Gå til innhold

Ååh jeg får "aldri" lappen !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg undres over de som tar den dramatiserende tonen til TS. Er typisk det når brukere oppretter tråder hvor de uttrykker fortvilelse over at de ikke får til å ta lappen. Da er de raskt ute med skampåførende uttalelser som "innse at du burde ikke ha lappen!", "ikke at ikke alle passer til å kjøre bil", som om det at de selv har klart å ta lappen er det eneste de har fått til her i livet :fnise:

Anonymkode: d0742...c97

Tusen takk! Jeg takker fordi jeg føler du forstår meg..

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvit linje i høyre svinger og motsatt, for å ikke komme for nærme motgående. 

Anonymkode: 45f68...01d

Oi dette har jeg egentlig aldri tenkt over selv 🙈

Anonymkode: fe566...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg undres over de som tar den dramatiserende tonen til TS. Er typisk det når brukere oppretter tråder hvor de uttrykker fortvilelse over at de ikke får til å ta lappen. Da er de raskt ute med skampåførende uttalelser som "innse at du burde ikke ha lappen!", "ikke at ikke alle passer til å kjøre bil", som om det at de selv har klart å ta lappen er det eneste de har fått til her i livet :fnise:

Anonymkode: d0742...c97

Det er faktisk helt utrolig mange som vektlegger lappen omtrent som det gjeveste de har gjort, og når de har den så er de så på topp. Utrolig underholdende. 

Anonymkode: f6b66...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi dette har jeg egentlig aldri tenkt over selv 🙈

Anonymkode: fe566...a8e

Nei ikke sant. Alltid noe 🙄

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi dette har jeg egentlig aldri tenkt over selv 🙈

Anonymkode: fe566...a8e

Jeg mener, man holder seg i sitt eget kjørefelt, ferdig med det? 

Anonymkode: fe566...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke sant. Alltid noe 🙄

Anonymkode: 45f68...01d

Hva mener du? 

Anonymkode: fe566...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? 

Anonymkode: fe566...a8e

Alltid noe å endre på , for de uten lappen og de med. Regner ikke med at alle med lappen hadde bestått en prøve for hver tur med bilen. 

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres flink ut hvis alt kjørelærer hadde å påpeke var plasseringene dine i høyresvinger. Når det gjelder at du girer for mye så kan det være noe du la deg til på oppkjøringen. Det er ikke uvanlig at jeg ser det når jeg er med i baksetet på oppkjøring med egne elever. De legger seg til nye ting de aldri har gjort før og er etter oppkjøringen helt sikre på at de kjørte som de alltid har gjort. 

Du har rett i at du trenger å motiveres av lærer. Det kan være han har forsøkt så godt han kan og føler han ikke når inn. Du virker veldig fortvilet. 

 

Anonymkode: 820ce...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres flink ut hvis alt kjørelærer hadde å påpeke var plasseringene dine i høyresvinger. Når det gjelder at du girer for mye så kan det være noe du la deg til på oppkjøringen. Det er ikke uvanlig at jeg ser det når jeg er med i baksetet på oppkjøring med egne elever. De legger seg til nye ting de aldri har gjort før og er etter oppkjøringen helt sikre på at de kjørte som de alltid har gjort. 

Du har rett i at du trenger å motiveres av lærer. Det kan være han har forsøkt så godt han kan og føler han ikke når inn. Du virker veldig fortvilet. 

 

Anonymkode: 820ce...f69

Har bare kjørt tre timer med han. 

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, megda skrev:

Skjønner selv ikke hvorfor man kjører opp til biler som ikke er automatisk. Det er fremtiden og åpenbart den enkleste løsningen. 

Men fremtiden er ikke nå. Jeg tok lappen på manuell for 2 år siden og selv om bilen jeg har selv er automat så var alle biler utenom 1 i hjemmesykepleien manuelle, og det var en person som kun hadde lappen på automat som derfor måtte ha den ene bilen. Man lærer seg uansett å gire veldig fort, så det burde virkelig ikke være noe problem. 

Anonymkode: e0357...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger slettes ikke å kjøre perfekt for å få lappen. Her øser du ut med unnskyldning etter unnskyldning. Enten må man kjøre perfekt, eller så er det sensorene det er noe galt med eller så er det prestasjonsangst. Hva med å ta til deg det du faktisk sliter med i trafikken? 

Anonymkode: 5652a...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid noe å endre på , for de uten lappen og de med. Regner ikke med at alle med lappen hadde bestått en prøve for hver tur med bilen. 

Anonymkode: 45f68...01d

Nei det er sikkert. Om TS er ærlig og sier det kjørelærern mener er feil så høres det usedvanlig pirkete ut. 

Anonymkode: fe566...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger slettes ikke å kjøre perfekt for å få lappen. Her øser du ut med unnskyldning etter unnskyldning. Enten må man kjøre perfekt, eller så er det sensorene det er noe galt med eller så er det prestasjonsangst. Hva med å ta til deg det du faktisk sliter med i trafikken? 

Anonymkode: 5652a...41a

Jeg gjør ifølge lærer det. Hva mer skal jeg gjøre. Så får jeg møte annen lærer før å bli vant til annen lærer å kjøre med for oppkøring som mener noe annet.

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har prøvd mer eller mindre i 10 år, så er det vel snart mer lønnsomt å skaffe seg en privatsjåfør? Tydeligvis så har du store problemer med å følge det lærer og sensor sier. Ganske skremmende å bruke sååå lang tid på førerkortet.

Anonymkode: 326e9...2bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk helt utrolig mange som vektlegger lappen omtrent som det gjeveste de har gjort, og når de har den så er de så på topp. Utrolig underholdende. 

Anonymkode: f6b66...a15

Heller tvert imot, å ta lappen er ikke akkurat rocket science, så det er utrolig fascinerende og litt skremmende at noen faktisk klarer å bruke 10 år og 3 oppkjøringer uten å klare å ta den. 

Anonymkode: e7dba...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er garantitid og påslag?

Anonymkode: f6b66...a15

Jeg tror garantitid er den tiden bilen har garanti. For at den skal gjelde må man følge produsentens anbefalinger til service og vedlikehold. Påslag i pris er når noe har en grunnpris, også legger man på prisen etterhvert som man velger ekstrautstyr. 

Anonymkode: 1da90...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har prøvd mer eller mindre i 10 år, så er det vel snart mer lønnsomt å skaffe seg en privatsjåfør? Tydeligvis så har du store problemer med å følge det lærer og sensor sier. Ganske skremmende å bruke sååå lang tid på førerkortet.

Anonymkode: 326e9...2bb

Jeg har jo hatt mange år pause da. Hadde første oppkjøring i 2010 , det jeg mener. Har hatt 3 år om gangen ca. uten noe kjøring, så begynt igjen, også sluttet. Fått barn , hatt ingen pause på tre år, så fått ett barn til. Ja. Selvsagt ikke kjørt i 10 år med lærer.

Anonymkode: 45f68...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heller tvert imot, å ta lappen er ikke akkurat rocket science, så det er utrolig fascinerende og litt skremmende at noen faktisk klarer å bruke 10 år og 3 oppkjøringer uten å klare å ta den. 

Anonymkode: e7dba...ff9

Les siste innlegg. Har hatt mange års pauser. 

Anonymkode: 45f68...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så mange ekle mennesker her. Har man hatt pauser så kan man faktisk glemme det man har lært og da er det helt normalt og begynne på igjen og starte "på nytt" fordi det å ikke praktisere noe fører til at man glemmer. Og TS har hatt pauser. Kjenner mange som har brukt år og er gode og trygge sjåfører nå. Og noen som brukte få måneder og er dårlige sjåfører.

TS, du kommer til å klare det til slutt:) mitt råd er å slutte å lese på nettet og opprette tråder. Kjør masse og tenk at før eller siden så kommer du til å klare det. Jeg råder deg å glemme denne tråden og tenke at dette får du til. 

Anonymkode: b6d68...a38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var akkurat som deg. Og jeg la ut en tråd her inne for noen måneder siden som het nesten det samme.

Hadde nettopp strøket n’te gang, og holdt på å gi opp. Kunne være så klar jeg bare klarte, men fikk så vanvittig angst med en gang sensor satte seg i bilen at jeg gjorde feil etter feil og ga utrolig dårlig inntrykk.

Jeg vet ikke hvordan jeg klarte det, men jeg bestod til slutt - endelig. Før og under oppkjøringen hadde jeg egentlig mentalt gitt opp og tenkte at jeg ville stryke igjen. Hadde gitt meg selv étt forsøk til, hvis ikke skulle jeg legge det på is.

Ikke gi opp. Til slutt går det! Men legg fra deg store forventninger til deg selv om å kjøre perfekt. Ta det som en vanlig kjøretur, tenk at du kjører alene på veien, glem at det er en prøve. Si til sensor at du vil ha det stille i bilen og prøv å glemme at han/hun sitter der (men hør etter på beskjedene sensor gir såklart). Fokuser 100% på det du skal gjøre ute på veien.

Jeg klarte det på manuell. Men du kan kanskje gjøre som meg, gi deg selv et forsøk til med manuell gir, før du prøver med automat?

Anonymkode: a3b53...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...