Gå til innhold

Hvor mye er innafor å gi i bryllupsgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer er invitert i min venninnes bryllup. Til middag. 

Er 1000-1200 kr i gave for lite? De ønsker seg penger. 

Anonymkode: 812e1...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fundamentalt misvisende tittel på tråden, som heller skulle vært "Hvor lite er innafor å gi i bryllupsgave?"

Jeg kom hit med mitt forslag. Det var en million. Over en million er normalt utafor å gi. Men nå, pga at tråden handler om noe helt annet enn tittelen skulle tilsi, går jeg herfra uten å ha fått skrevet det. Så takk for at dine formuleringer kaster bort andres tid.

Anonymkode: 82351...e19

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fundamentalt misvisende tittel på tråden, som heller skulle vært "Hvor lite er innafor å gi i bryllupsgave?"

Jeg kom hit med mitt forslag. Det var en million. Over en million er normalt utafor å gi. Men nå, pga at tråden handler om noe helt annet enn tittelen skulle tilsi, går jeg herfra uten å ha fått skrevet det. Så takk for at dine formuleringer kaster bort andres tid.

Anonymkode: 82351...e19

Gå og ta deg en bolle! 

 

Anonymkode: b4286...76f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som kjeder seg på kg om dagen ser jeg. Fjasete svar overalt. 

 

1000-1200 er kjempebra, det er ikke for lite.

Ikke gi mer enn du har råd til, det blir bare ubekvemt for deg og den som mottar når de skjønner det. 

Anonymkode: 7fc83...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fundamentalt misvisende tittel på tråden, som heller skulle vært "Hvor lite er innafor å gi i bryllupsgave?"

Jeg kom hit med mitt forslag. Det var en million. Over en million er normalt utafor å gi. Men nå, pga at tråden handler om noe helt annet enn tittelen skulle tilsi, går jeg herfra uten å ha fått skrevet det. Så takk for at dine formuleringer kaster bort andres tid.

Anonymkode: 82351...e19

Er det mulig å være sååå tørr og pirkete. Jeg skjønte at tittelen burde ha vært formulert på en annen måte, så kanskje du er problemet dersom du hadde vansker med å egentlig forstå det. 

Ts, jeg syns ikke det er for lite. 

Anonymkode: 5e11f...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at 1000-1500 holder langt som vennegave. 

Anonymkode: 1ff96...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gå og ta deg en bolle! 

 

Anonymkode: b4286...76f

Hvor lite bolle må jeg ta før det er for mye utafor?

Anonymkode: 82351...e19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor lite bolle må jeg ta før det er for mye utafor?

Anonymkode: 82351...e19

Foreslår at du drar til Espa og blir der ut året.

Anonymkode: b4286...76f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
56 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

200 kr er mer en nok.

Absolutt ikke. Du må tulle? 200kr som pengegave i ett bryllup hvor man er invitert til middag er alt for lite. 

I vårt bryllup var det vanlig 3 retters med drikke til, kaker og kaffe, åpen gratis bar, og nattmat. Det minste beløpet vi fikk i pengegave var 800kr. Helt greit syns vi, men jeg hadde syns at 200kr var smått fra et voksent par. 

Endret av NotYou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fundamentalt misvisende tittel på tråden, som heller skulle vært "Hvor lite er innafor å gi i bryllupsgave?"

Jeg kom hit med mitt forslag. Det var en million. Over en million er normalt utafor å gi. Men nå, pga at tråden handler om noe helt annet enn tittelen skulle tilsi, går jeg herfra uten å ha fått skrevet det. Så takk for at dine formuleringer kaster bort andres tid.

Anonymkode: 82351...e19

Du tok deg tid til å svare, så... 

Anonymkode: 812e1...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fundamentalt misvisende tittel på tråden, som heller skulle vært "Hvor lite er innafor å gi i bryllupsgave?"

Jeg kom hit med mitt forslag. Det var en million. Over en million er normalt utafor å gi. Men nå, pga at tråden handler om noe helt annet enn tittelen skulle tilsi, går jeg herfra uten å ha fått skrevet det. Så takk for at dine formuleringer kaster bort andres tid.

Anonymkode: 82351...e19

Så du tok deg virkelig tid til å skrive et så langt og fjasete svar for å kaste bort din egen tid? Gratulerer med årets dummeste svar. 

Anonymkode: 35ecc...72e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, NotYou skrev:

Absolutt ikke. Du må tulle? 200kr som pengegave i ett bryllup hvor man er invitert til middag er alt for lite. 

I vårt bryllup var det vanlig 3 retters med drikke til, kaker og kaffe, åpen gratis bar, og nattmat. Det minste beløpet vi fikk i pengegave var 800kr. Helt greit syns vi, men jeg hadde syns at 200kr var smått fra et voksent par. 

Vi hadde koldtbord og kan ærlig si at det var meg en glede å ha en sånn fin fest med venner og familie, falt meg ikke inn at gavene skulle dekke det gjestene hadde spist og drukket for. 

Men men.

Anonymkode: 7fc83...3e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde koldtbord og kan ærlig si at det var meg en glede å ha en sånn fin fest med venner og familie, falt meg ikke inn at gavene skulle dekke det gjestene hadde spist og drukket for. 

Men men.

Anonymkode: 7fc83...3e1

Det ville ikke ha dekket særlig mye for vår del uansett. Tror vi nådde 150.000 med alt. Vi ønsket ikke penger i gave. Hadde kun ei ønskeliste fra ‘Til bords’, men flere ga pengegaver uten at det var satt opp som ønske, og summen var fra 800-1200. Var selvfølgelig en glede for oss å holde et slikt selskap også, det er vell derfor man holder selskap i det hele tatt.. 

Endret av NotYou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fundamentalt misvisende tittel på tråden, som heller skulle vært "Hvor lite er innafor å gi i bryllupsgave?"

Jeg kom hit med mitt forslag. Det var en million. Over en million er normalt utafor å gi. Men nå, pga at tråden handler om noe helt annet enn tittelen skulle tilsi, går jeg herfra uten å ha fått skrevet det. Så takk for at dine formuleringer kaster bort andres tid.

Anonymkode: 82351...e19

Åh, du må være midtpunktet i ethvert selskap! :sarkasme:

Til TS: 1000 kroner er ikke for lite. 
Vi skal i bryllup i sommer til et brudepar som kun ønsker seg penger, og kommer ikke til å gi mer enn 500. Hadde det ikke vært for at det er sosialt flaut å gi «lite» ville vi trolig gitt 200 til dette brudeparet. Er bare bedt til kaffe, og selv om jeg mener at gaven ikke skal være «betaling for serveringen» er jeg egentlig fornærmet for at vi kun er kaffegjester. Vi ville gitt 1000 hvis vi hadde blitt invitert til middag. 

Anonymkode: abf93...008

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Summen du tenker ts er helt innafor :) 

Anonymkode: 35ecc...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noe for det, men av en eller annen grunn syns jeg det er frekt å be om penger i bryllupsgave.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SupaWoman skrev:

Kan ikke noe for det, men av en eller annen grunn syns jeg det er frekt å be om penger i bryllupsgave.  

Skal man heller be om ting som uansett bare blir stuet bort på et kott da eller? 

Anonymkode: 35ecc...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvor nære er dere?

"hvordan er økonominen?

Anonymkode: 8c895...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...