bananblad Skrevet 22. april 2005 #41 Skrevet 22. april 2005 :-x :-x = ambivalent Jeg skjønner godt hvorfor Mette Marit ikke synes faren er så stas. Men jeg er ganske sint på de mediene som er villig til å publisere alt det rare han gjør. Det dreier seg om penger og atter penger.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #42 Skrevet 22. april 2005 [..]så hvordan føles det egentlig for MM å ha en far som er så til de grader egoistisk og tar så lite hensyn til henne i den utsatte og spesielle posisjonen hun befinner seg i. Jeg vet ihvertfall hvordan jeg ville ha reagert! Det må være tøft å ha en sånn far som gjør seg selv til latter på denne måten. Nettopp, han latterliggjør seg selv. Ingen andre. Bare seg selv. Hva har det å si for MMs utsatte posisjon? Det er mer egoistisk av henne å forvente at han skal oppføre seg på et vis som er til fordel for henne, men som ikke nødvendigvis en væremåte han trives med. Hvorfor kan han ikke være seg selv? Ja, så gjør han seg selv til latter på veien, men det tror jeg han driter i, og slik jeg ser det så virker det som om han trives med livet sitt. Hvorfor kan ikke dere la ham være i fred, og la ham leve slik han vil leve..?
bedreviteren Skrevet 22. april 2005 #43 Skrevet 22. april 2005 Han derre svenno kan ikke være riktig navla og MM er jo kronprinsesse så det er jo et problem. Men hadde MM ikke vært det så hadde svenno vært et ikon, for han er jo ganske tøff, eller hva?
Gjest Gjesta Skrevet 23. april 2005 #44 Skrevet 23. april 2005 Han derre svenno kan ikke være riktig navla og MM er jo kronprinsesse så det er jo et problem. Men hadde MM ikke vært det så hadde svenno vært et ikon, for han er jo ganske tøff, eller hva? Hadde ikke MM vært kronprinsesse, ville ingen av oss kjent til Svenno i det hele tatt..
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #46 Skrevet 23. april 2005 Men' date=' Sven O. hadde jo aldri vært "kjendis" om det ikke hadde vært for Mette-Marit! Før det visste ingen hvem han var. Han har jo helt klart utnyttet det at hans datter er Norges kronprinsesse. Han sto jo ikke frem i Se & Hør og Her & Nå med all slags ville historier før hun ble sammen med Håkon.[/quote'] Da er det se&rør og dets sladrekjerringlesere som utnytter seg av MM.
Cupcake Skrevet 23. april 2005 #47 Skrevet 23. april 2005 Da er det se&rør og dets sladrekjerringlesere som utnytter seg av MM. De gjør det mulig, og han takker JA!
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #48 Skrevet 23. april 2005 De gjør det mulig, og han takker JA! Og hva gjør dette med MMs utsatte posisjon? Har det noe å si? Hvorfor skal han legge lokk på seg, og ikke være seg selv? Hvorfor bryr dere dere så mye om folk som velger å være seg selv? Hvorfor ønsker dere å begrense andre på denne måten?
Cupcake Skrevet 23. april 2005 #49 Skrevet 23. april 2005 Han gjør så mye flaut. Det er greit at han gjør det og det, men han trenger ikke stå fram med det i alle ukebladene for å vise seg fram. Det er det som gjør at det virker så feil. Han hadde ikke vært interessant for media om ikke han hadde vært MMs far.
Gjest seroxata Skrevet 23. april 2005 #50 Skrevet 23. april 2005 jeg synes overhodet ikke synd på mette marit jeg, hun har da tross alt valgt selv hva hun vil, og jeg ser overhodet ikke at sven o skal luske rundt i mørket pga henne! Jeg synes Sven O er morsom jeg, og faktisk ganske søt! La han få holde på, han gjør tingene sine på en artig måte:O
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #51 Skrevet 23. april 2005 Hvis nå bare alle kunne slutte å bli så "liksom-sjokkerte" over hva han finner på som (stort sett) antageligvis er sponsa av Se og Hør, og slutte å kjøpe søpleblekka, så! Jeg har for lengst sluttet å være bestyrtet, og jeg ser ikke ned på MM fordi han er hennes far.
Gjest seroxata Skrevet 23. april 2005 #52 Skrevet 23. april 2005 forøvrig synes jeg nesten mer synd på sven o, som har slik en hoven datter! Jeg mener, selv om sven o gjør mye rart, så trenger hun da ikke å nekte for å ha kontakt med han! synes det er dårlig gjort av henne jeg.. Og huff, så fælt at hun har drevet med litt narkotiske stoffer i sin ungdom da, ja, det er jo virkelig til å grine over gitt... For det er jo INGEN andre her i landet som ikke har gjort det liksom... Nei, det viser seg vel klart, jeg har ikke noe til overs for MM jeg.. stygt sagt, men jeg liker ikke helt holdningen hennes... Nei, takke meg til sven o, han er fin han!:D Kameraten min har drukket med han et par ganger, og han skal visst være veldig koselig!
Krølltoppen Skrevet 23. april 2005 #53 Skrevet 23. april 2005 Hadde det vært faren min som hadde driti seg ut gang på gang i pressen slik som Sven O, så hadde jeg absolutt ikke likt det. Og jeg er ikke engang kongelig.
monja Skrevet 23. april 2005 #54 Skrevet 23. april 2005 Hadde det vært faren min som hadde driti seg ut gang på gang i pressen slik som Sven O, så hadde jeg absolutt ikke likt det. Og jeg er ikke engang kongelig. Enig! Kan ikke klandre henne for å ikke ha kontakt med faren sin. Det er noen som ikke tåler å få oppmerksomhet.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #55 Skrevet 23. april 2005 forøvrig synes jeg nesten mer synd på sven o' date=' som har slik en hoven datter! Jeg mener, selv om sven o gjør mye rart, så trenger hun da ikke å nekte for å ha kontakt med han! synes det er dårlig gjort av henne jeg.. [/quote'] Slike utsagn gjør meg mildt sagt forbannet. Hva vet vi om det som ligger bak? Tror du det er en enkel sak for en datter å ikke ha kontakt med sin far? Vi har selv måttet ta avstand fra en far som også er bestefar. Vi har måttet gjøre dette for å verne om barna. Dette av grunner som hverken har med mishandling eller slike ting og gjøre. Det har med gjentatte tillitsbrudd, gjentatte brudd på avtaler som går hardt inn på barna, alkohol osv. Denne karen kan vi vel kalle en lokal Svenno, og jeg skal love deg, at det er ikke det en ønsker av en far/svigerfar/bestefar...
Gjest seroxata Skrevet 23. april 2005 #56 Skrevet 23. april 2005 Nei jeg vet ikke hva som ligger bak, men ærlig talt! Folk legger som regela lltid skylden på sven o, og det gjør meg mildt sagt forbannet og, for de vet jo heller ikke noe om det, men det er liksom greit å være sinna på han, for han er jo bare tullete, gammel, med dårlig humor og lager bare kvalm for sin flotte, høytstående datter! Ja, jeg velger å like sven o, rett og slett fordi han virker mer menneskelig enn sin datter, som jeg synes(legg merke til JEG synes, sikkert ikke alle andre) prøver å virke mer skinnhellig enn hun sikkert er! JEg har venner som kjenner sven o, og ingen av de synes han er en tulling! De omtaler han som en koselig, munter og artig fyr, og neei, det er ikke fordi de sikkert er en gjeng med alkiser, de som kjenner han, for det er de nemlig ikke! Og fordi en er alkoholiker, så skal en liksom skyves på dør, og bli stemplet som en dårlig person? unnskyld meg, men det mener jeg er en lett løsning på saken! Herregud, la nå den mannen få litt fred, og hvis hantrives med å lage mediakjør, så la han da! Dattera hans vil jo uansett ikke ha noe med han å gjøre, så da får hun vel bare overse han heller da, og henge seg opp i noe annet! Folk kan si hva de vil, men jeg føler sympati med mannen uansett jeg..
Rio Skrevet 23. april 2005 #57 Skrevet 23. april 2005 Det er faren til den kommende dronningen av norge det er snakk om. Han vil bli nevnt i historibøker. Ingen kommer til å glemme han. Det er vel nettopp det han vil også. Han utnytter rett og slett stillingen sin egen datter er i. Og det ser hele landet. Fyren må være så koselig han bare vil. Jeg tror kanskje ikke han har evnen til å se hvordan han latterliggjør seg selv og MM, og resten av familien sin for den saks skyld. MM har stor familie, og mange søsken. Hun har til og med en mor, og en eks type hun har et barn med. Ser vi noen av disse springe til media og utfolde seg på de merkeligste måter? Nei. Kanskje de har litt selvrespekt her i livet, og mulig også litt respekt for MM. Hadde det vært min far hadde jeg vært skamfull.
Gjest Formosiss Skrevet 23. april 2005 #58 Skrevet 23. april 2005 MM har stor familie, og mange søsken. Hun har til og med en mor, og en eks type hun har et barn med. Ser vi noen av disse springe til media og utfolde seg på de merkeligste måter? Nei. Kanskje de har litt selvrespekt her i livet, og mulig også litt respekt for MM. Hadde det vært min far hadde jeg vært skamfull. Nei, men de skal jammen meg ha at de får sin del kaken de også. Hvor viktig er det for eksempel for gud og hver mann å vite at pappa'n til Marius har giftet seg? Han er jo bare, unnskyld nå, en ubetydelig person? Mange nyheter om den familien der de gjerne kunne spart seg. Det er ikke syndt i Mette-Marit - hun gikk inn i dette med viten og vilje, da burde hun ikke syte i ettertid.
Rio Skrevet 23. april 2005 #59 Skrevet 23. april 2005 Hva i alle dager har hennes kongelige situasjon med at hennes far driter seg ut i media å gjøre? Hun gikk inn i et liv som innebærer mye mediadekning og oppmerksomhet, ja! Det betyr ikke at hun skal finne seg i å få ekstra mye (negativ) oppmerksomhet pga sin far. Jeg kan ikke huske å ha hørt faren til Marius noen gang har uttalt seg om noe som helst. Gamlefar Maktabi, var nok den som stod i spissen for å trekke hele den seansen frem i lyset. Syns å huske et latterlig intervju i db.no. Man må skille mellom å bevisst komme i media for å fremme seg selv, og å bli skrevet om/tatt bilde av, for det skjer med de fleste som har et kjent navn. Som Lene Elise Bergum sa, hun og de få skuespillerene som er her i landet leverer av seg selv til bladene for å holde liv i sin egen karriere. Jeg ser ikke hvordan oppførselen til Sven O fremmer noe positivt, hverken for han eller for noen andre.
Gjest Leola Skrevet 24. april 2005 #60 Skrevet 24. april 2005 Sven O har vært en "lokal-kjendis" i Kristiansand i alle år. Like kjent har det vært at mannen er glad i alkohol og fest. Det er faktisk helt naturlig at dette blir "utnyttet" når man er i medienes søkelys. Disse forholdene har slottet selvfølgelig vært klar over før forlovelsen mellom Mette-Marit og Haakon ble offentlig kjent. Når de til tross for dette (og fortiden til MM) allikevel velger å gi grønt lys for giftemål så få man ta det som følger med på kjøpet. Jeg for min del synes det er enda kvalmere med "teppekongen" som står fram i media til stadighet fordi han er "reservebestefar" til Marius Hele "kongefamilien" (bortsett fra Sonja og Harald) ligner etterhvert mer og mer på en tragikomisk såpeopera i beste sendetid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå