Gå til innhold

Ååh jeg får "aldri" lappen !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har kjørt med barna i bilen uten lappen? Hvis du blir stoppet da blir du meldt til bv, det hjelper ikke å si at jeg kan jo kjøre. Det er uansvarlig uansett.

Anonymkode: 46120...f76

Meldt til barnevernet for øvekiøring 😓🤔😆😅😂

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Neket skrev:

Jeg kjøpte automatbil i fjor, 4 år og gått 40.000. 

Nå måtte jeg bytte olje og filter på jævelskapet, 8300 kr takk. 

Dere automatfanatikere har vel aldri eid en nyere bil innen garantitiden, eller gått inn i butikken og kjøpt en ny bil med 50.000 i påslag pga automatgir?!? 

Vi har bil som er 3 år gammel, bestilte den ny med automatgir. Vi har også en 1 år gammel Leaf med automatgir kjøpt ny av oss. Har også hatt eldre biler med automat, samt vokst opp med tyske biler med automat. Litt usikker på hva du mener? 

Anonymkode: 342f1...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kjørt med barna i bilen uten lappen? Hvis du blir stoppet da blir du meldt til bv, det hjelper ikke å si at jeg kan jo kjøre. Det er uansvarlig uansett.

Anonymkode: 46120...f76

Nå tror jeg du gjorde deg dummere enn du er.  

Anonymkode: 326e9...2bb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bil som er 3 år gammel, bestilte den ny med automatgir. Vi har også en 1 år gammel Leaf med automatgir kjøpt ny av oss. Har også hatt eldre biler med automat, samt vokst opp med tyske biler med automat. Litt usikker på hva du mener? 

Anonymkode: 342f1...618

Automatgear er dyrt i innkjøp og dyrt i drift. 

Leaf kan knapt kalles bil, da man ikke akkurat har valg mellom automat og manuell.... 

Anonymkode: 1da90...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, TS. Jeg tror jeg og du er samme person. 😓 Ikke sikkert det er noe trøst. Men jeg er i samme situasjon, og nå med to små barn trenger jeg lappen virkelig. Ønsker å kunne dra i butikk eller andre plasser med bil alene, det ville gjort livet mitt enklere mange ganger. Kjører jo bil hele tiden, med begge barna og sambo, og for pokker, har jeg kjørt bilen til og fra Sørlandet to ganger med hele familien og våre katter! Det stresser meg ikke. Men jeg består ikke oppkjøring, hvordan er det mulig. Tar jo da automat denne gangen. Og vi har kjøpt oss en gammel automatgir bil. Og dette er min tredje forsøk på å ta lappen, første var i 2005 og neste i 2011. Og denne siste startet jeg i 2017... Man skulle tro jeg er tilbakestående eller noe, men jeg har en utdannelse på masternivå og fast jobb innen feltet mitt, så er jo ikke helt dum. Føler med deg altså, TS. Håper vi får lappen engang. :) Det er jo økonomisk spørsmål også, hvor mye penger jeg har brukt på dette. Bare en oppkjøring koster 4,5 tusen i Oslo. En dobbel kjøretime er nesten to tusen..  Arg. 😫

 

Anonymkode: ae840...ecb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du, TS. Jeg tror jeg og du er samme person. 😓 Ikke sikkert det er noe trøst. Men jeg er i samme situasjon, og nå med to små barn trenger jeg lappen virkelig. Ønsker å kunne dra i butikk eller andre plasser med bil alene, det ville gjort livet mitt enklere mange ganger. Kjører jo bil hele tiden, med begge barna og sambo, og for pokker, har jeg kjørt bilen til og fra Sørlandet to ganger med hele familien og våre katter! Det stresser meg ikke. Men jeg består ikke oppkjøring, hvordan er det mulig. Tar jo da automat denne gangen. Og vi har kjøpt oss en gammel automatgir bil. Og dette er min tredje forsøk på å ta lappen, første var i 2005 og neste i 2011. Og denne siste startet jeg i 2017... Man skulle tro jeg er tilbakestående eller noe, men jeg har en utdannelse på masternivå og fast jobb innen feltet mitt, så er jo ikke helt dum. Føler med deg altså, TS. Håper vi får lappen engang. :) Det er jo økonomisk spørsmål også, hvor mye penger jeg har brukt på dette. Bare en oppkjøring koster 4,5 tusen i Oslo. En dobbel kjøretime er nesten to tusen..  Arg. 😫

 

Anonymkode: ae840...ecb

Uff , føler med deg 💜💙 Kanskje en hypnose er tingen ?

Jeg har strøket i 2009, 2017 og 2018. Og utsatt sikkert fem oppkjøringer. Jeg tror man tillegger seg dårlige egenskaper når man som deg og meg kjører masse ut en å ta oppkjøring. Mange andre øvekjører konkret, også kjører man opp, uten at man kjører til og er butikk, osv osv. som blir kanskje uten så mye fokus på læringen, men at man skal komme seg rundt. Kanskje man bør ha en notatbok med hvordan kjøringen går fra tur til tur? 

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Du, TS. Jeg tror jeg og du er samme person. 😓 Ikke sikkert det er noe trøst. Men jeg er i samme situasjon, og nå med to små barn trenger jeg lappen virkelig. Ønsker å kunne dra i butikk eller andre plasser med bil alene, det ville gjort livet mitt enklere mange ganger. Kjører jo bil hele tiden, med begge barna og sambo, og for pokker, har jeg kjørt bilen til og fra Sørlandet to ganger med hele familien og våre katter! Det stresser meg ikke. Men jeg består ikke oppkjøring, hvordan er det mulig. Tar jo da automat denne gangen. Og vi har kjøpt oss en gammel automatgir bil. Og dette er min tredje forsøk på å ta lappen, første var i 2005 og neste i 2011. Og denne siste startet jeg i 2017... Man skulle tro jeg er tilbakestående eller noe, men jeg har en utdannelse på masternivå og fast jobb innen feltet mitt, så er jo ikke helt dum. Føler med deg altså, TS. Håper vi får lappen engang. :) Det er jo økonomisk spørsmål også, hvor mye penger jeg har brukt på dette. Bare en oppkjøring koster 4,5 tusen i Oslo. En dobbel kjøretime er nesten to tusen..  Arg. 😫

 

Anonymkode: ae840...ecb

Akademikere er ofte svake bilførere, klussete motorisk og tungt for å bli bekvemt med bilen og det tekniske,

i tillegg til treg forståelse og vurderingsevne av trafikken rundt seg.

Anonymkode: 7a534...9a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke automat her. Vi beholder bilen vi har, må ned i standard for automat. 

Jeg er i tvil angående læreren. Jeg bytter lærer så fort jeg merker at ting ikke stemmer. Jeg fortalte min lærer om timen idag, og lurte på om vi kunne ringes. Ingen tilbakemelding annet at han sikkert skulle snakke med læreren jeg hadde tentamen med , og at jeg måtte avbestille inn en 48 timer om jeg ville utsette. Jeg trenger en det som kan motivere, ta en samtale med meg på telefon etter samtale med kollega jeg kjørte med etc. Det burde vel være en type service? De er jo pedagoger , og må jo også hjelpe mennesker i utfordrende situasjoner mot ett mål. Jeg skrev jeg følte jeg ble demotivert av enda flere utfordringer idag, uten å få noen svar. 

Anonymkode: 45f68...01d

Hmmm. 

Jeg reagerer litt på holdningen din. Du er veldig fokusert på dumme sensorer og lærere og ser ut til å mene at grunnen til manglende lapp ofte kan forklares med ting som ikke handler om dine kjøreferdigheter. 

Jeg hadde ikke likt å møte deg på veien, for å si det sånn. Hvis mange mener du ikke er skikket til å få lappen så er det nok noe i det. Folk som overvurderer egne ferdigheter er farlig sjåfører. 

Jeg ville begynt å ta tilbakemeldingene deres seriøst. 

Anonymkode: 7559c...974

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm. 

Jeg reagerer litt på holdningen din. Du er veldig fokusert på dumme sensorer og lærere og ser ut til å mene at grunnen til manglende lapp ofte kan forklares med ting som ikke handler om dine kjøreferdigheter. 

Jeg hadde ikke likt å møte deg på veien, for å si det sånn. Hvis mange mener du ikke er skikket til å få lappen så er det nok noe i det. Folk som overvurderer egne ferdigheter er farlig sjåfører. 

Jeg ville begynt å ta tilbakemeldingene deres seriøst. 

Anonymkode: 7559c...974

Jeg gjør jo det da. Jeg får prestasjon angst sier jeg.

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akademikere er ofte svake bilførere, klussete motorisk og tungt for å bli bekvemt med bilen og det tekniske,

i tillegg til treg forståelse og vurderingsevne av trafikken rundt seg.

Anonymkode: 7a534...9a2

Hva er vitsen? God påske ditt negative menneske !

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet er jo at opprinnelig lærer ikke ser noen feil.

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta lappen og er snart 30. Mitt tips er : kjør, ikke tenk så mye på bilen/giring. Tenk på trafikkbildet og se langt foran deg. Jeg har ingen problemer med bilkjøring etter jeg sluttet å stresse sånn før hver kjøretur. 

Anonymkode: c671b...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tre stryk bak deg, så kanskje du nå bør innse at bilkjøring ikke er for alle...?

Anonymkode: 71afe...a5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas

Jeg tror ikke det gjør saken bedre at du har brukt 10 år på 3 forsøk. Du må få mer kontinuitet i både kjøring og oppkjøring. Stryker du kan du ikke vente 3 år til neste gang! Hyppige kjøretimer, øvelseskjøring hver kveld og kjøre på med oppkjøring. Prestasjonsangsten blir ikke bedre av å utsette og utsette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tre stryk bak deg, så kanskje du nå bør innse at bilkjøring ikke er for alle...?

Anonymkode: 71afe...a5e

Er i løpet av 10 år da. Jeg trenger lappen.

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg tror ikke det gjør saken bedre at du har brukt 10 år på 3 forsøk. Du må få mer kontinuitet i både kjøring og oppkjøring. Stryker du kan du ikke vente 3 år til neste gang! Hyppige kjøretimer, øvelseskjøring hver kveld og kjøre på med oppkjøring. Prestasjonsangsten blir ikke bedre av å utsette og utsette. 

 

DET er helt sant!!!

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Akademikere er ofte svake bilførere, klussete motorisk og tungt for å bli bekvemt med bilen og det tekniske,

i tillegg til treg forståelse og vurderingsevne av trafikken rundt seg.

Anonymkode: 7a534...9a2

Bra at du finner på en unnskyldning til meg. Men jeg er ikke akademiker. Jeg er ingeniør, jobber daglig innenfor tung teknisk fag. Så dessverre, nope.. 

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Med tre stryk bak deg, så kanskje du nå bør innse at bilkjøring ikke er for alle...?

Anonymkode: 71afe...a5e

Jeg (ikke TS) tror nesten det selv. Men livet mitt går ikke rundt uten billøpene lengre, med to små barn. Så er nødt å ha lappen. 

Anonymkode: ae840...ecb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Albbas said:

Jeg tror ikke det gjør saken bedre at du har brukt 10 år på 3 forsøk. Du må få mer kontinuitet i både kjøring og oppkjøring. Stryker du kan du ikke vente 3 år til neste gang! Hyppige kjøretimer, øvelseskjøring hver kveld og kjøre på med oppkjøring. Prestasjonsangsten blir ikke bedre av å utsette og utsette. 

Det er sant men det har jeg ikke tid og ikke penger til. :) Jeg tar kjøretimer når jeg har penger til det, samme med oppkjøring, og øvelseskjøre privat kan jeg ikke så mye. Så det blir som det blir. :) 

Anonymkode: ae840...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde og store problemer med manuell, gikk over til automat klarte lappen lett som ingenting. Stå på ikke gi opp :)

 

Anonymkode: 557a8...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk 7 ganger før jeg fikk det til. Kjørelærer forstod ikke hvorfor for jeg var flink og forsiktig med han, men ble så nervøs med sensor at jeg klodret til hele dritten. Kjørelæreren ordnet med ei som var mindre formell (mere «chill») og da gikk det bedre.

Stå på. Ikke gi opp.

Anonymkode: 05e8d...d82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...