Gå til innhold

Venninne som spiller data


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksne som gamer er bare patetisk. Tror mange gamere har en diagnose.  

Anonymkode: 64d03...2df

Du aner åpenbart ikke hva du snakker om. Råder deg til å ikke uttale deg om ting du ikke har et snev av peiling på.

Anonymkode: 63ad6...f86

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du aner åpenbart ikke hva du snakker om. Råder deg til å ikke uttale deg om ting du ikke har et snev av peiling på.

Anonymkode: 63ad6...f86

Jeg vil tro vedkommende har rett. Med så mange gamere som finnes der ute, er det logisk at mange av de også har en diagnose.

Du bør kanskje omformulere svaret ditt. 

Anonymkode: 94273...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro vedkommende har rett. Med så mange gamere som finnes der ute, er det logisk at mange av de også har en diagnose.

Du bør kanskje omformulere svaret ditt. 

Anonymkode: 94273...aad

Jeg har hundeallergi. Det er bra den har gitt positive konsekvenser da😁

Anonymkode: 63ad6...f86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hundeallergi. Det er bra den har gitt positive konsekvenser da😁

Anonymkode: 63ad6...f86

Der ser du:-)

Anonymkode: 94273...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming er da hundre ganger mer engasjerende og sosialt enn å ligge som ett slakt på sofaen å knaske smågodt?

Anonymkode: eb71d...914

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gaming er da hundre ganger mer engasjerende og sosialt enn å ligge som ett slakt på sofaen å knaske smågodt?

Anonymkode: eb71d...914

Må ikke glemme hvor stusselig det er å sitte å hate på gamere bare fordi de ikke har noe å ta seg til med selv😅

Anonymkode: 63ad6...f86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Emmelise said:

Noen av oss klarer begge :P

Jeg også, spiller yatzy og pacman ved siden av kg. Vet ikke om det kvalifiserer til en diagnose. 😀

Anonymkode: f6b8c...e71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gamer ikke men jeg klarer overhode ikke å se noe galt i gaming. Tross alt forskjell på spillene også, og mange er virkleig kompliserte og krever mye kløkt for å oppnå høy spillscore på.

Kjenner til flere som gamer og ser ikke ned på de av den grunn. 

Anonymkode: 5a888...7ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må ikke glemme hvor stusselig det er å sitte å hate på gamere bare fordi de ikke har noe å ta seg til med selv😅

Anonymkode: 63ad6...f86

De burde begynne å game:-)

Anonymkode: 94273...aad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksne som gamer er bare patetisk. Tror mange gamere har en diagnose.  

Anonymkode: 64d03...2df

Vil du forklare meg hvorfor du anser det som en patetisk hobby, i forhold til f.eks håndarbeid eller lese bøker? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan folk klager over at andre spiller mye spill når vi ikke sier en dritt om at folk ligger timevis på sofaen og ser på TV.

For min del er to timer med Skyrim eller Zelda mer givende enn to timer med Netflix, og jeg elsker Netflix. Vi er alle forskjellige og jeg håper folk snart respekterer at folk har forskjellige interesser som gir dem glede istedenfor å se ned på hverandre bare fordi de ikke liker det samme som en selv. 

En av mine beste venner elsker musikaler som jeg selv ikke kan fordra, men det gjør henne glad så selvfølgelig skal ikke jeg lage kvalme. Vær glad for ting som gjør dine venner glad! Noe av det beste jeg vet er når folk jeg er glad i blir lidenskapelige over noe de liker. Den gnisten er nydelig og jeg håper de tenker det samme når jeg blir helt idiot over egne interesser.

Jeg har lært mye via gaming selv. Engelsken min hadde ikke blitt så bra som den er uten gaming, jeg har vokst opp med god fantasi takket være både bøker og gaming og film, gaming er en fantastisk måte å være sosial på for introverte (ihvertfall for meg, og jeg liker også å være alene) og det er en fin måte å rømme på når livet er litt kjipt. Selvfølgelig skal man ikke rømme fra livet helt, men av og til trenger man en liten pause og da er gaming og andre hobbyer en fin måte å gjøre det på. La folk elske det de elsker og prøv heller å sett deg inn i det og spør hva som er bra med det om du ikke forstår.

Faren min kunne ikke skjønne hva som var så gøy da vi var små da han er litt steinaldermann og ikke helt skjønner teknologi, men han fant ut han rett og slett skulle finne ut, kjøpte en Playstation 2 med noen spill som passet oss og ham (han har senere blitt glad i bilspill) og satte seg ned med oss. Han kan ikke spille mye av gangen fordi han blir dårlig, men han skjønte jo hva vi likte så godt med det.

Skulle sett ham den ene gangen han prøvde VR-briller 😂 Er det en ting jeg setter pris på med faren min, er det at han prøver å sette seg inn i hva ungene liker, og vi gjør det samme for ham. Han sier ikke noe før han har prøvd det først.

Og hvis du ikke liker det er det jo greit, men ikke gi oss dritt for noe vi elsker å holde på med. Da kan du heller droppe vennskapet, for sånt gjør man ikke mot folk man er glad i.

Anonymkode: 3f407...757

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) livet ditt hadde sikkert vært bedre om du passet dine egne saker, TS. 

2) en stor andel av befolkningen sitter og råtner til Netflix halve dagen, en gamer bruker faktisk hodet sitt og er ofte sosial (da via nett), man må faktisk tenke strategisk i mange spill. Skjønner ikke at det er mer stuerent å se en hel sesong med whatever i løpet av en helg, men å game det samme antallet timer er liksom dårlig? 

Nei, pass dine egne saker og kos deg med netflix og sosiale medier du, TS 😊 Og slutt å dømme ting du ikke forstår. 

Anonymkode: 82819...e0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nerine_ skrev:

Vil du forklare meg hvorfor du anser det som en patetisk hobby, i forhold til f.eks håndarbeid eller lese bøker? 

Fordi det er asosialt (og nei jeg ser ikke på det som sosialt, bare fordi man chatter med andre mens man spiller) og umulig kan være sunt. Fint på noe mer konstruktivt, dra og tren, gå tur eller noe. Komme seg ut i frisk luft. 

Anonymkode: 64d03...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, er det ikke sånn at mange drapsmenn har drevet med gaming? Skoleskytinger i USA bl.a 

Anonymkode: 64d03...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, er det ikke sånn at mange drapsmenn har drevet med gaming? Skoleskytinger i USA bl.a 

Anonymkode: 64d03...2df

Joda. De har også drevet med en drøss med andre ting. Omtrent som alle andre.

Anonymkode: 94273...aad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er asosialt (og nei jeg ser ikke på det som sosialt, bare fordi man chatter med andre mens man spiller) og umulig kan være sunt. Fint på noe mer konstruktivt, dra og tren, gå tur eller noe. Komme seg ut i frisk luft. 

Anonymkode: 64d03...2df

Går du tur fra du kommer hjem til du legger deg? Det er sosialt. Det kan du ganske enkelt ikke si noe på.

Anonymkode: 63ad6...f86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er asosialt (og nei jeg ser ikke på det som sosialt, bare fordi man chatter med andre mens man spiller) og umulig kan være sunt. Fint på noe mer konstruktivt, dra og tren, gå tur eller noe. Komme seg ut i frisk luft. 

Anonymkode: 64d03...2df

Det er en feiloppfatning at det du mener ikke er konstruktivt også skal gjelde for andre.

https://www.tek.no/artikler/kommentar-pasken-er-her-pa-tide-a-grave-seg-ned-i-godstolen/463160

Anonymkode: 94273...aad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

1) livet ditt hadde sikkert vært bedre om du passet dine egne saker, TS. 

2) en stor andel av befolkningen sitter og råtner til Netflix halve dagen, en gamer bruker faktisk hodet sitt og er ofte sosial (da via nett), man må faktisk tenke strategisk i mange spill. Skjønner ikke at det er mer stuerent å se en hel sesong med whatever i løpet av en helg, men å game det samme antallet timer er liksom dårlig? 

Nei, pass dine egne saker og kos deg med netflix og sosiale medier du, TS 😊 Og slutt å dømme ting du ikke forstår. 

Anonymkode: 82819...e0b

Råtner til Netflix? Må du gi deg. Det er da så mye lærerikt og inspirerende å se der av natur, krim, helse og historie. 

Anonymkode: 5a888...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er asosialt (og nei jeg ser ikke på det som sosialt, bare fordi man chatter med andre mens man spiller) og umulig kan være sunt. Fint på noe mer konstruktivt, dra og tren, gå tur eller noe. Komme seg ut i frisk luft. 

Anonymkode: 64d03...2df

Hvorfor er det viktig for deg å fotelle andre mennesker hva de skal bruke tiden sin på?

Anonymkode: 5a888...7ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...