Gå til innhold

Venninne som spiller data


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi det er asosialt (og nei jeg ser ikke på det som sosialt, bare fordi man chatter med andre mens man spiller) og umulig kan være sunt. Fint på noe mer konstruktivt, dra og tren, gå tur eller noe. Komme seg ut i frisk luft. 

Anonymkode: 64d03...2df

Det er ikke sosialt å sludre med oss på kg heller, så ut i skogen med deg.

Anonymkode: f6b8c...e71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, er det ikke sånn at mange drapsmenn har drevet med gaming? Skoleskytinger i USA bl.a 

Anonymkode: 64d03...2df

Jo, det stemmer!!! Og nesten alle drapsmenn bruker klær også. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, hvilke spill spiller dere? 

Anonymkode: da86d...4a0

Eeeeelsker Resident Evil.

Og eventyrspill der du skal løse gåter og bruker hodet for å komme deg videre.

Ikke fan av nettverksspill, og hater science fiction både i spill og film.

Anonymkode: 64ebd...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei gammel venninne som spiller data nesten hver kveld og i helger. Hun er snart 36 år gammel. Det kan vel ikke være bra? Hun har ikke mann eller barn og hun passer jobben sin, og trener og spiser sunt. Men jeg er likevel litt bekymret. Jeg trodde det var mest tenåringsgutter uten venner som «gamet», eller er det vanlig blant kvinner i 30~åra også?

Anonymkode: 79cd4...89d

Tror det er vanlig blandt damer også ja, men det blir vel ikke snakket så veldig mye om kvinnelige gamere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gamer også. Spiller pubg hver kveld når kidsa er sovna. Men ingen hadde trodd jeg spilte om dei såg meg i hverdagen 😄

Har truffet mange venner der. Og har møttes og blitt super gode venner ☺️ Vi skal snart begynne med årlig tur til utlandet ☀️

Anonymkode: 36ff0...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som bruker kvelder og helger på serier og film. Det kan umulig være bra, jeg er litt bekymra, selv om hun klarer seg fint i livet på alle måter. 

Anonymkode: bfcd5...165

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en venninne som bruker kvelder og helger på serier og film. Det kan umulig være bra, jeg er litt bekymra, selv om hun klarer seg fint i livet på alle måter. 

Anonymkode: bfcd5...165

Story of my life! Jeg begynner å bli litt bekymra for meg selv, for jeg orker bare å se på serier og film på kveldene.. Før gikk det i LOL med gjengen på øret, det var glede. Nå er jeg bare tafatt og tiltaksløs... TV har blitt en sånn hjernedød ond sirkel, som suger energien ut av meg.

Anonymkode: 2ef6d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg trener, driver med husarbeid og snakker med folk :) Lærer ting. Spill er for BARN, ikke voksne. Jeg er motstander av brettspill og jeg. 

Anonymkode: 64d03...2df

Så rar du er 🙂 Du som har lært så mye.... Hvorfor har du ikke kunnskap om at spill er en av de beste måtene å lære engelsk på i voksen alder? 👍

Anonymkode: f1515...a76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei gammel venninne som spiller data nesten hver kveld og i helger. Hun er snart 36 år gammel. Det kan vel ikke være bra? Hun har ikke mann eller barn og hun passer jobben sin, og trener og spiser sunt. Men jeg er likevel litt bekymret. Jeg trodde det var mest tenåringsgutter uten venner som «gamet», eller er det vanlig blant kvinner i 30~åra også?

Anonymkode: 79cd4...89d

Ja det tror jeg det er. Det sitter mannfolk oppi 40 årene og damer som er eldre enn det også. Du har ikke noen grunn til å være bekymret.Jeg tror den verden har kommet for å bli men det kan jo bli for mye av både det og andre ting. 

Anonymkode: 97c6a...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2019 at 12:48 AM, AnonymBruker said:

Av nysgjerrighet, hvilke spill spiller dere? 

Anonymkode: da86d...4a0

Akkurat nå er jeg i en TES-boble (min favoritt spillserie), så nå går det i TES: Online, TES: Legends og TES: Blades. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei gammel venninne som spiller data nesten hver kveld og i helger. Hun er snart 36 år gammel. Det kan vel ikke være bra? Hun har ikke mann eller barn og hun passer jobben sin, og trener og spiser sunt. Men jeg er likevel litt bekymret. Jeg trodde det var mest tenåringsgutter uten venner som «gamet», eller er det vanlig blant kvinner i 30~åra også?

Anonymkode: 79cd4...89d

Ingenting å være bekymret for. Kanskje møter hun kjærligheten i dataspillet? :) Man kan være 50 og spille dataspill, det er helt normalt. Hadde jeg hatt tid, ville jeg absolutt spilt dataspill siden jeg gjorde det som ung, men fordi jeg har familie og barn som krever mye tid, har jeg ikke tid til det. Er over 40 :)

Anonymkode: eb87d...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Fordi det er asosialt (og nei jeg ser ikke på det som sosialt, bare fordi man chatter med andre mens man spiller) og umulig kan være sunt. Fint på noe mer konstruktivt, dra og tren, gå tur eller noe. Komme seg ut i frisk luft. 

Anonymkode: 64d03...2df

Sammenliknet med hvor supersosialt det er å lese bøker eller strikke alene på café/i sofaen mener du? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/18/2019 at 11:17 PM, AnonymBruker said:

Fordi det er asosialt (og nei jeg ser ikke på det som sosialt, bare fordi man chatter med andre mens man spiller) og umulig kan være sunt. Fint på noe mer konstruktivt, dra og tren, gå tur eller noe. Komme seg ut i frisk luft. 

Anonymkode: 64d03...2df

Det er fullt mulig å ha to tanker i hodet på en gang - I går var jeg ute i skogen med 3-4 andre og trente hund i 3,5 timer. Deretter spiste jeg middag med samboer og var sosialt med ham, før jeg spilte for meg selv et par timer på kvelden. Litt som andre kanskje ville sett på TV de siste timene på kvelden. 

Det du trives med, er sunt for deg. Det handler om mental velferd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue
På 18.4.2019 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Voksne som gamer er bare patetisk. Tror mange gamere har en diagnose.  

Anonymkode: 64d03...2df

Problemet er at mange online spill legger opp til at folk skal bli avhengig av det. World of Warcraft f.eks er et spill hvor du må betale månedlig for å spille om jeg ikke tar helt feil. Da føler en del at de "må" spille, hvis ikke er det sløs med penger. Og om de ikke har økonomien til å betale for game time må de samle gull i spillet for å betale for medlemskapet, og da må man rett og slett spille for å ha råd til å spille. Derfor skyr jeg online spill som pesten, jeg betaler bare en gang og spillet skal ha en sammenhengende historie med en klar avslutning. Syns det virker slitsomt å holde på med det samme spillet dag ut og dag inn, questene er jo så og si like uansett. 

Syns ikke gaming er patetisk, men det fins grenser. Synd at en del som har det vanskelig med seg selv bruker det for å stenge ute virkeligheten. Men det samme kan man si om Netflix og HBO, som folk ser på time etter time hver uke. Eller å spille poker på nett. Tror mange har sin form for virkelighetsflukt, gaming har bare fått et stigma fordi enkelte ikke har fått med seg hvor langt det har kommet og tenker ikke over hvor mye man sløser med tid gjennom andre former for underholdning uansett. Jeg spiller ikke Tetris akkurat, mange spill har like mye dybde som en god film eller en vellaget TV-serie. Og om folk med funksjonshemninger eller psykiske vansker kan få litt sosialt samhold gjennom gaming og har det som en viktig del av hverdagen sin, så syns jeg det er fint. Er bare trist hvor mange unge folk det er som driter i karakterer og utdanning og heller er oppe hele natten for å spille. Voksne folk som har jobb er jeg ikke like bekymret for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/18/2019 at 11:18 PM, AnonymBruker said:

Forresten, er det ikke sånn at mange drapsmenn har drevet med gaming? Skoleskytinger i USA bl.a 

Anonymkode: 64d03...2df

Jo, men visste du at alle drapsmenn som noen gang har levd også drev med Dihydrogenmonoksid? De inntok dette i litervis HVER DAG til og med!
Dette er noe man har visst om siden tidenes morgen, men INGENTING blir gjort med det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le hvor mye fordommer folk har. Snevre mennesker. Det ene trenger ikke utelukke det andre.

Gaming er ikke usunt i det hele tatt i moderasjon. Vet om mange, inkludert meg selv, som liker å game men som også er aktiv ute og driver med andre hobbyer i tillegg. Folk rundt samme alder som meg (32,) som klarer helt fint å balansere spilling, familie og jobb.

Anonymkode: 3798e...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er grunn til bekymring? 
Du har altså en voksen venninne som passer jobben sin, spiser sunt, trener, og har en hobby hun trives med...? 
Ville du blitt like bekymret om hobbyen var å skru på motorsykler/biler hver kveld? Eller om hun satt med nesen i en bok hver eneste kveld/helg? eller om hun var ute å trente hund eller hest hver kveld og helg? 
Er det kun strikking som er akseptert som hobby for oss kvinner over tretti? 

 

Anonymkode: d7895...51f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og spiller WOW flere ganger i uka. Har også sims og simcity installert på pcen hvis jeg trenger en forandring. Har wii, xbox og ps4. Elsker forøvrig resident evil! Forloveden min er pro gamer. Jeg er utdannet innen ernæring og trener fitness. I tillegg så jobber vi, går tur med hunden, gjør husarbeid, lager middag og andre voksenting. Jeg er også ekstremt musikalsk og spiller både gitar, piano, fiolin og klarinett. Så beklager at jeg ikke har lagt meg inn på gamlehjem for og dø altså, men jeg gjør nøyaktig det jeg liker med livet jeg er så heldig å ha fått tildelt :duskedame:

Endret av Butternut
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
På 18.4.2019 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei gammel venninne som spiller data nesten hver kveld og i helger. Hun er snart 36 år gammel. Det kan vel ikke være bra? Hun har ikke mann eller barn og hun passer jobben sin, og trener og spiser sunt. Men jeg er likevel litt bekymret. Jeg trodde det var mest tenåringsgutter uten venner som «gamet», eller er det vanlig blant kvinner i 30~åra også?

Anonymkode: 79cd4...89d

Jeg har både mann og barn, men når det kommer nye spill jeg har ventet på så kan jeg bruke flere kvelder på rad med å game etter ungen er lagt. 

Hva er bekymringsverdig med det mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster gikk ut med seksere i engelsk pga spilling og ble mye flinkere på skolen pga det.  Det ga henne motivasjon. Nå er hun ansatt i et selskap som er ledende innenfor spilldesign pga sin interesse. På fritiden sin tjener hun mange tusen i måneden pga spilling. Hu er mer sosial enn meg og prater med mennesker verden over. Jeg treffer kun folk på jobb og den ene venninna jeg har.  

Anonymkode: 4d129...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...