Gå til innhold

Er det rasistisk å ikke søke jobb der du ser det jobber bare utlendinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfraven
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig trenger du ikke det, men hva ville vært poenget med å kommentere da?

Nu vell, jeg ser at du uansett velger å srgumentere og således skriver det samme som TS. Mitt svar til han gjelder deg også.

Anonymkode: 1e47a...dc1

Poenget var å gi min mening på spørsmålet som ble stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er der ikke Norge som er problemet da? Og ikke innvandrerne? Har du tenkt på at de kanskje endrer seg de også her? Kanskje dere ikke er så ulike du og disse "utlendingene" kanskje de føler mye av det du føler, at de må holde sammen fordi nordmenn ser ned på dem.

Anonymkode: 1e47a...dc1

Det kan nok hende. Men de har fremdeles sine egne, som er i samme situasjon. Hadde jeg flyttet til annet land og fått meg jobb, truffet andre norske og vi hadde hverandre hadde jeg ikke følt på det samme. 

Jeg er alene i Norge...da alle mine tidligere "venner" fikk seg flotte jobber og familie. Om ikke familie så ihvertfal nettverk

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg har jobbet med de før, og de er liksom så bråkete. I tillegg har særlig thaier det med å samle sin egen gjeng, ikke særlig bråkete, men virker nesten litt sure og lite inkluderende. Og det å føle seg alene som norsk... de har liksom en egen kultur utenom jobben, egen familie og nettverk som er av samme rase. 

Jeg misliker ikke thaier fordi de er thaier, føler noe annet når de er oppvokst i Norge, men disse som er innflyttere. Nå er det ikke nødvendigvis bare thaier jeg sikter til her. 

Har også jobbet der det var en del muslimske.... de samler seg liksom for seg selv.

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Nei, du er ikke rasist. Man blir ikke rasist av å ha preferanser angående hvor man vil jobbe basert på tidligere erfaringer.

Anonymkode: 6c62a...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har jobbet med de før, og de er liksom så bråkete. I tillegg har særlig thaier det med å samle sin egen gjeng, ikke særlig bråkete, men virker nesten litt sure og lite inkluderende. Og det å føle seg alene som norsk... de har liksom en egen kultur utenom jobben, egen familie og nettverk som er av samme rase. 

Jeg misliker ikke thaier fordi de er thaier, føler noe annet når de er oppvokst i Norge, men disse som er innflyttere. Nå er det ikke nødvendigvis bare thaier jeg sikter til her. 

Har også jobbet der det var en del muslimske.... de samler seg liksom for seg selv.

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Har jobbet med «de» før. Absolutt spesielt å formulere seg slik. Og å definere alle ut i fra hvor de er fra eller hvilken religion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har jobbet med de før, og de er liksom så bråkete. I tillegg har særlig thaier det med å samle sin egen gjeng, ikke særlig bråkete, men virker nesten litt sure og lite inkluderende. Og det å føle seg alene som norsk... de har liksom en egen kultur utenom jobben, egen familie og nettverk som er av samme rase. 

Jeg misliker ikke thaier fordi de er thaier, føler noe annet når de er oppvokst i Norge, men disse som er innflyttere. Nå er det ikke nødvendigvis bare thaier jeg sikter til her. 

Har også jobbet der det var en del muslimske.... de samler seg liksom for seg selv.

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Nok et polariserende innlegg kun skrevet for å trolle. Hvor i verden oppholder du deg? Maken til fjatt og pjatt har jeg ikke lest på lenge. Du er fordomsfull og diskriminerende i det du skriver. Glad jeg ikke har deg som kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis det er fordi du mener at din rase er mye bedre enn deres. 

Men hvis det ikke er på grunn av rase. Men fordi at du kanskje ikke har så mye å prate med kolegaene dine om, og kan føle deg utstøtt. Så nei. Jeg tror jeg ikke ville jobbet et sted med bare bergensere... Det holder med en her og en der. 

Anonymkode: eaca7...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ønsker jeg at du argumenterer mer. Skriv gjerne hva det er du ikke liker med påstanden "Bare utlendinger som jobber der" utbroder gjerne her, som gjør at det blir logisk å konkludere med at du ikke er rasist. Eller kom gjerne med ufyllende inkriminerende argumenter som graver deg mot å være en rasist.

Lykke til med stilen..

Anonymkode: 1e47a...dc1

Sier du fra din trygge, gode lenestol. Så får proletariatet menge seg med utlendingene og de fremmedkulturelle. Der ingen forstår hva den andre sider, vold og truslet er det eneste språket som alle forstår.

Anonymkode: 0633b...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså som nordmann hadde man ikke fått jobb der uansett. 

Anonymkode: ca6ce...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet en gang på en butikk med overvekt av utlendinger og det gikk helt fint:) Litt sånn språklige misforståelser men de gikk inn under humor. Dessverre opplevde jeg at kunder var rasistiske, men det var  heldigvis unntaksvis. Husker jeg skulle vise rundt en kar som kom for språkopplæring, og vi hadde kun en garderobe, så vi byttet jo til uniform i lag med både mannlige og kvinnelige kolleger. Han trodde jeg tullet i det lengste. Velkommen til Norge liksom:P Var et vaskerom man kunne benytte om en ønsket da. Det gikk noen måneder så gav han opp og skiftet i garderoben han også:P

Anonymkode: 2a590...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Enhver rase vil søke mot dem som dem identifiserer seg med. Det er et naturlig instinkt. En kan gjøre akkurat som en føler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
14 hours ago, AnonymBruker said:

Men det er noe merkelig...for jeg har nemlig jobbet i ulandet og der følte jeg meg inkludert. Det er noe annet å være norsk og komme til utlandet, enn å være norsk å være en minoritet i eget land snart. Vel...det har kanskje å gjøre med at de fleste nordmenn tar utdannelse og får status. Så har du oss tapere med diagnoser som har hindret oss sosialt og interessemessig..og folk nesten blir overrasket over at ei norsk dame kommer i denne jobben.

å være utlending og komme til Norge er bra på den måten at deres lønn er høy i forhold til i hjemlandet, de har en familie å forsørge og komme hjem til... mens vi "taper" nordmenn må få høre fra "normale"nordmenn hvor tapere vi er hele tiden.

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Det har mer med at det norske samfunnet suger balle når det kommer til inkludering, og er drevet av klikker og oppfører seg som om de fortsatt er på ungdomsskolen. 

Det er ikke uten videre at utlendinger og turister omtaler nordmenn som kalde. Vi er et drittfolk. Sånn bortsett fra når vi drikker, da er vi kanskje hyggelige, men oftest også drittfolk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Det har mer med at det norske samfunnet suger balle når det kommer til inkludering, og er drevet av klikker og oppfører seg som om de fortsatt er på ungdomsskolen. 

Det er ikke uten videre at utlendinger og turister omtaler nordmenn som kalde. Vi er et drittfolk. Sånn bortsett fra når vi drikker, da er vi kanskje hyggelige, men oftest også drittfolk

Det kan jo stemme, kanskje ikke. Men mange nordmenn sier at andre omtaler Norge som slik et land bør være. Ingen har så stor respekt for medmennesker som oss, vi ser hverandre, alle får like muligheter, bra utd.system, vi er ikke overfladiske....du skjønner, denne kaldheten betyr bare at vi er ekte vistnok. Ingen har egentlig lyst til å smile, det er noe utlendinger gjør fordi de er mer overfladiske enn oss. 

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kan jo stemme, kanskje ikke. Men mange nordmenn sier at andre omtaler Norge som slik et land bør være. Ingen har så stor respekt for medmennesker som oss, vi ser hverandre, alle får like muligheter, bra utd.system, vi er ikke overfladiske....du skjønner, denne kaldheten betyr bare at vi er ekte vistnok. Ingen har egentlig lyst til å smile, det er noe utlendinger gjør fordi de er mer overfladiske enn oss. 

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Det er bare på overflaten og på papiret. I virkeligheten stemmer ikke mye av dette.

Utlendinger smiler mer fordi de er mer utadvendte enn oss og er faktisk glad i andre mennesker. De er mer kontaktsøkende fordi de har gode sosiale evner og skjønner verdien av å snakke med andre. Nordmenn skal være best, er skeptiske til andre, og tenker for det meste status og hierarkier. Hvis det er noen som er overfladiske så er det faktisk nordmenn. 

Det du beskriver er strukturelle ting og ordninger som er på plass, og der er jeg enig. Der er det ingen diskriminering i teorien. Men folket som driver systemet suger hesteballe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Argumentet for og i mot 😊

Settninget uten argumentet gir strykkarakter.

Anonymkode: 1e47a...dc1

Man trenger ikke argumenter for at andre skal tekkes. Det holder med hva man mener for seg selv i sitt eget hode.

Jeg personlig hadde aldri villet jobbe på et slikt sted.

Anonymkode: 9e6a9...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Hva er bare utlendinger? Og hvordan ser du at en person er utlending? 

Det rasistiske her er vel mest fordommene dine.

Anonymkode: 7dae7...675

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bare utlendinger? Og hvordan ser du at en person er utlending? 

Det rasistiske her er vel mest fordommene dine.

Anonymkode: 7dae7...675

ikke personen du siterer, men man ser da at noen er utlending og man hører det på språket. Er også forskjell på de som voks opp i Norge og de som er innflyttere. 

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hudfarge er ikke noe problem. Det som gjelder er at man klarer å forholde seg til normal folkeskikk og normer og regler som gjelder her i Norge som betyr at man kan håndhilse på motsatt kjønn osv. har aldri hatt noen problemer med kollegaer av utenlandsk opprinnelse.

Anonymkode: f79a3...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke personen du siterer, men man ser da at noen er utlending og man hører det på språket. Er også forskjell på de som voks opp i Norge og de som er innflyttere. 

Anonymkode: 6c2f9...a6e

Det gjør man absolutt ikke. 

 

Anonymkode: 7dae7...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎29‎.‎03‎.‎2019 den 12.49, TrekStar skrev:

Nei. Enhver rase vil søke mot dem som dem identifiserer seg med. Det er et naturlig instinkt. En kan gjøre akkurat som en føler for.

Rase? Er du en larve som søker mot andre larver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎29‎.‎03‎.‎2019 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Sier du fra din trygge, gode lenestol. Så får proletariatet menge seg med utlendingene og de fremmedkulturelle. Der ingen forstår hva den andre sider, vold og truslet er det eneste språket som alle forstår.

Anonymkode: 0633b...46e

Kanskje du har en uggen personlighet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...