser opp her og er vitne til alt denne drikkingen  😢. Finnes det virkelig noe nordmenn der ute som ikke drikker? 😢

Anonymkode: e1ac9...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må forstå at det er drikkingen som gjør oss lykkelige. Livet er jo en fest😎!

Anonymkode: 08910...ed4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt sies at det er alkohol det er snakk om.

Anonymkode: e1ac9...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må forstå at det er drikkingen som gjør oss lykkelige. Livet er jo en fest😎!

Anonymkode: 08910...ed4

Alkohol gir en kort varig glede. 

Anonymkode: e1ac9...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alkohol gir en kort varig glede. 

Anonymkode: e1ac9...c46

Meh. Ikke noe en drikker nok:-)

Anonymkode: 08910...ed4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alkohol gir ingen glede sånn jeg ser det. Jeg er nordmann og drikker ikke.

Anonymkode: cc31f...c32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i mange andre land og merker en stor forskjell på drikkingen mellom folk i disse landene. Og Norge spesielt Oslo vil jeg nok si at vi ligger på toppen av de som drikker mest. Kan helt umulig være at Norge er verdens lykkeligste land når såpass så mange drikker i store mengder?

I tillegg til disse barna som vokser opp her og er vitne til alt denne drikkingen  😢. Finnes det virkelig noe nordmenn der ute som ikke drikker? 😢

Anonymkode: e1ac9...c46

Sier seg selv at folk er lykkelig 

Anonymkode: b9cd8...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Alkohol gir en kort varig glede. 

Anonymkode: e1ac9...c46

Mener du en kort varig glede eller en kortvarig glede?

Anonymkode: f0218...2dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du en kort varig glede eller en kortvarig glede?

Anonymkode: f0218...2dc

kortvarig glede :)

Anonymkode: e1ac9...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Nå ligger nordmenn under gjennomsnittet av alkoholforbruk i Europa da... 
Vi er også det landet i Norden som drikker minst. 
https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/05/15/199795/who-rapport-disse-landene-drikker-mest-alkohol

Artikkelen går tilbake til 2014. Jeg snakker idag 2019. 

Anonymkode: e1ac9...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i mange andre land og merker en stor forskjell på drikkingen mellom folk i disse landene. Og Norge spesielt Oslo vil jeg nok si at vi ligger på toppen av de som drikker mest. Kan helt umulig være at Norge er verdens lykkeligste land når såpass så mange drikker i store mengder?

I tillegg til disse barna som vokser opp her og er vitne til alt denne drikkingen  😢. Finnes det virkelig noe nordmenn der ute som ikke drikker? 😢

Anonymkode: e1ac9...c46

Blank løgn det her siden Norge er en av e landene i Europa med minst alkoholforbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artikkelen går tilbake til 2014. Jeg snakker idag 2019. 

Anonymkode: e1ac9...c46

Tror nok ikke at det har endret seg så mye i løpet av 5 år.

Anonymkode: 4a2a1...486

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Artikkelen går tilbake til 2014. Jeg snakker idag 2019. 

Anonymkode: e1ac9...c46

beklager så mye, skulle lagt med statistikken som viser at alkoholforbruket i norge har gått ned siden den artikkelen ble skrevet. 
https://www.ssb.no/alkohol

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, _popcorn_ skrev:

beklager så mye, skulle lagt med statistikken som viser at alkoholforbruket i norge har gått ned siden den artikkelen ble skrevet. 
https://www.ssb.no/alkohol

Ikke noe å beklage for. :) 

Det kan hende at bruken har gått ned. Men som jeg ser det i helgene for-eksempel  når jeg er ut på byen da alle æ fulle,  jeg har ikke sett sånn før noen steder, bare i Norge/Oslo. I tillegg er det mange av mine venner og folk jeg kjenner og vet om, som drikker hver eneste dag. (Drikker seg ikke fulle, men sånn 1-2 øl etter jobb evt vin.) Mange av dem sier jo at livet er veldig kjedelig uten alkohol, men er virkelig livet kjedelig uten alkohol? Betyr det at dem ikke har noe liv uten å drikke? Må man drikke for å ha det gøy? Når jeg spør folk disse spørsmålene så blir folk sure. Hvorfor?                                                                                              Målet er ikke å gjøre noen sure, men jeg mener vi burde ha et bedre samfunn enn det vi har idag. Jeg ønsker at mine barn når de blir eldre så skal dem se på meg som et forbilde. Og jeg ønsker at de skal styre unna  alkohol og alt annet som har en skadelig effekt på helsa deres.  

Anonymkode: e1ac9...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem land har du bodd i da Ts? Og fortell oss gjerne hvordan de i de landene du bodde i er. Blir så vagt å bare si at du har bodd i andre land og nordmenn drikker mest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, wintergirl skrev:

Hvem land har du bodd i da Ts? Og fortell oss gjerne hvordan de i de landene du bodde i er. Blir så vagt å bare si at du har bodd i andre land og nordmenn drikker mest. 

Hvilke.

Anonymkode: 08910...ed4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å beklage for. :) 

Det kan hende at bruken har gått ned. Men som jeg ser det i helgene for-eksempel  når jeg er ut på byen da alle æ fulle,  jeg har ikke sett sånn før noen steder, bare i Norge/Oslo. I tillegg er det mange av mine venner og folk jeg kjenner og vet om, som drikker hver eneste dag. (Drikker seg ikke fulle, men sånn 1-2 øl etter jobb evt vin.) Mange av dem sier jo at livet er veldig kjedelig uten alkohol, men er virkelig livet kjedelig uten alkohol? Betyr det at dem ikke har noe liv uten å drikke? Må man drikke for å ha det gøy? Når jeg spør folk disse spørsmålene så blir folk sure. Hvorfor?                                                                                              Målet er ikke å gjøre noen sure, men jeg mener vi burde ha et bedre samfunn enn det vi har idag. Jeg ønsker at mine barn når de blir eldre så skal dem se på meg som et forbilde. Og jeg ønsker at de skal styre unna  alkohol og alt annet som har en skadelig effekt på helsa deres.  

Anonymkode: e1ac9...c46

Så dine erfaringer som et enkeltindivid har mer tyngde enn offisiell statistikk? Jaha... Jeg synes dine erfaringer sier mest om deg og din krets. 

Anonymkode: 87af0...7a9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang vært i partygatene i London, New York, Miami, LA, Barcelona, Berlin, Praha, Riga...? 

Høres også ut som at de du omgår har et syn på alkohol som ikke nødvendigvis deles av den gjengse nordmann. 

Anonymkode: b96b8...05d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...