Gå til innhold

Mobilbruk i sosiale sammenhenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mobilen på lydløs nesten alltid, jeg. Siden jeg skvetter sånn når den ringer, så har jeg den alltid på lydløs. Også fordi jeg uansett skrudde den på lydløs på natten også, vil ikke bli vekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg synes ikke at de hører vibreringen fra der hvor jeg sitter. Dvs helt bakerst og nærmest utgangen fordi plutselig blir jeg oppringt og må løpe.

Anonymkode: f1bcc...45a

Vibrering fra mobil høres veldig godt gjennom selv et større lokale. Og alle de i nærheten av deg merker det jo veldig godt. Hvorfor går du på teater hvis du er i en livssituasjon der du ikke kan skru av mobilen i et par timer, og må løpe hvis noen ringer? Regner med det gjelder sykdom i familien e.l.

Anonymkode: fca20...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vibrering fra mobil høres veldig godt gjennom selv et større lokale. 

Anonymkode: fca20...4e8

Og kan også legge til at alle dere som tror dere er diskret når dere sjekker mobilen under forestilling, ansiktene deres lyser opp som et juletre. På Broadway har enkelte skuespillere begynt å stoppe forestillingen og si fra når noen forstyrrer med mobiler, synes det er helt topp og håper det kommer her hjemme også.

Anonymkode: fca20...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hsr ei venninne, hun er konstant på telefonen å tekster med kjæresten sin. Uansett hva vi gjør. Kino, restaurant, film, jente kveld, prater, hva som helst tekster hun med han. 

Og ikke nok med det, men mens vi er midt i en samtale kan hun fint si "vent litt, nå ringer NN, jeg må bare snakke med han" 

Det kan være alt fra 5 minutters samtaler til 30 min. 

Anonymkode: a9328...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og kan også legge til at alle dere som tror dere er diskret når dere sjekker mobilen under forestilling, ansiktene deres lyser opp som et juletre. På Broadway har enkelte skuespillere begynt å stoppe forestillingen og si fra når noen forstyrrer med mobiler, synes det er helt topp og håper det kommer her hjemme også.

Anonymkode: fca20...4e8

Så hvis du har en kreftsyk mor feks, så må du isolere deg til hun dør? 🙄 Skuespillerne lever forøvrig av at det er folk som kommer og ser på dem. 

Jeg har på vibrering, fordi jeg har små barn og må være tilgjengelig hvis barnepasser må få tak i meg. Slår av Internett slik at jeg ikke får andre varslinger der det ikke passer seg. 

Anonymkode: 16185...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så hvis du har en kreftsyk mor feks, så må du isolere deg til hun dør? 🙄 Skuespillerne lever forøvrig av at det er folk som kommer og ser på dem. 

Jeg har på vibrering, fordi jeg har små barn og må være tilgjengelig hvis barnepasser må få tak i meg. Slår av Internett slik at jeg ikke får andre varslinger der det ikke passer seg. 

Anonymkode: 16185...3de

Du må faktisk ikke være så tilgjengelig for en barnepasser at du ikke kan ha telefonen avslått i to timer. Det er rimelig spesielt. På teateret skal mobilen på lydløs, vibrering er ikke lydløst. 

Anonymkode: fca20...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.4.2019 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke ha den på lydløs, trenger heller ikke ha den med meg. Er ingen som ringer eller sender melding..

Anonymkode: 73b3d...b14

Åh❤️. DET kan endre seg.

Anonymkode: 96949...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må faktisk ikke være så tilgjengelig for en barnepasser at du ikke kan ha telefonen avslått i to timer. Det er rimelig spesielt. På teateret skal mobilen på lydløs, vibrering er ikke lydløst. 

Anonymkode: fca20...4e8

Selvfølgelig må man ha tlf på når man har barnevakt hjemme. Hvis det skulle skje noe, må du komme. Ingen kan forvente at barnevakten skal håndtere store problemer i to timer om noe oppstår. Feks barn som blir syke, ulykker etc. Noe annet ville være helt uansvarlig.

du har kanskje ikke barn, siden du svarer slik?

Anonymkode: 96949...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig må man ha tlf på når man har barnevakt hjemme. Hvis det skulle skje noe, må du komme. Ingen kan forvente at barnevakten skal håndtere store problemer i to timer om noe oppstår. Feks barn som blir syke, ulykker etc. Noe annet ville være helt uansvarlig.

du har kanskje ikke barn, siden du svarer slik?

Anonymkode: 96949...1c1

Man kan ikke være tilgjengelig 100% av tiden alltid selv om man har barn. De fleste er opptatt på jobb og andre steder. Skal en kirurg kanskje også ha telefonen på under operasjon, fordi hun er mamma? Og hva med skuespillerne på scenen, sikkert foreldre noen av dem også. Skal de også ha mobil i lommen? 

Anonymkode: fca20...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter den på stille modus 2 timer før jeg skal sove. Ser jeg noen likevel ringe/send mld, ignorerer jeg så og si alltid.

utenom det, bryr jeg meg ikke med å skru av lyden.

Anonymkode: 5992e...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid mobilen på lydløs. Pleier alltid bare og sjekke den innimellom. Kjedelig for alle andre som prøver og ringe. Men de lærer seg fort at det ikke nytter da jeg ikke har lyd på, så får det sjelden med meg. 

Anonymkode: a78e3...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er AV i begravelser, ellers er den på og med lyd unntatt når jeg er på møter. Men der jeg ferdes er det normalt å ha tlf fremme så jeg sjekker den nesten uansett hvor jeg er. Vi lever i 2019! 

Anonymkode: 2c395...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid telefonen på lydløs med vibreringen av. Har GPS-klokke som kan ta i mot varsler fra telefonen og har stilt den inn på at klokken sier fra om det ringer. SMS, Snap og varsler fra Facebook blir sett når jeg tar opp telefonen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er alltid på lydløs, har til vanlig vakttelefonen på jobb som en av svært få som har lydvarsling. Er jeg på et arrangement / teater/ kino er også den lydløs. Jeg hater å skulle være tilgjengelig hele tiden, men akkurat vakttelefonen står det i kontrakten min at jeg skal være tilgjengelig for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...