Gå til innhold

Blir du ofte flau på andres vegne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg hadde storkost meg med norvegia og ritz. Jeg har forresten invitert på pizzakveld og bare hatt en type pizza, tør ikke tenke på hva folk har sladret om i etterkant. 😄

Anonymkode: b721c...450

Dere kverulanter skjønner vel at det ikke er sammenlignbart, sånn egentlig? Det blir mer som å invitere på pizzakveld og servere "plain" Grandiosa eller noe, selv om ikke det heller er like rart. 

For å svare på spørsmålet, så ja, jeg blir egentlig det. Eller veldig lett før, noe nå også... Men det avhenger av så mye. Blir lettere flau av både meg selv og andre i situasjoner hvor jeg ikke er helt komfortabel, med ukjente mennesker, mennesker jeg vil gi et godt inntrykk, etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir i hvert fall mer flau av matsnobber enn av de som er enkle i matveien. Med snobber mener jeg da ikke alle som liker avansert mat, men de som ser ned på andre som ikke gjør det. 

Anonymkode: b721c...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vanlig fyr said:

Samtidig blir du flau på andres vegne fordi de ikke serverer de ostene som kretser rundt i hodet ditt når du tenker på ostekveld :)

Nei, jeg blir flau fordi de serverer noe man spiser til frokost omtrent. De prøver å gjøre en stor deal utav det og så blir man skuffet. ‘Alle’ vet at man har andre oster enn bare norvegia. 

Du kan sammenligne det med Feks hvis du blir invitert på reker, hadde du ikke blitt skuffet om de faktisk bare hadde satt fram reker og that’s it? 

Eller spekemat, og de kun har salami og skive? 

 

Anonymkode: ebec8...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir i hvert fall mer flau av matsnobber enn av de som er enkle i matveien. Med snobber mener jeg da ikke alle som liker avansert mat, men de som ser ned på andre som ikke gjør det. 

Anonymkode: b721c...450

Ja, for det er matsnobb å forvente mer enn en dagligdags ost når folk inviterer på ost og kjeks? Lol

Anonymkode: ebec8...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir i hvert fall mer flau av matsnobber enn av de som er enkle i matveien. Med snobber mener jeg da ikke alle som liker avansert mat, men de som ser ned på andre som ikke gjør det. 

Anonymkode: b721c...450

Men jeg er hverken matsnobb eller spesielt opptatt av avansert mat, jeg forstår bare at "ost og kjeks" ikke er Norvegia, og det er nok en selvfølge for de aller fleste. 

Med det sagt så hadde jeg nok ikke blitt flau av det, heller syntes det var litt artig, spesielt om venninnen innså blemmen etterhvert og hadde selvironi nok til at vi kunne spøkt med det etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
Just now, AnonymBruker said:

Nei, jeg blir flau fordi de serverer noe man spiser til frokost omtrent. De prøver å gjøre en stor deal utav det og så blir man skuffet. ‘Alle’ vet at man har andre oster enn bare norvegia. 

Anonymkode: ebec8...02b

Har erfaring med både briter og amerikanere som elsker Norvegia (en ost jeg ikke foretrekker) både pga smak men også pga smelteegenskaper. 

Tror du har gått glipp av poenget med ostekveld og andre kvelder for den saks skyld. Poenget er ikke at du skal vise hvor sofistikert du er ved å flashe ostene du har kjøpt på meny eller i mathallen, poenget er at man skal ha det hyggelige i hverandres selskap. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vi værsåsnill slutte å snakke om ostekveld? Var kun et eksempel. 

Har dere ikke noen historier selv? 

Anonymkode: cec8d...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som fortalte en historie om søsteren sin. De satt på en flyplass og en norsk kjent musiker satte seg på samme benk. Da hadde søstrer utbrutt ‘ åh er ikke det henderre xxxx hen som synger’ - så begynte hun å synge på den siste hiten til musikeren. 

Søsteren ble temmelig flau, og jeg ble flau på søsterens vegne da jeg hørte historien. 

Anonymkode: 3879c...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg blir flau fordi de serverer noe man spiser til frokost omtrent. De prøver å gjøre en stor deal utav det og så blir man skuffet. ‘Alle’ vet at man har andre oster enn bare norvegia. 

Du kan sammenligne det med Feks hvis du blir invitert på reker, hadde du ikke blitt skuffet om de faktisk bare hadde satt fram reker og that’s it? 

Eller spekemat, og de kun har salami og skive? 

 

Anonymkode: ebec8...02b

Hva annet skal man ha om man inviterer på reker?

Anonymkode: 12347...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva annet skal man ha om man inviterer på reker?

Anonymkode: 12347...42e

Brød og majones selvfølgelig. 

Anonymkode: cd322...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir flau (og litt irritert) når vi er ute å spiser med jobb og det er forhåndsbestilt mat pga mange deltakere og det er noen som er så kresne at de ikke kan smake på noe... enda verre hvis de sier æsj, og det lukter så ekkelt osv. Har skjedd flere ganger, og blir like satt ut hver gang.. 😑

Anonymkode: bda61...f84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva annet skal man ha om man inviterer på reker?

Anonymkode: 12347...42e

Brød, majones, salat, sitron, egg? Hvitvin gjerne?

Anonymkode: ebec8...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en gang innlagt på en psykiatrisk akuttpost og en medpasient flørtet så direkte og åpenlyst med den ene ansatte at det ikke var mulig å ta feil av. Hun kom med mange ekstremt upassende kommentarer og direkte "hint" som ikke passer seg å gjengi her mens den ansatte prøvde å høflig avvise henne med å si at han hadde kjæreste, noe hun nektet å godta. Greit nok at hun var innlagt for en grunn, men det finnes da grenser? 

 

Anonymkode: c6163...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var veldig sånn før, at jeg liksom følte at "uff nå dummer du deg ut" når andre gjorde noe. Men nå i den senere tid, så bruker jeg ikke mer energi på det enn å himle med øynene og si litt høyt for meg selv "herregud", hvis det er noe som er veldig sært.

Jeg hadde og ei venninne i et bokollektiv som ble veldig klein og gjemte øynene sine når det skjedde noe rart på tv'en. 

Anonymkode: 19c5b...13f

og der ble jeg flau på dine vegne...

Anonymkode: 2d176...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vanlig fyr skrev:

Fordi du sier det? 

og nå deg.

Anonymkode: 2d176...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker jeg datet en fyr en gang. Han kunne fortelle meg at noe av det beste han visste var å kjøre rundt, uten mål og mening, mens han hørte på "I wanna know what love is". Gråte en skvett kunne han gjøre og. Igjen, han sa dette helt alvorlig. 

Jeg ble veldig ukomfortabel av å høre dette så jeg byttet samtaleemne rimelig kjapt. Noen andre som synes sånt er flaut å høre på? For... personlig? 

Anonymkode: cec8d...a7a

Digger den filmen 😄

Anonymkode: 2d176...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...