Gå til innhold

Er svigerdatter alvorig syk siden spør om barnevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du høres ut som alle svigerdøtres mareritt 🤢 

Blir nok bedre når hun finner ut hvordan du egentlig er, da slipper du å passe i det hele tatt ;)

Anonymkode: 3748a...abb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, vintage skrev:

Jeg tenker de må være rimelig desperate siden de ber deg om hjelp...😏

Så utrolig stygt sagt.

Anonymkode: df5a8...81c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, du har ikke noe med hennes helse å gjøre. 

For det andre, hvis det er så vanskelig for deg å være barnevakt: si nei. 

 

Skikkelig ufint av deg å spekulere i din svigerdatters helse. For alt du vet, så planlegger hun å donere blod den dagen du er spurt om å være barnevakt! 

Anonymkode: 6935c...71c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det var da svært til å overanalysere. Jeg lurte på om det er vanlig at en mor klarer ta vare på en på tre og en på sju mnd. når far er på jobb. Jeg spør her. Har ikke spurt dem for vil ikke være innpåsliten. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Kanskje hun syns det er hyggelig med selskap?

Anonymkode: 05b4d...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes måten ts framstiller saken på, er utrolig ufin og lite omsorgsfull overfor barn/barnebarn. Samtidig kan jeg skjønne reaksjonen hennes og. Nå vet jeg jo at det ikke er noe plikt å informere om ditt eller datt. Men hadde jeg trengt barnevakt på den måten det framstilles her, hadde det vært naturlig for meg å informere om hvorfor. Også om det var psykiske årsaker. De rundt får ofte høyere toleranse for krav om tidspunkt osv hvis de vet hvorfor. 

Anonymkode: 6fb20...b7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte foreldre er hvertfall ikke løsningsorientert.. Jobber som dagmamma å fikk først beskjed om at jeg fikk fri i neste uke pga mor er lærer å har fri . Nå fikk jeg beskjed om at jeg må jobbe tre dag likevel,for en dag vil de ta 4 åringen med på fjellet og da kan de jo tydligvis ikke ta med tvillingene på 1,5 år.. De er to foreldre så da er det ikke verre enn at de bruker en bæresele til hver unge,eller at en av foreldrene er hjemme med de minste. Men nei det er visst for mye forlangt..

Anonymkode: a65d1...844

Det gjelder jo det samme for deg som for TS. Det er faktisk bare å si nei når avtalen var at du skulle ha fri, i stedet for å stille og så baksnakke foreldrene fordi det egentlig ikke passet deg å stille. 

Jeg kan for eksempel godt skjønne at foreldrene ønsker å gi fireåringen en dag med full fokus når han har to småsøsken på halvannet år. Problemet her er jo bare at de først ga deg fri, for så å planlegge dette. 

Endret av Hactar
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da setter du deg ned og sier "Kjære sønn og svigerdatter, jeg hjelper dere gjerne med det dere trenger. Jeg er selv veldig sliten og syk. Situasjonen er litt forvirrende for meg, selv om jeg selvfølgelig ikke krever å vite alt. Men jeg håper vi kan ha en god og åpen dialog om hva som er det beste for alle sammen. For akkurat nå blir dette litt mye for meg." 

Eller - du kan bare velge å stole på at du har en sønn som allerede har vurdert dette grundig, og tatt en beslutning til felles beste. 

Eller - du kan velge å si nei når du føler det blir for mye. Så kan de heller komme med bedre argumenter for hvorfor de trenger hjelpen. 

Finnes mange bedre løsninger enn å automatisk anta at svigerdatter er lat, og snakke nedlatende om enn hel generasjon mødre... 

Anonymkode: e38ce...8b7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har to barn. Hun ble syk under svangerskapet med yngstemann, men nå er han sju mnd. Eldste er tre og et halvt år. Jeg stiller gjerne opp, men ikke fra eldste skal være i barnehagen. De forteller meg lite om hva som feiler henne. Når jeg spør får jeg vage svar. Det vet visst ikke. 

Jeg må ikke være der fra åtte på morgenen, men helst før 11.     

Det jeg ikke forstår er hvorfor hun ikke takler å ha to barn, en rolig sønn på sju mnd. og en ok og aktiv en på litt over tre år. 

Er mødre av i dag av en annen rase som ikke tåler noe? 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Mast munn og mele.Er du helt i orden??

Fy for en svigermor.. FY!!!

Kanskje fødseldepresjon ,kanskje andre ting. Hva vet vel du.Sånn som du skrver her er det ikke rart de ikke forteller deg ihvertfall...

 

Ja er mange tafatte foreldre idag,men også omvendt.Sterkere enn før.Mye mer press idag enn før. 

Så spørs om du hadde taklet det da?

Jeg er selv sterk og gjør alt selv. 

Men tenker når noen spør om hjelp er det kanskje en grunn til det?Og visst du snakker sånn til de eller bak ryggen kommer nok karma snart. Hjelpe meg.

Anonymkode: 302f4...056

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg er uføretrygdet og har store problemer med helsa selv. Det glemte jeg å si, men det virker ikke som de tar notis av det. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Slutt å tenk på deg selv. Barnebarna trenger deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke måtte være syk for å spørre om barnepass. De fleste svigermødre blir bare glade for å få passe barnebarna. 

Anonymkode: f5e69...553

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over tingene du får lirt ut av deg, TS. Hvem i alle dager har en slik holdning?! Jeg er så glad for at jeg for guds skyld ikke endte opp med slik en svigermor. 

Til info er jeg meget privat av meg hva gjelder helsen min og jeg forteller knapt engang til mine egne foreldre og søsken om jeg sliter med noe. Jeg deler med mannen og sammen finner vi beste løsning for vår familie. Om man ikke ønsker eller ikke har kapasitet, så sier man nei. Det man IKKE gjør, er å baksnakke dem på nett og insinuere at svigerdatter ikke er en god nok mor til å ta vare på ungene sine. 

Du fortjener en sinnsyk realitetssjekk TS!!

Anonymkode: 139a2...1b0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke svigerdatteren din er alvorlig syk, og at om hun er at hun snart blir bedre. 

Det høres ut som om sønnen din og svigerdatteren din har det litt vanskelig om tiden og derfor trenger hjelp. Om du ønsker å være en viktig og god person i livet deres er det viktig å prøve å hjelpe så godt du kan. Dersom du har spurt sønn og/eller svigerdatter om hva som er galt, men ikke fått noen god begrunnelse må du respektere det. Kanskje de forteller etterhvert eller når ting har bedret seg, og kanskje de ikke forteller det. Du må uansett støtte dem. 

Om du blir så sliten av å hjelpe til burde du siifra om at du ikke kan hjelpe til i like stor grad lenger pga. dine egne problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig stygt sagt.

Anonymkode: df5a8...81c

Ts skriver dette, og så er det jeg sier stygt? Er dette noen du ville bedt om hjelp med mindre du hadde annet valg? Mulig hun ikke har sagt noe til svigerdatteren sin, men holdninger som dette skinner alltid gjennom uansett.

"Det jeg ikke forstår er hvorfor hun ikke takler å ha to barn, en rolig sønn på sju mnd. og en ok og aktiv en på litt over tre år. 

Er mødre av i dag av en annen rase som ikke tåler noe? 

Klarer ikke en vanlig mor å ta vare på to barn?"

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå lest hele tråden. Og jeg forstår den ikke. Først trodde jeg at Ts skulle passe ungen hver dag. Lurte på om det var fordi svigerdatter er syk. Men så senere i tråden så er det snakk om EN dag!!! Really en j****** dag du skulle passe ungen litt og så den reaksjonen???

Anonymkode: 20667...0e9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS skal jo på hytta dagen etter og må ha tid til å shoppe inn for påska ser du. Virker som om det er andre årsaker til TS sin misnøye mot å ha blitt spurt om  være barnevakt enn mistanker om at tobarnsmødre er slitne etter å ha tatt seg av 3 åringen (som gjerne har en trassalder) og 7 mnd gammel baby.. 

Anonymkode: a1a1e...02c

Jeg skal på landet til min mor i barndomshjemmet. Kalte det hytta for å slippe å forklare, men må handle litt før jeg drar. Jeg lurte på om det er vanlig at en mor ikke takler en dag sammen med to småbarn. Til vanlig er jo den eldste i barnehagen, og det hender jeg henter. Men hvis jeg må stå opp før sju og reise 1,5 time for å være der blir jeg sliten. Samme med veien hjem. Det er tre timers reise til sammen. Men jeg ser frem til å møte barnebarna og svigerdatter. Nå ar vi avtalt at jeg kommer dit etter ti. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke du blir min svigermor noen gang.... 

Anonymkode: 00a3b...501

Det håper jeg også. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stiller ikke din sønn opp for familien sin?

Anonymkode: 8ac9e...052

Han stiller opp, men han må jobbe. Han kan ikke være to steder på en gang. Jeg vil ikke forklare hva svigerdatter sliter med, men håper legene finner ut av det snart. Jeg er bekymret for henne selv om det ikke kommer frem i tråden. Men kan si at jeg selv er inne i en depresjon nå, i tillegg til andre plager. Å møte barnebarna vil gjøre at jeg som alltid blir litt lettere til sinns, men det føles ut som jeg ikke har overskudd til noe for tiden. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hactar skrev:

Det gjelder jo det samme for deg som for TS. Det er faktisk bare å si nei når avtalen var at du skulle ha fri, i stedet for å stille og så baksnakke foreldrene fordi det egentlig ikke passet deg å stille. 

Jeg kan for eksempel godt skjønne at foreldrene ønsker å gi fireåringen en dag med full fokus når han har to småsøsken på halvannet år. Problemet her er jo bare at de først ga deg fri, for så å planlegge dette. 

Holder lenge at EN av foreldrene går på fjelltur med eldstemann og en blir hjemme med tvillingene.

Anonymkode: a65d1...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh... Jeg som skrev et langt innlegg tidligere i tråden...  trodde du passet hver eneste dag ungen hadde fri fra bhg..    Men det er snakk om 1 dag.................      1 dag!!!   

Anonymkode: 5c0f7...252

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som alle svigerdøtres mareritt 🤢 

Blir nok bedre når hun finner ut hvordan du egentlig er, da slipper du å passe i det hele tatt ;)

Anonymkode: 3748a...abb

For alle svigerdøtrene her i tråden er noen varp ikke sant..?

Anonymkode: c4cd5...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For alle svigerdøtrene her i tråden er noen varp ikke sant..?

Anonymkode: c4cd5...cc6

Ja, de anser seg selv som et varp! Har sett det i andre tråder. Min svigerdatter er smart, intelligent, vakker, sympatisk og med stor omsorgsevne. Hun sitter ikke med nesa nede i iPad-en eller har fokus på mobilen sin. 

Spørsmålet mitt var så enkelt som om man ikke klarer en dag hjemme med en på snart åtte mnd. og en på tre og et halvt år. Jeg tror de spurte fordi de vet jeg ønsker kontakt med barnebarna, og det gjør jeg. Men depresjonen jeg sliter med nå snakker dessverre den også. 

Ts

Anonymkode: 58d50...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt psykisk i snart to år, såpass at jeg ikke er i jobb. Det er veldig få som vet det og svigerfamilien min er så nysgjerrige og spør og spør mannen min hver gang de snakker sammen. Men vi har valgt å ikke si noe spesifikt, de vet kun at jeg har det vanskelig, de vet ikke hvorfor. Jeg forstår at de er nysgjerrige, men man må også respektere at ikke alle vil dele helseopplysninger. 

Anonymkode: 18bc5...5f1

Jeg vet  heller ikke hva dette psykiske er, men jeg tenker at press (om f.eks. barnepass) er usunt, samtidig som at det kan være veldig bra for psykisk helse å ta ansvar for og ta seg av barn. Finn en balansegang, og still opp med glede på dine premisser. Strekk deg gjerne litt, men ikke så mye at du legger på deg press du ikke bør ha.

Angående to småbarn. Det kan bli såpass mye støy og såpass dårlig med søvn at det sliter. Da er jo avlastning veldig godt. 
Hvem som har det mest slitsomt, du eller mamma  eller pappa, det vet ingen, og det får ingen vite når sykdommene ikke skal snakkes om. Dere får helt enkelt prøve  å gjøre det beste ut av det.  Kos deg med barna, på dine premisser. Du skal ikke presse deg selv ned i kjelleren. Ta det heller litt lettere og vær en langsiktig friskest mulig ressurs.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...