Gå til innhold

Hun ville ikke møtes allikevel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skuffa! For noen dager siden ble jeg kjent med ei dame på Tinder, som jeg håpet at det skulle bli noe mer med.

Vi kom fort i kontakt og etter totalt 7 meldinger ble det (slik jeg oppfattet det) enighet om å møtes.
Jeg delte et par personlige ting som jeg har slitt med i livet mitt, og spurte om hun ble skremt bort. Det ble hun ikke. Så jeg fortalte litt mer og spurte igjen om hun ble skremt bort nå? Hun ble fremdeles ikke det.
Hun fortalte at hun drev med en hobby, hva hun likte med det og at jeg burde prøve det en gang. Det tok jeg som en invitasjon om å møtes, og svarte at jeg er med, kom med et par dager/tid/sted/forslag. Hun svarte ja, men bekreftet ikke tid eller sted. Så jeg spurte igjen med konkret tid og sted. Ikke svar.

Så fikk jeg plutselig en melding etter et døgn der hun skriver at hun hadde tenkt litt og kommet frem til at hun ikke ville møtes allikevel.
Da blir jeg så skuffa! Er det sånn dere kvinner er? Legger opp til et møte for å så ombestemme dere? Det endte opp med at jeg ikke svarte og blokkerte.

Hvorfor holder dere på sånn? Her deler jeg ting fra livet mitt og dere responderer på denne måten?

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var disse greiene du fortalte? 

Anonymkode: c44b9...aaf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Så fordi du har fortalt henne noe privat, uoppfordret og på egen insj, så må hun møte deg?

Hva for en logikk er det??

Vær vennlig å legg fra deg denne tankegangen om at folk skylder deg det du vil at de skal skylde deg når du "gir" dem noe/prakker ting på dem, de skylder deg ingenting.

Blir skremt av tankene jeg får. Hva hadde du forventet om hun møtte deg? Hvis du kjøpte kaffe, middag eller spanderte kino, hva hadde du forventet og krevd av henne da? Det blir HELT feil, håper du skjønner det. Du gir det du gir og får det du får tilbake, det er ikke alltid sammenheng der, og det er ALDRI opp til bare deg hva du får tilbake. Det andre mennesket du har kontakt med har både egen vilje, egen frihet og egne meninger og forutsetninger.

Hun virker faktisk helt kul, hun ga deg beskjed, du virker som er fyr det er best å ghoste. Men heldigvis blir du så snurt at du blokkerer, hun var heldig sånn sett. Ikke opphev blokkeringen, la det være. Synes det var frekt av deg å ikke svare.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er lurt å vente med å dele så private ting fra livet, ettersom du opplevde å bli skuffet over henne.

Anonymkode: d829e...042

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var disse greiene du fortalte? 

Anonymkode: c44b9...aaf

Svar til begge:

De personlige tingene jeg fortalte om handlet om et par tunge perioder som jeg har hatt tidligere i livet. Hun spurte ikke direkte om det, men jeg valgte å dele fordi jeg vil investere i henne og ha en åpen dialog om alt mulig. Bedre det enn å holde ting skjult for hverandre mener da jeg. 

Ts. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel ikke hun som la opp til noe møte og det er ikke rart at hun ikke ville treffe deg når du bretter ut livet ditt til totalt fremmede og spør dem om de blir skremt. Og så topper du det hele her inne ved å være så lite intelligent at du tror at fordi en dame ikke vil møte deg så betyr det at alle damer er sånn eller sånn. Altså, jeg forstår henne godt, men personlig ville jeg nok sagt nei og adjø med en gang når du spurte i utgangspunktet.

Om du skal nettdate må du nesten tåle mer enn som så og slutte og faktisk prøve å skremme bort folk. Om ikke er nok ikke nettdating noe for deg. 

Anonymkode: aba54...564

Altså! Jeg er for åpen kommunikasjon og ikke holde ting skjult fra hverandre. 

Ser ikke noe negativt i det. Jeg liker ikke folk som lyver og holder ting skjult. Har ingenting med at nettdating ikke er for meg. 

Ts. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Svar til begge:

De personlige tingene jeg fortalte om handlet om et par tunge perioder som jeg har hatt tidligere i livet. Hun spurte ikke direkte om det, men jeg valgte å dele fordi jeg vil investere i henne og ha en åpen dialog om alt mulig. Bedre det enn å holde ting skjult for hverandre mener da jeg. 

Ts. 

Anonymkode: 3393f...c4f

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså! Jeg er for åpen kommunikasjon og ikke holde ting skjult fra hverandre. 

Ser ikke noe negativt i det. Jeg liker ikke folk som lyver og holder ting skjult. Har ingenting med at nettdating ikke er for meg. 

Ts. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Greit at du vil være åpen, men det er altfor tidlig etter bare 7 meldinger og komme med sånne betroelser. Jeg mener man bør vente med sånt til man har møttes noen ganger og har blitt godt kjent.

Anonymkode: c3ce6...156

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Svar til begge:

De personlige tingene jeg fortalte om handlet om et par tunge perioder som jeg har hatt tidligere i livet. Hun spurte ikke direkte om det, men jeg valgte å dele fordi jeg vil investere i henne og ha en åpen dialog om alt mulig. Bedre det enn å holde ting skjult for hverandre mener da jeg. 

Ts. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Du trenger da virkelig ikke å servere alt med en gang likevel! Det er dette man dater for en stund. Man blir kjent! Etter noen få meldinger er det ikke ok å fortelle svært personlige ting. Hun ble kanskje ikke skremt av det, men kanskje skremt at du har så lav sosial intelligens at du ble så personlig så altfor tidlig. Det fremstår needy. 

Anonymkode: 8d46f...000

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, loveli skrev:

Så fordi du har fortalt henne noe privat, uoppfordret og på egen insj, så må hun møte deg?

Ja! Jeg ønsket å investere i henne og ikke la henne bli skuffet når vi møttes hvis hun trodde at jeg var en annen. Derfor fikk hun all (ikke alt - en del av) sannheten så tidlig. 

Hva for en logikk er det??

Ydmykhet og taktikk

Vær vennlig å legg fra deg denne tankegangen om at folk skylder deg det du vil at de skal skylde deg når du "gir" dem noe/prakker ting på dem, de skylder deg ingenting.

Blir skremt av tankene jeg får. Hva hadde du forventet om hun møtte deg? Hvis du kjøpte kaffe, middag eller spanderte kino, hva hadde du forventet og krevd av henne da? Det blir HELT feil, håper du skjønner det. Du gir det du gir og får det du får tilbake, det er ikke alltid sammenheng der, og det er ALDRI opp til bare deg hva du får tilbake. Det andre mennesket du har kontakt med har både egen vilje, egen frihet og egne meninger og forutsetninger.

Det hadde kanskje vært lavere terskel for henne å dele noe også. I tillegg føler hun kanskje at hun burde møte meg når jeg har delt så mye. Hun ble jo ikke skremt.

Hun virker faktisk helt kul, hun ga deg beskjed, du virker som er fyr det er best å ghoste. Men heldigvis blir du så snurt at du blokkerer, hun var heldig sånn sett. Ikke oppheve blokkeringer, la det være. Synes det var frekt av deg å ikke svare.

Jeg ble ikke snurt, men skuffet. 

...

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendig i de 7 første meldingene da. Må tenke litt på hvordan andre oppfatter deg, når de ikke kjenner deg i det hele tatt. Og at du bør prøve en hobby er ikke en invitasjon. 

Anonymkode: 9529a...a80

Eh.. Det ble oppfattet sånn. Hun skrev at jeg burde prøve det en gang. Da tok jeg en råsjans og kom med forslag om å møtes siden hun var på gli. 

Ts. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun inviterte ikke deg med på noe som helst! Du inviterte deg selv. Hun fortalte deg bare om hobbyen sin og sa at du bør prøve, ikke at du bør bli med. 

Anonymkode: 2278d...845

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Greit at du vil være åpen, men det er altfor tidlig etter bare 7 meldinger og komme med sånne betroelser. Jeg mener man bør vente med sånt til man har møttes noen ganger og har blitt godt kjent.

Anonymkode: c3ce6...156

Det er jo lettere å få en tilknytning til hverandre når vi er åpne og deler ting. Synes du ikke?

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo lettere å få en tilknytning til hverandre når vi er åpne og deler ting. Synes du ikke?

Anonymkode: 3393f...c4f

Man får ikke noe tilknyttning før man har møtt hverandre uansett 😅

Anonymkode: 2278d...845

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde kanskje vært lavere terskel for henne å dele noe også. I tillegg føler hun kanskje at hun burde møte meg når jeg har delt så mye.

Vil du at noen skal møte deg av årsak at de føler at de skylder deg det å møtes?

Anonymkode: d829e...042

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil du at noen skal møte deg av årsak at de føler at de skylder deg det å møtes?

Anonymkode: d829e...042

Gud hjelpe meg, jeg tror det er veldig bra at den dama ikke møtte TS. Ts, du virker kontrollerende, needy, creepy og klein.

Anonymkode: 2278d...845

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Hvis dette er den samme TS som skrev om et "vennskap som ble like raskt brutt ned", så vær vennlig å ikke fôre trollet folkens. Dette troller spiser nemlig ikke gråstein, det irriterer gråstein på seg.

Og hvis du TS ikke er TS fra den tråden, søk den opp. Les og lær. La folk være i fred hvis de vil være i fred. Ikke prøv å tolk dem, la de bare være. Ikke grav deg ned, gå videre. Ikke la folk skuffe deg, ta lærdom av dem. Ikke la én situasjon, ett menneske få deg til å tro at du kjenner alle situasjoner og mennesker. Bare lær, fortsett å lære og ha et åpent sinn og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo lettere å få en tilknytning til hverandre når vi er åpne og deler ting. Synes du ikke?

Anonymkode: 3393f...c4f

Ikke etter 7 meldinger. Betroelser kan man vente med til man har blitt bedre kjent. Jeg ville aldri betrodd meg til en person jeg aldri hadde møtt.

Anonymkode: c3ce6...156

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn her nye incels ser dagens lys. De generaliserer, oppfører seg på en måte som de selv mener damer burde like (og ikke faktisk liker) for så og føle at verden skylder dem noe. Hvis du fortsetter sånn her, med å aktivt prøve å skremme bort folk, for så å ta det som et digert personlig nederlag når de avviser deg + skylder på at kvinner er fæle, da blir du fort ensom og bitter. 

Anonymkode: 5fbdf...daa

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...