Gå til innhold

Ååh jeg får "aldri" lappen !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strøk 7 ganger før jeg fikk det til. Kjørelærer forstod ikke hvorfor for jeg var flink og forsiktig med han, men ble så nervøs med sensor at jeg klodret til hele dritten. Kjørelæreren ordnet med ei som var mindre formell (mere «chill») og da gikk det bedre.

Stå på. Ikke gi opp.

Anonymkode: 05e8d...d82

Kanskje nettopp mitt problem ja.

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sant men det har jeg ikke tid og ikke penger til. :) Jeg tar kjøretimer når jeg har penger til det, samme med oppkjøring, og øvelseskjøre privat kan jeg ikke så mye. Så det blir som det blir. :) 

Anonymkode: ae840...ecb

Men da blir det som det blir med å bestå også. :) Tenk hvor mye det koster dere at dere ikke gjør alt kontinuerlig men tar det litt etter litt. Det er dyrt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Albbas skrev:

Men da blir det som det blir med å bestå også. :) Tenk hvor mye det koster dere at dere ikke gjør alt kontinuerlig men tar det litt etter litt. Det er dyrt! 

Det er ikke TS. som skrev dette. Jeg TS kan ta timer, men helst ikke ukentlig. 

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler ingen å ta lappen på kun automat! Senest igår kveld ble vår bil som er automat hentet av NAF pga en feil. Med seg på lasteplanet hadde han lånebil som var manuell! Hadde jeg ikke hatt lappen på manuell hadde jeg hatt et stort problem idag!

Anonymkode: ed370...782

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke TS. som skrev dette. Jeg TS kan ta timer, men helst ikke ukentlig. 

Anonymkode: 45f68...01d

Men kan du øvelseskjøre nesten hver dag i en periode? Spesielt før oppkjøring. Kanskje få noen andre enn mannen til å kjøre med deg? Før neste oppkjøring virkelig kjøre så mye som overhodet mulig, gjerne med ulike mennesker. Og ikke utsett oppkjøring med flere år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Albbas skrev:

Men kan du øvelseskjøre nesten hver dag i en periode? Spesielt før oppkjøring. Kanskje få noen andre enn mannen til å kjøre med deg? Før neste oppkjøring virkelig kjøre så mye som overhodet mulig, gjerne med ulike mennesker. Og ikke utsett oppkjøring med flere år! 

Ja jeg kan øvekjøre fem dager i uka om jeg må. Vanskelig uten mannen , men får øvd.

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man tar lappen på automat kan man ikke låne/leie biler med manuell. Det blir et problem. Hvis insisterer på manuell, men ikke klarer å gire, får man ikke kjøre i det hele tatt. Jeg vil tro det er et større problem? Dere vet at man kan kjøre opp på manuell etter at man har tatt lappen på automat? Da har man masse trening og tar det på en prøvetime og en oppkjøring. HVORDAN kan det være mer økonomisk og ta 30 ekstra kjøretimer for å få lappen på manuell? Bruk nå de ekstra tunene på dyrere bil!

Jeg har lappen på manuell, jeg driver litt med bilsport og på bane er ikke automat et alternativ (for meg). Men jeg har hatt automatgir de siste 15 årene. Har aldri hatt problemer med gir. I dag har vi en bil til 100 000 og en til 30 000. Den til 100 000 har gått 230 000. Null problem! Har hatt 1 bil med manuellgir på denne tiden. Der røyk turboen, og det var dyrt. Skal jeg da konkludere med at bil med turbo er for dyrt?

Argumentasjonen deres er bare rar!

Anonymkode: fef2d...60c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man tar lappen på automat kan man ikke låne/leie biler med manuell. Det blir et problem. Hvis insisterer på manuell, men ikke klarer å gire, får man ikke kjøre i det hele tatt. Jeg vil tro det er et større problem? Dere vet at man kan kjøre opp på manuell etter at man har tatt lappen på automat? Da har man masse trening og tar det på en prøvetime og en oppkjøring. HVORDAN kan det være mer økonomisk og ta 30 ekstra kjøretimer for å få lappen på manuell? Bruk nå de ekstra tunene på dyrere bil!

Jeg har lappen på manuell, jeg driver litt med bilsport og på bane er ikke automat et alternativ (for meg). Men jeg har hatt automatgir de siste 15 årene. Har aldri hatt problemer med gir. I dag har vi en bil til 100 000 og en til 30 000. Den til 100 000 har gått 230 000. Null problem! Har hatt 1 bil med manuellgir på denne tiden. Der røyk turboen, og det var dyrt. Skal jeg da konkludere med at bil med turbo er for dyrt?

Argumentasjonen deres er bare rar!

Anonymkode: fef2d...60c

Er ikke gir som har vært problemet for meg egentlig. 

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke gir som har vært problemet for meg egentlig. 

Anonymkode: 45f68...01d

Vil tro det er et stort problem hvis du stryker på oppkjøring fordi du girer for mye?

Anonymkode: fef2d...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro det er et stort problem hvis du stryker på oppkjøring fordi du girer for mye?

Anonymkode: fef2d...60c

Det var noe kjørelærer ikke kjente seg ingen i. Må jeg ta automat fordi dere sier det? Ikke rådet jeg søker.

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo altfor lett å få lappen, jeg bor i Oslo. Ser så mye gale greier i trafikken, mennesker som aldri skulle hatt lappen.

Synes du skal slutte å prøve, du er ikke egnet til å kjøre bil.

Anonymkode: 9673f...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var noe kjørelærer ikke kjente seg ingen i. Må jeg ta automat fordi dere sier det? Ikke rådet jeg søker.

Anonymkode: 45f68...01d

Du her jo tydeligvis svaret selv, siden du ikke er åpen for alternativer, så hvorfor opprette en tråd?

Hvis du tror du kan gire, plassere deg i veibanen og generelt er en god sjåfør, synes jeg du skal droppe lappen. Sorry, men det er ikke noe galt med samtlige kjørelærere og sensorer, det er hos deg feilen ligger, men det vil du ikke se. Du sier du blir nervøs, det er en veldig dårlig egenskap hos en sjåfør. For som bilist skal du ha kontroll hele tiden, også på oppkjøring! Hva hvis det skjer noe skremmende i trafikken og du blir nervøs? Du blir ikke frikjent for bildrap fordi du har dårlige nerver, vet du.

Å kjøre bil er det farligste mange av oss gjør. Slik du forklarer saken (det er alle andre det er noe feil med) så er du ikke ydmyk nok til å kjøre bil. I tillegg har du ikke talent. Så dropp det, jeg vil ikke møte deg på veien!

Anonymkode: fef2d...60c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant men det har jeg ikke tid og ikke penger til. :) Jeg tar kjøretimer når jeg har penger til det, samme med oppkjøring, og øvelseskjøre privat kan jeg ikke så mye. Så det blir som det blir. :) 

Anonymkode: ae840...ecb

Var i samme situasjon som deg. Bodde i byen, der veldig få i min omgangskrets hadde bil - og de få jeg kunne øvelseskjøre med hadde automatbil. Brukte en haug med kjøretimer og masse penger på øvelsestimer med manuell bil. Og det endte i stryk pga manglende kontinuitet blant annet pga økonomi.

Endte opp med å ta auotmatlappen, noe jeg ikke angrer på. Dey var billigere og fort gjort. Kjøpte meg en billig, brukt automatbil som jeg kunne kjøre med bare for å bli trent i trafikken i etterkant. Nå som jeg føler at jeg leser trafikkbildet godt, vurderer jeg å ta oppkjøring med manuell bil, for da er giringen det eneste å lære seg - alt annet ligger jo der. 

Vil anbefale automatlappen for oss som ikke har noen med manuell bil å kjøre med.

Anonymkode: caecc...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du her jo tydeligvis svaret selv, siden du ikke er åpen for alternativer, så hvorfor opprette en tråd?

Hvis du tror du kan gire, plassere deg i veibanen og generelt er en god sjåfør, synes jeg du skal droppe lappen. Sorry, men det er ikke noe galt med samtlige kjørelærere og sensorer, det er hos deg feilen ligger, men det vil du ikke se. Du sier du blir nervøs, det er en veldig dårlig egenskap hos en sjåfør. For som bilist skal du ha kontroll hele tiden, også på oppkjøring! Hva hvis det skjer noe skremmende i trafikken og du blir nervøs? Du blir ikke frikjent for bildrap fordi du har dårlige nerver, vet du.

Å kjøre bil er det farligste mange av oss gjør. Slik du forklarer saken (det er alle andre det er noe feil med) så er du ikke ydmyk nok til å kjøre bil. I tillegg har du ikke talent. Så dropp det, jeg vil ikke møte deg på veien!

Anonymkode: fef2d...60c

Jeg er enig i det,men jeg kan ikke si meg enig i alt dette , fordi dere sier det.

 

Nei lærerne ber meg ta oppkjøring . 

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akademikere er ofte svake bilførere, klussete motorisk og tungt for å bli bekvemt med bilen og det tekniske,

i tillegg til treg forståelse og vurderingsevne av trafikken rundt seg.

Anonymkode: 7a534...9a2

Det har du nok helt rett i!

Sikkert derfor det nesten ikke finnes akademikere med førerkort. De fleste akademikere jeg kjenner er så trege og klønete motorisk at de må ha hjelp til å dytte opp øyenlokkene når de våkner. Det skulle jammen ha tatt seg ut hvis de prøvde å sette seg bak et ratt en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste svarene her fokuserer veldig på automatgir, men hvis du har kjørt både privat og som øvelse i ti år, burde ikke giringen utgjøre noe problem nå. Og dette er ikke vondt ment, men en litt direkte tilbakemelding. Tror kanskje det er som en her sa, at du bør begynne å ta tilbakemeldingene fra kjørelærere og sensorer på alvor og gjøre som de sier, ikke bare flyte på at du har startet bilen og kommet deg fra a til b i så mange år. 

Hadde sikkert vært lurt å kikke over den grunnleggende teorien også. Når man kjører i trafikken, bør man vite at man skal legge seg inn til den siden man skal svinge. Tør ikke tenke på hvordan det vile være å møte deg i en stor rundkjøring ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ti10 skrev:

De fleste svarene her fokuserer veldig på automatgir, men hvis du har kjørt både privat og som øvelse i ti år, burde ikke giringen utgjøre noe problem nå. Og dette er ikke vondt ment, men en litt direkte tilbakemelding. Tror kanskje det er som en her sa, at du bør begynne å ta tilbakemeldingene fra kjørelærere og sensorer på alvor og gjøre som de sier, ikke bare flyte på at du har startet bilen og kommet deg fra a til b i så mange år. 

Hadde sikkert vært lurt å kikke over den grunnleggende teorien også. Når man kjører i trafikken, bør man vite at man skal legge seg inn til den siden man skal svinge. Tør ikke tenke på hvordan det vile være å møte deg i en stor rundkjøring ...

Takk, men jeg kjører jo i store rundkjøringer nesten daglig da. Jeg kan plassering sånn sett.

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Neket skrev:

Jeg kjøpte automatbil i fjor, 4 år og gått 40.000. 

Nå måtte jeg bytte olje og filter på jævelskapet, 8300 kr takk. 

Dere automatfanatikere har vel aldri eid en nyere bil innen garantitiden, eller gått inn i butikken og kjøpt en ny bil med 50.000 i påslag pga automatgir?!? 

Hva er garantitid og påslag?

Anonymkode: f6b66...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over de som tar den dramatiserende tonen til TS. Er typisk det når brukere oppretter tråder hvor de uttrykker fortvilelse over at de ikke får til å ta lappen. Da er de raskt ute med skampåførende uttalelser som "innse at du burde ikke ha lappen!", "ikke at ikke alle passer til å kjøre bil", som om det at de selv har klart å ta lappen er det eneste de har fått til her i livet :fnise:

Anonymkode: d0742...c97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...