Gå til innhold

Er svigerdatter alvorig syk siden spør om barnevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de anser seg selv som et varp! Har sett det i andre tråder. Min svigerdatter er smart, intelligent, vakker, sympatisk og med stor omsorgsevne. Hun sitter ikke med nesa nede i iPad-en eller har fokus på mobilen sin. 

Spørsmålet mitt var så enkelt som om man ikke klarer en dag hjemme med en på snart åtte mnd. og en på tre og et halvt år. Jeg tror de spurte fordi de vet jeg ønsker kontakt med barnebarna, og det gjør jeg. Men depresjonen jeg sliter med nå snakker dessverre den også. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Jeg tror man klare en dag hjemme, men samtidig kan man føle ett sterkt behov for avlastning, hvile, ro , avkobling. Kanskje ikke nødvendig, men veldig godt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de anser seg selv som et varp! Har sett det i andre tråder. Min svigerdatter er smart, intelligent, vakker, sympatisk og med stor omsorgsevne. Hun sitter ikke med nesa nede i iPad-en eller har fokus på mobilen sin. 

Spørsmålet mitt var så enkelt som om man ikke klarer en dag hjemme med en på snart åtte mnd. og en på tre og et halvt år. Jeg tror de spurte fordi de vet jeg ønsker kontakt med barnebarna, og det gjør jeg. Men depresjonen jeg sliter med nå snakker dessverre den også. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Du sliter med helsen selv og synes det blir litt mye å passe barnebarna + reisen til og fra. Da burde det være lett å sette deg i svigerdatters situasjon og skjønne at hun ønsker/trenger avlastning en dag i påsken (jeg regner med barnehagen er stengt disse tre dagene) med 2 små barn som krever mye av henne, i tillegg til at hun er syk. Du har bare deg selv å tenke på og har allverdens tid til å hente deg inn igjen på, din svigerdatter har ikke den muligheten.

Du tror de spurte fordi de vet at du ønsker kontakt med barnebarna. Det er jo en helt annen grunn til å spørre deg om å være barnevakt enn det du skrev i HI, om dagens mødre ikke klarer å ta vare på barna sine. Apropos, din svigerdatter er syk, det er ikke rart om hun trenger hjelp til å ta vare på to små barn.

Kanskje du heller skal være takknemlig for at de spurte om du kunne komme,de ønsker at barna skal få kvalitetstid med sin farmor. Har du fortalt om din depresjon? Kanskje de spurte fordi de vet at du blir lettere til sinns av å være med barnebarna.

Jeg skjønner at du er bekymret for din svigerdatter og at det er sårt at de ikke forteller deg hva som feiler henne. Fortell henne/dem at du er bekymret, at du er der for dem om de trenger hjelp eller støtte. Så forteller de nok når de er klare for det.

Det er du som kjenner kroppen din og hvor mye du orker. Det er helt greit å si at nå har du ikke helse til å være barnevakt. Nå skal du være barnevakt, handle og dra på hyttetur. Hva med å handle i dag, så slipper du det i morgen etter å ha vært barnevakt?

 

Anonymkode: 6b984...983

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg tror man klare en dag hjemme, men samtidig kan man føle ett sterkt behov for avlastning, hvile, ro , avkobling. Kanskje ikke nødvendig, men veldig godt.

Jeg skal stille opp. Det er en selvfølge. I går var det kanskje depresjonen som snakket. Jeg er dypt deprimert og har ikke overskudd, men det vil jeg ikke belaste familien med å fortelle om. Det er kanskje på samme måte for dem, å ikke ville bekymre meg. Noe vet jeg, men kan ikke skrive om detaljer. 

Å møte barnebarna får meg alltid i godt humør selv om det kan være slitsomt med for mange timer. De har sagt at jeg må si fra hvis jeg ikke er i form så de tar hensyn, men jeg liker ikke å avlyse avtaler, og dette avtalte vi i vinter allerede. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om hun er nær nok til at hun ikke skal kalles barnevakt så er hun nær nok til å få vite hva faen som foregår med mor til hennes barnebarn. Enten er hun familie, eller så er hun det ikke. Denne tråden er et typisk eksempel på hvor eiesyke mange svigerdøtre er. Dere er ikke sentrum av familien, men en av mange brikker.

At alt skal gå i favør ene parten så er det ikke familie. Da er man en man bruker og utnytter.

Anonymkode: c4cd5...cc6

Denne

Anonymkode: 03726...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sliter med helsen selv og synes det blir litt mye å passe barnebarna + reisen til og fra. Da burde det være lett å sette deg i svigerdatters situasjon og skjønne at hun ønsker/trenger avlastning en dag i påsken (jeg regner med barnehagen er stengt disse tre dagene) med 2 små barn som krever mye av henne, i tillegg til at hun er syk. Du har bare deg selv å tenke på og har allverdens tid til å hente deg inn igjen på, din svigerdatter har ikke den muligheten.

Du tror de spurte fordi de vet at du ønsker kontakt med barnebarna. Det er jo en helt annen grunn til å spørre deg om å være barnevakt enn det du skrev i HI, om dagens mødre ikke klarer å ta vare på barna sine. Apropos, din svigerdatter er syk, det er ikke rart om hun trenger hjelp til å ta vare på to små barn.

Kanskje du heller skal være takknemlig for at de spurte om du kunne komme,de ønsker at barna skal få kvalitetstid med sin farmor. Har du fortalt om din depresjon? Kanskje de spurte fordi de vet at du blir lettere til sinns av å være med barnebarna.

Jeg skjønner at du er bekymret for din svigerdatter og at det er sårt at de ikke forteller deg hva som feiler henne. Fortell henne/dem at du er bekymret, at du er der for dem om de trenger hjelp eller støtte. Så forteller de nok når de er klare for det.

Det er du som kjenner kroppen din og hvor mye du orker. Det er helt greit å si at nå har du ikke helse til å være barnevakt. Nå skal du være barnevakt, handle og dra på hyttetur. Hva med å handle i dag, så slipper du det i morgen etter å ha vært barnevakt?

 

Anonymkode: 6b984...983

Det er ikke mye jeg må handle inn og det gjør jeg på onsdag før jeg drar til barndomshjemmet. 

Skal gjøre mitt beste og ser litt lysere på ting i dag. Jeg vet ikke hvorfor de spurte meg, om det er på grunn av hennes sykdom eller at barnehagen er stengt, fordi de vet jeg ønsker kontakt med barnebarna eller av alle tre grunnene. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal stille opp. Det er en selvfølge. I går var det kanskje depresjonen som snakket. Jeg er dypt deprimert og har ikke overskudd, men det vil jeg ikke belaste familien med å fortelle om. Det er kanskje på samme måte for dem, å ikke ville bekymre meg. Noe vet jeg, men kan ikke skrive om detaljer. 

Å møte barnebarna får meg alltid i godt humør selv om det kan være slitsomt med for mange timer. De har sagt at jeg må si fra hvis jeg ikke er i form så de tar hensyn, men jeg liker ikke å avlyse avtaler, og dette avtalte vi i vinter allerede. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Jeg blir lei meg å lese sånne innlegg. Hadde min mor lagt ut et sånt innlegg du gjorde i hi innlegget på offentlig media hadde hun såret meg såpass mye at jeg ikke hadde akseptert beklagelse på lang tid og holdt meg unna. Du har faktisk valg å Være der eller ikke, men kommer med unskyldninger hele tiden.. det er veldig fokus på deg og dine egne behov. Så la da Vær å Vær bestemor!! Jeg forstår hvorfor de ikke vil Være ærlige med deg helt ærlighet,  mtp bare innleggene dine her inne. 

Anonymkode: d63ea...296

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de anser seg selv som et varp! Har sett det i andre tråder. Min svigerdatter er smart, intelligent, vakker, sympatisk og med stor omsorgsevne. Hun sitter ikke med nesa nede i iPad-en eller har fokus på mobilen sin. 

Spørsmålet mitt var så enkelt som om man ikke klarer en dag hjemme med en på snart åtte mnd. og en på tre og et halvt år. Jeg tror de spurte fordi de vet jeg ønsker kontakt med barnebarna, og det gjør jeg. Men depresjonen jeg sliter med nå snakker dessverre den også. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Selvfølgelig klarer de fleste mødre (og fedre) å passe to små barn det aller meste av tiden, selv om det er slitsomt. Tror ikke dette er noe annerledes nå enn før. Men dette har ingen som helst relevans i den konkrete situasjonen du beskriver, så jeg forstår ikke hvorfor du spør. Selv de aller "beste" og mest omsorgsfulle småbarnsmødre (og -fedre) kan trenge avlastning i blant, særlig om de er syke. Og som flere her har nevnt; ingen har plikt til å legge ut om egne vanskeligheter for å kunne be om hjelp, og aller minst fra foreldre/svigerforeldre. Du virker ganske smålig når du spekulerer i dette.

 

Ser du har bestemt deg for å dra, og det er bra! Blir sikkert til glede for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

kan jeg skjønne reaksjonen hennes og. Nå vet jeg jo at det ikke er noe plikt å informere om ditt eller datt. Men hadde jeg trengt barnevakt på den måten det framstilles her, hadde det vært naturlig for meg å informere om hvorfor. Også om det var psykiske årsaker. De rundt får ofte høyere toleranse for krav om tidspunkt osv hvis de vet hvorfor. 

Anonymkode: 6fb20...b7e

Denne.

Anonymkode: 03726...4bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Baretenker skrev:

Jeg håper ikke svigerdatteren din er alvorlig syk, og at om hun er at hun snart blir bedre. 

Det høres ut som om sønnen din og svigerdatteren din har det litt vanskelig om tiden og derfor trenger hjelp. Om du ønsker å være en viktig og god person i livet deres er det viktig å prøve å hjelpe så godt du kan. Dersom du har spurt sønn og/eller svigerdatter om hva som er galt, men ikke fått noen god begrunnelse må du respektere det. Kanskje de forteller etterhvert eller når ting har bedret seg, og kanskje de ikke forteller det. Du må uansett støtte dem. 

Om du blir så sliten av å hjelpe til burde du siifra om at du ikke kan hjelpe til i like stor grad lenger pga. dine egne problem.

Jeg hadde forventet en forklaring i et slik tilfelle, spesielt om de ønsker om at andre skal stille opp for de.

Anonymkode: 03726...4bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh... Jeg som skrev et langt innlegg tidligere i tråden...  trodde du passet hver eneste dag ungen hadde fri fra bhg..    Men det er snakk om 1 dag.................      1 dag!!!   

Anonymkode: 5c0f7...252

Oh, jeg trodde det samme...

Anonymkode: 03726...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sliter med helsen selv og synes det blir litt mye å passe barnebarna + reisen til og fra. Da burde det være lett å sette deg i svigerdatters situasjon og skjønne at hun ønsker/trenger avlastning en dag i påsken (jeg regner med barnehagen er stengt disse tre dagene) med 2 små barn som krever mye av henne, i tillegg til at hun er syk. Du har bare deg selv å tenke på og har allverdens tid til å hente deg inn igjen på, din svigerdatter har ikke den muligheten.

Du tror de spurte fordi de vet at du ønsker kontakt med barnebarna. Det er jo en helt annen grunn til å spørre deg om å være barnevakt enn det du skrev i HI, om dagens mødre ikke klarer å ta vare på barna sine. Apropos, din svigerdatter er syk, det er ikke rart om hun trenger hjelp til å ta vare på to små barn.

Kanskje du heller skal være takknemlig for at de spurte om du kunne komme,de ønsker at barna skal få kvalitetstid med sin farmor. Har du fortalt om din depresjon? Kanskje de spurte fordi de vet at du blir lettere til sinns av å være med barnebarna.

Jeg skjønner at du er bekymret for din svigerdatter og at det er sårt at de ikke forteller deg hva som feiler henne. Fortell henne/dem at du er bekymret, at du er der for dem om de trenger hjelp eller støtte. Så forteller de nok når de er klare for det.

Det er du som kjenner kroppen din og hvor mye du orker. Det er helt greit å si at nå har du ikke helse til å være barnevakt. Nå skal du være barnevakt, handle og dra på hyttetur. Hva med å handle i dag, så slipper du det i morgen etter å ha vært barnevakt?

 

Anonymkode: 6b984...983

Være takknemlig?

Hva er du snakker om?

Skal man være takknemlig for de man velger å stille opp for folk?

For en bakvend tanke..

Anonymkode: 03726...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av tema, men da jeg hadde toåring og baby i hus og fikk besøk av svigermor som hadde enda flere og like tette barn som mine... Så sa hun "For hun energibunter du har, jeg skjønner at du kan bli sliten."

Det er noen år siden. Men den ene setningen, den sang inni meg. Jeg var god nok, selv om jeg ble sliten i blant og selv om jeg sårt ønsket voksenselskap, både for mitt selskap og for å få en ledig arm i løpet av dagen. Det skulle så lite til. Sitter i ennå, og minner meg på at jeg er god nok. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de anser seg selv som et varp! Har sett det i andre tråder. Min svigerdatter er smart, intelligent, vakker, sympatisk og med stor omsorgsevne. Hun sitter ikke med nesa nede i iPad-en eller har fokus på mobilen sin. 

Spørsmålet mitt var så enkelt som om man ikke klarer en dag hjemme med en på snart åtte mnd. og en på tre og et halvt år. Jeg tror de spurte fordi de vet jeg ønsker kontakt med barnebarna, og det gjør jeg. Men depresjonen jeg sliter med nå snakker dessverre den også. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Da må du jo si nei da og forklare hvorfor du ikke kan passe dem. Vi kan ikke gjøre det for deg.

Anonymkode: 49dc1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de anser seg selv som et varp! Har sett det i andre tråder. Min svigerdatter er smart, intelligent, vakker, sympatisk og med stor omsorgsevne. Hun sitter ikke med nesa nede i iPad-en eller har fokus på mobilen sin. 

Spørsmålet mitt var så enkelt som om man ikke klarer en dag hjemme med en på snart åtte mnd. og en på tre og et halvt år. Jeg tror de spurte fordi de vet jeg ønsker kontakt med barnebarna, og det gjør jeg. Men depresjonen jeg sliter med nå snakker dessverre den også. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Kanskje sønnen dun har pult rundt når kona gikk gravid, og din svigerdatter trenger å komme seg litt etter sjokket? Kanskje hun skal i banken for å sjekke om hun kan få flytte for seg selv? Kanskje hun har fått en alvorlig diagnose som hun og sønnen din må få tid til å fordøye før de sier noe? 

Anonymkode: d6be8...092

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de anser seg selv som et varp! Har sett det i andre tråder. Min svigerdatter er smart, intelligent, vakker, sympatisk og med stor omsorgsevne. Hun sitter ikke med nesa nede i iPad-en eller har fokus på mobilen sin. 

Spørsmålet mitt var så enkelt som om man ikke klarer en dag hjemme med en på snart åtte mnd. og en på tre og et halvt år. Jeg tror de spurte fordi de vet jeg ønsker kontakt med barnebarna, og det gjør jeg. Men depresjonen jeg sliter med nå snakker dessverre den også. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Da sier du nei til å være barnevakt framfor å spekulere så ufint som du gjør. 

Skaff deg hjelp mot depresjonen din! 

Anonymkode: 6935c...71c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mye jeg må handle inn og det gjør jeg på onsdag før jeg drar til barndomshjemmet. 

Skal gjøre mitt beste og ser litt lysere på ting i dag. Jeg vet ikke hvorfor de spurte meg, om det er på grunn av hennes sykdom eller at barnehagen er stengt, fordi de vet jeg ønsker kontakt med barnebarna eller av alle tre grunnene. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Hvorfor må du vite grunnen?? Du virker ikke akkurat glad for å bli spurt om å tilbringe tid med barnebarnet ditt. 

Vær så snill og si nei til å være barnevakt for du virker ikke helt i vater! 

Anonymkode: 6935c...71c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du vite grunnen?? Du virker ikke akkurat glad for å bli spurt om å tilbringe tid med barnebarnet ditt. 

Vær så snill og si nei til å være barnevakt for du virker ikke helt i vater! 

Anonymkode: 6935c...71c

Fordi hun er familie, og det forventes at hun skal stille opp 24/7.

Anonymkode: 03726...4bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun er familie, og det forventes at hun skal stille opp 24/7.

Anonymkode: 03726...4bb

24/7? Nå virker det som om de har spurt om barnevakt én dag, og dette er noe som ble avtalt allerede i vinter? Og foreldrene er ikke klar over hvor dårlig det står til med TS. Tror jeg har forstått det rett nå? 

Jeg har litt delte meninger her. På den ene siden får jeg lyst til å "kjefte" på TS, for svigerdatter fortjener ikke å bli "hengt ut" på forum, eller at svigermor spekulerer i sykdom eller omsorgsevnen hennes, basert på den infoen som er gitt her. 

Samtidig er depresjon vanskelig, virker som om du har det vanskelig TS, og lar det gå utover dem (bak ryggen, riktig nok). Det viktigste er å bli bevisst på det, og deretter ta seg sammen og gjøre den ene dagen hyggelig - eller takke nei til å være barnevakt, enkelt og greit. 

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gaea skrev:

24/7? Nå virker det som om de har spurt om barnevakt én dag, og dette er noe som ble avtalt allerede i vinter? Og foreldrene er ikke klar over hvor dårlig det står til med TS. Tror jeg har forstått det rett nå? 

Jeg har litt delte meninger her. På den ene siden får jeg lyst til å "kjefte" på TS, for svigerdatter fortjener ikke å bli "hengt ut" på forum, eller at svigermor spekulerer i sykdom eller omsorgsevnen hennes, basert på den infoen som er gitt her. 

Samtidig er depresjon vanskelig, virker som om du har det vanskelig TS, og lar det gå utover dem (bak ryggen, riktig nok). Det viktigste er å bli bevisst på det, og deretter ta seg sammen og gjøre den ene dagen hyggelig - eller takke nei til å være barnevakt, enkelt og greit. 

Jeg forventer som et familiemedlem i familien at jeg blir infomert til en vis grad.

Jeg behøver ikke vite alt, men jeg forventer å vite litt-spesielt hvis det forventes at jeg skal passe på barn, gjøre tjenester og stille opp hele tiden. Jeg er ikke en random person, men et nært familiemedlem.

 

kan jeg skjønne reaksjonen hennes og. Nå vet jeg jo at det ikke er noe plikt å informere om ditt eller datt. Men hadde jeg trengt barnevakt på den måten det framstilles her, hadde det vært naturlig for meg å informere om hvorfor. Også om det var psykiske årsaker. De rundt får ofte høyere toleranse for krav om tidspunkt osv hvis de vet hvorfor. 

Anonymkode: 6fb20...b7e

 
 
 
 
 

Anonymkode: 03726...4bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventer som et familiemedlem i familien at jeg blir infomert til en vis grad.

Jeg behøver ikke vite alt, men jeg forventer å vite litt-spesielt hvis det forventes at jeg skal passe på barn, gjøre tjenester og stille opp hele tiden. Jeg er ikke en random person, men et nært familiemedlem.

 

kan jeg skjønne reaksjonen hennes og. Nå vet jeg jo at det ikke er noe plikt å informere om ditt eller datt. Men hadde jeg trengt barnevakt på den måten det framstilles her, hadde det vært naturlig for meg å informere om hvorfor. Også om det var psykiske årsaker. De rundt får ofte høyere toleranse for krav om tidspunkt osv hvis de vet hvorfor. 

Anonymkode: 6fb20...b7e

 
 
 
 
 

Anonymkode: 03726...4bb

Men det blir faktisk noe helt annet om de forventer at TS stiller opp "hele tiden", og å spørre om barnevakt én dag, som ble avtalt i vinter. Kanskje bare for å opprettholde litt kontakt mellom bestemor og barnebarn til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...