Gå til innhold

Hvorfor ikke gi penger?


Thyra

Anbefalte innlegg

På 26.4.2019 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke å gi penger i gave fordi du kan direkte sammenlikne summene. Da blir det så åpenbart hvem som har gitt lite og hvem som har gitt mye, noe som er mye mindre tydelig med gaver siden ting kan kjøpes på salg osv. Enig i at det er mange unyttige gaver som utveksles, men jeg må si at sjokolade er den verste gaven av alle. Spesielt når ALLE kjøper det til deg fordi de ikke tør å kjøpe en ting. Begynner å bli lei av å få fem esker sjokolade til jul som jeg ikke vil ha.

Anonymkode: dff17...a87

Får man mer sjokolade enn man klarer å spise opp, er det jo bare å sette fram når man får gjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir selv bort kun penger eventuelt flax lodd, hater og få nips og dritt jeg ikke bruker.

Anonymkode: c44c4...98f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å gi penger, men kan gi penger/gavekort om jeg vet det er noe mottakeren sparer til. 

Også bruker jeg også å gi penger til ungdommene i familien.

Men jeg syns det er koseligst å gi gaver😊 

Anonymkode: 100cd...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke å gi penger, men kan gi penger/gavekort om jeg vet det er noe mottakeren sparer til. 

Også bruker jeg også å gi penger til ungdommene i familien.

Men jeg syns det er koseligst å gi gaver😊 

Anonymkode: 100cd...34b

Skal man gi en gave er det vel viktigere å tenke på hva mottakeren vil ha og har bruk for enn hva man selv synes er "koselig å gi bort"? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Thyra skrev:

Skal man gi en gave er det vel viktigere å tenke på hva mottakeren vil ha og har bruk for enn hva man selv synes er "koselig å gi bort"? 

 

Nå har jeg vel aldri skrevet at jeg gir det jeg syns er koselig å gi bort. Å gi gaver er ikke ensbetydende med å gi bort noe mottakeren overhodet ikke ønsker seg, om det er det du ser for deg😊 

Men siden jeg tydeligvis må spesifisere dette; jeg syns det er koseligst å gi bort gaver - da noe mottakeren ønsker seg.

Anonymkode: 100cd...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vel aldri skrevet at jeg gir det jeg syns er koselig å gi bort. Å gi gaver er ikke ensbetydende med å gi bort noe mottakeren overhodet ikke ønsker seg, om det er det du ser for deg😊 

Men siden jeg tydeligvis må spesifisere dette; jeg syns det er koseligst å gi bort gaver - da noe mottakeren ønsker seg.

Anonymkode: 100cd...34b

Ok. Bra. Men ikke alle tenker som deg. Enkelte ser ikke ut til å ofre hva mottakeren har lyst på eller bruk for en tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke å gi penger av to grunner. Det ene er at det er upersonlig og jeg ønsker å gi noe som er personlig. Det andre er at vi ikke har all verdens med penger å rutte med. Da vil jeg heller finne en dyr ting på salg og kunne gi noe ordentlig, enn å virke gnien og gi et par hundrelapper. 

Anonymkode: e48cb...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...