Gå til innhold

Barnefar kan da vel også være venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

meg-meg-meg... 

Synes dette er waaaaay to much.. hadde aldri synes det var greit at ei dame ringte mannen nærmest «dag og natt» til «alle døgnets tider» i arbeidstid osv fordi «hun kjedet seg».

Det har ingenting med at dere er ex eller har barn sammen, det er upassende oppførsel uansett. 

Du har fått flere barn med flere menn som du forventer du skal være venn med.. jaja.. urk. 

 

 

Anonymkode: d69ec...879

Hvem har sagt jeg ringt dag og natt? Studerte og jobbet så ringte da ikke til alle døgnets tider, ikke hver dag en gang 😂 Vi var jo gode venner, hendte da titt og ofte at det var han som ringte ogs :) Men ser nå at du er av den sjalu typen som ikke hadde taklet at kjæresten din var venne med eksen. Noen ganger så passer man bedre som venner enn kjærester vettu, vi var også veldig unge da vi ble sammen. Ganske normalt å ha to fedre til barna sine da, og ja ønsker jo å bevare et vennskap med pappan til de yngste barna, skal tross alt samarbeide i 16 år til. Kjipt å ikke være venner da 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sådetså skrev:

Hvem har sagt jeg ringt dag og natt? Studerte og jobbet så ringte da ikke til alle døgnets tider, ikke hver dag en gang 😂 Vi var jo gode venner, hendte da titt og ofte at det var han som ringte ogs :) Men ser nå at du er av den sjalu typen som ikke hadde taklet at kjæresten din var venne med eksen. Noen ganger så passer man bedre som venner enn kjærester vettu, vi var også veldig unge da vi ble sammen. Ganske normalt å ha to fedre til barna sine da, og ja ønsker jo å bevare et vennskap med pappan til de yngste barna, skal tross alt samarbeide i 16 år til. Kjipt å ikke være venner da 😊

Venner kan man godt være uten at det trenger å bli så voldsomt. Ja; får man ny kjæreste, har full jobb og barn, så mener jeg energien skal brukes på noen andre enn ex’en. Jeg har noen få nære venninner, og har ikke kapasitet til å ringe ned dem heller flere ganger i uka, så skulle jeg gjøre det med en ex hadde det vært noe som trakk mye energi og tid. Mannen har også full jobb, barna vi har felles, hus, kone og hobby som krever sitt. Han snakker ikke i mobilen med kompisene sine flere ganger for uka, de færreste menn jeg kjenner gjør det. De møtes av og til for en pils og sender noen mld innimellom. Men timeslange telefonsamtaler hver uke;  nei... 

og da ville det vært veldig merkelig at de skulle tid så mye tid på en ex.

Nei; det er ikke så uvanlig desverre idag at man får barn med flere, men at man er såpass ukritisk i forhold ti grenser og hvor man søker oppmerksomhet og bekreftelse passer jo også godt med at man ikke har klart å etablere en kjernefamilie. 

Anonymkode: d69ec...879

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nydamene som er de sjalu her. Skal kontrollere kjæresten sin. Bare så dere vet det så har pikken dere suger på nå vært i rumpa på eksen sin så.....lykke til med det. 😁

Anonymkode: 77667...723

Ja det stemmer så bra... hahhha. Ler meg i hjel. Men de samme nydamene skal plutselig hive ut en vase fordi den kjøpte mannen sammen med eksdama... nei den skal de ikke ha i huset.... 

Anonymkode: 1c1a9...aec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det stemmer så bra... hahhha. Ler meg i hjel. Men de samme nydamene skal plutselig hive ut en vase fordi den kjøpte mannen sammen med eksdama... nei den skal de ikke ha i huset.... 

Anonymkode: 1c1a9...aec

Nettopp. Men hvor penisen har vært betyr visst ingenting. 

Anonymkode: 77667...723

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Men hvor penisen har vært betyr visst ingenting. 

Anonymkode: 77667...723

Vanskelig å bytte den.

Anonymkode: e2f70...573

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt merkelig det der med at man elsker personen men ønsker at dens fortid skal være ikke-eksisterende... 

Anonymkode: bab2b...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

litt merkelig det der med at man elsker personen men ønsker at dens fortid skal være ikke-eksisterende... 

Anonymkode: bab2b...14c

Hvis man har barn sammen, er det også nåtid 

Anonymkode: e2f70...573

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du det behovet egentlig? 

 

Anonymkode: df483...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

litt merkelig det der med at man elsker personen men ønsker at dens fortid skal være ikke-eksisterende... 

Anonymkode: bab2b...14c

Om ei dame tagger kjæresten din jevnlig på Facebook i ulike arrangement hun mener han/de bør dra på, ringer han til alle slags ulike tider på dagen fordi hun kjeder seg og vil skravle», forventer at han skal stille som hjelper og rådgiver til hennes praktiske utfordringer - er ikke det fortid. Det er nåtid.

Og nei: jeg hadde ikke likt at mannen min ble kontakta slik av en annen dame heller, barn eller ikke barn så er dette noe annet. At det er en ex gjør at signalene kan bli ganske utydelig: er det kun vennskap eller ønsker personen noe mer? For vedkommende tenker vertfall på eksen ganske ofte når man holder på sånn... 

Jeg synes det å ta en kaffe av og til, spise middag sammen med barna tilstedet osv er helt ok spesielt om den nye kjæresten også er inkludert i slike treff eller begivenheter.  

det er supert å være vennskapelig men alt med måte; har man barn har man uansett jevnlig kontakt.

Å be om hjelp av og til; Ok.

Å ta en kaffe hvor også nye kjærester er velkommen; supert.

Å ringe den andre når man selv kjeder seg, tagge på Facebook i hytt og gevær kominert med jevnlig kontakt også, pga barn og ellers vennskapelig tone .. - begynner altså å bli for mye.

Da har man begynt å gå over ei grense synes jeg, som blir mer «bestevenn» aktig enn «vennskapelig». Er man bestevenn med ex er det noe man virkelig bør advare mye kjærester om.

Men i denne tråden er det kvinnene som har gått ifra menn og fortsetter å ha en form for «bestevenn» rolle. Ikke mannfolka. Og da synes jeg de skal respektere mannen når han ønsker at relasjonen skal tones ned.  Uten å bli snurt eller fornærmet.

De skilte damene får finne seg nye bestevenner. Men de kan da fortsatt ha godt samarbeid og en vennskapelig tone med barnefar og hans nye kjæreste. 

Anonymkode: d69ec...879

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Likevel, om min mann hadde spurt eksen sin om matlagingstips så hadde det flippa for meg. 

Fysj, så dobbeltmoralsk. 

Anonymkode: 2ed78...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp blitt slutt med min nye kjæreste av samme grunn. Hun ringte han hele tiden, sendte mld på messenger, han gjorde henne tjenester som ikke handlet om barna. I tillegg sa hun klart fra om at hun Aldri skulle ha noe med meg å gjøre. Vi ble tre stykker i forholdet. Min kjæreste ville ikke "velge" mellom oss og det slipper han nå. Vinn vinn for begge de to. 

Jeg har selv unger fra før og mener en slik oppførsel er uakseptabel. Respekter en ny kjæreste som kanskje blir en ressurs for barna dine, hvertfall i starten.

Anonymkode: dfc75...948

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp blitt slutt med min nye kjæreste av samme grunn. Hun ringte han hele tiden, sendte mld på messenger, han gjorde henne tjenester som ikke handlet om barna. I tillegg sa hun klart fra om at hun Aldri skulle ha noe med meg å gjøre. Vi ble tre stykker i forholdet. Min kjæreste ville ikke "velge" mellom oss og det slipper han nå. Vinn vinn for begge de to. 

Jeg har selv unger fra før og mener en slik oppførsel er uakseptabel. Respekter en ny kjæreste som kanskje blir en ressurs for barna dine, hvertfall i starten.

Anonymkode: dfc75...948

Jeg er nå såpass skremt, at neste kjæreste blir en uten barn fra før😬

Anonymkode: dfc75...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp blitt slutt med min nye kjæreste av samme grunn. Hun ringte han hele tiden, sendte mld på messenger, han gjorde henne tjenester som ikke handlet om barna. I tillegg sa hun klart fra om at hun Aldri skulle ha noe med meg å gjøre. Vi ble tre stykker i forholdet. Min kjæreste ville ikke "velge" mellom oss og det slipper han nå. Vinn vinn for begge de to. 

Jeg har selv unger fra før og mener en slik oppførsel er uakseptabel. Respekter en ny kjæreste som kanskje blir en ressurs for barna dine, hvertfall i starten.

Anonymkode: dfc75...948

Dette er årsaken til at jeg ba TS slutte å være så ego! Hun risikerer at eksmannens forhold går til helvette fordi hun skal fortsette å leke bestevenn. Jeg synes forøvrig også at det er skikkelig lumpent gjort mot en ex man har gått ifra og fortsette å opprettholde denne formen for intimitet. Jeg har selv en ex jeg dumpet og selv om han ikke var den som utbroderte sine såre følelser så var det jo ingen tvil om at han (som alle andre normale mennesker som har blitt forlatt) - var såra. Vi hadde litt kontakt i starten av bruddet og jeg kan si med hånda på hjertet at han alltid ville ha stilt opp for meg og snakket med meg ved den minste lille vink, om jeg ba om det. Men det ville jeg da aldri ha gjort. Han må få gå videre. Og ja, jeg er fortatt venn med han og kan slå av en prat men jeg er ikke en nære venn. Av respekt for at han skal få gå videre i livet så var det aldri aktuelt å bygge på eller holde liv i en så nære relasjon. Kvinner med barn som skiller seg må kunne takle at de ikke lenger er den viktigste personen i barnefars liv (bortsett ta barna) og samtidig kunne være vennskapelig og omgjengelig. Det virker veldig svart/hvitt; enten er eksmannen en slags lakei og er tilgjengelig 24/7 ellers så er det dårlig stemning. Ærlig alt; det er så ego! 

Anonymkode: d69ec...879

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er årsaken til at jeg ba TS slutte å være så ego! Hun risikerer at eksmannens forhold går til helvette fordi hun skal fortsette å leke bestevenn. Jeg synes forøvrig også at det er skikkelig lumpent gjort mot en ex man har gått ifra og fortsette å opprettholde denne formen for intimitet. Jeg har selv en ex jeg dumpet og selv om han ikke var den som utbroderte sine såre følelser så var det jo ingen tvil om at han (som alle andre normale mennesker som har blitt forlatt) - var såra. Vi hadde litt kontakt i starten av bruddet og jeg kan si med hånda på hjertet at han alltid ville ha stilt opp for meg og snakket med meg ved den minste lille vink, om jeg ba om det. Men det ville jeg da aldri ha gjort. Han må få gå videre. Og ja, jeg er fortatt venn med han og kan slå av en prat men jeg er ikke en nære venn. Av respekt for at han skal få gå videre i livet så var det aldri aktuelt å bygge på eller holde liv i en så nære relasjon. Kvinner med barn som skiller seg må kunne takle at de ikke lenger er den viktigste personen i barnefars liv (bortsett ta barna) og samtidig kunne være vennskapelig og omgjengelig. Det virker veldig svart/hvitt; enten er eksmannen en slags lakei og er tilgjengelig 24/7 ellers så er det dårlig stemning. Ærlig alt; det er så ego! 

Anonymkode: d69ec...879

I dette tilfellet var eks kona den dumpa parten og hun spilte virkelig på hans samvittighet. Han har sagt han aldri vil gå tilbake til henne heller, men allikevel holder de på slik som de gjør. Jeg tipper hennes nye potensielle fremtidige kjæreste, heller ikke vil akseptere såpass mye kontakt og tjenester av diverse slag. Han ble hennes lille hund, bare hun plystret gjorde han henne alskens mulige tjenester. Å være venner og leke kjernefamilie er to forskjellige ting. 

Anonymkode: dfc75...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet var eks kona den dumpa parten og hun spilte virkelig på hans samvittighet. Han har sagt han aldri vil gå tilbake til henne heller, men allikevel holder de på slik som de gjør. Jeg tipper hennes nye potensielle fremtidige kjæreste, heller ikke vil akseptere såpass mye kontakt og tjenester av diverse slag. Han ble hennes lille hund, bare hun plystret gjorde han henne alskens mulige tjenester. Å være venner og leke kjernefamilie er to forskjellige ting. 

Anonymkode: dfc75...948

Og ja, gjorde han ikke som hun ba om var helvete løs. Det gadd jeg ikke i lengden og takk gud så rakk vi ikke flytte inn sammen. 

Anonymkode: dfc75...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksen din, som du dumpa, var kanskje ikke helt ferdig med deg. Godt mulig hun hadde grunn til å være sjalu på deres kontakt. 

Anonymkode: e2f70...573

Enig.  Og hvor ble det av respekt for ny kjæreste forresten? Egoistiske folk 

Anonymkode: e2262...1a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg for min del syns at det skal være noen retningslinjer. Jeg har en eks som jeg var sammen med i flere år før jeg møtte eksen min som ble far til mine barn. Vi er sånn sett venner, men vi har langt ifra jevnlig kontakt. Barnefar og jeg er også venner og har selvsagt jevnlig kontakt pga barna, men vår relasjon er ikke den samme lenger. Han er ikke min  nærmeste person lenger. Det var en gang men det tok slutt, noe jeg er helt ok med. For meg er det naturlig at relasjonen forandres og blir mer distansert etter brudd. Det er selvfølgelig trist men en naturlig følge av alt som har skjedd. Derfor er det unaturlig for meg å jobbe for å bevare et nært vennskap selvom jeg med begge mine ekser som jeg var sammen med lenge gjorde vondt å gi slipp på. 

Min nåværende mann er min nr 1 og jeg vil at han skal føle seg som min nr 1 også. Han får selvfølgelig ikke diktere hva slags relasjon jeg skal ha til barnefaren pga sjalusi, men han får lov til å si hva han er komfortabel med og ikke. Min mann sier ikke stort om kontakten med min eks, men han har sagt at han setter pris på at den er ryddig og avklart. Det forstår jeg godt at han synes, og det hadde jeg også vært glad for hvis jeg var i hans posisjon. 

Et viktig intensjon er at jeg ikke gjør ting med eksen som mannen min ikke får være med på. 

Anonymkode: ac2f1...7fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🥐

Kan like gjerne forkorte det hele til; Kom deg over deg selv!

Endret av a l'orange
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...