Gå til innhold

Øking hvert år i uføretrygd. Noen som vet hvor mye man øker i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke at "noen har sagt" at G ikke øker. Den gjør det. Spørsmålet er om den øker såpass mye at dette ikke spises opp av økt konsumprisindeks.

Anonymkode: 512e0...44e

Bra vi er enige om noe angående dette ;) 2,2 - 2,6 % (ja har økt antagelsene mine da jeg innså at konsumprisindeksen har steget så usedvanlig mye i fjor) vs minst 3,2% ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Juks skrev:

Bra vi er enige om noe angående dette ;) 2,2 - 2,6 % (ja har økt antagelsene mine da jeg innså at konsumprisindeksen har steget så usedvanlig mye i fjor) vs minst 3,2% ;) 

Det er lov det. Du er en oppegående kar, så da kan man regulere anslagene sine:-)

Anonymkode: 512e0...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov det. Du er en oppegående kar, så da kan man regulere anslagene sine:-)

Anonymkode: 512e0...44e

Ja har jo en del 0,-prosent å gå på, ettersom du har frigjort alt nedenfor 3,1% til meg ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juks skrev:

Hvor i nasen, er du ute å sprer det feilaktige budskapet ditt igjen... 😄  
Ja jeg tenkte på deg når jeg skrev det. Jeg gleder meg til å se hvordan dette ender. Må innrømme at 2,2 var kanskje beskjedent, men jeg står for det! Om å gjøre å komme nærmest! ;) 
Du skrev forresten MINST 3,2% ;) 

 

4 minutter siden, Juks skrev:

Ja har jo en del 0,-prosent å gå på, ettersom du har frigjort alt nedenfor 3,1% til meg ;)  

Ikke helt frigjort, vel:-)? Siden du selv sier at det er om å gjøre å komme nærmest...:-)?

Anonymkode: 512e0...44e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du presiserte "MINST" 3,2%. ;) 
Jeg var inne på en side som skrev at det hadde vært en prisvekst på 2,1% siden i fjor. Derfor anslo jeg 2,2%. 
2,1% stemmer ikke. Ifølge SSB var konsumprisindeksen fra jan 18 til jan 19 på 3,1%. Begynner å mistenke at du kommer til å få rett - eller nærmest rett 😮 
Arbeidstakerorganisasjoner jubler over 3,2% lønnsvekst. Hvorfor det? Gir marginalt kjøpekraft, på grensen til nulloppgjør.
Magefølelsen sier derimot at uføre kun får se 2-tallet. Jeg låser svaret på 2,6% mot din 3,2%. Om å gjøre å komme nærmest 😛  

Endret av Juks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kult om G'en økte med 3,22%. 

Historisk milepæl. Hvor var du i 2019 når G'en bikket 100.000kr?

😁👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Juks skrev:

Du presiserte "MINST" 3,2%. ;) 
Jeg var inne på en side som skrev at det hadde vært en prisvekst på 2,1% siden i fjor. Derfor anslo jeg 2,2%. 
2,1% stemmer ikke. Ifølge SSB var konsumprisindeksen fra jan 18 til jan 19 på 3,1%. Begynner å mistenke at du kommer til å få rett - eller nærmest rett 😮 
Arbeidstakerorganisasjoner jubler over 3,2% lønnsvekst. Hvorfor det? Gir marginalt kjøpekraft, på grensen til nulloppgjør.
Magefølelsen sier derimot at uføre kun får se 2-tallet. Jeg låser svaret på 2,6% mot din 3,2%. Om å gjøre å komme nærmest 😛  

Har sett varierende anslag til kpi i 2019. Regjeringen selv tror 2,4%

Anonymkode: 512e0...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 14.4.2019 den 14.07, Juks skrev:

Du presiserte "MINST" 3,2%. ;) 
Jeg var inne på en side som skrev at det hadde vært en prisvekst på 2,1% siden i fjor. Derfor anslo jeg 2,2%. 
2,1% stemmer ikke. Ifølge SSB var konsumprisindeksen fra jan 18 til jan 19 på 3,1%. Begynner å mistenke at du kommer til å få rett - eller nærmest rett 😮 
Arbeidstakerorganisasjoner jubler over 3,2% lønnsvekst. Hvorfor det? Gir marginalt kjøpekraft, på grensen til nulloppgjør.
Magefølelsen sier derimot at uføre kun får se 2-tallet. Jeg låser svaret på 2,6% mot din 3,2%. Om å gjøre å komme nærmest 😛  

Ikke helt 3,2%, men close enough:-).

De uføre får forresten full uttelling på dette.

Anonymkode: 512e0...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ditt bruttobeløp og gang med 1,0307 så får du din nye ytelse. 

Anonymkode: 8ee2d...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...