Gå til innhold

Sinsiew venter på andremann 😊


Sinsiew

Anbefalte innlegg

Pp5. 

Det føles litt kjipt at denne tar litt tid, når første bare skjedde.. Hvorfor går det ikke nå, når vi vil? 

Vi har jo ikke akkurat prøvd lenge, men det føles lenge nok når "alle" rundt oss blir gravide og folk har begynt å spørre om vi skal prøve på nr 2 snart.. 

Jaja. Sommeren går jo. Får nyte sol og godt vær mens vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Dagene sniker seg fremover. 8 dpo, og jeg har ikke mye trua. Bedre å bli positivt overrasket enn skuffet. Eller? 

I morgen er det planleggingsdag i bhg. Så da kommer i hvert fall torsdag og fredag å gå fort, for jeg rekker ikke kjede meg med tulla løpende rundt her. Tenkte vi skulle gå en tur i skogen. Men så ble jeg litt usikker etter helgens skogtur; 

Hjortelusa har kommet her jeg bor. Jeg virkelig hater de små jævlene. Å våkne midt på natta av at det kravler i hodebunnen er så ekkelt! Jeg klør i hodebunnrn bare jeg tenker på det. 

Ikm er på søndag. Da er jeg 12 dpo. Så eventuelt test på mandag om tr ikke dukker opp før den tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er føles både veldig godt, men også veldig skummelt å sitte med positiv test i hånda. Kommer dette til å gå bra? Blir svangerskapet like preget av vondter? Hvordan blir barsel? Hva kommer jeg til å føle om jeg mister -det er jo veldig vanlig. 

Men aller mest føles det bra. Skikkelig bra. 

Skulle egentlig ikke teste før i morgen, men på grunn av null spotting, og mensmurringer og øm følelse i livmor, endte jeg opp med å teste i morges. 

Var veldig klar for negativ test. Gleden var derfor stor når "gravid" lyste mot meg. 

Når jeg ser på ff, ser jeg jo også at denne mnds graf ikke var som normal. Så jeg har jo tenkt at det er noe i fære de siste par dagene. 

Nå starter ventingen. Og avbestilling av timer. Helt greit, og absolutt god avslutning på helgen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå
5 timer siden, Sinsiew skrev:

Det er føles både veldig godt, men også veldig skummelt å sitte med positiv test i hånda. Kommer dette til å gå bra? Blir svangerskapet like preget av vondter? Hvordan blir barsel? Hva kommer jeg til å føle om jeg mister -det er jo veldig vanlig. 

Men aller mest føles det bra. Skikkelig bra. 

Skulle egentlig ikke teste før i morgen, men på grunn av null spotting, og mensmurringer og øm følelse i livmor, endte jeg opp med å teste i morges. 

Var veldig klar for negativ test. Gleden var derfor stor når "gravid" lyste mot meg. 

Når jeg ser på ff, ser jeg jo også at denne mnds graf ikke var som normal. Så jeg har jo tenkt at det er noe i fære de siste par dagene. 

Nå starter ventingen. Og avbestilling av timer. Helt greit, og absolutt god avslutning på helgen. 

Gratulerer med positiv test🎉❤️

Sjansen for at det går bra når du har kommet deg til ikm er jo faktisk 70%(og øker for hver dag som går), kanskje det er en fin ting å fokusere på? Har jo ikke de beste rådene da jeg selv ikke har fått positiv test enda. Men jeg ønsker deg masse lykke til. Håper å få følge deg videre i en gravid dagbok(?)😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LivetErNå skrev:

Gratulerer med positiv test🎉❤️

Sjansen for at det går bra når du har kommet deg til ikm er jo faktisk 70%(og øker for hver dag som går), kanskje det er en fin ting å fokusere på? Har jo ikke de beste rådene da jeg selv ikke har fått positiv test enda. Men jeg ønsker deg masse lykke til. Håper å få følge deg videre i en gravid dagbok(?)😍 

Takk ❤ Ja, det hjelper jo å vite at det bare blir sikrere og sikrere for hver dag ^^ 

Jeg kommer nok til å fortsette å skrive ila graviditeten. Godt å ha et sted for å ventilere litt :)

krysser fingrene for at du følger like bak ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene sniiker seg fremover. Det er heldigvis fullt opp med forelesninger man-ons, men ellers går tankene mye på graviditet, sjanse for sa, tanker om tul og håp for fremtiden. 

Det blir noen laange uker nå. I dag avbestilte jeg timen hos fertilitetsklinikken. Det var passe greit å kunne gjøre 😀 

4+0, og ca to uker til første milepæl og to uker og 4 dager til tul. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er første milepæl: celleklumpen er blitt et embryo! Og bare det er ganske stort. 

Sjansen for at noe skal galt nå, er ganske liten. Måtte snike med til en test i dag, og streken er blitt mye sterkere! 

Ellers er jeg veldig sliten, og utrolig ustabil i humøret. Det hjelper ikke at J er midt i verste trassen, og elsker å terge både mor og far 😂🙈 

Vi har ikke sagt det til så mange enda. Bestekompisen til mannen, min kusine, min bror og i morgen min bestekompis vet. Dette er de som står oss nærmest og som vi tilbringer mest tid med, så de hadde merket at det er noe på gang uansett. 

Jeg slitter også å tempe nå. Det blir for mye stress, og jeg trenger den søvnen jeg kan få. I tillegg er det passe skummelt med temp-dropp. Så da dropper jeg det! 

Vi har allerede tenkt på navn, og har et par forslag for hvert kjønn. Jeg har jentefølelse. Bestekompisen til mannen er bombsikker på gutt. Her starter vi tidlig med gjetting 😂

Det er fint å drømme. Jeg har det bra om dagen og er sikker på at dette går til målstreken i april! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

5+6 i dag, tul 13 sept. 

Lurer på hva som skjer inni der. Lever det? Blir det en gutt eller jente? Er det friskt? Så mange spm og så få svar. 

Denne tiden syns jeg er den verste og vanskeligste tiden i svangerskapet. Det er så lite man kan vite. 

Nå går det i serier på kvelden å få tiden til å gå. Har begynt på A Korean Odyssey. Den er helt greit. Får tiden til å gå, verken mer eller mindre. 

I morgen er jeg like langt som når keg fant ut av graviditeten med J. Og 3 dager unna tul hvor jeg fikk høre hjertet hennes slå for første gang❤ Jeg håper for hele luvet at det blir erfaringen den 13 nå. At det er et lite bankende hjerte på skjermen! 

Ellers har jeg tenkt litt på alt rundt fødsel. Jeg har kommet frem til at den frykten jeg har utviklet etter siste barselopphold(mareritt med kaldsvetting, svimmel om jeg prater med folk om det fordi jeg rett og slett blir redd osv) gjør at jeg IKKE søker meg inn på Ahus, til tross for en super fødselsopplevelse. Vi har snakket om Bærum her hjemme. Eller Ullevål. Men jeg er usikker. 

Må jo snart bestille første time til jordmor(venter til liv er bekreftet), og tenkte å drøfte det med henne da. 

Jeg er helt særiøs når jeg sier at jeg har utviklet barselangst. Jeg er ikke typen til å bli redd for ting, eller føle meg utilpass, men jeg kjenner jeg blir kvalm bare jeg tenker på oppholdet mitt der. Jeg liker det ikke. Jeg føler meg svak. Som om jeg ikke har lov å klage, for det kunne vært så mye verre. Eller? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0

Får spontane kvalmetak. Ikke så jeg må spy, men brekker meg og får skikkelig tårer i øya. På denne tiden med eldste lå jeg rett ut. Glad jeg ikke gjør det nå, men så bekymrer det meg litt også selv om jeg vet det er helt normalt. 

Har ikke så ømme bryster. Men kan godt hende det er fordi de er litt følelsesløse etter svært hardhendt behandling av J 😂

To dager til tul. Herregud som jeg gruer meg! Jeg var ikke så nervøs med J. Tror det er fordi jeg har en halvdårlig følelse. Det hadde jeg ikke sist. 

Godt de to dagene er fulle av planer så de går litt fortere. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tul i dag viste liv! Akkurat like langt på vei som jeg skal være, og 160 hjerteslag i minuttet. 

Verdens beste følelse ❤ Fosteret har festet seg nesten akkurat der J festet seg. Samme side og samme høyde i livmoren. Helt perfekt mtp livmorformen som kunne vært litt skummel. 

Skal tilbake 18.10 for organrettet. Så nå må bare alt gå fint frem til mai . 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sinsiew skrev:

Tul i dag viste liv! Akkurat like langt på vei som jeg skal være, og 160 hjerteslag i minuttet. 

Verdens beste følelse ❤ Fosteret har festet seg nesten akkurat der J festet seg. Samme side og samme høyde i livmoren. Helt perfekt mtp livmorformen som kunne vært litt skummel. 

Skal tilbake 18.10 for organrettet. Så nå må bare alt gå fint frem til mai . 

 

Ey, grattis 😄 Det var en gledelig nyhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Ey, grattis 😄 Det var en gledelig nyhet.

Takk 😀 Ja! Dette blir spennende ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5

Jeg har nesten ingen symptomer. Svært lite kvalme, ikke så altfor ømme bryst, ikke såå trøtt lengre. 

Men har en del strekk nederst i magen, er forstoppen og kan ikke reste meg for fort pga ligamentsmerter. 

Gleder meg til ny ul i uke 12. Både mor og svigermor blir med, og det er stas 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn hit å kikke etter du kommenterte hos meg. Gratulerer så masse med graviditeten 🎉💕 Høres ubehagelig ut med barselangst.. Kanskje du burde fortelle det til noen i helsevesenet? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.9.2019 den 17.54, Godis skrev:

Måtte inn hit å kikke etter du kommenterte hos meg. Gratulerer så masse med graviditeten 🎉💕 Høres ubehagelig ut med barselangst.. Kanskje du burde fortelle det til noen i helsevesenet? 😊

Takk 😀❤ 

Ja, tenker å ta det opp med jordmor på første time ^^ 

Må finne en løsning på det, for jeg visste virkelig ikke at det var så ille før jeg ble gravid. Inntil nå har jeg vare tenkt at det går seg til, men sånn er det visst ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Takk 😀❤ 

Ja, tenker å ta det opp med jordmor på første time ^^ 

Må finne en løsning på det, for jeg visste virkelig ikke at det var så ille før jeg ble gravid. Inntil nå har jeg vare tenkt at det går seg til, men sånn er det visst ikke.. 

Huff, det hørtes tøft ut! Så lurt å ta det opp med jordmor da 😊💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5 

Formen er varierende, og jeg er blitt skikkelig forstoppet og oppblåst. 

I tillegg sliter jeg med bekkenet. Har slitt mye etter siste svangerskap. Nå er det verre. Også så tidlig! Æsj. 

Men humøret er på topp 😀 Det begynner å bli litt virkelig, og jeg er så spent på ul 25 okt! De siste dagene har jeg fått en skikkelig følelse på at det er en gutt inni der, så vi(les: mannen, jeg valgte navnet til jenta) har et guttenavn klart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sinsiew skrev:

8+5 

Formen er varierende, og jeg er blitt skikkelig forstoppet og oppblåst. 

I tillegg sliter jeg med bekkenet. Har slitt mye etter siste svangerskap. Nå er det verre. Også så tidlig! Æsj. 

Men humøret er på topp 😀 Det begynner å bli litt virkelig, og jeg er så spent på ul 25 okt! De siste dagene har jeg fått en skikkelig følelse på at det er en gutt inni der, så vi(les: mannen, jeg valgte navnet til jenta) har et guttenavn klart! 

Tenk så mye man gleder seg til graviditeten, og så bringer den ofte med seg et helt lass av plager 😁 Trøsten får være at det lille underet som finner sted inni deg nok kommer til å veie opp for både gravidplager og kommende søvnløse netter m.m. 😍 Bekkenplager høres riktignok helt grusomt ut! 

Høres koselig ut å tenke på barnenavn! Har dere gutt eller jente fra før? Og var dere lett enige når det skulle velges navn da? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...