Gå til innhold

Bohemian Rhapsody- Flere som får angst av denne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarer ikke denne sangen, blandet flere Queen låter. Flere som sliten med Queen? Bytter radiokanal hver gang den kommer på!

Anonymkode: 2eded...957

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt låter som trigger angst. Det er gjerne noe med beaten og harmonien i låten som faktisk trigger en angstfølelse/uro. Jeg er diagnostisert med angst, og det ubehaget jeg kjenner på når jeg hører enkelte låter er tilnærmet identisk med det jeg kjenner på i oppbyggingen til et angstanfall. 

Dog er det ingen av Queens låter som trigger hos meg, tvert imot er jeg en stor fan.

Anonymkode: 89ffa...76a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den så godt at jeg helt av meg selv begynner å synge alle stemmene selv - samtidig...
og det kan kanskje andre få angst av... Jeg vet ikke.  :nigo: 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angst... Lurer litt på bruken av ordet/diagnosen her. Får du virkelig en angstreaksjon - eller hater du bare sangene og bytter radiokanal? To veldig forskjellige ting...

Anonymkode: adb72...310

Rett etter jeg hadde postet skjønte jeg at folk kom til å henge seg opp i ordet angst... 

Jeg har aldri slitt med angst, så beklager til de som føler jeg misbrukte ordet. 

Når låten kommer på blir jeg stresset i kroppen og klarer ikke å roe meg før jeg får skrudd av skvipet!!

Anonymkode: 2eded...957

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin sang. Mye følelser og sterkt. 

Om du får angstreaksjoner av denne sangen, er det fordi noe minner deg om noe du har opplevd eller er redd for?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, elsker Queen og alle sangene deres, inkludert Bohemian Rhapsody 😁 Trenger ikke høre på den hvis ikke du vil, ingen som tvinger deg 😛 

Anonymkode: aff0a...a76

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nope, elsker Queen og alle sangene deres, inkludert Bohemian Rhapsody 😁 Trenger ikke høre på den hvis ikke du vil, ingen som tvinger deg 😛 

Anonymkode: aff0a...a76

Hører ikke på den frivillig heller. P4 spiller den daglig og da bytter jeg kanal. Lurte bare på om det var mange som hadde det likt med den sangen siden den er så spesiell..

Anonymkode: 2eded...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg elsker Queen! 

Smaken er som baken. Slå av da vel, hvis du ikke liker musikken og la være å kalle andres favorittmusikk for skvip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rett etter jeg hadde postet skjønte jeg at folk kom til å henge seg opp i ordet angst... 

Jeg har aldri slitt med angst, så beklager til de som føler jeg misbrukte ordet. 

Når låten kommer på blir jeg stresset i kroppen og klarer ikke å roe meg før jeg får skrudd av skvipet!!

Anonymkode: 2eded...957

Føler meg ikke støtt av ordbruken personlig, men det er jo greit å vite hva vi diskuterer ☺️

Anonymkode: adb72...310

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat en lystig sang, og auditive mennesker reagerer ofte på viss musikk med å bli nedstemte og urolige. Dessuten er musikk noe som påvirker de fleste, positivt eller negativt. Jeg har litt problemer med Queen, men verst for meg er Phil Collins og bandet han spilte i. Husker ikke navnet. Grusom og deprimerende sound. 

Anonymkode: 6b190...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ingenting når jeg hører den sangen.

Anonymkode: 708b9...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du ikke like Queen? Eller folk er vel forskjellige og man skal respektere det, men litt rart om det setter i gang en angstreaksjon. Kan kanskje forstå Bicycle Race som kan være litt brå i starten og eller litt travel, men Bohemian Rapsody? Mercury synger jo som en engel. Sangen er vel generelt sagt regnet som en av historiens beste sanger så jeg tror de aller fleste i alle fall kan erkjenne at det er en bra sang.

Litt av nysgjerrighet hvordan føler du med Uriah Heep - Easy Livin? (Google hvis du ikke kjenner den) Den og kan være litt travel. Tenker at det kan være noe der du reagerer på.

Anonymkode: 0ad9c...19c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir helt ekkel i kropp og sinn av pink floyd. Hadde en kompis som pleide å ruse seg til den musikken.

Anonymkode: 73cc8...245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det ikke sånn selv med den sangen, men forstår godt hva du mener, det er ubehagelig. Tror kanskje det har noe med takten å gjøre? :vetikke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg HATER Queen! Jævlig musikk! 

Anonymkode: 1443b...f02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...