Gå til innhold

Hvor mange pull-ups kan du ta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange jukser jo med strikk. Noen går ikke  helt ned heller, strekker armene helt ut.

Selv klarer jeg vel 7-8. Så neste settene blir 4-5 stk. Med 10kg motvekt klarer jeg 3-4stk.

Er tungt! Jeg veier ca 100kg. Mann på 190cm i 40årene.

Anonymkode: 9eca0...d9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er folks tips til å få til hangups? :) Er armer og da spesielt hangups jeg sliter mest med når det kommer til trening. Forslag til fremgang? :)

Anonymkode: 4fbcc...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, 25 år, 52 kg.

Med 10 kg ekstra: 3 stk

Egenvekt: 11 stk

Anonymkode: 6eab7...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raggy
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er folks tips til å få til hangups? :) Er armer og da spesielt hangups jeg sliter mest med når det kommer til trening. Forslag til fremgang? :)

Anonymkode: 4fbcc...6bd

Bruk strikk i starten for å komme i gang. Etterhvert setter du kneet i strikken istedenfor strakt bein for å gjøre det tyngre. Bruk ringer istedenfor stang i bur, da får du en mye bedre bevegelighet i skuldrene dine. Sett klosser på gulvet for å forenkle øvelsen før du til slutt klarer mange reps i ringene uten klosser og strikk :) Ha som mål å øke med minst en rep mer på neste trening i alle tre settene så får du fremgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange jukser jo med strikk. Noen går ikke  helt ned heller, strekker armene helt ut.

Selv klarer jeg vel 7-8. Så neste settene blir 4-5 stk. Med 10kg motvekt klarer jeg 3-4stk.

Er tungt! Jeg veier ca 100kg. Mann på 190cm i 40årene.

Anonymkode: 9eca0...d9e

Strikk blir ofte brukt for å bli god i denne øvelsen når man er nybegynner, det er ikke juks men smart. Når man har øvd seg opp til å bli sterk i øvelsen kan man gjøre den uten strikk. Med strikk et dette en veldig god øvelse for å få opp pulsen. Jeg bruker den mye til det, så det er ikke alt du ser som er "juks" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Tøft. Det er så kult når jenter går på til stanga og tar 20 chin ups som den største selvfølgelighet. Pleier å stoppe kjeften på ungutta som går rundt og brisker seg i singlet.

 

Anonymkode: e2000...770

Rått!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2019 den 8.05, NotYou skrev:

Forsøkte meg sist uke på trening, det gikk ikke så bra 🙈 ble 3,5 før jeg trodde jeg skulle dø.. I sommer greide jeg 11 da jeg trente mye. Veide ca 60kg da. 72 kg nå, men høygravid, så jeg får forsøke på nytt igjen etterhvert. 

Sterkt det da!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så mange som er sterke her! Jenter/damer som tar 5-10-15-20 pullups er jo rått!! Hvordan trener dere dere opp? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 7.06, Raggy skrev:

Bruk strikk i starten for å komme i gang. Etterhvert setter du kneet i strikken istedenfor strakt bein for å gjøre det tyngre. Bruk ringer istedenfor stang i bur, da får du en mye bedre bevegelighet i skuldrene dine. Sett klosser på gulvet for å forenkle øvelsen før du til slutt klarer mange reps i ringene uten klosser og strikk :) Ha som mål å øke med minst en rep mer på neste trening i alle tre settene så får du fremgang

Unnskyld meg, kanskje litt tidlig på morgenen en lørdag, men hva mener du med "bruk ringer i stedet for stang i bur"? :)

Tusen takk for svar! Så langt har jeg trent hangups ved at jeg står med den ene foten i hendene til kjæresten min for litt støtte. Hvor mange reps og sett per uke? Og når kan jeg begynne å gjøre det uten hjelp? Skjønner at det varierer altså! :)

Anonymkode: 4fbcc...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, 22 år, 50 kg og tar ingen :dry: Bruker strikk og trener meg opp til å klare uten en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Radon skrev:

Kvinne, 22 år, 50 kg og tar ingen :dry: Bruker strikk og trener meg opp til å klare uten en dag.

Da klarer du det nok snart👍💪🏻💪🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2019 at 7:45 PM, AnonymBruker said:

Husker jeg klarte 12 lette pullups som 16-åring på 46 kg. Trente kun kondisjon på den tiden. Nå, 32 år og 60 kg, trener styrke, men klarer knapt 2 pullups. 

Anonymkode: 1f7a0...3e1

L O N D O N

 

Anonymkode: 38a0a...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 år. 85 kg. Klarte 20 nå sist. Og tror det er toppen. Kommer nok ikke til å klare noe særlig mer enn det noen gang. Om 10 år, klarer jeg kanskje bare 10?

Men, men. Livet har annet å by på;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

26 år. 85 kg. Klarte 20 nå sist. Og tror det er toppen. Kommer nok ikke til å klare noe særlig mer enn det noen gang. Om 10 år, klarer jeg kanskje bare 10?

Men, men. Livet har annet å by på;)

Sterkt!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 1.48, AnonymBruker skrev:

Kvinne, 25 år, 52 kg.

Med 10 kg ekstra: 3 stk

Egenvekt: 11 stk

Anonymkode: 6eab7...bfc

Imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
2 timer siden, Trening skrev:

Sterkt det da!!

Takk, det er hyggelig å høre! Føles absolutt ikke sånn når man har falt såppas rakst i antall, men vet jo samtidig at det handler mye om graviditeten. Ser fram til å kan begynne med den samme treninga igjen. Målet mitt er å greie 11 på nytt igjen til jul. Jeg har alltid brukt PT og oppsatt program etter fødsler etter perioder uten mye trening. Enklere å komme seg tilbake igjen med noen som både støtter og pusher syns jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NotYou said:

Takk, det er hyggelig å høre! Føles absolutt ikke sånn når man har falt såppas rakst i antall, men vet jo samtidig at det handler mye om graviditeten. Ser fram til å kan begynne med den samme treninga igjen. Målet mitt er å greie 11 på nytt igjen til jul. Jeg har alltid brukt PT og oppsatt program etter fødsler etter perioder uten mye trening. Enklere å komme seg tilbake igjen med noen som både støtter og pusher syns jeg :) 

Kvinner ser mye bedre ut av å bare løpe. Anbefaler å ikke gjøre noe styrkerelatert. Dere blir jo aldri sterke uansett, blir bare misformet.

Anonymkode: 38a0a...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...