Gå til innhold

Kjørelærer trekker ut tiden, når skal man klage?!


GjestSiden2006

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg mektig irritert over at kjørelærer ikke lar meg bli ferdig med lappen.

Jeg har gjort det klart at jeg kjører flere ganger i uken med et familiemedlem og ønsker å klage. Jeg er på trinn 3, og har bedt om trinnvurdering. Det skal jeg ha i dag. Er ferdig med langkjøring, mangler sikkerhetskurs på vei. Sikkerhetskurs på bane skal jeg ha om to uker. 

Hvor mange uker skal det gå? Jeg er 38 år, og har hatt kjøretimer hver uke siden i fjor høst. Snart kommer rushet av ungdommer som vil ha lappen før sommeren. Da blir jeg sikkert ikke prioritert å må vente...fader jeg er så lei. 

Hvorfor drøyer de så innmari? Hvordan går jeg frem for å få satt meg i respekt? 

Jeg kjører bra sier han, ikke noe å utsette, etter hver time. Jeg kjører selvstendig, lærer sier bare hvor jeg skal, så jeg følger alle skilt dit, legger meg riktig, samkjører osv. Nå er det like før jeg sender inn en offisiell klage. 

 

Dere som har sendt inn klage, hvordan gikk det etterpå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dro på intensivkurs istedenfor.

Anonymkode: 9ae7b...b8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Jeg kjenner meg mektig irritert over at kjørelærer ikke lar meg bli ferdig med lappen.

Jeg har gjort det klart at jeg kjører flere ganger i uken med et familiemedlem og ønsker å klage. Jeg er på trinn 3, og har bedt om trinnvurdering. Det skal jeg ha i dag. Er ferdig med langkjøring, mangler sikkerhetskurs på vei. Sikkerhetskurs på bane skal jeg ha om to uker. 

Hvor mange uker skal det gå? Jeg er 38 år, og har hatt kjøretimer hver uke siden i fjor høst. Snart kommer rushet av ungdommer som vil ha lappen før sommeren. Da blir jeg sikkert ikke prioritert å må vente...fader jeg er så lei. 

Hvorfor drøyer de så innmari? Hvordan går jeg frem for å få satt meg i respekt? 

Jeg kjører bra sier han, ikke noe å utsette, etter hver time. Jeg kjører selvstendig, lærer sier bare hvor jeg skal, så jeg følger alle skilt dit, legger meg riktig, samkjører osv. Nå er det like før jeg sender inn en offisiell klage. 

 

Dere som har sendt inn klage, hvordan gikk det etterpå? 

Nå er det snart sju år siden jeg tok førerkortet, da var jeg 30. Det jeg gjorde var å kjøpe en såkalt "pakke" til 16 000kr, hvor alt unntatt oppkjøring og teoriprøve var inkludert. Siden jeg var godt voksen, slapp jeg å ta trafikalt grunnkurs, og jeg leste til teoriprøven og bestod denne før jeg begynte med kjøretimen.

Men, kjørelæreren sa flere ganger at jeg ikke var "klar" til å kjøre opp, selv om jeg kjørte på fritiden også og følte at jeg var god nok til å kjøre. Tror det har med økonomi å gjøre - de vil tyne mest mulig penger ut av deg. I mitt tilfelle var nok kjørelærer irritert over at jeg hadde kjøpt en "pakke" og slik sett ikke brukte så mye penger på førerkortet som han sikkert hadde ønsket.

Han foreslo til og med at jeg skulle utsette oppkjøring fordi han hadde en elev som visstnok var superklar, men hadde strøket to ganger pga en streng sensor som han sa. Jeg avslo å bytte tidspunkt med denne eleven, og ignorerte også hans masing om at jeg trengte flere timer og mer tid....

Bestod oppsatt oppkjøring på første forsøk, til min kjørelærers irritasjon. Priceless ansiktsutrykket hans da jeg kom gående med sensor og sensoren sa i munter tone at jeg bestod med glans, lol. :)

 

Anonymkode: e7fec...ef8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det snart sju år siden jeg tok førerkortet, da var jeg 30. Det jeg gjorde var å kjøpe en såkalt "pakke" til 16 000kr, hvor alt unntatt oppkjøring og teoriprøve var inkludert. Siden jeg var godt voksen, slapp jeg å ta trafikalt grunnkurs, og jeg leste til teoriprøven og bestod denne før jeg begynte med kjøretimen.

Men, kjørelæreren sa flere ganger at jeg ikke var "klar" til å kjøre opp, selv om jeg kjørte på fritiden også og følte at jeg var god nok til å kjøre. Tror det har med økonomi å gjøre - de vil tyne mest mulig penger ut av deg. I mitt tilfelle var nok kjørelærer irritert over at jeg hadde kjøpt en "pakke" og slik sett ikke brukte så mye penger på førerkortet som han sikkert hadde ønsket.

Han foreslo til og med at jeg skulle utsette oppkjøring fordi han hadde en elev som visstnok var superklar, men hadde strøket to ganger pga en streng sensor som han sa. Jeg avslo å bytte tidspunkt med denne eleven, og ignorerte også hans masing om at jeg trengte flere timer og mer tid....

Bestod oppsatt oppkjøring på første forsøk, til min kjørelærers irritasjon. Priceless ansiktsutrykket hans da jeg kom gående med sensor og sensoren sa i munter tone at jeg bestod med glans, lol. :)

 

Anonymkode: e7fec...ef8

 

Fytti katta, det er nesten slik jeg kjenner det. Fikk en forklaring i dag at det hadde blitt endringer på ansatte og omrokkeringer på elever. Elever som hadde stått i kø lenger enn meg osv...Jeg gav meg ikke.

Lærer gav meg trinnvurdering, og jeg måtte vente til i kveld med å høre resultatet...klokken er 21.00 snart. Har jeg ikke bestått eller hva? For en merkelig fremgangsmåte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag og få eventuelt penger tilbake for det du har betalt for som du skulle gjøre fremover og bytt kjøreskole.

Anonymkode: 11935...a2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at jeg hadde byttet kjøreskole. Ikke at det har noen sammenheng med dårlig kjørelærer bare bytting av bosted, så byttet jeg selv kjøreskole midt under og det gikk helt fint.

Anonymkode: 58186...846

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Jeg kjenner meg mektig irritert over at kjørelærer ikke lar meg bli ferdig med lappen.

Jeg har gjort det klart at jeg kjører flere ganger i uken med et familiemedlem og ønsker å klage. Jeg er på trinn 3, og har bedt om trinnvurdering. Det skal jeg ha i dag. Er ferdig med langkjøring, mangler sikkerhetskurs på vei. Sikkerhetskurs på bane skal jeg ha om to uker. 

Hvor mange uker skal det gå? Jeg er 38 år, og har hatt kjøretimer hver uke siden i fjor høst. Snart kommer rushet av ungdommer som vil ha lappen før sommeren. Da blir jeg sikkert ikke prioritert å må vente...fader jeg er så lei. 

Hvorfor drøyer de så innmari? Hvordan går jeg frem for å få satt meg i respekt? 

Jeg kjører bra sier han, ikke noe å utsette, etter hver time. Jeg kjører selvstendig, lærer sier bare hvor jeg skal, så jeg følger alle skilt dit, legger meg riktig, samkjører osv. Nå er det like før jeg sender inn en offisiell klage. 

 

Dere som har sendt inn klage, hvordan gikk det 

Jeg hadde ingen kjemi med min første kjørelærer, følte hverken at jeg var trygg eller at jeg lærte noe særlig. Han påpekte bare tingene jeg gjorde feil, vi hadde mange pauser det han måtte ta en telefon eller ha seg en røyk.

Jeg fikk nok og ringte kjøreskolen lurte på om jeg kunne få en annen. Fikk en annen og det var noe helt annet, det var ingen spørsmål eller snakk om hvorfor. De vil jo at vi skal trivest. 

Så du kan absolutt ringe å si fra.

Lykke til!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 10.51, GjestSiden2006 skrev:

Jeg kjenner meg mektig irritert over at kjørelærer ikke lar meg bli ferdig med lappen.

Jeg har gjort det klart at jeg kjører flere ganger i uken med et familiemedlem og ønsker å klage. Jeg er på trinn 3, og har bedt om trinnvurdering. Det skal jeg ha i dag. Er ferdig med langkjøring, mangler sikkerhetskurs på vei. Sikkerhetskurs på bane skal jeg ha om to uker. 

Hvor mange uker skal det gå? Jeg er 38 år, og har hatt kjøretimer hver uke siden i fjor høst. Snart kommer rushet av ungdommer som vil ha lappen før sommeren. Da blir jeg sikkert ikke prioritert å må vente...fader jeg er så lei. 

Hvorfor drøyer de så innmari? Hvordan går jeg frem for å få satt meg i respekt? 

Jeg kjører bra sier han, ikke noe å utsette, etter hver time. Jeg kjører selvstendig, lærer sier bare hvor jeg skal, så jeg følger alle skilt dit, legger meg riktig, samkjører osv. Nå er det like før jeg sender inn en offisiell klage. 

 

Dere som har sendt inn klage, hvordan gikk det etterpå? 

Dete r fritt frem å nytte kjørelærer når du ikke er fornøyd. 

At du er 38! år, betyr ikke at du er verdensmester bak et bilratt slik jeg får inntrykk av deg i hi. 

Når du har kjørt en time eller tre med en annen lærer kan du få en evaluering av trafikkferdighetene dine. Så kan du vurdere om du skal klage til vegvesenet på trafikklæreren. 

Anonymkode: 2c603...140

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig skole da. Jeg opplevde mye det motsatte i min tid. Hadde såvidt kjørt nesten alle minimumstimer da lærer sa at en annen elev var blitt syk til prøven i morgen, og jeg hadde kommet lengst. Han hadde ikke vist meg alt ennå, men det kom sikkert til å gå bra...noe det gjorde, på hengende håret. 

Denne digresjonen hjelper ikke deg, men jeg prøver å illustrere 2 ting her: Du bør stole på læreren din, og han bør stole på deg. Om du ikke kan ta dette opp med ham uten å bli fornøyd med svaret - at du må vente fordi [liste med grunner] - så virker det som om noe grunnleggende er feil.

Vi her kan ikke hjelpe deg, og jeg vet ikke en formell klage eller en ordentlig samtale mellom likeverdige parter er veien å gå. Men kan ikke du bare tvinge frem en oppkjøring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som leser dette og skal ta lappen i fremtiden - les evalueringer på nett, og forhør dere litt rundt. 

Superfornøyd med min kjøreskole/-lærer. Han visste akkurat når jeg var klar. Vi øvde alltid på det jeg trengte mest. Han var superfleksibel med tanke på tidspunkt og møtesteder for start/slutt (viktig da jeg hadde en hektisk hverdag ellers). Og var en flott samtalepartner/lærer i tillegg, som ga meg tips, triks og kunnskap mens vi kjørte, og på den tiden utnyttet timene maks. 

Anonymkode: 553a8...c6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke optimalt for å lære når man bare har en time i uka. Etter at man har vært på en time vil hjernen bearbeide informasjonen mens man sover, men så begynner det å lekke ut igjen. En time om dagen eller annenhver dag ville være bedre.

For øvrig synes jeg at du skal bytte kjørelærer eller kjøreskole.

Anonymkode: cdce5...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet kjøreskole, selv om jeg bare hadde oppkjøring igjen. Hadde et ar timer med ny lærer før han ba meg bestille oppkjøring. Veldig stor forskjell på lærerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de klarte å tyne massevis av penger ut av meg, og jeg var bare 17-18 så jeg visste ikke bedre. Til slutt ble jeg så dritt lei fordi jeg jobbet hver dag for å betale kjøretimene og jeg kjørte med familien min også. Jeg pratet først med kjørelæreren min som var like gretten og mente at jeg ikke var klar i det hele tatt. Så da tok jeg kontakt med kjøreskolen og sa at jeg bytter skole, og da med engang så bestilte de oppkjøring. Rett før oppkjøringen sa kjørelæreren min at jeg ikke kommer til å bestå, men det gjorde jeg på første forsøk. Han var så manipulativ og gjorde alt for å ødelege selvtilliten min slik at jeg automatisk ble veldig nervøs og kjørte dårligere med han. Angrer fortsatt på at jeg ikke gjorde noe tidligere, men var ung og naiv dessverre.

Anonymkode: c4fca...61e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja de klarte å tyne massevis av penger ut av meg, og jeg var bare 17-18 så jeg visste ikke bedre. Til slutt ble jeg så dritt lei fordi jeg jobbet hver dag for å betale kjøretimene og jeg kjørte med familien min også. Jeg pratet først med kjørelæreren min som var like gretten og mente at jeg ikke var klar i det hele tatt. Så da tok jeg kontakt med kjøreskolen og sa at jeg bytter skole, og da med engang så bestilte de oppkjøring. Rett før oppkjøringen sa kjørelæreren min at jeg ikke kommer til å bestå, men det gjorde jeg på første forsøk. Han var så manipulativ og gjorde alt for å ødelege selvtilliten min slik at jeg automatisk ble veldig nervøs og kjørte dårligere med han. Angrer fortsatt på at jeg ikke gjorde noe tidligere, men var ung og naiv dessverre.

Anonymkode: c4fca...61e

Må legge til at jeg besto oppkjøringen på første forsøk uten problem, dersom det ikke ble gjort tydelig 😁

Anonymkode: c4fca...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate. Så ufint av kjørelærerene. De utnytter vel unge og uerfarne som ikke tør å si noe.

Har en sønn som skal igang med kjøretimer nå. Kanskje det er lurt om en voksen/en annen også er med i bilen sånn at flere følger med på samtaler osv.. Får man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Macaron skrev:

Fy flate. Så ufint av kjørelærerene. De utnytter vel unge og uerfarne som ikke tør å si noe.

Har en sønn som skal igang med kjøretimer nå. Kanskje det er lurt om en voksen/en annen også er med i bilen sånn at flere følger med på samtaler osv.. Får man det?

Ungdommen min har nettopp tatt lappen. Kjøreskolen ville gjerne at jeg skulle være med 1. kjøretime for å forstå hva vi burde jobbe med. Kjøreskolen har oppført seg profft på alle måter. Ikke noe tull med flere timer enn det som var nødvendig.

Ungdommen hadde for øvrig kjørt over 2000km før oppkjøring. 

Anonymkode: cd47f...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.3.2019 den 11.06, Frostrose skrev:

Jeg byttet kjøreskole, selv om jeg bare hadde oppkjøring igjen. Hadde et ar timer med ny lærer før han ba meg bestille oppkjøring. Veldig stor forskjell på lærerne. 

?? Man bestiller da ikke time selv, kjøreskolen bestiller for en.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2019 den 11.32, Macaron skrev:

Fy flate. Så ufint av kjørelærerene. De utnytter vel unge og uerfarne som ikke tør å si noe.

Har en sønn som skal igang med kjøretimer nå. Kanskje det er lurt om en voksen/en annen også er med i bilen sånn at flere følger med på samtaler osv.. Får man det?

Skal du være med guttungen på skolen også for å passe på at læreren gjør jobben sin riktig? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AndreasBR skrev:

?? Man bestiller da ikke time selv, kjøreskolen bestiller for en.. 

Jo, man bestiller selv på nett. Skolen kan også bestille, men min lærer foretrakk at jeg valgte tid selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frostrose skrev:

Jo, man bestiller selv på nett. Skolen kan også bestille, men min lærer foretrakk at jeg valgte tid selv. 

o.O aldri vært borti.. Kommer snart til å ha hatt 2 oppkjøringer(C/CE)  siste 5-6 mnd, og aldri bestilt selv.. Alltid skolen som bestiller.. 
Bruker du en liten ukjent kjøreskole eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...