Trampe Skrevet 9. mai 2005 #121 Skrevet 9. mai 2005 Ja, jeg skjønner godt hva du mener... Jeg er student, og har derfor mange lesedager der jeg bare er hjemme og leser. Mannen har vært permittert lenge, og vi har hatt mange gode late dager hjemme bare vi to - men nå er han begynt i en ny jobb som tar mye tid. Han kommer alltid hjem om kvelden, men er borte hele dagen - og jeg er hjemme alene. Luksusproblem kanskje, men det er ei omstilling ja Savner han jeg, han drar før jeg står opp og kommer hjem rett før jeg er på tur i seng. Men det er godt å savne han :D
Jettes Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #122 Skrevet 9. mai 2005 (endret) Dette diktet "lånte" jeg fra siden til julibrud Evig Din Med Deg er jeg alltid trygg Med Deg er livet deilig å leve Med Deg blir vi to som ler Jeg vil være sammen med Deg ennå mer Deler av sitat slettet i henhold til Kvinneguidens Regler om kopirett. Vimselims -moderator- Endret 27. februar 2006 av vimselims
Jettes Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #124 Skrevet 9. mai 2005 Har tenkt på toatsmaster i dag.... Tenkte først at søsteren til min kjære kunne ver,men hun ville ikke :-? Det er jo greit det ,men da visste jeg ikke. Men så kom min mor med en flott ide. For jeg satt og sa att vi ville ha live musikk på festen ,men att vi ikke visste hvem,og at dei vi tenkte på først ble for dyr. Så sa hun att naboen deres kunne vi jo tenke på(kjenner han litt,mamma og pappa kjenne han godt),dei er to stker og det blir jo akkuratt passelig,blir det for stor gruppe er det vel ganske dominerendes. Så sa hun at da kunne jo kanskje han vere toastmaster også,han er en sånn person som kommer med en god komentar i riktig øyeblikk Men hvilke kriterier stiller man til en toastmaster? Skal han igrunn kjenne brudeparet godt eller? Min kjære stilte meg nemlig det spørsmålet.....
tommeline Skrevet 9. mai 2005 #125 Skrevet 9. mai 2005 Hei Jette. I de bryllupene jeg har vært har det vært slektninger eller venner av brudeparet som har vært toastmastere. Men jeg har skjønt at det ikke er uvanlig å leie inn proffesjonelle heller. Sånn jeg ser det er det viktigste for en toastmaster å ha oversikt over taler og sanger under middagen, vite hvor og når maten/drikke serveres etc. Noen legger opp til at toastmasteren skal "krydre" stemningen med morsomme historier ol, mens andre velger at toastmasteren kun skal introdusere talerne. Det kommer jo litt an på hvor mange taler det skal være. Hvis dere velger en av gjestene er det viktig at det er en person som ikke mister matlysten fordi h*n blir så stresset. :hår: Og også kan ta ting på sparket (det kan fort skje uforutsette ting, toastmasterens oppgave blir da å få det hele til å gli så greit som mulig). Jeg skal være toastmaster på lørdag til et vennepar jeg kjenner godt. Syns det var stas å bli spurt. De skal ha mange taler og sanger, så jeg kommer kun til å lage en kort introduksjon til hver taler, blir nok prat likevel. Lykke til, uansett hvem dere ender på. Jeg er forresten sikker på at dere har noen i familien eller vennekretsen som vil klare oppgaven med glans! :-D
Jettes Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #126 Skrevet 9. mai 2005 Lykke til på lørdag Ja,jeg skal ihvrtfall ikke forhaste meg med å spørre han,tenke meg godt om om det er noen i familien som kan ver Takk for råd å ha en god natt
Trampe Skrevet 10. mai 2005 #127 Skrevet 10. mai 2005 Ja, du har jo lang tid å tenke på... Vi har heller ikke bestemt toastmaster ennå. Ønsker deg og dine en fin dag! :klem2:
Gjest gjesta Skrevet 10. mai 2005 #128 Skrevet 10. mai 2005 Toastmaster.. Jeg spurte venninna mi, for hun er utrolig morsom og kjenner meg godt. Men tror ikke man trenger å velge en man kjenner egentlig. Opp til deg Ah... :oops: Jeg ble skikkelig syk igår.. Lå våken inatt & måtte ringe nye jobben idag.. Tragisk.. Må jo nesten litt... Sånn kan det gå! Ha en kjempefin dag!!
Jettes Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #129 Skrevet 10. mai 2005 Ja' date=' du har jo lang tid å tenke på... Vi har heller ikke bestemt toastmaster ennå. Ønsker deg og dine en fin dag! :klem2:[/quote'] Ja har jo det da det er det som er så greit Ha en kjempe fin dag du også
Jettes Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #130 Skrevet 10. mai 2005 Toastmaster.. Jeg spurte venninna mi, for hun er utrolig morsom og kjenner meg godt. Men tror ikke man trenger å velge en man kjenner egentlig. Opp til deg Ah... :oops: Jeg ble skikkelig syk igår.. Lå våken inatt & måtte ringe nye jobben idag.. Tragisk.. Må jo nesten litt... Sånn kan det gå! Ha en kjempefin dag!! Off,stakkars :-( Du får ha god bedring da :trøste: ,og håper du kommer deg på jobb i morgen Slapp av å bli frisk
Gjest gjesta Skrevet 11. mai 2005 #131 Skrevet 11. mai 2005 Hei! Er bedre idag! Håper å få kommet meg på jobb imorgen. :-D Hvordan står det til med deg da? Kommer din kjære til helgen?
Jettes Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #132 Skrevet 11. mai 2005 Det er bra at du er bedre Han ligger faktisk å sover nå men skal reise igjen i ettermiddag,kom hjem kl 0500 i natt.... men kjempe koz at han kommer hjem innimellom Her der det strålendes sol,så jeg har rukket og malt en benk og nå skal jeg henge opp kler . Ha en kjempe fin dag
Jettes Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #134 Skrevet 11. mai 2005 Ja,det var jo fort gjort.Gjorde det menst minsta sov Nå ligger hun og ikke vil sove,men er kjempe trøtt.... Har ikke ridd på 3 dager helle så i dag må jeg spørre min kjære om det er greit at jeg reiser inn en times tid Fredag skal jeg og søskenbarnet mitt av gårde og prøve brudekjole :-) Gleder meg!!
Jettes Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #136 Skrevet 11. mai 2005 Ja,gleder meg :-) Uten unger også en heil dag nesten!! Såskenbarnet mitt som skal vere med var kjempe glad for å få vere med Er så kjekkt når hun er så engasjert
Jettes Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #137 Skrevet 11. mai 2005 Papira om navne endring og slikt kom idag Nå er det pannekaker å få snart
Jettes Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #138 Skrevet 12. mai 2005 Gleder meg til i morgen Søskenbarnet mitt som skal vere med på kjoleprøving er sååå engasjert,det er så artigt!! :-) Men dette med forlovere blir jeg bare mer og mer usikker på... Har 3 alternativ nå da. 1.min venninde siden barnehagen,har to små som meg,snakker med henne ofte!! Hun kjenner meg ganske godt, og tror kanskje hun blir lei seg visst jeg ikke velger henne :-( Hun er veldig ulik meg,men det er jo en fordel eller?! 2.svigerinnen min,hun har "bare" kjent meg i 6 år,men hun og er engasjert ....men hun heller jeg minst mot. 3.mitt søskenbarn som skal vere med meg i morgen,hun er engasjert og har vert søskenbarnet mitt alltid . Men har ikke hatt så mye kontakt med henne før nå siste året pga at hun har bodd i oslo(hadde kontak med henne før hun flyttet,men ikke på samme måte pga at hun er 7 år eldre enn meg),men er en koslig jente ganske forskjellig fra meg,men kommer veldig godt overrens med henne.
Jettes Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #139 Skrevet 12. mai 2005 1 år,1uke og 1 dag til vi skal gifte oss
Jettes Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #140 Skrevet 12. mai 2005 Må bare le her jeg sitter og ser på mine to døtre Hun eldste på 2,5 år sitter og har en laaaang samtale med hun på 10 mnder om at nå er hun ferdig å sove og det var bra,og om hun ha sovet godt og hvor vi skal i dag og slikt Dei er så søte
Fremhevede innlegg