Gå til innhold

Mammahjerter


Litenoggod

Anbefalte innlegg

jeg fulgte mammahjerter en liten periode, det jeg husker er at de alle sammen satt i hver sin bil å snakket til kamera og at de var mye på turer i oslo sammen.
Kommer ikke til å følge denne ganger, mer en venninnekanal de har sammen enn noe "mammarelatert".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rot skrev (2 timer siden):

Kven var det som ikkje vart med vidare? Har gløymt kven som var med før..

De som er hvertfall med nå er: Ronja, Anna, Tina, iris og Ada. 
 

Tror ikke at hu som bodde på Dokka er med lengre. Og Leane er jo heller ikke med

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot skrev (På 24.1.2021 den 15.56):

Kven var det som ikkje vart med vidare? Har gløymt kven som var med før..

Mari..Cecilie.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår På besøk hos Farmor, foreldre, søsken og venner. Trene på treningssenter uten 1 m avstand . Klemme alle du er glad i.  Helt Okei, fordi smitte team i kommunen hennes har fritatt henne karantene og isolasjon ett halvt år frem i tid siden hun har hatt covid.  
 

Så reglene om å ha minst mulig nærkontakter, ha egen kohort, holde 1 m avstand og for det meste holde seg hjemme, det angår ikke henne. Østlandet er i lockdown, og hele landet eller generelt alle kommuner som ikke en gang er i nærheten av Østlandet er preget .. 
 

Lurer på om jeg også skal pådra meg litt covid virus, slik at jeg kan leve normalt . Hun påsto psyken hennes var så langt nede etter isolasjon . Det er den for oss andre også. Dersom hun har vært veldig dårlig å syk, Med all respekt for at det er vanskelig og slitsomt, men hun måtte likevel påpeke at hun ikke dro til Dubai for å fulle Instagram’em sin.

 

Bra eksempel, fortsett sånn! 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarina30 skrev (1 time siden):

Igår På besøk hos Farmor, foreldre, søsken og venner. Trene på treningssenter uten 1 m avstand . Klemme alle du er glad i.  Helt Okei, fordi smitte team i kommunen hennes har fritatt henne karantene og isolasjon ett halvt år frem i tid siden hun har hatt covid.  
 

Så reglene om å ha minst mulig nærkontakter, ha egen kohort, holde 1 m avstand og for det meste holde seg hjemme, det angår ikke henne. Østlandet er i lockdown, og hele landet eller generelt alle kommuner som ikke en gang er i nærheten av Østlandet er preget .. 
 

Lurer på om jeg også skal pådra meg litt covid virus, slik at jeg kan leve normalt . Hun påsto psyken hennes var så langt nede etter isolasjon . Det er den for oss andre også. Dersom hun har vært veldig dårlig å syk, Med all respekt for at det er vanskelig og slitsomt, men hun måtte likevel påpeke at hun ikke dro til Dubai for å fulle Instagram’em sin.

 

Bra eksempel, fortsett sånn! 

 

Kommunen hun bor i er ikke i lockdown selvom hun bor på Østlandet. Men ja reagerte på oppførselen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litenoggod skrev (4 minutter siden):

Kommunen hun bor i er ikke i lockdown selvom hun bor på Østlandet. Men ja reagerte på oppførselen. 

De som har vært syke av covid, har gått ut med oppfordring til spesielt unge mennesker, om å følge krav ang smittevern, og ta pandemien på alvor. 
Følger skalaen til mammahjerter er i denne aldersgruppen. Igår ble det normalisert å gå på ubegrenset besøk, gi klemmer, samt trene uten å holde smittevern regler. Det er ett dårlig eksempel om hvordan vi skal oppføre oss om dagen! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når ein har hatt covid for så kort tid sidan som ho, er ho ikkje immun då? Og kan heller ikkje spre smitte?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot skrev (32 minutter siden):

Men når ein har hatt covid for så kort tid sidan som ho, er ho ikkje immun då? Og kan heller ikkje spre smitte?

I følge henne selv har hun fått beskjed om å unnlate karantene og isolasjon 6 mnd frem i tid, da hun er det tryggeste å være med. Altså immun. 
 

Tenker hvis alle som har hatt covid er immune, og kan leve som før, trenger de ingen regler å forholde seg til etter endt sykdomsforløp de da. Så verken karantene plikt etter utenlands reise, 1 m avstand eller andre «regler» gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kva er det folk reagerer på då? Om ho er immun og følger råda ho får, så treng ho ikkje holde avstand i solidaritet med andre? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot skrev (5 timer siden):

Men kva er det folk reagerer på då? Om ho er immun og følger råda ho får, så treng ho ikkje holde avstand i solidaritet med andre? 

Er det bevist at man faktisk har immunitet for en viss periode? 

https://forskning.no/immunforsvaret-sykdommer-virus/blir-vi-immune-mot-koronaviruset/1672188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MzMe skrev (18 minutter siden):

Ada..

Ok, mener jeg leste en artikkel om at hun ikke ble smittet da typen hadde korona jeg? Men uansett så synes jeg ikke det er riktig av henne å holde på slik dere skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twisted87 skrev (14 minutter siden):

Ok, mener jeg leste en artikkel om at hun ikke ble smittet da typen hadde korona jeg? Men uansett så synes jeg ikke det er riktig av henne å holde på slik dere skriver. 

Da hun var ute av karantene etter at samboeren hadde hatt covid-19, begynte hun å føle seg dårlig. Hun testa da positivt på covid-19. 

Endret av MzMe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarina30 skrev (18 timer siden):

Igår På besøk hos Farmor, foreldre, søsken og venner. Trene på treningssenter uten 1 m avstand . Klemme alle du er glad i.  Helt Okei, fordi smitte team i kommunen hennes har fritatt henne karantene og isolasjon ett halvt år frem i tid siden hun har hatt covid.  
 

Så reglene om å ha minst mulig nærkontakter, ha egen kohort, holde 1 m avstand og for det meste holde seg hjemme, det angår ikke henne. Østlandet er i lockdown, og hele landet eller generelt alle kommuner som ikke en gang er i nærheten av Østlandet er preget .. 
 

Lurer på om jeg også skal pådra meg litt covid virus, slik at jeg kan leve normalt . Hun påsto psyken hennes var så langt nede etter isolasjon . Det er den for oss andre også. Dersom hun har vært veldig dårlig å syk, Med all respekt for at det er vanskelig og slitsomt, men hun måtte likevel påpeke at hun ikke dro til Dubai for å fulle Instagram’em sin.

 

Bra eksempel, fortsett sånn! 

 

Kunne ikke sakt det bedre selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hun kritiseres for å trene og gå på besøk i en kommune det er fullt lov? Har vi ikke litt mer alvorlige ting som faktisk er brudd å kritisere? Jeg nekter faktisk å tro at dere sitter i isolasjon selv om dere bor i en kommune det faktisk er innafor å leve litt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot skrev (1 time siden):

Den artikkelen er skriven i april 2020...

Du svarer ikke på spørsmålet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot skrev (14 timer siden):

Men kva er det folk reagerer på då? Om ho er immun og følger råda ho får, så treng ho ikkje holde avstand i solidaritet med andre? 

Hun kan fremdeles bære smitte. Så det er helt idiotisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...