Gå til innhold

Hvor mye er innafor å gi i bryllupsgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ga 1000 kr i bryllupsgave da venninnen min giftet seg i høst. Jeg var med på å åpne pengegavene og 1000-1200 kr var en helt vanlig sum å gi for et par

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i bryllup i fjor, de ønsket seg penger. Alle gaver ble skrevet opp på en liste som lå synlig, så ut som de aller fleste parene ga 1000 kr. 

Anonymkode: 3e5d2...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav 1500 kr som singel alenemor. 

Anonymkode: 49326...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 22.34, SupaWoman skrev:

Kan ikke noe for det, men av en eller annen grunn syns jeg det er frekt å be om penger i bryllupsgave.  

Vi har alt i hus etter mange år som samboere. Vi har ingen ønsker. Når folk spør, og vi sier at gaven er at de kommer, blir de nesten litt fornærma. Får tilbake til svar at gjestene ønsker å gi noe og at man ikke kommer i bryllup uten gave. Og da må vi finne på noe, og eneste er evt penger, gavekort etc. Jeg trenger ikke vase nr 50, som vil bli stuet bort i et skap. Jeg har lest at flere mener man kan ønske til veldedig organisasjon, men det er ikke noe vi brenner for. Så føler det bare blir på måfå også. 

Jeg vil mye heller gi penger i gave, som brudeparet kan bruke på noe som vil glede de. Enn å bare kjøpe noe som vil ligge å støve i et skap før det blir kastet.

 

 

Anonymkode: 04f40...5e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 25.4.2019 den 22.34, SupaWoman skrev:

Kan ikke noe for det, men av en eller annen grunn syns jeg det er frekt å be om penger i bryllupsgave.  

Hvorfor er det frekt? Opplevelser er verd mye mer enn en suppebolle fra tante Olga...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, 1000-1200kr er lite for par å gi når vi single gir like mye. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 per person, altså 1000 hvis man gir som et par. Dette fikk vi i allefall av de som ga penger da vi nylig giftet oss.

Anonymkode: 546d0...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...