Gå til innhold

Hvor mye betaler du på bil i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt for mye

Forsikring: 1100

Drivstoff tre ganger i mnd ca: 1800

Bompenger: 700 ca

+ verditap på bil, sporadisk vedlikeholdsutgifter.

Anonymkode: 93882...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har dere så mye i forsikring? Jeg har sånn 5000 i året (gammel bil, om det har noe å si)......

Anonymkode: ea25f...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke egen bil, men samboeren min har. Jeg bruker den ekstremt sjelden.

Han betaler rundt 800 i forsikring, ca. 900-1000 i diesel og han kjører ca. 8 km til/fra jobb hver dag, pluss småkjøring til butikken og kanskje én-to dager i uken utenfor bomringen for å handle, så det blir ikke veldig mye utgifter på bompenger. 

Hatt problemer med batteriet som gjorde at han måtte bytte det nylig, sånne ting dukker jo litt uforutsett opp. Måtte betale totalt 6000 for bl.a. nytt batteri. Normalt tipper jeg han betaler ca. 8000-10.000 i året for vedlikehold. 

Det er absolutt mulig å ha bil og være student, men det vil være lurt å se etter en som er billig i drift, og det vil nok være lurt av deg å spare opp en buffer for uforutsette utgifter. Har mange venner som har hatt bil mens de studerte, men felles for dem alle er at de hadde jobb ved siden av, og det tror jeg man nesten er nødt til, avhengig av hvordan du lever ellers da og om du evt. får støtte fra foreldre.

Anonymkode: 0df63...8c8

6000? Da må det jo være mer enn kun batteri? Ellers har du blitt lurt!?

Anonymkode: d57b9...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 690 i forsikring og trafikkavgift, ca 500 pr mnd i bensin og bomring er stort sett rundt 500. Har service på den hvert år og hvis det dukker opp noe, så tot rundt 8000 i ekstra kostn. 

Anonymkode: 7687b...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring (full kasko, full forsikring 6år gammel bil + veiavgift, 50% bonus) ca 1100,- mnd. 

Diesel: 500- 900,-, fyller to ganger i mnd, fylles som regel på halv tank, en gang på vei opp til oslo, en gang på vei ned. Har da nesten halv tank til neste tur, neste mnd.

reprasjoner; ca 15k i året. Hadde nettopp stor-service på bilen, pluss byttet alle bremser, bremseskiver, kalippere + et stag, pris på ca 13k i sverige. (i fjor var rep + service 0,-). Eu-kontroll i år, så pluss ekstra 800,- 

bom: 600,-  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 år gammel bil. I fjor:

Forsikring 620 kr/mnd

Nye vinterdekk 450 kr/mnd

Bensin ca en full tank i mnd 650 kr

Oljeskift 80 kr/mnd

Bilvask 50 kr/mnd

1850 kr/mnd totalt 22200 kr + ca 13000 kr i nedskriving av verdi. 

35000 kr i året er det uansett verdt for å ha friheten til å kunne sette seg i bilen og kjøre hvor som helst. 

Anonymkode: dd6b9...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

6000? Da må det jo være mer enn kun batteri? Ellers har du blitt lurt!?

Anonymkode: d57b9...baa

Skrev jo bl.a. bytte av batteri. Vet de gjorde mer, men vet ikke hva, derfor skrev jeg det sånn 😂 

Poenget var at TS bør være obs på at slike uforutsette utgifter kan oppstå.

Anonymkode: 0df63...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år gammel bil

700,- i måneden i forsikring, det er inkludert trafikkforsikringsavgiften.

Full kasko med kjørelengde på 20 000 og bonus på 70% 3 år

Ca. 1000,- i drivstoff

Bom ca. 300,-

Ingen lån eller leasingkostnader lenger

Månedlig kostnad for en bil er ekstremt individuelt, mest pga forsikring og bonus.

Verditap har jeg ikke medregnet

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2019 den 19.24, AnonymBruker skrev:

Tenker alt i alt med drivstoff, forsikring, bom osv? Vurderer å skaffe meg bil da jeg snart har lappen, men er student så jeg er redd jeg tar på meg for mye ift penger :)! 

Anonymkode: dbb09...cbd

Ca 4000 inkl strøm, med da kjører jeg ca 25000 i året.

Avstand til jobb, øvrig bruk og hvordan du bor betyr mye. Dersom du har mulighet for å lade hjemme kan du nesten ikke komme billigere ut av bilhold enn denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=137912939

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 4500-5500 per bil, har to, begge 2001-2002 modell. Pålitelige japsebiler. Beregn 30-60% mer for tyske, franske, italienske doninger.

Anonymkode: f2f78...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...