Gå til innhold

Hva er det mest sårende et menneske kan si til deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Egentlig generelt stygge ting sårer meg, ble mobbet i barndommen og alltid vært usikker av meg. Kjæresten min kan kalle meg feit på tull, men jeg ligger og gråter senere og tror at jeg er feit.

Så setninger som «du er feit» sårer veldig.

Jeg vet ikke om dette går under det samme, men når det var en person i hjembyen som hadde tatt selvmord sa venninna mi til meg «lov meg at du aldri gjør noe sånt». Da jeg endelig var alene den dagen så knakk jeg sammen. Jeg hadde ikke fortalt NOE til venninna mi, men tydeligvis hadde hun «catcha» opp noe.

Anonymkode: 7c4ba...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har sagt dette til deg? 😳

ts

Anonymkode: be556...7e2

Jepp.  Mamma, pappa og en ex

Anonymkode: 45f34...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp.  Mamma, pappa og en ex

Anonymkode: 45f34...7ff

Grusomt. Føler med deg❤️

Ts

Anonymkode: be556...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som handler om at jeg ikke er bra nok. Mange ganger overtenker jeg det folk sier, og føler det nok verre enn det menes.

Som sykmeldt har jeg fått mye kommentarer på hvordan jeg klarer å trene så mye, når jeg ikke klarer å jobbe. Også hvorfor jeg gidder å trene når jeg spiser så mye.. 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Typ tatt ut fra et bilde på snap av div bra og næringsrik mat.. 

Sliter både med spiseforstyrrelse, angst og depresjon, men ikke noe jeg fronter, så de som kommer med slike uttalelser har jo ikke peiling! 

Har også fått høre at jeg ikke skulle vært født, og at jeg er en vanskelig person. Av mine nærmeste.. ikke mye støtte å få nei.

Anonymkode: 668c0...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt rar der. For jeg kan bli litt såret at det meste negativt om utssende og personlighet dersom jeg merker at den som sier det er litt utilpass (for da er det ofte noe de mener er åpenbart for alle utenom meg)... Men likevel tror jeg det aller mest sårende er når jeg har milde angstanfall eller andre reaksjoner, og noen sier "ta deg sammen". Fordi det antyder at de tror jeg synes det er ok å reagere sånn. Når hele livet går ut på å prøve å ikke vise for mye følelser og passe inn med andre, og så er det likevel ikke godt nok den ene gangen man ikke klarer å holde ting tilbake. Den mangelen på tiltro og respekt og forståelse en slik kommentar viser er mye verre for meg enn noen direkte kommentar mot meg kan være...

Anonymkode: a9c9b...24f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt som handler om at jeg ikke er bra nok. Mange ganger overtenker jeg det folk sier, og føler det nok verre enn det menes.

Som sykmeldt har jeg fått mye kommentarer på hvordan jeg klarer å trene så mye, når jeg ikke klarer å jobbe. Også hvorfor jeg gidder å trene når jeg spiser så mye.. 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Typ tatt ut fra et bilde på snap av div bra og næringsrik mat.. 

Sliter både med spiseforstyrrelse, angst og depresjon, men ikke noe jeg fronter, så de som kommer med slike uttalelser har jo ikke peiling! 

Har også fått høre at jeg ikke skulle vært født, og at jeg er en vanskelig person. Av mine nærmeste.. ikke mye støtte å få nei.

Anonymkode: 668c0...5ad

Det er så mange idioter der ute, ikke bry deg. Du skjønner jo selv at du er mye bedre enn noen som kan si noe sånt til en som er sykmeldt, og siden de alt i alt sikkert likevel er bra nok, så er du mye mer enn bra nok ❤️

Anonymkode: a9c9b...24f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det værste og styggeste fordommene som jeg har hørt her på kvinneguiden forum ganske nylig på tråden om barnetillegg av anonyme er du er en dårlig mor/far fordi du går på uføretrygd! Hvorfår har du og får du barn?

Om man går på uføretrygd eller ei så elsker man barna sine like høyt og prioriterer barna like mye som de som er aktiv i arbeidslivet. Og hvem vet om den uføre også jobber vedsiden av og vere ufør? Hva om personen er 40% ufør denne personen har lov til og sette barn til værden selv om en er ufør også.

det er ikke ulovelig. og jeg ønsker alle som har rom for kjærlighet og omsorg for barna sine i og få barn så lenge de har evne og vilje til det! Man kan faktisk ikke samenligne arbeidslivet vs og være en kjærlig mor/far får sitt barn.

Jeg elsker barna mine og familien min betydelig mye mer en jobben.

 

Anonymkode: e1a9c...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noe av det værste og styggeste fordommene som jeg har hørt her på kvinneguiden forum ganske nylig på tråden om barnetillegg av anonyme er du er en dårlig mor/far fordi du går på uføretrygd! Hvorfår har du og får du barn?

Om man går på uføretrygd eller ei så elsker man barna sine like høyt og prioriterer barna like mye som de som er aktiv i arbeidslivet. Og hvem vet om den uføre også jobber vedsiden av og vere ufør? Hva om personen er 40% ufør denne personen har lov til og sette barn til værden selv om en er ufør også.

det er ikke ulovelig. og jeg ønsker alle som har rom for kjærlighet og omsorg for barna sine i og få barn så lenge de har evne og vilje til det! Man kan faktisk ikke samenligne arbeidslivet vs og være en kjærlig mor/far får sitt barn.

Jeg elsker barna mine og familien min betydelig mye mer en jobben.

 

Anonymkode: e1a9c...e48

Og mann kan klare seg veldig bra som ufør mor/far om barnemoren barnefaren  er i jobb og hjelper til og støtter og om man har ett godt nettverk rundt seg! Hater fordommsfulle mennesker spessielt netttroll som dømmer bak skjermen uten og engang vite hvem de snakker dritt til.

Anonymkode: e1a9c...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ei bestevennine som sa jeg var "død" for henne, og hun sa det til en vennine av meg,(bak min rygg) hun ville visst at hun vennninen skulle si det videre til meg. hun bestevenninen ignorte meg, ville ikke snakke med meg når jeg vil forklare meg. vel jeg valgte å bli sammen med eksen min igjen, dette likte hun ikke.( Jeg hadde en god grunn til å bli sammen med han igjen , og angrer ikke på det valget jeg gjorde)  Vi var venner i 9 år... jeg stilte opp for henne, lagde mat til henne gir henne et sted å bo når hun trengte, hjalp henne med å finne jobb, hjalp henne under depreasjoen osv også sier hun sånn.. hun selv var sammen med en drittsekk i 5 år , og jeg erklærte henne ikke død akkurat. har forsatt ikke kommet helt over det enda :( 

 

lei meg over at jeg betydde sååååååååå LITE for henne. Endte med at jeg kastet henne ut på dør. vi er ikke venner lengere, og jeg tenker at det er like greit, makan til utakknemlig dame og negativ dame. det er tider jeg savner henne men jeg tenker også at det er best vi ikke var vennner lengere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk kaller meg negativ når jeg er midt i en livs krise f.eks. vet ikke om jeg blir så såra, men blir forbanna ihvertfall på en såret måte. 

Eller hvis noen påpeker at jeg har mørk stemme, får visst lysere stemmer på film og sånt og da sier folk: "det hørtes IKKE ut som deg!" Hørt det mange ganger!  Da tenker jeg (nei, fordi den stemmes høres bedre ut da sikkert) kan tenke på det lenge i ettertid. Når jeg var yngere så sa noen folk at jeg hadde mannestemme. Verste jeg kan høre. 

Eller at jeg ser sur ut, da blir også skikkelig lei meg, for jeg har ikke lyst til å se sur ut, og jeg er ikke sur, jeg bare har et sånt ansikt. Får høre det ofte også, men aldri fra de som kjenner meg godt, de sier at de syntes jeg så sur ut før de ble kjent med meg, men at de ikke legger merke til noe spesielt surt ansikt etter de ble kjent med meg. Sårer litt det å forøvrig, at jeg da sikkert gir veldig dårlige førsteintrykk på folk...  

 

Anonymkode: 15c22...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det to ting, begge har en tilknytning til hverandre: 

• At jeg har stor, rar eller krummede nese- Jeg har arvet nesen til pappa- en mann mamma har gjort alt for at skal holde kontakt meg meg (hun har tatt meg med på dyre utenlandsturer for å møte han årlig), men han har aldri gitt mamma en krone for at hun tar vare på hans barn. Da jeg var rundt 18 år fikk han en 25 år yngre kone (bare 5 år eldre enn meg) og kun et halvt år etter giftet de seg og deretter fikk et barn sammen. Nå er jeg som luft for han, og sender jeg han en melding får jeg et kort svar eller en tommel opp som svar. 

• At folk uttaler navnet mitt feil- dette også pga pappa, da det var han som ønsket at jeg skulle ha et utenlandsk navn. Konfromasjonsdagen min ble ødelagt da navnet mitt Var stavet feil på kaken. Smal sak, men jeg jobber i et yrke hvor jeg sier navnet mitt 50 ganger hver dag, og ingen klarer å si deg riktig.

Anonymkode: fa086...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk bare går sin vei er det vondeste. Det er så sårt når folk bare vender meg ryggen og utestenger og utfryser meg helt. Opplevd dette så mange ganger at jeg ikke orker mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men kjære deg. Har du gått rundt og trodd VI var foreldrene dine? Haha..ha-ha."!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ord sårer ikke meg. Erfaringsmessig, om sårende ord er ekte der og da, så har de kanskje ikke betydning en time senere. Man kan endre oppfatning, mening, få en ny forståelse og innsikt og alt forandrer seg. Ord blir også brukt som verktøy med alle mulige hensikter.

Jeg legger mer vekt på det som faktisk er i underflaten, hensikten, den enkeltes innsikt, mellom linjene, osv. Men ord? Det er ofte et valg og ikke alltid faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være sånne ting jeg er redd for at skal være sant. Som at jeg er veldig dum og at jeg klarer ingenting.

Eller om en venn fortalte meg at de ikke egentlig ville være venner med meg og at de bare var med meg fordi de ikke hadde noen andre.

Det å høre at jeg hadde vært stygg og ekkel hadde også vært veldig sårende.

Disse tingene stammer nok fra da jeg ble mobbet og ting jeg fortsatt frykter.

Anonymkode: 5c0dc...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mange idioter der ute, ikke bry deg. Du skjønner jo selv at du er mye bedre enn noen som kan si noe sånt til en som er sykmeldt, og siden de alt i alt sikkert likevel er bra nok, så er du mye mer enn bra nok ❤️

Anonymkode: a9c9b...24f

Tusen takk ❤️ Jeg jobber daglig med å prøve å ikke bry meg, men når ting ellers er tøft rundt meg er det vanskelig å la det prelle av. 

Anonymkode: 668c0...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når søsteren min kritiserer hvordan jeg ser ut og samler sammen alt negativt hun kan komme på for å få det som hun vil. 

Anonymkode: baf70...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...