Gå til innhold

Hva slags naboer er det som ikke skjønner dette med helligdagsfreden???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er disse som tror det er greit å snikre og pusse opp på helligdager? Pappa ringte nettopp til politiet fordi naboen under her er begynt å ssge og hamre, tydeligvis satt igang er større oppussing. 

Vi sitter alle og måper og lurer på hva slike mennesker tenker med? 

Anonymkode: 39aad...68c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettelse: er vel ikke religiøs slik som flesteparten av oss andre heller ikke er..

Anonymkode: 24530...3ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår ikke naboen min som startet med slagborr i veggen halv 8 på 1. nyttårsdag 😤

Anonymkode: 91b5a...260

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vel ikke tid til oppussing til vanlig om han/hun er i fulltidsjobb da. Og er sikkert ikke religiøs som flesteparten av oss er. Da faller liksom nødvendigheten av helligdagsfred bort. Er du selv religiøs, eller er du mer en som irriteres lett? 

Anonymkode: 24530...3ba

Nei, vi er lovlydige borgere.

Anonymkode: 39aad...68c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi la noen kvm gulv idag.. ikke bra, i know, men har snart termin og vi måtte bare bli ferdig. Skal ikke gjenta seg, jeg lover! Pris herren osv

Anonymkode: dee8e...2c8

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen vår drev med gravemaskin i hagen til kl 1830. Kjente det irritere, men lar det gå for i dag. Fortsetter det i morgen må vi si fra, det må være mulig med litt fred og ro når man endelig har noen slike dager.

Anonymkode: 0e88b...b7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein treng ikkje vera religiøs eller fanatisk for å synes det er godt med nokre dagar i ro og fred. Utan anna bråk enn det nødvendige. 

Og du velger sjølv kva du vil jobbe med, andre folk skal ikkje straffast for at du er så busy at du " må" pusse opp, sage tre, klippe plen på helligdagar. 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er oss. Her er ungene syke, så ferien  gikk i vasken. Da ble det oppussing 😅

Anonymkode: 7ccd4...49a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi er lovlydige borgere.

Anonymkode: 39aad...68c

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne synes helligdagsfred er unødvendig, men det er faktisk norsk lov å overholde det. Det er ikke noe du kan bestemme selv. 

Anonymkode: 91b5a...260

Så dere kjører aldri over fartsgrensen, har aldri sneket på buss eller t-bane, gått på rødt lys, aldri benyttet dere av svart arbeid eller blitt hjemme fra jobb når dere strengt tatt hadde klart å stille på jobb? Eller brutt en lov på annet vis?

Ser at det kan være irriterende med oppussingslyder, men det får da være måte på. Det er merkelig hvor skinnhellige enkelte blir når det er snakk om helligdagsfred. Forstyrrer det de religiøse markeringene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk deilig å ha noen dager med stillhet, og de som bare må drive og bråke hver jævla dag er noen idioter. Det handler ikke om Gud, det handler om ro og fred og å respektere andre mennesker. 

Det er nok av andre dager i året man kan klippe plen, sage, grave, snekre og bore! 

Mine naboer har nok ikke latt saga stå i fred en eneste søndag eller helligdag på over et år, og det er inkludert julaften og 17.mai. Men de andre kveldene er de stille (da holder til gjengjeld de andre det gående) 

Er det på trass? Se så lite religiøs jeg er, liksom? 

Anonymkode: d0146...7ec

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vaskemaskina gått i ett idag, og klærne er hengt opp ute. Er så deilig med sengetøy som er tørket ute.

Bor på landet, så bøndene kjører traktor på jordene hele dagen. Heldigvis bryr vi oss lite med hva andre gjør, og andre bryr seg lite med hva vi gjør. 

Anonymkode: 0f9c9...2f9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i nabolaget er det stille, fryktelig stille. Men hadde noen banket litt, startet opp gressklipperen ol så hadde jeg ikke brydd meg. Lurer på hva slags folk som bare må ringe politiet fordi naboen bråker midt på dagen. 

Anonymkode: f41eb...037

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naboer som ikke bryr seg og slutte med bråket hvis politiet ber dem om å slutte. 

 

Anonymkode: e2180...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen utlendinger på Sydskogen i Bødalen som snekret på julaften. Det synes jeg var veldig respektløst.

Anonymkode: c9a3a...3d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det slår ikke naboen min som startet med slagborr i veggen halv 8 på 1. nyttårsdag 😤

Anonymkode: 91b5a...260

Vel. Det er faktisk love etter 07:00 :opplyser: alt mellom 23:00 og 07:00 er noe annet.

Anonymkode: a76b3...0b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her har vaskemaskina gått i ett idag, og klærne er hengt opp ute. Er så deilig med sengetøy som er tørket ute.

Bor på landet, så bøndene kjører traktor på jordene hele dagen. Heldigvis bryr vi oss lite med hva andre gjør, og andre bryr seg lite med hva vi gjør. 

Anonymkode: 0f9c9...2f9

Du bor vel ikke tett i tett med naboer heller da. 

Anonymkode: e2180...9e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel. Det er faktisk love etter 07:00 :opplyser: alt mellom 23:00 og 07:00 er noe annet.

Anonymkode: a76b3...0b2

Ikke på helligdager nei.

Anonymkode: dd57f...755

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...