Gå til innhold

Hun ville ikke møtes allikevel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. du er for åpen for tidlig

2. du er for pågående.

 

Intime betroelser kan vente til man faktisk har møttes og vet om man vil prøve å utforske mer. Tidligst da. Og ingen liker en mann som presser seg på. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde rømt du også om en kvinne gjorde sånn mot deg. 

Anonymkode: 644fe...e11

Jeg skal love deg at andelen sprø kvinnfolk er temmelig stor.

Men vi kan likevel prøve så langt det er mulig å behandle kvinner og menn med respekt, dette fordi vår personlighet som oftest er et speil av hvordan vi er blitt behandlet tidligere i livet.

Jeg skjønner at dama som TS beskriver rygget ut en eller annen grunn, dette har hun selvfølgelig full rett til, men en forklaring kunne hun kostet på seg, så ikke TS satt igjen som et stort spørsmålsteg. TS følte at han investerte i dama. Avvisninger koster, neste eller om ti ganger uten nærmere forklaring slutter han kanskje og prøve, utvikler depresjoner, eller en adferd som vi virkelig ikke vil ha osv. Kanskje det egentlig også fins en kvinne som trengte en mann som TS. Hva veit jeg.    

Endret av RoH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor snill du sier du er, og hvor mye du ser det beste i andre - så er du veldig dømmende og generaliserende i tråden. «Men det ble selvfølgelig tatt opp i verste mening, slik kvinner ofte gjør.» og «Hvorfor holder dere på sånn?». Det er to eksempler fra tråden her. 

Det matcher ikke helt med å være «snill og grei» - det setter på varsellampen om at du kanskje SIER du er snill og grei, men at du egentlig er bitter og kvinnefiendtlig. Du må lære å se individet. Ingen kvinner her kan «ta ansvar» for hva denne kvinnens handlinger, eller med sikkerhet forklare hvorfor hun sa det ene eller det andre. 

Det er helt lov for henne å ombestemme seg, og det er helt lov for deg å bli skuffet over det. Men du kan ikke ta det ut på alle andre kvinner og bestemme deg for at «sånn pleier kvinner å gjøre», og «kvinner er slemme». Det blir en altfor grov generalisering, og da oppleves du som kvinnefiendtlig. Og få ting er mer turnoff enn det! 

Jeg ville for øvrig selv blitt skremt hvis en fortalte veldig mye «heftig» fra livshistorien veldig tidlig. Det er bra å være ærlig, men det kan også være vanskelig å forholde seg til fremmedes omfattende problemer. Når du nevner det med en gang gir dette meg også en følelse av at dette er noe du er veldig opptatt av og antakelig ikke ferdig med. Men når du spør om hun bli skremt, så sier hun selvsagt «nei», for det hadde jo føltes frekt og si noe annet når noen åpner seg for en. Eller kanskje hun ikke ble skremt før etterpå. Uansett koker det jo ned til at det er ok å ombestemme seg. Og det er ok å bli skuffet. 

Anonymkode: 64271...f24

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva er romantisk med det?

Anonymkode: 3b33f...4e0

Det viser at jeg stoler på henne. 

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ta det så tungt. Det var ikke meningen likevel. Har selv pratet med folk, blitt enige om å treffes, så plutselig er de vekk. Ikke noe å la gå innpå seg. 

Anonymkode: 75eb4...492

Hun ble ikke plutselig vekk, hun sendte en melding og sa at hun ikke ville møtes. Det hadde ikke vært noe bedre om hun bare ghostet meg. Ingenting av denne situasjonen gjorde hun riktig.

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt til sin tid. Ikke alt passer seg etter syv meldinger.  Å hun ledet ikke ann til å møtes. Du delte for tidlig og for mye.  Sånt tar man ansikt til ansikt når man kjenner hverandre bedre.  

Anonymkode: 0b022...80c

Om man venter til å møtes med å dele ting, hadde hun risikert å bli skuffet dersom hun trodde jeg var perfekt. 

47 minutter siden, Missy77 skrev:

Helt innafor å ville dele ting med en du vil satse på, men dette var altfor tidlig!! Jeg skjønner godt hun ombestemte seg vedr å møte deg. 

Når skulle jeg delt ting da?

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette MÅ være samme fyr som har skrevet «nylig oppstartet vennskap brutt like fort ned igjen»  😂😂

Anonymkode: 99641...478

Det er ikke det.

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syv (7) meldinger på Tider, og du er klar for "å investere i henne"! :blink:

 

Anonymkode: e066f...de3

Ja.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare gjør alle kvinner en tjeneste og hold deg unna oss.

Anonymkode: 644fe...e11

Hvorfor? Jeg er en bra person. 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da et massivt hylekor mot TS.  Dette er en skuffet gutt/mann. Og det er det lov til når ens håp og forventninger ikke blir innfridd. Jeg vil likevel slutte meg til noe som er sagt her og det er å dele personlige utfordringer for tidlig. Jeg tenker at om noen jeg snakker meg deler slikt for tidlig så må det være en viktig del av livet til vedkommende. I løpet av syv meldinger så får man ikke sagt så mye. Om da noen av disse meldingene inneholder informasjon om problemer den ene har/har hatt så ville nok jeg tenkt at det er noe som tar for stor plass. Hold igjen litt neste gang. Det er mye lettere å akseptere ting dersom dere har blitt godt kjent først. Lykke til! :)

Anonymkode: 56464...54d

Helt riktig! Det var viktig for meg, derfor delte jeg såpass tidlig. 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde rømt du også om en kvinne gjorde sånn mot deg. 

Anonymkode: 644fe...e11

Det er ikke sikkert. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt feil å kalle meg incels. Jeg er i motsetning til de en snill og god person som ser det beste i folk (jeg hadde tillit til henne og valgte å dele for å komme nærmere), da er det sannsynlig større mulighet for at hun tørr å møte meg. 

Men det ble selvfølgelig tatt opp i verste mening, slik kvinner ofte gjør. 

Dette er ikke noe en snill og god person som ser det beste i folk ville skrevet...

Det ble brukt mot meg når hun ikke hadde lyst til å møte meg. 

Hun lurte meg til å fortelle ting ved å legge opp til det. Når hun skrev at jeg burde prøve hobbyen hennes en dag, så jeg på det som en invitasjon (tok en sjans og la opp til et møte), så hadde hun plutselig ombestemt seg.

Hun har nok merket det. Når hun sendte en melding forventer hun sikkert et svar. Det svaret hun fikk var at a var blokkert. Da fikk hun kjenne på hvordan det var å bli avvist. Regner med at hun hadde trodd at jeg skulle kjempe for henne. 

Kvinner flest avviser ikke for at noen skal kjempe for dem, de avviser fordi de ikke er interessert! Hun har allerede avvist deg, hvor vidt du blokkerer henne eller ikke betyr neppe noe fra eller til.

 

 

Anonymkode: 3393f...c4f

For å svare på HI også.

Det er fint med åpenhet, og i et forhold er det veldig viktig. Før man har blitt kjent er det derimot dumt å dele for mye. Jeg har hatt kjærester som har delt vonde og kjipe ting fra livet sitt med meg (og som jeg har gjort det samme med), men da vet vi allerede andre ting om hverandre. Vi har blitt kjent med hvem den andre personen er i dag, vi har funnet ut at vi liker hverandre og vil vite enda mer. Da er det fint å dele de mest personlige ting, eller når den andre personen fortsatt ikke aner hvem du er. 

Jeg har f.eks. en turbulent barndom, full av ting barn ikke burde oppleve. Det har absolutt vært med på å forme meg til den i dag, men for noen som ikke vet hvem jeg er, vil de fremstå mer skremmende enn opplysende. En slik oppvekst kan slå begge veier, og hvis de ikke vet hvordan det har påvirket meg, så vil de fleste faktisk anta at det ikke har ført med seg så mye positivt. 

La dama bli kjent med den du er i dag før du presenterer hele veien du har gått! 

(Og takk for tipset om å ikke nevne hobbyer, fritidsaktiviteter etc. og «du burde prøve det» i samme setning før jeg er klar for å møtes. Veldig greit å få en påminnelse om hvordan andre kan tolke ting). 

Anonymkode: 896fa...f55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, RoH skrev:

 

Jeg skjønner at dama som TS beskriver rygget ut en eller annen grunn, dette har hun selvfølgelig full rett til, men en forklaring kunne hun kostet på seg, så ikke TS satt igjen som et stort spørsmålsteg. TS følte at han investerte i dama. 

Hvordan investerer man i noen på sju meldinger? 

Og til deg TS, hvordan kunne du tenke at dette var en dame du ville satse på, all den tid du ikke hadde møtt henne?  Det er altså stor forskjell på "nettkjemi" og kjemi live når du treffer noen. Mange det er hyggelig å skrive med, men det holder seg ikke alltid i virkeligheten når man treffes. 

Skjønner at det er kjipt når ting ikke går som man vil, men vet du, sånn er livet. Jeg har blitt avvist sikkert hundrevis av ganger, og noen ganger sårer det noe jævlig og andre ganger ikke så mye. Men jeg holder med de andre her som har sagt her at du deler for mye for tidlig. Det holder ofte å si  at man har vært gjennom en del, og så får man fortelle saken/e til den man treffer når man har flere dates på baken. Det er ansikt til ansikt man bygger opp en relasjon og trygghet, ikke pr melding på tinder eller andre datingsider. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bor ikke tilfeldigvis på st.hans haugen?

Anonymkode: c2ab6...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun ble ikke plutselig vekk, hun sendte en melding og sa at hun ikke ville møtes. Det hadde ikke vært noe bedre om hun bare ghostet meg. Ingenting av denne situasjonen gjorde hun riktig.

Anonymkode: 3393f...c4f

Hvordan skulle hun gjort det for at det skulle vært gjort riktig for deg?

Anonymkode: e066f...de3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tangent skrev:

Du spør to ganger i løpet av sju meldinger om hun blir skremt bort? Ikke veldig rart om hun blir skeptisk.

Neste gang, hvis du absolutt må dele "skremmende" ting før man faktisk har møttes, så er det mye lurere å formulere spørsmålet annerledes. "Hva tenker du om det?" for eksempel.

Spørsmålet "blir du skremt av det?" er et fryktelig ledende spørsmål. Nesten alle høflige mennesker vil jo si "nei" for å ikke være komplett ond mot en person som har delt noe personlig.

Og i fremtiden: Både du og personen du snakker med har alltid rett til å ombestemme seg om hvorvidt et "forhold" skal fortsette, uavhengig av hvilken grunn. Det gjør ikke personen til en dårlig person.

Synes at hun var ekstremt ryddig. Hun tenkte litt på saken og sa faktisk i fra til deg at hun ikke følte at dette var en greie hun ville noe mer. Ikke noe ghosting og usikkerhet. Veldig ryddig!

Så du mener at hun sa hun ikke ble skremt for å være høflig?

Tja. Kanskje hun var ryddig da hun skrev den meldingen. Men uansett burde hun latt være å gi meg et inntrykk av at hun ville møtes. 

1 time siden, Jadzia skrev:

1. du er for åpen for tidlig

2. du er for pågående.

 

Intime betroelser kan vente til man faktisk har møttes og vet om man vil prøve å utforske mer. Tidligst da. Og ingen liker en mann som presser seg på. 

Jeg presset meg ikke på. Vi hadde en samtale og jeg fikk inntrykk av at hun viste initiativ til å møtes. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir ikke tråder som dette slettet?

TS er en psykisk syk person. Hvis det viser seg at TS også har forfattet den andre tråden om et vennskap som ble like fort brutt ned (selv om TS her nekter for det) så er det rart at tråden får stå. Det er troll eller veldig alvorlig psykisk sykdom som ligger bak, og da skal vel tråden slettes etter reglene?

Dette er ikke normal oppførsel eller forståelse av virkeligheten og hvilken rolle man selv spiller i en situasjon. Jeg blir faktisk skremt at disse personene, både denne TS-en og TS-en i vennskapstråden.

Anonymkode: 35ba3...7c5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at hun sa hun ikke ble skremt for å være høflig?

Tja. Kanskje hun var ryddig da hun skrev den meldingen. Men uansett burde hun latt være å gi meg et inntrykk av at hun ville møtes. 

Jeg presset meg ikke på. Vi hadde en samtale og jeg fikk inntrykk av at hun viste initiativ til å møtes. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Har du aldri formulert deg dårlig eller blitt misoppfattet? Du er allerede misfortått flere ganger i tråden, så du kan ikke svare nei. Hun ba deg ikke med, du ba deg selv med fordi du tolket henne slik du ville.

Har du aldri ombestemt deg?? Hun ombestemte seg. Det er en ganske vanlig ting å gjøre. Hun ga deg en sjanse. Du spolerte sjansen du fikk.

Anonymkode: 35ba3...7c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psyko-alarm! Haha. På deg ja, ikke henne;) 

Anonymkode: 72617...259

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Svar til begge:

De personlige tingene jeg fortalte om handlet om et par tunge perioder som jeg har hatt tidligere i livet. Hun spurte ikke direkte om det, men jeg valgte å dele fordi jeg vil investere i henne og ha en åpen dialog om alt mulig. Bedre det enn å holde ting skjult for hverandre mener da jeg. 

Ts. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Åh herrejsus...du må jo vente littegrann med å brette ut om ting da...har du ikke dating vett? Og så forventer du at hun skal møtes. Du var altfor intens med det å møtes også. 

Og det at du skriver om du skremte henne bort etter at du fortalte henne dine private ting er jo en måte å skremme bort noen på, lær deg og kommunisere riktig. Jeg hadde ikke fortsatt og holde kontakt med noen jeg heller. Du kan fortelle private ting, men og spørre om det skremte vedkommende bort, ja da vet man sånntsett hvilken type mann en har med å gjøre. 

Vent med å brette ut livet til ivertfall etter første date. For å få noen til å bli intressert må man først vise seg fra sin beste side i starten, og deretter kan man begynne dele mer private/vonde ting. Og aldri avslutt slikt med å spørre så dumt som om hun ble skremt bort. 

Anonymkode: 0865a...502

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det viser at jeg stoler på henne. 

Hun ble ikke plutselig vekk, hun sendte en melding og sa at hun ikke ville møtes. Det hadde ikke vært noe bedre om hun bare ghostet meg. Ingenting av denne situasjonen gjorde hun riktig.

Om man venter til å møtes med å dele ting, hadde hun risikert å bli skuffet dersom hun trodde jeg var perfekt. 

Når skulle jeg delt ting da?

Det er ikke det.

Ja.

Hvorfor? Jeg er en bra person. 

Helt riktig! Det var viktig for meg, derfor delte jeg såpass tidlig. 

Det er ikke sikkert. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Ts, Ts, Ts...jeg tror virkelig du burde ta et oppgjør med deg selv før du skal ut på dating fronten,ellers finner du ingen fast dame altså. 

Romantisk er ikke å fortelle om livets problemer. Romantisk er noe helt annet. Det er fint du stoler på henne, men det har ikke med romantikk og gjøre. Ivertfall ikke for kvinner. Du deler ETTER at dere er blitt kjent bedre, og nei, dere kjenner hverandre ikke det grann etter 7 meldinger. Det er ikke starten engang. Du forstår deg virkelig ikke på mennesker. 
En kvinne vil se deg som perfekt, uansett hva slags dritt du har vært gjennom tidligere. MEN da må du ha sosiale antenner på plass, snakke om alt og ingenting som er bra og positivt, møtes en gang...og deretter kan du starte og åpne deg mer. Da har dere blitt bedre kjent, møtt hverandre, og da er det tid for å gå mer i dybden. 

Anonymkode: 0865a...502

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg prøvde å dele ting med henne tidlig for at hun kunne avgjøre tidlig om hun ville bli bedre kjent med meg. Det har ingenting med at jeg er needy eller psykisk syk å gjøre. Det har mer med å være føre var og opplyse om mine feil og mangler for å få henne til å forstå hvorfor jeg er i den livssituasjonen jeg er i nå og at det er en grunn til det.

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Kanskje hun var ryddig da hun skrev den meldingen. Men uansett burde hun latt være å gi meg et inntrykk av at hun ville møtes. 

Jeg presset meg ikke på. Vi hadde en samtale og jeg fikk inntrykk av at hun viste initiativ til å møtes

Anonymkode: 3393f...c4f

Er det rett forstått av meg når jeg forstår det slik: Du mener at hun tok initiativ til å møtes når hun sa du burde prøve hobbyen hennes en gang?

Hun inviterte deg altså ikke til å være med henne, det var du som tolket hennes utsagn om at du burde prøve hobbyen hennes en gang til å være en invitasjon til å møtes?

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun fortalte at hun drev med en hobby, hva hun likte med det og at jeg burde prøve det en gang. Det tok jeg som en invitasjon om å møtes,

Anonymkode: e066f...de3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Jeg prøvde å dele ting med henne tidlig for at hun kunne avgjøre tidlig om hun ville bli bedre kjent med meg. Det har ingenting med at jeg er needy eller psykisk syk å gjøre. Det har mer med å være føre var og opplyse om mine feil og mangler for å få henne til å forstå hvorfor jeg er i den livssituasjonen jeg er i nå og at det er en grunn til det.

Anonymkode: 3393f...c4f

Med mindre du er en av de kjekkeste mennene på denne planeten vil så og si ingen kvinner velge enn mann som presenterer seg selv slik du gjør i starten...

Anonymkode: 0865a...502

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Jeg prøvde å dele ting med henne tidlig for at hun kunne avgjøre tidlig om hun ville bli bedre kjent med meg. Det har ingenting med at jeg er needy eller psykisk syk å gjøre. Det har mer med å være føre var og opplyse om mine feil og mangler for å få henne til å forstå hvorfor jeg er i den livssituasjonen jeg er i nå og at det er en grunn til det.

Anonymkode: 3393f...c4f

Hun gjorde det . Hun avgjorde at hun ikke var interessert. Og så var hun ryddig nok til å si fra til deg isteden for å ghoste deg/slutte å svare deg. 

Suck it up! 

Anonymkode: 99641...478

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...