Gå til innhold

Hun ville ikke møtes allikevel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper

Problemet med å dele for tidlig ts er at du viser at du ikke forstår kulturen vår, og datingkulturen i Norge. Det normale er å dele personlige ting etterhvert som man blir kjent, ikke være en åpen bok fra starten av. Hvis du heller fokuserer på å ha normale samtaler, og være hyggelig i starten så vil du ikke bli avvist på denne måten. Du burde egentlig være glad for at hun sendte melding, og avviste fordi det er ikke uvanlig at folk ghoster. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh.. Det ble oppfattet sånn. Hun skrev at jeg burde prøve det en gang. Da tok jeg en råsjans og kom med forslag om å møtes siden hun var på gli. 

Ts. 

Anonymkode: 3393f...c4f

Tror nok du oppfattet feil der altså. Litt vell på, jeg hadde blitt skremt vekk. Ikke vanlig å dele alt det du har delt på 7 meldinger heller. Varsellampene ville ha blinket intenst rødt. 

Anonymkode: 2f414...ac0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let it go! Flere fisk i havet. Hva er det du er ute etter med dette egentlig? Samtlige er enige om at du har gjort en tabbe

Anonymkode: f31ce...015

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er "trøblete forhistorie/vanskelig tid i livet" en dealbreaker. Det vil det være for mange desverre. 

Anonymkode: 3c825...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For meg er "trøblete forhistorie/vanskelig tid i livet" en dealbreaker. Det vil det være for mange desverre. 

Anonymkode: 3c825...a25

Oi! Så man kan ikke ha opplevd noe vanskelig? Depresjon? Sykdom i nær familie?

Anonymkode: f31ce...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arwen Undómiel
På ‎17‎.‎04‎.‎2019 den 13.53, AnonymBruker skrev:

For meg er "trøblete forhistorie/vanskelig tid i livet" en dealbreaker. Det vil det være for mange desverre. 

Anonymkode: 3c825...a25

Kanskje hun ikke bryr seg:essen2: 

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo du som la opp til møte, faktisk presset deg på for å møte henne. Hun bare tipset deg om en aktivitet og ga ingen indikasjon på at hun ville treffe deg ut fra de 7 meldingene. 

Anonymkode: b3cbd...acf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts lyser åpenbart opp alle RØDE varsellamper hos normale oppadgående mennesker. Det at ts klager er bare en bekreftelse på at motparten er normal og har gjort en riktig avgjørelse.

 

Anonymkode: 3b33f...4e0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var disse greiene du fortalte? 

Anonymkode: c44b9...aaf

Det trenger ikke vi å vite.

Anonymkode: 4736e...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når skulle jeg delt ting da?

Det kommer helt an på hvordan ting utvikler seg mellom dere. 

Jeg kom i kontakt med en mann på Tinder for 4,5 uker siden. Vi har hatt en del netter sammen hvor vi har drukket vin og hatt dype samtaler. Blitt veldig godt kjent på veldig kort tid. Nå rett før påske betrodde han seg om en ting han sliter med. Og jeg har måttet bruke påsken på å vurdere om jeg gidder å bli seriøs med en som sliter med dette. 

Men jeg har rukket å bli veldig glad i han, og jeg liker han så ekstremt som den personen han er. Derfor har jeg valgt å bli seriøs med han. 

Men hadde han skrevet dette på melding til meg FØR vi hadde møttes hadde jeg glatt avvist han og aldri møtt han. 

Så du må fortelle slike ting ETTER at dere er blitt ganske godt kjent. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forteller ikke sånt så tidlig. Og på bare 7 meldinger, da har man jo bare kommet til jobb og interesser. Og hun ba ikke deg ut. 

Jeg har selv en traumatisk barndom bak meg, så lenge vi bare prater på nett, så forteller jeg ingenting om barndommen min. Dette kommer ganske gradvis etter hvert som vi møtes og blir kjent. 

De fleste mennesker er ikke perfekte, og bærer med seg forskjellige ting. Men felles for de fleste, er at det vonde i livet, det deler vi ikke med fremmede, eller nye mennesker vi blir kjent med. Det kommer etter hvert da vi blir trygge på hverandre. 

Og hvis du blir skuffet over en dame, som ikke vil møte deg, etter bare 7 meldinger. Så tror jeg ikke nettdating passer deg.

Jeg har da skrevet rundt 50 meldinger med noen på nett, og så plutselig hører jeg ikke noe mer fra de. Sånn er nettdating. 

Anonymkode: bc87e...0fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts her.

Jeg prøvde å dele ting med henne tidlig for at hun kunne avgjøre tidlig om hun ville bli bedre kjent med meg. Det har ingenting med at jeg er needy eller psykisk syk å gjøre. Det har mer med å være føre var og opplyse om mine feil og mangler for å få henne til å forstå hvorfor jeg er i den livssituasjonen jeg er i nå og at det er en grunn til det.

Anonymkode: 3393f...c4f

Ja flott, og hun avgjorde at hun ikke ville bli bedre kjent med deg. Hun gav deg også beskjed om at hun ikke ville det. 

(Og du sier sikker noe ala "ja, men hun sa jo ja først?!". Joda, kanskje det, men så ville hun ikke likevel. Jeg skjønner henne godt. Hun har nok tenkt gjennom dette og følte ubehag ved tanken på å møte deg. Hun gav deg beskjed, kom deg videre. 

Anonymkode: 36f99...e2c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

Vil bare si at jeg leser de innleggene dere skriver, det blir litt mye og svare alle. Dessuten er det ikke alle innleggene som er like hyggelige.

Men, for å gjenta meg selv. Igjen.

Vi skrev ikke så mange meldinger frem og tilbake før jeg tolket det som at hun ville møtes og delte for mye (i følge dere). Hun skrev noe om hobbyen sin, hva hun liker med den og at jeg burde prøve. Hvorfor hadde hun skrevet det om hun ikke mente at vi skulle gjøre det sammen?  Det var derfor jeg tolket det som at vi skulle møtes.

Når vi pratet om jobb fortalte jeg i sammen slengen om noen personlige ting, og spurte om hun ble skremt bort av det? Siden hun ikke ble det fortalte jeg litt mer. Ikke i detalj, men såpass at hun tok poenget.

Når jeg da spør for andre gang om tid/sted blir hun plutselig borte, for å så skrive at hun ikke ønsket å møte meg allikevel og ønsket meg lykke til.

Den meldingen svarte jeg ikke på utenom å blokkere henne.

Anonymkode: 3393f...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her.

Vil bare si at jeg leser de innleggene dere skriver, det blir litt mye og svare alle. Dessuten er det ikke alle innleggene som er like hyggelige.

Men, for å gjenta meg selv. Igjen.

Vi skrev ikke så mange meldinger frem og tilbake før jeg tolket det som at hun ville møtes og delte for mye (i følge dere). Hun skrev noe om hobbyen sin, hva hun liker med den og at jeg burde prøve. Hvorfor hadde hun skrevet det om hun ikke mente at vi skulle gjøre det sammen?  Det var derfor jeg tolket det som at vi skulle møtes.

Når vi pratet om jobb fortalte jeg i sammen slengen om noen personlige ting, og spurte om hun ble skremt bort av det? Siden hun ikke ble det fortalte jeg litt mer. Ikke i detalj, men såpass at hun tok poenget.

Når jeg da spør for andre gang om tid/sted blir hun plutselig borte, for å så skrive at hun ikke ønsket å møte meg allikevel og ønsket meg lykke til.

Den meldingen svarte jeg ikke på utenom å blokkere henne.

Anonymkode: 3393f...c4f

Samtlige i denne tråden har sagt at du det er du som har gjort feil her. Ta det inn over deg og let it go. Det er ikke vits å surre mer med denne saken. 

Anonymkode: 36f99...e2c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skrev ikke så mange meldinger frem og tilbake før jeg tolket det som at hun ville møtes og delte for mye (i følge dere). Hun skrev noe om hobbyen sin, hva hun liker med den og at jeg burde prøve. Hvorfor hadde hun skrevet det om hun ikke mente at vi skulle gjøre det sammen?  Det var derfor jeg tolket det som at vi skulle møtes.

Ja, du tolket det slik. Du tolket feil. Du kjenner ingen godt nok til å starte å tolke det de skriver etter sju meldinger, dvs du kan prøve, men sjansene er store for at du tolker feil - og det gjorde du jo. Du er en erfaring rikere, la resten ligge og move on!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å betro seg om vanskeligheter i livet når man ikke har møttes ennå er ikke innafor. Om hun ikke ble skremt akkurat, så har hun nok oppfattet deg som veldig påtrengende og muligens ustabil.

Vet ikke hva slags vanskeligheter det er snakk om (har ikke lest hele tråden), men vær klar over at alvorlig psykisk sykdom er dealbreaker for mange. Du bør derfor trå varsomt til du har blitt godt kjent med en ny date. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Vil bare si at jeg leser de innleggene dere skriver, det blir litt mye og svare alle. Dessuten er det ikke alle innleggene som er like hyggelige.

Men, for å gjenta meg selv. Igjen.

Vi skrev ikke så mange meldinger frem og tilbake før jeg tolket det som at hun ville møtes og delte for mye (i følge dere). Hun skrev noe om hobbyen sin, hva hun liker med den og at jeg burde prøve. Hvorfor hadde hun skrevet det om hun ikke mente at vi skulle gjøre det sammen?  Det var derfor jeg tolket det som at vi skulle møtes.

Anonymkode: 3393f...c4f


For å gi et velment tips , og for å skrive noe hyggelig.  

 

Sitat

Når vi pratet om jobb fortalte jeg i sammen slengen om noen personlige ting, og spurte om hun ble skremt bort av det? Siden hun ikke ble det fortalte jeg litt mer. Ikke i detalj, men såpass at hun tok poenget.

Når jeg da spør for andre gang om tid/sted blir hun plutselig borte, for å så skrive at hun ikke ønsket å møte meg allikevel og ønsket meg lykke til.

Den meldingen svarte jeg ikke på utenom å blokkere henne.


Man skal ikke dele personlige negative ting med mennesker man ikke kjenner. Man blir isåfall godt kjent først, så kan man åpne seg. At du spør om hun ble skremt er også skremmende i seg selv, og at du i tillegg pøser på med enda mer, og spør om hun ble skremt igjen , ville jeg sett varselklokker av. Da fremstår du litt som en av de fantasifigurerene på nettet som er ment for å skremme på en måte, de chatte"lekene" avisene i USA advarer unge om som trigger folk til å bli skremt med vilje. Du visste jo at dette kunne være skremmende siden du spurte om det skremte hun. 

Jeg vil liksom ikke anta så mye om deg personlig men ut fra sånn du beskriver hvordan du oppfatter andres kommunikasjon og hvordan du kommuniserer selv, og mistolker sosiale samtaler og tegn, så vil jeg kunne tenke meg at du kanskje har aspergersyndrom eller sliter veldig med sosiale koder. Dette vil kunne bedre seg med mer sosial trening, gruppeterapi og psykolog. 

Anonymkode: b3cbd...acf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg skuffa! For noen dager siden ble jeg kjent med ei dame på Tinder, som jeg håpet at det skulle bli noe mer med.

Vi kom fort i kontakt og etter totalt 7 meldinger ble det (slik jeg oppfattet det) enighet om å møtes.
Jeg delte et par personlige ting som jeg har slitt med i livet mitt, og spurte om hun ble skremt bort. Det ble hun ikke. Så jeg fortalte litt mer og spurte igjen om hun ble skremt bort nå? Hun ble fremdeles ikke det.
Hun fortalte at hun drev med en hobby, hva hun likte med det og at jeg burde prøve det en gang. Det tok jeg som en invitasjon om å møtes, og svarte at jeg er med, kom med et par dager/tid/sted/forslag. Hun svarte ja, men bekreftet ikke tid eller sted. Så jeg spurte igjen med konkret tid og sted. Ikke svar.

Så fikk jeg plutselig en melding etter et døgn der hun skriver at hun hadde tenkt litt og kommet frem til at hun ikke ville møtes allikevel.
Da blir jeg så skuffa! Er det sånn dere kvinner er? Legger opp til et møte for å så ombestemme dere? Det endte opp med at jeg ikke svarte og blokkerte.

Hvorfor holder dere på sånn? Her deler jeg ting fra livet mitt og dere responderer på denne måten?

Anonymkode: 3393f...c4f

Av totalt sju meldinger har du brukt to på å fortelle om ting du har slitt med, og to på å spørre konkret om tid og sted for å møtes? I så fall har dere bare sendt tre vanlige meldinger?

Anonymkode: 1bacc...69f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å plukke kilovis med traktkantarell om høsten. Soppsanking er noe jeg setter stor pris på, og tipser gjerne matglade folk om hvor mange spennende matsopper vi har i norske skoger, og hvor man kan finne info for å sette seg inn i dette. Det betyr ikke at jeg har lyst til å ha alle disse jeg har snakket om sopp til på rekke etter meg når jeg er på sopptur. Det gjør jeg helst alene.

Det går altså an å anbefale en hobby uten at det er invitasjon.

Endret av Ewe
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...