Gå til innhold

Hva er tradisjonelle 17 mai frokost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

tenker majones, kylling og kalkun pålegg, røkelaks og eggerøre, brød.

pepsimax

Anonymkode: 484a3...478

Ikke noe av det der er tapas

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser dere virkelig dette til frokost? Tapas? Spekemat? Koldtbor? Lapskaus? Kaker og dessert? Her må vi reise hjem ifra kl 9.00 for å rekke toget og å lage i stand noe sånt så tidlig og ikke minst ha tid til å nyte det, skjer bare ikke. De tingene dere har ramset opp, er ting det er vanlig å spise til lunsj, mellom tog og skole her jeg kommer fra. Frokost blir det samme som til vanlig. 

Anonymkode: 31f70...4da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat, eggerøre, wraps m/spekeskinke osv, pastasalat, blomkålsalat.. Varierer litt :)

Anonymkode: 6ffe3...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser dere virkelig dette til frokost? Tapas? Spekemat? Koldtbor? Lapskaus? Kaker og dessert? Her må vi reise hjem ifra kl 9.00 for å rekke toget og å lage i stand noe sånt så tidlig og ikke minst ha tid til å nyte det, skjer bare ikke. De tingene dere har ramset opp, er ting det er vanlig å spise til lunsj, mellom tog og skole her jeg kommer fra. Frokost blir det samme som til vanlig. 

Anonymkode: 31f70...4da

Lager på forveien, vi spiser over timer, sånn er det npr man ikke har barn.

Anonymkode: 484a3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spekemat, eggerøre, wraps m/spekeskinke osv, pastasalat, blomkålsalat.. Varierer litt :)

Anonymkode: 6ffe3...0c4

Nice :)

Anonymkode: 484a3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser dere virkelig dette til frokost? Tapas? Spekemat? Koldtbor? Lapskaus? Kaker og dessert? Her må vi reise hjem ifra kl 9.00 for å rekke toget og å lage i stand noe sånt så tidlig og ikke minst ha tid til å nyte det, skjer bare ikke. De tingene dere har ramset opp, er ting det er vanlig å spise til lunsj, mellom tog og skole her jeg kommer fra. Frokost blir det samme som til vanlig. 

Anonymkode: 31f70...4da

Er mange voksne mennesker uten barn, det er ofte der det er vanlig med champagne til frokost. Da trenger man ikke akkurat å rekke tog og skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Solsmil skrev:

Er mange voksne mennesker uten barn, det er ofte der det er vanlig med champagne til frokost. Da trenger man ikke akkurat å rekke tog og skole.

Ikke sant :)

Anonymkode: 484a3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familietradisjonen vår er brød med eggerøre og røkt laks eller spekemat. 😋

Spiser ofte brun lapskaus til middag.

Når jeg har feiret med venner er det gjerne noe i samme duren, eller tapas + champagne, vin eller øl. 

Endret av MadameX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MadameX skrev:

Familietradisjonen vår er brød med eggerøre og røkt laks eller spekemat. 😋

 

Nice :)

Anonymkode: 484a3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MadameX skrev:

 

Når jeg har feiret med venner er det gjerne noe i samme duren, eller tapas + champagne, vin eller øl. 

Nice :)

Anonymkode: 484a3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget pai med brokkoli og skinke/ bacon eller kylling. Ost på toppen. Bare Google for oppskrifter. Enkelt å lage. 

Anonymkode: 484a3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Spiser dere virkelig dette til frokost? Tapas? Spekemat? Koldtbor? Lapskaus? Kaker og dessert? Her må vi reise hjem ifra kl 9.00 for å rekke toget og å lage i stand noe sånt så tidlig og ikke minst ha tid til å nyte det, skjer bare ikke. De tingene dere har ramset opp, er ting det er vanlig å spise til lunsj, mellom tog og skole her jeg kommer fra. Frokost blir det samme som til vanlig. 

Anonymkode: 31f70...4da

En god 17. mai frokosten har vært høydepunktet med 17. mai i flere år 😄

Da samles man en god gjeng, gjerne så tidlig som klokken 0900, og alle har med bidrag til frokosten. Laks og eggerøre, spekemat, roastbiff, oster, karbonader, juice, rundstykker, et par kaker. Nam nam! Og så klart champagne! Så sitter man å koser seg, iallefall til 1200-1300, om ikke enda lenger.

I år er første året med barn,  så da forsvinner den tradisjonen, men kommer nok til å savne den litt 😅

Anonymkode: 9ae00...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.5.2019 den 14.26, AnonymBruker skrev:

En god 17. mai frokosten har vært høydepunktet med 17. mai i flere år 😄

Da samles man en god gjeng, gjerne så tidlig som klokken 0900, og alle har med bidrag til frokosten. Laks og eggerøre, spekemat, roastbiff, oster, karbonader, juice, rundstykker, et par kaker. Nam nam! Og så klart champagne! Så sitter man å koser seg, iallefall til 1200-1300, om ikke enda lenger.

I år er første året med barn,  så da forsvinner den tradisjonen, men kommer nok til å savne den litt 😅

Anonymkode: 9ae00...0dd

Dette høres veldig hyggelig ut! Jeg har aldri gjort dette, alltid dratt ut tidlig å sett på barnetoget. Og de siste ti årene har jeg hatt barn, og da går vi i toget. 

Vi har som regel denne type mat til lunsj etter toget, leker på skolen og kake, is osv. 

Anonymkode: 2253c...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe annet enn brødskive og kaffekopp framfor tv med barnetog til 17.mai- frokost . Jeg ordner finere mat til middag når tog og slik er ferdig. 

Anonymkode: fbb24...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2019 den 14.26, AnonymBruker skrev:

En god 17. mai frokosten har vært høydepunktet med 17. mai i flere år 😄

Da samles man en god gjeng, gjerne så tidlig som klokken 0900, og alle har med bidrag til frokosten. Laks og eggerøre, spekemat, roastbiff, oster, karbonader, juice, rundstykker, et par kaker. Nam nam! Og så klart champagne

Anonymkode: 9ae00...0dd

Nice :)

Anonymkode: 484a3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brødskive med juice og kaffe, som alle andre dager. Her har vi ikke tid til en stor frokost 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt kaos med foreldre og unger løpende rundt for å finne flagg, sløyfer, sko, slips,etc. Frokost blir muligens ei skive med leverpostei og smør i neven på vei ut døra. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 13.11, AnonymBruker skrev:

Rømmegrøt, spekemat (fenalår, spekeskinke, morrpølse, o.l), eggerøre, røykelaks. Vi pleier ha innbakte pølser i tillegg. 

Anonymkode: c083b...5a9

Nice!

Anonymkode: 484a3...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 7.59, Villa2000 skrev:

Fullt kaos med foreldre og unger løpende rundt for å finne flagg, sløyfer, sko, slips,etc. Frokost blir muligens ei skive med leverpostei og smør i neven på vei ut døra. 

 

Haha høres ut som her det. Med tre unger så blir det sjeldent frokost på mor 😂 

Anonymkode: 6aa4e...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...