Gå til innhold

Venner som aldri kan sees kveldstid , bare dagtid sammen med barna og eller mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har permisjon og setter stor pris på å sees sammen med voksne også dagtid, sammen med barna . Jeg setter også pris på å møtes som familie , og spise middag sammen, etterfulgt av kaffe med noe til. 

Likevel ønsler jeg gjerne å treffe min venninne alene av og til, og ikke bare sammen med våre barn som da naturligvis blir i fokus, og eller mennene våre. Jeg skulle ønske man av og til kunne besøke hverandre på kveldstid også. Typisk når min mann skal til venner alene. Min mann er en del med venner alene, vennene hans er single og alene. Mannen til venninen min er sjeldent hos venner. 

Er dette vanlig nå i voksen alder? 30 pluss. Er ikke snakk om ukentlig, men hadde vært godt med ett besøk eller å kunne reise på ett besøk, for enten en kopp te eller å f eks lage noe mat sammen av og til. Kanskje en gang i mnd, eller med noen ukers mellomrom. Vennskapet vårt alene er kun med barna tilstede, når mennene snakker alene i en annen del av huset når de passer barna som leker f eks, eller på sosiale media. Helst sistnevnte. 

Anonymkode: 8a926...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her tror jeg muligens du og venninnen din har forskjellige behov, kan det stemme? Dersom hennes mann stort sett er hjemme med henne så er de kanskje svært fornøyd med å bruke tiden sin sammen. 

Anonymkode: bb41e...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tror jeg muligens du og venninnen din har forskjellige behov, kan det stemme? Dersom hennes mann stort sett er hjemme med henne så er de kanskje svært fornøyd med å bruke tiden sin sammen. 

Anonymkode: bb41e...a7b

Ja , men igår fikk jeg en Snap om at mannen skulle ut på øl neste helg, og at da fikk hun endelig tid til besøk av *****. Jeg blir litt såret, for jeg har jo foreslått mange ganger å sees alene kveldstid. Har kun skjedd rundt f eks utdrikkingslag, eller en gang hun ga meg en tur på restaurant som takk for at jeg var hennes forlover. Jeg blir såret når det på en måte er hennes barneklær vennine som får alenetiden, men aldri vært vennskap. Mannen min prioriterer vennene sine, og ser de kanskje annenhver uke en kveld. Jeg synes det er fint, og helt riktig. Hadde følt det kleint om han aldri så venner, og om de alltid måtte komme å sitte i sofaen med oss for å se han.

Anonymkode: 8a926...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneklær = barneløse.

Anonymkode: 8a926...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslår hun direkte invitasjoner utenom familietid?

Du kan jo si «takk for sist - jeg lurte på om du ble med ditt og datt sted en gang?» Skjønner jo at det blir vanskelig om dere bor ekstremt usentralt, men om dere bor i nærheten av et tettsted eller by må det jo være mulig å få tatt seg en øl eller dratt på noe sammen.

Anonymkode: 2fe39...4ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær sammen med henne på dagtid med barna og mann, kjør på at du ønsker å være alene med henne på kvelden, kun det,

etter et 6 mndrs tid burde hun å skjønne tegningen og møter deg på kveldstid, eller så kan det hende at hun anser deg ikke som en venninne.

 

Alså kutt henne ut på dagtid, og gjør det klart og tydelig når hun spør at du er ledig på kveldstid, men ikke dagtid lengre.

Du kan bl annet si du jobber eller hver bidig gang si du er opptatt. Hun behøver ikke å vite hvorfor.

Anonymkode: 63410...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avslår hun direkte invitasjoner utenom familietid?

Du kan jo si «takk for sist - jeg lurte på om du ble med ditt og datt sted en gang?» Skjønner jo at det blir vanskelig om dere bor ekstremt usentralt, men om dere bor i nærheten av et tettsted eller by må det jo være mulig å få tatt seg en øl eller dratt på noe sammen.

Anonymkode: 2fe39...4ac

Nja hun gjør det. Sier babyen ikke kan forlates osv med pappaen. Han takler babyer altså, det vet jeg. Babyen er snart 9 mnd. 

Vi bor veldig sentralt. 5 Min bil fra hverandre, og fem min. fra sentrum . 

Anonymkode: 8a926...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær sammen med henne på dagtid med barna og mann, kjør på at du ønsker å være alene med henne på kvelden, kun det,

etter et 6 mndrs tid burde hun å skjønne tegningen og møter deg på kveldstid, eller så kan det hende at hun anser deg ikke som en venninne.

 

Alså kutt henne ut på dagtid, og gjør det klart og tydelig når hun spør at du er ledig på kveldstid, men ikke dagtid lengre.

Du kan bl annet si du jobber eller hver bidig gang si du er opptatt. Hun behøver ikke å vite hvorfor.

Anonymkode: 63410...1bd

Vanskelig når hun er på samme steder med babyen  , som vi er. Hun regner vår tid der, og på besøk hos hverandre med barna og mannen. Vi er bestevenninner, men sees sjeldent alene. Ja aldri . Mest sosiale media kontakt alene.

Anonymkode: 8a926...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har så lite alenetid/eller behov for alenetid med andre voksne kan det jo godt være hun har gått med lang dårlig samvittighet for sine barnløse venninner hun kun har mulighet å treffe med barna på slep. Hvor ofte treffes dere to med barn og/eller menner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig når hun er på samme steder med babyen  , som vi er. Hun regner vår tid der, og på besøk hos hverandre med barna og mannen. Vi er bestevenninner, men sees sjeldent alene. Ja aldri . Mest sosiale media kontakt alene.

Anonymkode: 8a926...fc2

Da begynner du gå andre steder alene eller med andre.

Jeg hadde en venninne som alltid ville at jeg skulle hjem til henne, i begynnelsen var det greit, men hun bodde på den andre siden av byen, og det ble kjedelig og alltid være hos henne, jeg ga beskjed om at jeg ønsket å møte i sentrum istede, pga reiseveie, noen mnd senere skjønte hun at jeg ikke kom til å komme til henne vær bidig dag, og begynte å møtes på halv veien.

Anonymkode: 63410...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig når hun er på samme steder med babyen  , som vi er. Hun regner vår tid der, og på besøk hos hverandre med barna og mannen. Vi er bestevenninner, men sees sjeldent alene. Ja aldri . Mest sosiale media kontakt alene.

Anonymkode: 8a926...fc2

Og det går fint at å si at det ikke passer med besøk idag eller at det ikke passer å besøke henne.

Anonymkode: 63410...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja hun gjør det. Sier babyen ikke kan forlates osv med pappaen. Han takler babyer altså, det vet jeg. Babyen er snart 9 mnd. 

Vi bor veldig sentralt. 5 Min bil fra hverandre, og fem min. fra sentrum . 

Anonymkode: 8a926...fc2

Da er det ikke lenge igjen før baby begynner barnehage, og du begynner å jobbe regner jeg med?

Anonymkode: 63410...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke lenge igjen før baby begynner barnehage, og du begynner å jobbe regner jeg med?

Anonymkode: 63410...1bd

Har vært venner og hatt barn mens vi jobbet og, da så vi hverandre kun til middagsbesøk . 

Anonymkode: 8a926...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har vært venner og hatt barn mens vi jobbet og, da så vi hverandre kun til middagsbesøk . 

Anonymkode: 8a926...fc2

men da er det jo greit da 3-9 mnd så er ikke dette noe problem lengre, du er ikke tilgjengelig på dagtid lengre.

Anonymkode: 63410...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

men da er det jo greit da 3-9 mnd så er ikke dette noe problem lengre, du er ikke tilgjengelig på dagtid lengre.

Anonymkode: 63410...1bd

Men da blir det jo KUN med mennene tilstede. 

Anonymkode: 8a926...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Mariell77 skrev:

Om hun har så lite alenetid/eller behov for alenetid med andre voksne kan det jo godt være hun har gått med lang dårlig samvittighet for sine barnløse venninner hun kun har mulighet å treffe med barna på slep. Hvor ofte treffes dere to med barn og/eller menner?

Det er en vennine hun nevner, som det virker som alt handler litt om. Endelig får hun tid med henne liksom. Selv om jeg i mange år har spurt om å sees alene kvelden, prøvd å forklare at det ikke er det samme med mennene og barna tilstede. Om jeg skal snakke med henne om noe er det på sosiale medier, og da sier hun ofte "snakkes mer onsdag om det!". Jeg sier nei, jeg ønsker ikke snakke om dette foran mennene våre.

Anonymkode: 8a926...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir det jo KUN med mennene tilstede. 

Anonymkode: 8a926...fc2

så dere møtes på kveldstid?

Da kjører du det samme du takker nei til å møtes når er mennene tilstede.

Nå synes jeg du ghjør det vanskeligere enn det behøbver å være, sett grenser.

Anonymkode: 63410...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mariell77 skrev:

Om hun har så lite alenetid/eller behov for alenetid med andre voksne kan det jo godt være hun har gått med lang dårlig samvittighet for sine barnløse venninner hun kun har mulighet å treffe med barna på slep. Hvor ofte treffes dere to med barn og/eller menner?

Ukentlig, men det er fordi vi går på samme åpen barnehage. Babyen mim trives der.

Anonymkode: 8a926...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

så dere møtes på kveldstid?

Da kjører du det samme du takker nei til å møtes når er mennene tilstede.

Nå synes jeg du ghjør det vanskeligere enn det behøbver å være, sett grenser.

Anonymkode: 63410...1bd

Men hun kan IKKE.

Anonymkode: 8a926...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...