Gå til innhold

Gå fra en mann pga forlovelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et forhold som har vart i 2-3 år er fortsatt veldig ferskt, veldig få forlover seg så tidlig. 

Et frieri har uansett mistet en del mening når dere er enig om giftermål og allerede har satt dato? Dere er jo enige, altså forlovet. Ser ikke hvorfor noen må ned på kne her. Stikk ut og kjøp de ringene sammen, og dere har en mindre ting å krangle om. 

Det jeg reagerer aller mest på her er hans forhold til økonomi, og kommunikasjonen knyttet til dette. I slike situasjoner er det lille du kommer over bare toppen av isfjellet, eller begynnelsen på store problemer. Håper dere hadde full åpenhet om økonomi, delte selvangivelser, med mer i forbindelse med at dere kjøpte hus sammen, slik at du vet at dette er et begrenset problem og at han er solid nok til at du kan eie bolig sammen med han, og dele det ansvaret et lån er. 

Anonymkode: 57eaf...dcf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Sirah skrev:

Nei, nei, nei!!! Mannen er tydeligvis ikke klar for å fri og her blir han dyttet opp i et hjørne? Et forferdelig dårlig råd!

Hun sier jo at det er en dealbreaker at han ikke vil forlove srg offisielt med henne. Da kan hun like gjerne "presse hM opp i et hjørne " som du kaller det. For vil han ikke gifte seg så gpr hun uansett, på denne måten finner hun ut av om han er interessert eller om han bare ikke har nik tak i seg til å holde på dama si  

Anonymkode: 4d8cd...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor går kvinner med på å kjøpe bolig og få unger med en fyr som de ikke er gift med i utgangspunktet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Ferskt kanskje ja, men de eier allerede et hus sammen.... 

Litt mer krevende å komme seg ut av et ekteskap, enn å selge et hus og dele pengene. 

+ at man resten av livet vil være "skilt". 

Anonymkode: 57eaf...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Men hvorfor går kvinner med på å kjøpe bolig og få unger med en fyr som de ikke er gift med i utgangspunktet? 

Mange menn er treige, og kvinnene vil ha barn før de er for gamle?

Anonymkode: 97af2...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt mer krevende å komme seg ut av et ekteskap, enn å selge et hus og dele pengene. 

+ at man resten av livet vil være "skilt". 

Anonymkode: 57eaf...dcf

Vel, men tenker man sånn så har man jo et ben ut av forholdet allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange menn er treige, og kvinnene vil ha barn før de er for gamle?

Anonymkode: 97af2...274

Mennene er treige for en grunn, den dama som står og maser er ei som holder av plass til at han finner den han virkelig vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg syns TS skal gå fra denne fyren siden han ikke vil gi henne den sikkerheten hun trenger. Så får vi håpe at hun har lært til neste gang og ikke kjøpe hus med en kar før de er gift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men tenker man sånn så har man jo et ben ut av forholdet allerede.

Vel. De fleste er vel ikke lenger i forholdet de var i da de kjøpte sin første bolig. Så heldigvis deler ikke mange dette synet på ekteskap. 

Anonymkode: 57eaf...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel. De fleste er vel ikke lenger i forholdet de var i da de kjøpte sin første bolig. Så heldigvis deler ikke mange dette synet på ekteskap. 

Anonymkode: 57eaf...dcf

Og litt vel mange kvinner gikk i kvinnefella, så jeg vet ikke hvor heldigvis det var... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier jo at det er en dealbreaker at han ikke vil forlove srg offisielt med henne. Da kan hun like gjerne "presse hM opp i et hjørne " som du kaller det. For vil han ikke gifte seg så gpr hun uansett, på denne måten finner hun ut av om han er interessert eller om han bare ikke har nik tak i seg til å holde på dama si  

Anonymkode: 4d8cd...f6c

Jeg ser poenget ditt, men jeg er uenig i fremgangsmåten. Enten vil han forlove seg med henne fordi han ikke føler at han har noe annet valg, eller så vil han stikke. Mest sannsynlig vil han føle seg presset til giftemål/forlovelse og ønsker TS å være forlovet med en fyr som gjør det av plikt? 

TS må selv avgjøre hvor viktig denne ringen er for henne. Betyr den så mye at hun dumper fyren om han ikke frir? Da er hun kanskje ikke sammen med riktig mann i utgangspunktet. Er det denne mannen hun vil være med bør hun roe ned maset om giftemål til HAN faktisk ønsker det selv. 2,5 år er fryktelig kort tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, O.G. skrev:

Men hvorfor går kvinner med på å kjøpe bolig og få unger med en fyr som de ikke er gift med i utgangspunktet? 

Når to mennesker velger hverandre er det ofte tre ting man ender opp med til slutt; bryllup, bolig og barn. Alt dette koster mye penger. Hvis man ikke har en million på bok, hva er det fornuftig å prioritere da? Et bryllup med alle man er glad i koster fort 100 000 kr. Da vil jeg heller bruke disse pengene som egenkapital til bolig, eller kjøpe en ok bruktbil. 

Og selv om det "bare" er å gå til rådhuset og få det overstått, så er ikke dette noe alle ønsker. Når de har funnet mennesket de vil tilbringe livet med så kan de like så godt vente med å gifte seg til de har god råd. Barn og bolig kan som regel ikke vente, da det første er begrenset av alder, og det andre blir myye dyrere dess lenger man venter.

For ikke å snakke om den delen av befolkningen som er i mot konseptet giftemål i sin helhet.. 

Ts, når han ikke har råd til ringene, hvordan skal dere ha råd til et bryllup? 

Anonymkode: a4cd7...e79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Og litt vel mange kvinner gikk i kvinnefella, så jeg vet ikke hvor heldigvis det var... 

De fleste som går i kvinnefella gjør det fordi de tror de er sikret gjennom ekteskap. Noe som på ingen måte stemmer. 

Anonymkode: 57eaf...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli enige om at han skal fri til deg? Be han fri tidligere enn han har tenkt? Dette hørtes jo skikkelig romantisk ut. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gad. Hvorfor er ringen så viktig?

Anonymkode: 12295...dfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når to mennesker velger hverandre er det ofte tre ting man ender opp med til slutt; bryllup, bolig og barn. Alt dette koster mye penger. Hvis man ikke har en million på bok, hva er det fornuftig å prioritere da? Et bryllup med alle man er glad i koster fort 100 000 kr. Da vil jeg heller bruke disse pengene som egenkapital til bolig, eller kjøpe en ok bruktbil. 

Og selv om det "bare" er å gå til rådhuset og få det overstått, så er ikke dette noe alle ønsker. Når de har funnet mennesket de vil tilbringe livet med så kan de like så godt vente med å gifte seg til de har god råd. Barn og bolig kan som regel ikke vente, da det første er begrenset av alder, og det andre blir myye dyrere dess lenger man venter.

For ikke å snakke om den delen av befolkningen som er i mot konseptet giftemål i sin helhet.. 

Ts, når han ikke har råd til ringene, hvordan skal dere ha råd til et bryllup? 

Anonymkode: a4cd7...e79

Hvis bryllup er viktigere enn ekteskap, så er man i feil forhold.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som går i kvinnefella gjør det fordi de tror de er sikret gjennom ekteskap. Noe som på ingen måte stemmer. 

Anonymkode: 57eaf...dcf

De fleste som går i kvinnefella trodde samboerskapet sikret dem like mye som et ekteskap gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva som skjer når ungdom ser for mye på Disney og får for lite realitetsorientering.


Mannen min "fridde" etter jeg kom ut av dusjen en helt random ukedag. Vi var basicly lutfattig, så vi kunne like gjerne brukt løkringer. Tror kanskje han laget noe av papir og dyttet ned på fingeren min. Vi spleiste på de billigste ringene vi fant etter noen måneder. Da hadde jeg også fritt ved et par anledninger til han. Det ble nesten litt "sport" i å sette seg ned på kne og fri, når man var ekstra forelska og så det vakre i den andre, i en helt grå hverdag. Dagen vi hadde karret oss opp ca 3000kr kjøpte vi altså ringer. Tror hans kostet rundt 1000 og min 2000. Fordi min hadde en stein i. Tror vi tilogmed måtte spytte i med noen panteflasker for å få det til. Jeg hadde bedre råd enn han, men følte for "anstendigheten sin del" at han skulle betale min ring og jeg hans..(Jeg ville ikke betale for begge!)

Da ringene var gravert gikk vi opp på toppen av et fjell, spretta ei flaske sjampis vi begge drakk fra, spiste kake, spilte musikk, og han leste et kleint dikt fra ei bok vi hadde fått av en venn.  Boka står enda på kjøkkenet over kjøkkenvifta.

Da vi gifta oss hadde vi ikke råd til fancy ringer, så vi brukte bare de billige forlovelsesringene. Jeg brukte en arvering som brullypsring. Vi hadde masse gjester i et stort hageselskap. Nå er det snart 15 år siden vi forlova oss oppå det fjellet, og snart 10 år siden vi gifta oss. Tre barn, to bikkjer, tre forskjellige boliger. 

Hva med å LEV I NUET?? Fremfor å hele tida vente på "det perfekte"? Det perfekte er HER, NÅ!

LEV!

 

 

Anonymkode: e102f...513

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...