Gå til innhold

Hvor mye betaler du på bil i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker alt i alt med drivstoff, forsikring, bom osv? Vurderer å skaffe meg bil da jeg snart har lappen, men er student så jeg er redd jeg tar på meg for mye ift penger :)! 

Anonymkode: dbb09...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 2000 -2500 i mnd

1200 i forsikring, men her har jeg full forsikring og full kasko, pluss veiavgiften også 

1000-1500 i drivstoff tror jeg, kommer veldig Ann på. Jeg pendler 4mil t/r til jobb og jeg bor 8mil fra kjærsten.

regner også med å måtte legge av ca 8000 i året til vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre betaler i måneden for bilholdet sitt har da ingenting å gjøre med hva du må betale? Regn på det selv, utifra din bil, dine forsikringsutgifter, kjørelengde og bompasseringer.

Anonymkode: 68ad4...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 7 år gammel bil:

8500 kr per år på forsikring/veiavgift

18000 kr per år på service, vedlikehold og dekk

20000 kr per år på verditap

Bensin og bompenger er jo veldig avhengig av bruk, men ca 1000-1500 kr/mnd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lav forsikrigngspremie pga høy bonus samt kun ansvar.

Går ca 1 tank i måneden her, og ingen bommer (foreløpig). Bruker ca 10k på reperasjoner/deler i året, fikser mye selv (takk YouTube!).

 

Totalt inkludert det som tidligere var veiavgiften, ca 2000 i mnd. 

Bilen brukes ikke daglig.

Anonymkode: 4b2e1...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva andre betaler i måneden for bilholdet sitt har da ingenting å gjøre med hva du må betale? Regn på det selv, utifra din bil, dine forsikringsutgifter, kjørelengde og bompasseringer.

Anonymkode: 68ad4...032

Men jeg har ikke noe bil å regne ut fra, så vil egentlig bare se hva andre betaler 🔥

Anonymkode: dbb09...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men jeg har ikke noe bil å regne ut fra, så vil egentlig bare se hva andre betaler 🔥

Anonymkode: dbb09...cbd

Så det er en spørreundersøkelse, altså?

Anonymkode: 68ad4...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 4000 i mnd i lån, ca 1500 i mnd i diesel og bom, 800 kanskje i forsikring (har flere forsikringer i samme selskap, og 75% bonus) og kanskje 5000-6000 i året i service, vedlikehold, dekk. 

Bilen er 6,5 år, mens jeg har hatt den i 5,5 år. 

Anonymkode: 0cec0...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2700 i lån, 800 i forsikring og ca 1000 kr på drivstoff. Alt dette pr mnd. 

Anonymkode: 08526...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker alt i alt med drivstoff, forsikring, bom osv? Vurderer å skaffe meg bil da jeg snart har lappen, men er student så jeg er redd jeg tar på meg for mye ift penger :)! 

Anonymkode: dbb09...cbd

Inkludert verditap så koster den nok et sted mellom 8 og 10.000 i måneden

Anonymkode: c8b7f...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

2700 i lån, 800 i forsikring og ca 1000 kr på drivstoff. Alt dette pr mnd. 

Anonymkode: 08526...e6d

Hvordan fant du en bil som ikke trenger vedlikehold?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 på forsikring

Ca 500 i mnd i vedlikehold 

Ca 600-700 på drivstoff

Har ikke lån. 

Det blir bom her og da regner jeg ca 1500 kr/mnd maks. Det blir billigere enn å ta buss da jeg ikke kommer til å ha særlig med rushtidspasseringer

Anonymkode: 5d955...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke egen bil, men samboeren min har. Jeg bruker den ekstremt sjelden.

Han betaler rundt 800 i forsikring, ca. 900-1000 i diesel og han kjører ca. 8 km til/fra jobb hver dag, pluss småkjøring til butikken og kanskje én-to dager i uken utenfor bomringen for å handle, så det blir ikke veldig mye utgifter på bompenger. 

Hatt problemer med batteriet som gjorde at han måtte bytte det nylig, sånne ting dukker jo litt uforutsett opp. Måtte betale totalt 6000 for bl.a. nytt batteri. Normalt tipper jeg han betaler ca. 8000-10.000 i året for vedlikehold. 

Det er absolutt mulig å ha bil og være student, men det vil være lurt å se etter en som er billig i drift, og det vil nok være lurt av deg å spare opp en buffer for uforutsette utgifter. Har mange venner som har hatt bil mens de studerte, men felles for dem alle er at de hadde jobb ved siden av, og det tror jeg man nesten er nødt til, avhengig av hvordan du lever ellers da og om du evt. får støtte fra foreldre.

Anonymkode: 0df63...8c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke egen bil, men samboeren min har. Jeg bruker den ekstremt sjelden.

Han betaler rundt 800 i forsikring, ca. 900-1000 i diesel og han kjører ca. 8 km til/fra jobb hver dag, pluss småkjøring til butikken og kanskje én-to dager i uken utenfor bomringen for å handle, så det blir ikke veldig mye utgifter på bompenger. 

Hatt problemer med batteriet som gjorde at han måtte bytte det nylig, sånne ting dukker jo litt uforutsett opp. Måtte betale totalt 6000 for bl.a. nytt batteri. Normalt tipper jeg han betaler ca. 8000-10.000 i året for vedlikehold. 

Det er absolutt mulig å ha bil og være student, men det vil være lurt å se etter en som er billig i drift, og det vil nok være lurt av deg å spare opp en buffer for uforutsette utgifter. Har mange venner som har hatt bil mens de studerte, men felles for dem alle er at de hadde jobb ved siden av, og det tror jeg man nesten er nødt til, avhengig av hvordan du lever ellers da og om du evt. får støtte fra foreldre.

Anonymkode: 0df63...8c8

Jeg har jobb ved siden av, men det er en usikker jobb da jeg bare er tilkalling vikar i bolig, så en måned tjener jeg 0 kr, mens neste tjener jeg kanskje 10 000, jeg får sette av så mye jeg kan iallefall! 

Anonymkode: dbb09...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-1000,- (En skatter for bla bom utenom tjenestereiser)

Vi har begge firmabil

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke noe bil å regne ut fra, så vil egentlig bare se hva andre betaler 🔥

Anonymkode: dbb09...cbd

Hva jeg f.eks betaler vil uansett være forskjellig fra naboen osv det er flere faktorer som spiller inn på kosten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to biler, og kjører alt på samme budsjett. En som er to år gammel, og en eldre bil som i hovedsak brukes til og fra jobb for gubben. Vi betaler 3400 i lån, ca 1200 i forsikring på begge to, 1700 i bensin. Vedlikehold har vi hatt særdeles lite av, men med service og alt, tipper jeg vi er på ca 500 i måneden til sammen. Det kommer snart bomringer her, og vi har regnet ut at månedspris for våre to biler tilsammen blir ca 1800. 

Anonymkode: 4b3e0...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

2700 i lån, 800 i forsikring og ca 1000 kr på drivstoff. Alt dette pr mnd. 

Anonymkode: 08526...e6d

Skal kjøpe bil til de eldste, hvilken bil har du som ikke trenger å vedlikeholdes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte bilen for 4 år siden fordi det ikke var verdt pengene.

Lån: 2400

Full forsikring: 900

Bompenger: 700

Drivstoff: 700

Service etc.: 500

Men så ble alt dyrere, boligområdet fikk soneparkering, jobben begynte å ta betalt for parkering, hvis du bruker forsikringen må du betale mer.  

Som student ville jeg heller ha spart disse pengene til EK, med mindre anskaffelse av bil betyr at du kan, og får, jobbe så mye at du går i pluss.

 

Anonymkode: 1ad34...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...