Gå til innhold

Gå fra en mann pga forlovelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Dette syns jeg er forferdelig vondt å snakke om og håper for forståelse selvom veldig få sikkert vil kjenne seg igjen. 

Jeg og mannen min har vært sammen i snart 2.5 år. Og vi har helt siden vi møttes snakket om barn, forlovelse, giftermål osv. I starten av februar sa han at han hadde snakket med sin kollega om at han ville fri og lurte på hva jeg syns om å gifte oss før barn. Dette ble jeg veldig glad over da dette var et tema vi ikke snakket om lenger siden jeg hadde gitt opp etter mange krangler om dette og jeg følte meg ikke bra nok for et frieri. 

Han har inkludert meg mye i planene og skyldt mye på økonomi. Jeg har betalt regninger og sagt jeg skal betale hans ring for at dette skal hjelpe han sånn at han skal fri tidligere. Likevel finner jeg flere regninger som har gått til forfall og fått vite at han egentlig ikke hadde tenkt å fri før til juli. Men sagt at han skal flytte det til innen slutten av mai for å gjøre meg fornøyd. Jeg har sagt flere ganger at jeg kan fri men det nekter han for. Nå føler jeg at alt er ødelagt og den romantiske og fine minnene rundt frieri ikke vil komme. Bare forbinde det med krangling. Vi har nesten bestemt dato, snakket om bryllup, han har sagt til familien at han skal fri osv men han benytter seg ikke av tilbudene på gullfunn, jeg har gjentatte ganger gått å prøvd ringer og fått vite ringstørrelser, og nå føler jeg alt er bare press. Alt dette har ødelagt så mye og jeg vet ikke om vi bør være sammen når vi klarer å ødelegge noe som egentlig bare skal være så fint 

Anonymkode: 828bd...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår jeg deg riktig at dere har hatt mange krangler om frieri i forholdet deres? Hvor tidlig begynte dere å krangle om at han bør fri til deg? 

Anonymkode: 16e74...69e

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår jeg deg riktig at dere har hatt mange krangler om frieri i forholdet deres? Hvor tidlig begynte dere å krangle om at han bør fri til deg? 

Anonymkode: 16e74...69e

Var rundt den tiden vi begynte å se på hus sammen. Jeg ville gjerne være forlovet før vi kjøpte hus.. vi kjøpte oss hus for 6 mnd siden

Anonymkode: 828bd...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår jeg deg riktig at dere har hatt mange krangler om frieri i forholdet deres? Hvor tidlig begynte dere å krangle om at han bør fri til deg? 

Anonymkode: 16e74...69e

Han har sagt fra de gangene at han ikke var klar og det respekterte jeg. Men det ble ikke respektert når det gjaldt meg og huskjøp.. 

Anonymkode: 828bd...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du maser fælt. Han vil ikke forlove seg. Deal with it

Anonymkode: 8e738...0ab

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men han ville vel aldri sagt at han vil fri hvis han ikke vil?..

Anonymkode: 828bd...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Dette syns jeg er forferdelig vondt å snakke om og håper for forståelse selvom veldig få sikkert vil kjenne seg igjen. 

Jeg og mannen min har vært sammen i snart 2.5 år. Og vi har helt siden vi møttes snakket om barn, forlovelse, giftermål osv. I starten av februar sa han at han hadde snakket med sin kollega om at han ville fri og lurte på hva jeg syns om å gifte oss før barn. Dette ble jeg veldig glad over da dette var et tema vi ikke snakket om lenger siden jeg hadde gitt opp etter mange krangler om dette og jeg følte meg ikke bra nok for et frieri. 

Han har inkludert meg mye i planene og skyldt mye på økonomi. Jeg har betalt regninger og sagt jeg skal betale hans ring for at dette skal hjelpe han sånn at han skal fri tidligere. Likevel finner jeg flere regninger som har gått til forfall og fått vite at han egentlig ikke hadde tenkt å fri før til juli. Men sagt at han skal flytte det til innen slutten av mai for å gjøre meg fornøyd. Jeg har sagt flere ganger at jeg kan fri men det nekter han for. Nå føler jeg at alt er ødelagt og den romantiske og fine minnene rundt frieri ikke vil komme. Bare forbinde det med krangling. Vi har nesten bestemt dato, snakket om bryllup, han har sagt til familien at han skal fri osv men han benytter seg ikke av tilbudene på gullfunn, jeg har gjentatte ganger gått å prøvd ringer og fått vite ringstørrelser, og nå føler jeg alt er bare press. Alt dette har ødelagt så mye og jeg vet ikke om vi bør være sammen når vi klarer å ødelegge noe som egentlig bare skal være så fint 

Anonymkode: 828bd...3b7

Mas om forlovelse og betal regninger og for mannens ring folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har sagt fra de gangene at han ikke var klar og det respekterte jeg. Men det ble ikke respektert når det gjaldt meg og huskjøp.. 

Anonymkode: 828bd...3b7

Hvis dere har hatt mange krangler om det så har du vel ikke du respektert at han har sagt at han ikke er klar da? Siden det har blitt et tema mange ganger. 

Anonymkode: 16e74...69e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har sagt fra de gangene at han ikke var klar og det respekterte jeg. Men det ble ikke respektert når det gjaldt meg og huskjøp.. 

Anonymkode: 828bd...3b7

Det høres ikke ut som om du respekterer at han ikke er klar i det hele tatt. Tvert imot. Og hvis du ikke ville kjøpt hus, så kunne du jo latt være, så jeg skjønner ikke helt at du skylder på ham for det. Dette høres helt vilt ut for meg, hele greia. Hvis dere er enige om at dere skal gifte dere og få barn, er dere jo i praksis forlovet uansett, så hva skal egentlig et stort frieri være godt for?

Anonymkode: cc8ab...840

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nå gjennom responsen jeg har fått at jeg har ikke helt vært den kjæresten jeg burde. Jeg skal si til han at han ikke trenger å tenke mer på det. Så hadde satt pris på om det ikke kom flere kommentarer på at det jeg gjorde var dumt. 

Anonymkode: 828bd...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner nå gjennom responsen jeg har fått at jeg har ikke helt vært den kjæresten jeg burde. Jeg skal si til han at han ikke trenger å tenke mer på det. Så hadde satt pris på om det ikke kom flere kommentarer på at det jeg gjorde var dumt. 

Anonymkode: 828bd...3b7

Huff.. Du, dette er Kvinneguiden altså, ikle ta det så seriøst! 

Skjønner godt at ďu reagerer.  Du ønsket at han skulle forplikte seg til deg før dere kjøpte hus. Han valgte det vekk. Du ga etter fordi du elsker ham.

Han spør om ikke dere skal gifte dere før dere får barn, du samtykker og blir glad. Men så frir han pokker meg aldri! Alt ligger til rette for at han skal det, bare ringen mangler. 

Hvis du kjenner på at dette ikke går, og at ekteskap er så viktig for deg, så skjønner jeg godt at du vurderer å avslutte forholdet. 

Hva med å ta saken i egne hender enda mer enn du allerede har gjort? Gi ham en tilbudsavis og pek på ringene. "En sånn ønsker jeg meg, jeg vil veldig gjerne innom der når vi skal på senteret i dag. Da kan du få sjekka ringstørrelsen din også 😊"  Kyss ham, vær god mot ham og vær den kjæresten du ønsker å være. Det er ikke lenge til mai. 

Hvis ingenting har skjedd innen utgangen av mai, så tar du saken i egne hender. 01.06.19 så frir du. Sier han nei, så går du fra ham, da vil han ikke gifte seg med deg. 

Anonymkode: 4d8cd...f6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff.. Du, dette er Kvinneguiden altså, ikle ta det så seriøst! 

Skjønner godt at ďu reagerer.  Du ønsket at han skulle forplikte seg til deg før dere kjøpte hus. Han valgte det vekk. Du ga etter fordi du elsker ham.

Han spør om ikke dere skal gifte dere før dere får barn, du samtykker og blir glad. Men så frir han pokker meg aldri! Alt ligger til rette for at han skal det, bare ringen mangler. 

Hvis du kjenner på at dette ikke går, og at ekteskap er så viktig for deg, så skjønner jeg godt at du vurderer å avslutte forholdet. 

Hva med å ta saken i egne hender enda mer enn du allerede har gjort? Gi ham en tilbudsavis og pek på ringene. "En sånn ønsker jeg meg, jeg vil veldig gjerne innom der når vi skal på senteret i dag. Da kan du få sjekka ringstørrelsen din også 😊"  Kyss ham, vær god mot ham og vær den kjæresten du ønsker å være. Det er ikke lenge til mai. 

Hvis ingenting har skjedd innen utgangen av mai, så tar du saken i egne hender. 01.06.19 så frir du. Sier han nei, så går du fra ham, da vil han ikke gifte seg med deg. 

Anonymkode: 4d8cd...f6c

Tusen takk for svar. Det setter jeg veldig pris på. Jeg tar imot tipsene dine også må jeg bare se litt an. 

Anonymkode: 828bd...3b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner nå gjennom responsen jeg har fått at jeg har ikke helt vært den kjæresten jeg burde. Jeg skal si til han at han ikke trenger å tenke mer på det. Så hadde satt pris på om det ikke kom flere kommentarer på at det jeg gjorde var dumt. 

Anonymkode: 828bd...3b7

Du er nok drømmekjæresten til mange siden du betaler for regningene og atpåtil sier du skal betale for hans ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner at du er skuffa, men dette er virkelig ikke mannen du vil gifte deg med nå. Styr langt unna å binde din økonomi opp mot hans. Vent til han er en mann som er deg verdig.

Anonymkode: 7cec0...8ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde heller ikke fridd med det utgangspunktet :P

2,5 år er jo ingenting. Hverken for ekteskap eller barn.

Og om han har masse forfalte regninger så ville jeg igrunnen heller stusset mer på det.......det er en varsellampe som gløder rødt. 

Anonymkode: bf515...ddf

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde heller ikke fridd med det utgangspunktet :P

2,5 år er jo ingenting. Hverken for ekteskap eller barn.

Og om han har masse forfalte regninger så ville jeg igrunnen heller stusset mer på det.......det er en varsellampe som gløder rødt. 

Anonymkode: bf515...ddf

Hvor har jeg sagt masse? Jeg fant 1-3 stk som var på 1200 totalt 

Anonymkode: 828bd...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff.. Du, dette er Kvinneguiden altså, ikle ta det så seriøst! 

Skjønner godt at ďu reagerer.  Du ønsket at han skulle forplikte seg til deg før dere kjøpte hus. Han valgte det vekk. Du ga etter fordi du elsker ham.

Han spør om ikke dere skal gifte dere før dere får barn, du samtykker og blir glad. Men så frir han pokker meg aldri! Alt ligger til rette for at han skal det, bare ringen mangler. 

Hvis du kjenner på at dette ikke går, og at ekteskap er så viktig for deg, så skjønner jeg godt at du vurderer å avslutte forholdet. 

Hva med å ta saken i egne hender enda mer enn du allerede har gjort? Gi ham en tilbudsavis og pek på ringene. "En sånn ønsker jeg meg, jeg vil veldig gjerne innom der når vi skal på senteret i dag. Da kan du få sjekka ringstørrelsen din også 😊"  Kyss ham, vær god mot ham og vær den kjæresten du ønsker å være. Det er ikke lenge til mai. 

Hvis ingenting har skjedd innen utgangen av mai, så tar du saken i egne hender. 01.06.19 så frir du. Sier han nei, så går du fra ham, da vil han ikke gifte seg med deg. 

Anonymkode: 4d8cd...f6c

Nei, nei, nei!!! Mannen er tydeligvis ikke klar for å fri og her blir han dyttet opp i et hjørne? Et forferdelig dårlig råd!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg sagt masse? Jeg fant 1-3 stk som var på 1200 totalt 

Anonymkode: 828bd...3b7

Er ikke det nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...