Gå til innhold

"Alenemor"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, noen er på hugget i kveld...hvor skrev jeg at du ikke kan mene det du mener? Og hvorfor får ikke jeg mene det jeg mener om ditt utsagn? 

Det er veldig bra for deg og dine at de har en far som stiller opp, men slik har ikke alle det, være seg fedre eller mødre.

Det er mange nyanser innenfor «alenemor»-tittelen. Din definisjon har ikke et monopol på det!

Når man har barna 80% på papiret og den andre parten bedyrer at den skal stille opp på fotballkamper, danseforestillinger, foreldremøter og 17.mai tog og det som er, men det viser seg gang på gang at det har ikke dette mennesket gjort eller tenkt å gjøre.

Tomme ord, sårede små barn. Dine egne barn. Det mest verdifulle du har, hjertene dine, men far ser ikke deres verdi, kun sine egne behov. 

Far går ned i stilling (har bra og lønnsom utdannelse) for å betale minst mulig i barnebidrag, etter å ha fått lov til å ta livet med ro og ikke tenke på økonomi eller utgifter opptil 4 år etter samlivsbrudd og det er 3 felles barn involvert, og personen ikke har blitt stilt økonomisk krav til tidligere, og da klikker med å bli ufin mot barna og barnas mor, og ikke stiller opp for barna noensinne, mer enn å sette dem foran tven de stakkarslige 4 dagene i mnd han har dem. 

Så unnskyld meg, mens jeg skriker ut min fulle rett til å kalle meg for alenemor!

Hvem er du til å påstå noe annet? Er jeg ikke alenemor når far gir faen og er en drittsekk mot sine egne barn, så jeg må jobbe ræva av meg de få dagene han har dem for å opprettholde deres liv og behov, må ofre alt jeg har av «fritid» på barna, mens far ringer inn barnevakt for å ikke gå glipp av noe de få fredagene eller lørdagene han har de små, og jeg må sitte å samle bitene og trøste dem over den enorme skuffelsen de kjenner på når de kommer hjem igjen fra sin «kvalitetshelg» med pappa?

Når jeg så og si aldri kan dra ut på noe lenger pga at far ringer meg døgnet rundt de dagene han har barna og trenger ditt eller datt som han har glemt, eller ikke selv gidder å skaffe, for barna er tydligvis ikke verdt å ta vare på eller bruke penger på. 

Når jeg har dem 100% garantert på alle sykedager de måtte ha og helligdager ila et vanlig kalenderår?

Men du går hardt ut og i din frykt for å håne mødre som er 100% alene, så drar du andre mødre, hvor far såvidt er inni bildet, ned i dragsuget?

#lol 

Anonymkode: 8fddc...2b0

Bitter much? Les tråden en gang til så vil du se at det er mange som er enig med meg her.

Anonymkode: 6e86b...857

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, noen er på hugget i kveld...hvor skrev jeg at du ikke kan mene det du mener? Og hvorfor får ikke jeg mene det jeg mener om ditt utsagn? 

Det er veldig bra for deg og dine at de har en far som stiller opp, men slik har ikke alle det, være seg fedre eller mødre.

Det er mange nyanser innenfor «alenemor»-tittelen. Din definisjon har ikke et monopol på det!

Når man har barna 80% på papiret og den andre parten bedyrer at den skal stille opp på fotballkamper, danseforestillinger, foreldremøter og 17.mai tog og det som er, men det viser seg gang på gang at det har ikke dette mennesket gjort eller tenkt å gjøre.

Tomme ord, sårede små barn. Dine egne barn. Det mest verdifulle du har, hjertene dine, men far ser ikke deres verdi, kun sine egne behov. 

Far går ned i stilling (har bra og lønnsom utdannelse) for å betale minst mulig i barnebidrag, etter å ha fått lov til å ta livet med ro og ikke tenke på økonomi eller utgifter opptil 4 år etter samlivsbrudd og det er 3 felles barn involvert, og personen ikke har blitt stilt økonomisk krav til tidligere, og da klikker med å bli ufin mot barna og barnas mor, og ikke stiller opp for barna noensinne, mer enn å sette dem foran tven de stakkarslige 4 dagene i mnd han har dem. 

Så unnskyld meg, mens jeg skriker ut min fulle rett til å kalle meg for alenemor!

Hvem er du til å påstå noe annet? Er jeg ikke alenemor når far gir faen og er en drittsekk mot sine egne barn, så jeg må jobbe ræva av meg de få dagene han har dem for å opprettholde deres liv og behov, må ofre alt jeg har av «fritid» på barna, mens far ringer inn barnevakt for å ikke gå glipp av noe de få fredagene eller lørdagene han har de små, og jeg må sitte å samle bitene og trøste dem over den enorme skuffelsen de kjenner på når de kommer hjem igjen fra sin «kvalitetshelg» med pappa?

Når jeg så og si aldri kan dra ut på noe lenger pga at far ringer meg døgnet rundt de dagene han har barna og trenger ditt eller datt som han har glemt, eller ikke selv gidder å skaffe, for barna er tydligvis ikke verdt å ta vare på eller bruke penger på. 

Når jeg har dem 100% garantert på alle sykedager de måtte ha og helligdager ila et vanlig kalenderår?

Men du går hardt ut og i din frykt for å håne mødre som er 100% alene, så drar du andre mødre, hvor far såvidt er inni bildet, ned i dragsuget?

#lol 

Anonymkode: 8fddc...2b0

Fortsatt ikke alenemor, du bør vel sørge for at du har barna 100% hvis far er så udugelig som du skal ha det til ;) noe jeg tviler sterkt på. 

Anonymkode: 0e571...d09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bitter much? Les tråden en gang til så vil du se at det er mange som er enig med meg her.

Anonymkode: 6e86b...857

Innlegget er ryddet for brukerangrep.

Men å sitte her inne på KG og påstå at man kun er alenemor dersom far er død, eller totalt fraværende av diverse årsaker blir for dumt.

Jeg skylder aldri på min tid eller mitt ansvar overfor barna i noen sammenheng og har tatt både master- og doktor-grad med de søte små «på slep». 

Men å sitte her og påstå at man ikke er alenemor dersom man faktisk er den eneste barna i realiteten har til å stole på og til å ta vare på seg, mens far titter innom og sier «hei hei» innimellom når det passer han, og å sitte å krangle på prosenter for å få tittelen «Alenemor»; er for meg; helt merkelig og sykt. 

Ingen av oss her inne kan definere hva en alenemor er eller hvem som er det. 

 

Anonymkode: 8fddc...2b0

Endret av Elaine Marley
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt ikke alenemor, du bør vel sørge for at du har barna 100% hvis far er så udugelig som du skal ha det til ;) noe jeg tviler sterkt på. 

Anonymkode: 0e571...d09

Nemlig.

Anonymkode: 6e86b...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bf har sønnen vår annen hver helg i noen timer lørdag og søndag. 

Jeg anser meg selv som alenemor.

Anonymkode: ca33a...c2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært alene under hele graviditeten, 100% foreldreomsorg og foreldreansvar i alle år, null samvær med far og aldri hatt det, dessverre. At far er lovpålagt å måtte betale bidrag og det faktumet at han ikke er død, får meg ikke til å føle meg mindre alene som mor. Så jo, jeg er alenemor. Er veldig enig i at dersom barnet har jevnlig samvær med far og dere er to som samarbeider om barnet, så er du ikke alene, og kan ikke kalle deg selv for alenemor.

Anonymkode: 83b31...ef8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er en kvinne som bor i eget hushold og har barn. Hun er ansvarlig for alt økonomisk og praktisk i det husholdet. Om barna bor delvis eller har samvær med sin far, er irrelevant.

En alenemor bor alene med sine barn med alt ansvaret i det husholdet. Får hun samboer, så er hun ikke lenger alenemor.

Endret av ViljaH
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal ikke de juridiske termene legges til grunn ved dagligtalen? Ikke rart man blir forvirret om en ting gjelder ett sted, men ikke ett annet. 

Nav, og skatteletten, har langt mer å si enn hva Ola og Kari nordmann måtte personlig mene. 

Anonymkode: 1f873...e6f

Fordi det ofte ikkje gjer det, daglegtale er uformell i min verden. 

Anonymkode: dfdac...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er alene om oppdragelse, alene om å ta alle avgjørelser vedrørende barnet, om å forsørge barnet økonomisk vil jeg si at man er aleneforelder. At faren har ungen annenhver helg der jeg sender med alt av klær og utstyr (fordi far ikke vil ha klær liggende der siden "klærne bare vil bli for små"😑), og ofte spør om barnet kan være hos meg fordi han skal et eller annet, da vil jeg kalle meg alenemor. 

For jeg er alene om å ta ansvar for barnet. Heldigvis krever Nav at han skal betale 1500 kr i måneden, og heldigvis får jeg økonomisk støtte via Nav i form av ekstra barbetrygd og skattelette, for alle med barn vet at det koster mye å forsørge et barn. Er lykkelig for de helgene far faktisk har barnet, da får jeg tid til å hente meg inn litt igjen.

Dere som er to i hverdagen, uansett om mannen jobber borte, dere har en dere kan ringe og dele hva barnet har opplevd, en å snakke med og diskutere barneoppdragelse med, en dere kan be om å ta legginga når du selv er syk eller sliten, en å dele bekymringer og gleder med. En som kan rydde huset mens du legger barnet eller motsatt. En som kan stå opp så du får sove ut. Du kan dra på besøk eller og trene en kveld om du vil. Om en er alene om alt dette, er man aleneforsørger.

Anonymkode: 0b4e5...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Nei det er ingen beskyttet tittel, men det blir fortsatt idiotisk å kalle seg alenemor når det er en far inn i bildet som barnet i tillegg møter jevnlig.

Anonymkode: 6e86b...857

Ser er jeg faktisk litt uenig. Mor står da ganske så alene når far ikke har barna sine oftere enn 4dager i måneden. I de tilfellene bidrar han jo ikke som en vanlig partner ville gjort, og hun står veldig alene.

Har en i familien som jeg anser som alenefar. Moren har bare samvær to timer i måneden (mener det er i måneden, men mulig det er annenhver uke), og da under oppsyn. Hun tar jo på ingen måte sin del av kaka. Verken praktisk, økonomisk eller når det kommer til selve omsorgsbiten.

Ja hun eksisterer og har fast samvær. Men han har akkurat like mye ansvar alene nå, som han ville hatt hvis hun ikke var i bildet.

Endret av heipådegsann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 17.23, Arabella skrev:

Alenemor er man når faren er fullstendig ute av bildet, nemlig død.

Støtter denne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Tror dere det er mulig og få ekstra penger fra NAV og skattelette. Mor til barna og samboeren min jobber en del natt så jeg er en del alene hjemme med barna? Dette skjer minst 50% av tiden. 

Anonymkode: 20a18...db9

Ja dere deler skattefordelen. Dere  søker Skatteetaten om dette. Dere kan dele barnetrygden , søk NAV. Delt bosted ved skattedeling er et krav tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alenemor, har barnet 100% alene. Hvor mye andre mødre som kaller seg for alenemor har barnet sitt bryr jeg meg svært lite om. Selv om det er litt misvisende, man er ikke alene som forelder, når den andre forelderen er inne i bildet.

Anonymkode: 7b0cd...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og far har delt omsorg, jeg er singel og kaller meg enslig mor. 

Anonymkode: 9ae94...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...