Gå til innhold

Kjørelærer trekker ut tiden, når skal man klage?!


GjestSiden2006

Anbefalte innlegg

@AndreasBR, kan du bare jekke deg ned lite grann? 2 oppkjøringer gjør deg ikke til professor i kjøreskolevitenskap.

Anonymkode: e58d4...35f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, AndreasBR skrev:

o.O aldri vært borti.. Kommer snart til å ha hatt 2 oppkjøringer(C/CE)  siste 5-6 mnd, og aldri bestilt selv.. Alltid skolen som bestiller.. 
Bruker du en liten ukjent kjøreskole eller noe? 

Nei, jeg brukte en stor skole i enn storby. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 21.00, GjestSiden2006 skrev:

 

Fytti katta, det er nesten slik jeg kjenner det. Fikk en forklaring i dag at det hadde blitt endringer på ansatte og omrokkeringer på elever. Elever som hadde stått i kø lenger enn meg osv...Jeg gav meg ikke.

Lærer gav meg trinnvurdering, og jeg måtte vente til i kveld med å høre resultatet...klokken er 21.00 snart. Har jeg ikke bestått eller hva? For en merkelig fremgangsmåte.

Fikk alltid svar på det med én gang, etter at jeg selv hadde tatt egenvurderingen. Bestod hver gang, men skulle tro at det var samme praksis dersom man ikke bestod?!

Anonymkode: 7ff88...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 10.51, GjestSiden2006 skrev:

Jeg kjenner meg mektig irritert over at kjørelærer ikke lar meg bli ferdig med lappen.

Jeg har gjort det klart at jeg kjører flere ganger i uken med et familiemedlem og ønsker å klage. Jeg er på trinn 3, og har bedt om trinnvurdering. Det skal jeg ha i dag. Er ferdig med langkjøring, mangler sikkerhetskurs på vei. Sikkerhetskurs på bane skal jeg ha om to uker. 

Hvor mange uker skal det gå? Jeg er 38 år, og har hatt kjøretimer hver uke siden i fjor høst. Snart kommer rushet av ungdommer som vil ha lappen før sommeren. Da blir jeg sikkert ikke prioritert å må vente...fader jeg er så lei. 

Hvorfor drøyer de så innmari? Hvordan går jeg frem for å få satt meg i respekt? 

Jeg kjører bra sier han, ikke noe å utsette, etter hver time. Jeg kjører selvstendig, lærer sier bare hvor jeg skal, så jeg følger alle skilt dit, legger meg riktig, samkjører osv. Nå er det like før jeg sender inn en offisiell klage. 

 

Dere som har sendt inn klage, hvordan gikk det etterpå? 

Uhm, her var det mye rart.

Langkjøring er en del av sikkerhetskurs på veg (4.1.2). Man skal normal sett være på sikkerhetskurs på bane (3.10) og være ferdig med trinnvurdering trinn 3 (3.9) før dette. Eneste unntaket er hvis man har bor langt pokker i vold, da kan sikkerhetskurs på veg tas i forbindelse med bane (ie du kjører langkjøring på vei dit). 

Logg inn på Din Side på statens vegvesen og se hva læreren har sendt inn.

Hvorfor ikke bare bytte lærer? 

Husk å ta klagen videre med forbrukerrådet hvis den ikke fører fram.

1 time siden, AndreasBR skrev:

o.O aldri vært borti.. Kommer snart til å ha hatt 2 oppkjøringer(C/CE)  siste 5-6 mnd, og aldri bestilt selv.. Alltid skolen som bestiller.. 
Bruker du en liten ukjent kjøreskole eller noe? 

Jeg er trafikklærer og stort sett er det greit at jeg bestiller, da jeg kan endre timen hvis noe kommer opp. Men hvis jeg vet at neste ledige time er langt ute i neste måned og eleven er oppegående nok til å si ifra når den er kan de godt bestille selv. Praksis her varierer litt. Men det er ikke et varselflagg.

På 27.3.2019 den 21.00, GjestSiden2006 skrev:

 

Fytti katta, det er nesten slik jeg kjenner det. Fikk en forklaring i dag at det hadde blitt endringer på ansatte og omrokkeringer på elever. Elever som hadde stått i kø lenger enn meg osv...Jeg gav meg ikke.

Lærer gav meg trinnvurdering, og jeg måtte vente til i kveld med å høre resultatet...klokken er 21.00 snart. Har jeg ikke bestått eller hva? For en merkelig fremgangsmåte.

Læreren din er ubrukelig. I en trinnvudering skal DU vurdere om du har nådd målene for trinnet. Det er ikke en oppkjøring, du kan ikke stryke. Dog hvis læreren er uenig i din vurdering er de pliktige til å avvise deg og informere tilsynet. Men så lenge du sier: "Jeg kjørte greit med unntak av rundkjøringen og lukeparkeringen, det må vi øve mer på" trenger du ikke en ny trinnvurdering. Da øver dere på det og går videre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk alltid svar på det med én gang, etter at jeg selv hadde tatt egenvurderingen. Bestod hver gang, men skulle tro at det var samme praksis dersom man ikke bestod?!

Anonymkode: 7ff88...0d3

Du kan ikke stryke på en trinnvurdering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt forvirret. Skal sjekke hva lærer har sendt inn på meg. Jeg vil så gjerne være en god sjåfør, og ikke få lappen raskt. Men å gå sånn rundt og rundt uten noe måle i sikte, det er ikke holdbart. 

Skal se om jeg får byttet lærer, for dette går ikke mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driver selv og skal ta lappen nå (er en så treeeg en trønder 7) og læreren min sier det her går etter planen. Jeg kan å kjøre bil er mer spent på teoriprøven faktisk. Har kikket på et par av dem, de er jo sånne lure, lure prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

@AndreasBR, kan du bare jekke deg ned lite grann? 2 oppkjøringer gjør deg ikke til professor i kjøreskolevitenskap.

Anonymkode: e58d4...35f

Den dagen du viser nicket ditt :) Say it to my face... (Nei, dette er ikke "hets" av AB, det er en kommentar mot en person som ikke tør si ting direkte til folk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjøreskole som holdt meg igjen, tilslutt ringte jeg en annen kjøreskole og forklarte situasjonen min. Sa at jeg ønsket egentlig bare oppkjøring så raskt som mulig for jeg føler meg klar. Da hadde jeg en kjøretime med den nye kjørelæreren min som sa at han var enig med meg. Bestilte oppkjøring og jeg bestod uten en eneste anmerkning. Bytt kjøreskole 🙂

Anonymkode: 8bcc4...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd dette! Fikk ofte høre at jeg var klar for en oppkjøring, men trodde ikke helt på det selv. Tilslutt bare bestemte de en oppkjøringsdato for meg og jeg besto med glans. 

Anonymkode: a1d5e...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2019 den 21.13, AndreasBR skrev:

Den dagen du viser nicket ditt :) Say it to my face... (Nei, dette er ikke "hets" av AB, det er en kommentar mot en person som ikke tør si ting direkte til folk)

Ikke meg du svarte, men jeg må blande meg her. Jeg har hatt tre oppkjøringer og jeg bestilte alle sammen selv 🙂 

Man kan velge selv om man vil gi kjøreskolen lov eller om du vil bestille time for førerprøven selv, men min kjørelærer opererte ihvertfall med at eleven bestiller selv (gjerne på oppfordring fra kjørelærer, men da kan man selv velge dato og tidspunkt ut fra hva som er først ledig).  

Anonymkode: 7fa83...fba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du svarte, men jeg må blande meg her. Jeg har hatt tre oppkjøringer og jeg bestilte alle sammen selv 🙂 

Man kan velge selv om man vil gi kjøreskolen lov eller om du vil bestille time for førerprøven selv, men min kjørelærer opererte ihvertfall med at eleven bestiller selv (gjerne på oppfordring fra kjørelærer, men da kan man selv velge dato og tidspunkt ut fra hva som er først ledig).  

Anonymkode: 7fa83...fba

Dette er forøvrig lett å finne ut av, bare gå inn her: https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/oppkjoring

Anonymkode: 7fa83...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.4.2019 den 23.34, AndreasBR skrev:

Forstår ikke helt hva du mener det "er lett å finne ut av" ?? 

Ganske selvforklarende den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Ganske selvforklarende den der.

Nei, står ingenting der i kontekst med det som ble sitert av AB. Min erfaring er at det er særdeles uvanlig å bestille selv, andres erfaring er at de har bestilt selv. Ingen av delene sier den linken noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Nei, står ingenting der i kontekst med det som ble sitert av AB. Min erfaring er at det er særdeles uvanlig å bestille selv, andres erfaring er at de har bestilt selv. Ingen av delene sier den linken noe om. 

Bestill time til oppkjøring står det, det tolker jeg som at man kan bestille selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Bestill time til oppkjøring står det, det tolker jeg som at man kan bestille selv. 

Det har da aldri vært påstått at man ikke kan bestille selv.. Derfor skjønte jeg ikke meningen med lenken.. 
Jeg har ikke, og jeg kan ikke se noen andre som har påstått at man ikke KAN bestille selv.. .

Igjen, hva er poenget..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...