Gå til innhold

Sinsiew venter på andremann 😊


Sinsiew

Anbefalte innlegg

For å ikke plage mannen for mye med bekymringer, tanker og andre ting som har med prøving og graviditet å gjøre, oppretter jeg denne slik at jeg har et sted å skrive. 

Vi har nemlig bestemt oss for at nå er tiden inne for å prøve på enda et lite rampetroll 😊 

Fra før av har vi ei herlig lita tulle på 16 mnd, som ble til mot alle odds på "første forsøk". 

Litt om oss; vi er 25 og 26. Vært gift i to år, og har 4 firbente "barn" i tillegg til hun tobente. Sammen er vi dynamitt. Han er virkelig drømmemannen med stor D. Jeg er student, men begynner i fulltidsjobb som innholdsprodusent fra august,  han er håndtverker. 

Jeg har pcos, endo, sterkt hjerteformet livmor og noe tette eggledere. Fikk som 16 åring beskjed om at en graviditet ikke kunne skje naturlig på grunn av litt kluss med helse og gener. Jeg vet ikke hvem som var mest overrasket av legen eller meg da jeg kom med positiv test..  Men gleden var stor, og utfallet perfekt. 

Nå håper vi nestemann sitter like lett, men helt ærlig er jeg skeptisk. Så flaks har jeg ikke at jeg blir gravid med så dårlige odds, to ganger 🙈 

Jeg har gjort noen små grep for å optimalisere sjansene; gått ned 20 kg, lagt om kostholdet og begynt å trene. Så får vi se hvor dette bærer og om vi blir flerbarnsforeldre i nær fremtid 😊

Endret av Sinsiew
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.4.2019 den 0.50, HalldirV2 skrev:

Hey! Kult, krysser fingrene :)

Takk! 😄 Kult, og veeldig skummelt. Fatter egentlig ikke hvordan jeg skal ha nerver nok til å få en til å bekymre meg for 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, så jeg kjøpte slike eggløsningsstrimler. Men hva da når syklusen er veldig varierende? Og en svaak strek, betyr det at eggløsning er på vei? 

Ellers har vi snakket mye om dette med prøving om dagen. En ting er å lese dagbøker her inne, noe helt annet er å være prøver selv. 

Hva om det ikke går? Hva om jeg aldri får positiv eggløsningstest? Hva om vi misser eggløsning? Min største frykt er å måtte gjennom IVF. Jeg har fryktet prosessen helt siden jeg fikk vite at det var vår eneste sjanse. 

Og så føler jeg meg så teit. Pp1, og nevrotisk. Det er jo bare tragikomisk. Æsj.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag for to år siden, var dagen vi fortalte til våre nærmeste vennet at jeg var gravid. Det har virkelig gått fort! Det er så utrolig rart. Tenke på at det er hele to år siden jeg fikk positiv test! Nå håper vi testen snart viser positiv igjen :P

I følge appen skulle jeg hatt eggløsning i dag, men testene viser ingen ting. Tester to ganger om dagen. Håper de snart gir utslag. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, det betyr at det snart er to år siden jeg og fikk positiv test 😟 er det mulig! 

Men så koselig at dere prøver igjen!! Her blir det spennende å følge med 😄

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, tweet skrev:

Shit, det betyr at det snart er to år siden jeg og fikk positiv test 😟 er det mulig! 

Men så koselig at dere prøver igjen!! Her blir det spennende å følge med 😄

Ja, herlighet! De blir så store 😮

Blir spennende å se om det går fort. Hadde vært fint med et barn innen påske neste år 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er over for denne gang. 

I følge flo skulle jeg hatt eggløsning den 19, men fortsatt ingen positive tester. Nå småblør jeg. Ikke mye, men slik at papiret er rødt. Jeg er ikke vant til mellomblødninger eller spotting, så jeg lurer fælt på hva dette er 🤔 

Kan jeg ha hatt eggløsning tidligere? Sist jeg blødde midt i syklus, var under forrige graviditet. 

Men jeg har egentlig ikke trua. Dette er nok bare en syklus uten slipp av egg. 

Håper ikke dette går som med min mor. Jeg satt på pp1, men min bror kom i pp14. Litt negativ om dagen, men selve prøvinga kjenner jeg at ikke gjør meg noe, etter 6 mnd med tørke :fnise:

I morgen er det tilbake til virkeligheten. Mannen skal på jobb, og jeg og lillegull skal tilbringe dagen i skogen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke unngå å være glad i det været her!

Prøvingen denne mnd har blitt så som så. Ikke er jeg sikker på om jeg fikk positiv test heller :P Med godt vær følger vårånd. Så mannen har tilbrakt store deler av dagene hos sine foreldre på gården. Dratt dit rett etter jobb, og kommer hjem langt etter min leggetid. Så vi får nå se. Jeg tror ikm er 4 eller 5 mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, denne syklusen er til å bli gal av. 

Fikk blødning på torsdag, men ikke mye. Blødde litt i går. Så lite at det var vondt å ta ut ob. I dag stoppet blødningen.. Så sparsommelige blødninger er jeg ikke vant med :P

I følge flo er neste eggløsning 11 mai. 

Jeg forventet ikke å bli gravid denne pp. Mannen min derimot, han ble skuffet. Mye mer skuffet enn jeg trodde han skulle bli. Han ønsker nok å få et barn til mer enn hva han har gitt uttrykk for :P Jeg tar det som et godt tegn ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 💪

Med tanke på ferie neste år, hadde det absolutt passet best om det klaffer denne mnd og ikke neste 😂 Krysser fingrene.. 

Denne uken har J begynt i barnehage. Hun er blitt så stor! Tilvenningen har gått veldig fint. Hun stortrives 😊 Det hjalp nok også at hun kjenner 3 av barna fra før av, og at det et en liten avdeling med 10 barn til sammen. 

Så nå er jeg alene hjemme! Så deilig å lage frokost i stillhet. 

Jeg har tenkt mye mindre på prøving enn jeg trodde jeg kom til å gjøre. Vi har valgt å fortelle vennene våre om at vi prøver på en til. Så har vi noen å spille på om dette ikke går så bra. Jeg har hele tiden vært åpen om problemene mine, så det er godt å kunne prate ut med folk jeg stoler på, og som jeg vet bryr seg om oss. 

Ifølge flo er eggløsning på lørdag. Så får vi se om jeg får positiv test denne mnd ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Patriotpaula skrev:

Her vil jeg følge med ❤️😊

Så hyggelig! 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ouf, neste torsdag skal jeg til gynekolog. Da skal jeg ta opp problemet med mellomblødninger og lange blødninger. Nå har jeg blødd til og fra i ei uke. Drittlei. Det var ikke slik før. Ikke så lenge. 

Jeg ble så glad den gode og raske hjelpen jeg fikk på spesialistsenteret for kvinner under svangerskapet, at jeg har fortsatt å gå dit. Sist svangerskap hadde jeg ikke oul i Norge, og jeg leker litt med tanken på å heller dra dit Dr. Lundring for terminbestemmelse hvis(når) jeg blir gravid igjen, siden jeg ikke har vært særlig fornøyd med hjelpen jeg fikk på Ahus. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos gynekolog i dag. Alt så fint ut, for en gangs skyld. Men jeg har så kort lutealfase! Denne syklusen ser det ut som at lutealfasen blir på 9 dager. Forrige var den, etter mine beregninger, på 5. Ikkje bra... 

Så dersom det ikke funker denne syklusen, blir det letrozol for å se om det kan hjelpe. Blir å gå på det i 3 sykluser før vi i så fall går videre. Men min sykdomshistorie, er det ikke vits i å vente særlig mye lengre. 

I følge gyn er eggløsning i morgen, så vi får legge inn litt aksjer ila natta 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning i går. Det betyr at lutealfasen, ved en sykluslende på 24 dager, er 7 dager. 

Blir ingen baby denne mnd heller.. 

Gyn ville ha meg tilbake denne uken, så må ringe i morgen. Jaja. Får slutte og amme så jeg får tatt disse medisinene da :P

Det var trist når jeg innså det. Det gikk jo så lett med J.  

Men over til noe annet:

Jeg skal bli tante i desember! Det blir så bra! Og så kjenner jeg at det blir litt tungt om jeg nå ikke blir gravid.. Men det får gå. Jeg visste jo at dette kunne bli vanskelig, og vi er bare i pp2. I tillegg til at jeg er så heldig å ha en gyn som fikser ting med,en gang og tar problemet med syklus på alvor. Og får jeg ikke en til, så har jeg jo verdens beste jente fra før av, i tillegg til at jeg blir tante og kan låne ungen der 😂 

Hun er så fin, herlige svigerinna mi. Og jeg er så glad på hennes vegne ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, nå har jeg begynt å småblø, så mensen er nok rett rundt hjørnet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig :(  Ble det full mens eller? :(  Jeg har også kort lutealfase - tror jeg. Det gjenstår å se når mens kommer nå til uken. Hva slags behandling finnes det? Må jeg gå til fastlegen og be om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Pentagonia skrev:

Så kjedelig :(  Ble det full mens eller? :(  Jeg har også kort lutealfase - tror jeg. Det gjenstår å se når mens kommer nå til uken. Hva slags behandling finnes det? Må jeg gå til fastlegen og be om det? 

Vet du, det stoppet opp her. Har fortsatt en dårlig følelse. I følge cb var eggløsning den 19. Med forventet mens den 26, er lutealfasen da på knappe 7 dager denne sykluse. Forrige syklus var hakket bedre, men en lutealfase på 10 dager. 

Jeg har fått resept på letrozol. Er litt usikker på hva gyn sa, men mener å huske at den skulle stabilisere syklus. 

Jeg valgte å gå til gyn. Føler de kan mer om mine kvinnelige kjønnsorganer enn fastlegen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt skulle mensen kommet, hvis jeg går ut fra en sykluslengde på 24 dager. I følge appen, siden jeg hadde sen eggløsning, er blødningen forskjøvet til ca 30.. 🤔

Fortsatt ingen håp her, egentlig. Jeg er veldig klar for at det ikke gikk denne pp 😐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...