Gå til innhold

Venninne som spiller data


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei gammel venninne som spiller data nesten hver kveld og i helger. Hun er snart 36 år gammel. Det kan vel ikke være bra? Hun har ikke mann eller barn og hun passer jobben sin, og trener og spiser sunt. Men jeg er likevel litt bekymret. Jeg trodde det var mest tenåringsgutter uten venner som «gamet», eller er det vanlig blant kvinner i 30~åra også?

Anonymkode: 79cd4...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er da din venninne og har det superbra:-)

Anonymkode: 94273...aad

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så uvanlig med voksne som gamer. Så lenge hun er sosial i tillegg, ville jeg ikke bekymret meg.

Anonymkode: 64b8d...eb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer vanlig enn du skulle tro. Jeg er selv kvinne 31. Spiller fordi jeg liker det. Vil heller det enn å finne på ting med andre.

Anonymkode: e1687...4ce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill er for alle. Nå finnes det e-sport, og presidenten for OL har allerede lekt med tanken om å ha e-sport inn som en OL-gren. De fleste som spiller har mange venner, men de finner de via spill. Jeg ville ikke vært bekymret. 

Anonymkode: 9b863...69a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 37 her. Jeg gamer som oftest hver dag, også i helger og ferier. Jeg har en jobb jeg liker, en fantastisk kjæreste og flere gode venner. Jeg er ikke lat, syk eller ensom. Gamer fordi det er hobbyen min.

Anonymkode: bd9ee...5fa

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ekstremt mange i 30-60 årene som spiller ,ikke så utbredt her i Norge.. Eller, det er jo, men problemet er at gaming er skikkelig tabu her til lands :) 
Eldste gameren jeg kjenner per dags dato 79år, den eldste jeg har kjent til ble 84 :) Plutselig kom ikke personen til raid, tok flere uker før vi så ham online, bare for at datteren logget seg på og fortalte at faren hadde gått bort. Trist, men han var godt opp i årene.. Hele familien hans spilte diverse pc-spill ^^

Mine aller beste venner er gamere og bor overalt i verden og jeg har møtt de alle :)
Nå til sommeren får jeg og samboer besøk av ett par stykker som gjerne vil besøke å se Norge for første gang, blir kjempe koselig, flott par ^^  (Besøkte de Nederland for ett par år siden..)

Slapp av TS.
Ikke noe å bekymre seg for.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei gammel venninne som spiller data nesten hver kveld og i helger. Hun er snart 36 år gammel. Det kan vel ikke være bra? Hun har ikke mann eller barn og hun passer jobben sin, og trener og spiser sunt. Men jeg er likevel litt bekymret. Jeg trodde det var mest tenåringsgutter uten venner som «gamet», eller er det vanlig blant kvinner i 30~åra også?

Anonymkode: 79cd4...89d

Jeg pleide å gjøre det, når barna mine var hos faren sin, da jeg var i 30-åra, hadde jeg hatt tid, ville jeg gjort det nå også, selv om jeg er over 40. 

Hva er problemet? - det er bedre enn så se på realitytv. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei gammel venninne som spiller data nesten hver kveld og i helger. Hun er snart 36 år gammel. Det kan vel ikke være bra? Hun har ikke mann eller barn og hun passer jobben sin, og trener og spiser sunt. Men jeg er likevel litt bekymret. Jeg trodde det var mest tenåringsgutter uten venner som «gamet», eller er det vanlig blant kvinner i 30~åra også?

Anonymkode: 79cd4...89d

Virker som du definere tapere som gamere. Det blir helt feil. Gamere finnes i alle aldere og kjønn. Det er faktisk også et yrke du kan tjene penger på om du ikke visste det, såkalt e-sport. E-sport undervises også på videregående skole og på folkehøgskole om du ikke visste det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41 år og spiller en eller annen form for dataspill hver dag. Klarer fint å ha både to jobber, aktiv fritidsinteresse og samboer likevel.  ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne som gamer er bare patetisk. Tror mange gamere har en diagnose.  

Anonymkode: 64d03...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Voksne som gamer er bare patetisk. Tror mange gamere har en diagnose.  

Anonymkode: 64d03...2df

Det har du rett i. De kan få sykemelding pga. diagnosen og få dine skattepenger for å sitte og spille. 

Anonymkode: 1f314...7bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gamer nesten hver kveld. Men jeg ser omtrent ikke på tv. Er da mye mer sosialt å game med andre enn å se på serier f.eks? Uten at det ene er bedre enn det andre? Hver sin lyst, hver sin hobby 😊

Anonymkode: 0b4cd...ee8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt mer bekymret om hun satt på kg hver kveld. 😄

Anonymkode: f6b8c...e71

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gamer nesten hver kveld. Men jeg ser omtrent ikke på tv. Er da mye mer sosialt å game med andre enn å se på serier f.eks? Uten at det ene er bedre enn det andre? Hver sin lyst, hver sin hobby 😊

Anonymkode: 0b4cd...ee8

Spill er kultur😎.

Anonymkode: 94273...aad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke sånn at mange med Asperger og den typen diagnoser liker gaming? Det kan jo ikke være tilfeldig. 

Anonymkode: 64d03...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde blitt mer bekymret om hun satt på kg hver kveld. 😄

Anonymkode: f6b8c...e71

Noen av oss klarer begge :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke sånn at mange med Asperger og den typen diagnoser liker gaming? Det kan jo ikke være tilfeldig. 

Anonymkode: 64d03...2df

Nei, spill er lett å like så det gjelder nok de du nevner også:-)

Anonymkode: 94273...aad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gamermiljøet selv. Spiller med folk i alder 18-67 år. Det er MANGE mellom 40 og 50. Fatter ikke hva du er bekymret for? Det er sosialt og stimulerende. Mye bedre enn å ligge å se på serie etter serie.

Anonymkode: 63ad6...f86

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...