Gå til innhold

Blir du ofte flau på andres vegne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på dette en liten stund. Jeg tar meg selv i å bli flau på andres vegne. Skal prøve å forklare hva jeg mener. 
 

  • Når jeg for eksempel ser gutter på Tinder som prøver å leke deilige samtidig som de er helt seriøse, knyter det seg i magen min. Når de rynker pannen og ser i kameraet med et intenst blikk. 
  • Ble en gang invitert på ostekveld til en venninne. Det ble servert ritz og Norvegia... Og dette var servert i fullt alvor! Ikke noe ironi eller noe sånt. Virket imidlertid stolt. 
  • Har noen sett den første filmen med the Fockers? Svigers er aller verst tror jeg den heter. Mange scener i den synes jeg viser at svigersønnen ser ut til å bli flau på sin forlovedes vegne. Tenk for eksempel på når svigerfaren (Robert de Niro) leser et rørende dikt til sin mors aske mens de spiser middag.

De situtasjonene jeg nå har beskrevet er altså ment med alvor, uten å være morsomme og uten ironi. Siden de som gjør disse tingene åpenbart ikke blir flaue, kan dere ta på dere flauheten for dem? Skamme dere på de andres vegne? 

Jeg tenker ikke nødvendigvis på når man ser andre blir flaue og at man selv også blir flau. Promer for eksempel en medstudent mens han sier noe i timen blir man vel ikke på flau på hans vegne men synes mer synd på han? Siden man åpenbart ser at han er flau selv? 

Ble langt dette her! Men jeg er virkelig nysgjerrig på å høre fra dere. Hvorfor tror dere noen "overtar" andres flauhet? Gjør dere det? Har dere eksempler?

Anonymkode: cec8d...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Ble en del skrivefeil! Håper det fortsatt er leselig! 

Anonymkode: cec8d...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig sånn før, at jeg liksom følte at "uff nå dummer du deg ut" når andre gjorde noe. Men nå i den senere tid, så bruker jeg ikke mer energi på det enn å himle med øynene og si litt høyt for meg selv "herregud", hvis det er noe som er veldig sært.

Jeg hadde og ei venninne i et bokollektiv som ble veldig klein og gjemte øynene sine når det skjedde noe rart på tv'en. 

Anonymkode: 19c5b...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
4 minutter siden, AnonymBruker said:

 

  • Ble en gang invitert på ostekveld til en venninne. Det ble servert ritz og Norvegia... Og dette var servert i fullt alvor! Ikke noe ironi eller noe sånt. Virket imidlertid stolt. 

Anonymkode: cec8d...a7a

Du vet at Norvegia er en ost ikke sant? 

Selv liker jeg å prøve alle de forskjellige ostene som ligger i ostedisken på Meny, men jeg ville aldri drømt om å nedvurdere venner fordi de ikke er like snobbete som meg...slik du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var veldig sånn før, at jeg liksom følte at "uff nå dummer du deg ut" når andre gjorde noe. Men nå i den senere tid, så bruker jeg ikke mer energi på det enn å himle med øynene og si litt høyt for meg selv "herregud", hvis det er noe som er veldig sært.

Jeg hadde og ei venninne i et bokollektiv som ble veldig klein og gjemte øynene sine når det skjedde noe rart på tv'en. 

Anonymkode: 19c5b...13f


Men var det altså sånn før at du følte ubehag når andre dummet seg ut? Mens nå så bare sier du herregud men ikke føler på dette ubehaget?

Anonymkode: cec8d...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vanlig fyr skrev:

Du vet at Norvegia er en ost ikke sant? 

Selv liker jeg å prøve alle de forskjellige ostene som ligger i ostedisken på Meny, men jeg ville aldri drømt om å nedvurdere venner fordi de ikke er like snobbete som meg...slik du gjør. 

De fleste vet at ostekveld innebærer mer enn Ritz og Norvegia. Beklager å si det. 

Anonymkode: cec8d...a7a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:


Men var det altså sånn før at du følte ubehag når andre dummet seg ut? Mens nå så bare sier du herregud men ikke føler på dette ubehaget?

Anonymkode: cec8d...a7a

Kanskje jeg reagerte mer hvis det var en jeg studerte med som prøvde seg på en venninne for eksempel, og hvis det var så åpenbart at man kunne se for seg hvordan det kunne ende som i en sketsj man gjerne ser på teater. 

Vil ikke si at det var langvarig ubehag, men jeg mener at det kunne gå noen minutter der jeg tenkte over hvor dumt eller latterlig det var. 

Anonymkode: 19c5b...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De fleste vet at ostekveld innebærer mer enn Ritz og Norvegia. 

Anonymkode: cec8d...a7a

Fordi du sier det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flau på andres vegne er å være flau av deg selv fordi du assosieres med en adferd du ikke ønsker, samtidig som du vil rette fokus bort fra deg selv for å unngå ubehaget bevisstgjøringen av ansvar rundt sine egne handlinger ville kunne skape. 

 

Endret av Shapiro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Fordi du sier det? 

Nei... Skal jeg finne andre kilder for deg eller klarer du det selv? 

Anonymkode: cec8d...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei... Skal jeg finne andre kilder for deg eller klarer du det selv? 

Anonymkode: cec8d...a7a

Kilder? Jeg regner med at du lenker til et eller annet "kurs" i Toscana hvor hipstere lærer definisjonen av ostekveld for den nette sum av 8999 kroner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Kilder? Jeg regner med at du lenker til et eller annet "kurs" i Toscana hvor hipstere lærer definisjonen av ostekveld for den nette sum av 8999 kroner? 

Vet du hva, dette synes jeg blir for dumt. Det er du som omtaler deg som snobbete, ikke jeg. Og ja, det er common knowledge at ostekveld innebærer noe annet en kun Ritz og Norvegia. Jeg tror du bare vil kverulere. Men hvis du ikke gjør det foreslår jeg at du kanskje kommer med et bedre eksempel? På ting som kan gjøre deg flau på andres vegne?

Anonymkode: cec8d...a7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hva, dette synes jeg blir for dumt. Det er du som omtaler deg som snobbete, ikke jeg. Og ja, det er common knowledge at ostekveld innebærer noe annet en kun Ritz og Norvegia. Jeg tror du bare vil kverulere. Men hvis du ikke gjør det foreslår jeg at du kanskje kommer med et bedre eksempel? På ting som kan gjøre deg flau på andres vegne?

Anonymkode: cec8d...a7a

Jeg hadde blitt så sykt flau om jeg fikk servert norvegia og ritz på ost og kjeks-kveld -_- 

Man kjøper da inn noen forskjellige oster, frukt og vin som passer til, norvegia og ritz går simpelthen ikke under ost og kjeks, det er en snack man spiser hjemme foran tv-en når man ikke har annet!

Anonymkode: ebec8...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig fyr
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet du hva, dette synes jeg blir for dumt. Det er du som omtaler deg som snobbete, ikke jeg. Og ja, det er common knowledge at ostekveld innebærer noe annet en kun Ritz og Norvegia. 

Anonymkode: cec8d...a7a

Jeg har venner som på liv og død skal invitere meg på brettspillkveld, dessverre er det det samme spillet hver gang. Skal jeg protestere og si at ekte brettspill betyr et helt utvalg av brettspill? 

 

Quote

Jeg tror du bare vil kverulere. 

 

Ja dette er korrekt 🙂 

 

Quote

Men hvis du ikke gjør det foreslår jeg at du kanskje kommer med et bedre eksempel? På ting som kan gjøre deg flau på andres vegne?

Når voksne mennesker promper in public. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde blitt så sykt flau om jeg fikk servert norvegia og ritz på ost og kjeks-kveld -_- 

 

Anonymkode: ebec8...02b

Du er vel "sykt flau" også hvis du må gå sammen med foreldrene dine på et kjøpesenter? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en av mine venner som gjør noe flaut, da kan jeg bli flau fordi vil ikke andre skal tro at jeg henge med sånne raringer. Men bruker ikke så mye energi på det egentlig 

Anonymkode: 03fb4...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Vanlig fyr said:

Du er vel "sykt flau" også hvis du må gå sammen med foreldrene dine på et kjøpesenter? 😄

Hehe, søtt. Nei, jeg er voksen og veldig glad i foreldrene mine, og når venner skal lage mat for hverandre så har vi skikkelig mat:)

Anonymkode: ebec8...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk blir jeg litt misunnelig på folk som tør å skille seg litt ut og være usnobbete uten å bli flaue. Og jeg hadde storkost meg med norvegia og ritz. Jeg har forresten invitert på pizzakveld og bare hatt en type pizza, tør ikke tenke på hva folk har sladret om i etterkant. 😄

Anonymkode: b721c...450

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, søtt. Nei, jeg er voksen og veldig glad i foreldrene mine, og når venner skal lage mat for hverandre så har vi skikkelig mat:)

Anonymkode: ebec8...02b

Samtidig blir du flau på andres vegne fordi de ikke serverer de ostene som kretser rundt i hodet ditt når du tenker på ostekveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg datet en fyr en gang. Han kunne fortelle meg at noe av det beste han visste var å kjøre rundt, uten mål og mening, mens han hørte på "I wanna know what love is". Gråte en skvett kunne han gjøre og. Igjen, han sa dette helt alvorlig. 

Jeg ble veldig ukomfortabel av å høre dette så jeg byttet samtaleemne rimelig kjapt. Noen andre som synes sånt er flaut å høre på? For... personlig? 

Anonymkode: cec8d...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...