Gå til innhold

Tuter dere hvis noen gjør noe galt i trafikken?


Ullvott

Anbefalte innlegg

Kjørte forbi noen unger her om dagen som gikk hjem fra skolen og som var veldig ivrige på at bilistene som kjørte forbi skulle tute. Så jeg tuta jeg, ingen biler foran eller bak meg eller i mot akkurat da. Det er visst ulovlig. Men det er eneste gangen jeg kan huske å ha tuta. 

 

Anonymkode: ea274...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri brukt det. Men jeg synes det er morsomt og sært at ved utenlandsbesøk nedover i Europa så brukes bilhornet slik som ringeklokke på sykkel «hold siden din, her kommer jeg!» 😅 

Anonymkode: 5f285...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for jeg tenker de aller fleste gjør feil innimellom, og de fleste er klar over det når de gjør feilen. De trenger ikke en bedrevitende pekefinger for å vite at de gjorde en tabbe

Anonymkode: 799b5...e75

Selv synes jeg det er greit å få en påminner. Jeg har blitt tutet på ved brudd på forkjørsretten et par ganger, og jeg kommer til å huske for evig og alltid at de vegene jeg trodde var forkjørsvei ikke var det. Så tuting synes jeg er helt greit. Å gjøre fingersymboler samtidig synes jeg derimot ikke noe om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuter ofte, og min tut er veldig sterk

Anonymkode: cb3e8...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør nok det innimellom, og viser finger'n!!! 🙈

Jeg kan være litt småamper i trafikken når jeg møter på duster som ikke kan lese trafikken, eller ikke forstår trafikken....

Anonymkode: 4d3c9...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg verken tuter eller blinker. Jeg er rolig og tålmodig, både i trafikken og ellers. 

Jeg synes det er både pinlig og skremmende med folk som vippes ut av balanse for bagateller, de burde ikke kjørt bil. 

Anonymkode: 681cb...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt på idioter av en annen verden som tuter da jeg øvelseskjørte og kvelte bilen før en rundkjøring. Står tydelig L bakpå, man VIL jo ikke kvele bilen. Og man holder på å lære. Slike mennesker 🤦🏼‍♀️ Det er bare patetisk 😅

Anonymkode: 5f285...587

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg både tuter og viser fingeren. 

Tuter i farlige situasjoner, f.eks. når noen ikke overholder vikeplikten eller ligger midt i veibanen i en sving. Altså tuter jeg på folk som prøver å drepe meg. Jeg tuter aldri ved "ufarlige" feil som andre sjåfører gjør. Kun når det er livsfare. Rekker jeg det, gir jeg samtidig en tydelig finger i tillegg. 

 

 

Anonymkode: 8735a...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har opplevd trafikkbildet i visse andre land innser man at trafikk-opplevelsen i Norge er som å seile avgårde på ei seng av dun :laugh: Jeg kan tute når det er/var en reell fare for sammenstøt, men ikke hvis noen bare er litt for ivrig inn i rundkjøringen eller jeg bare ble irritert av noe. Da kommenterer jeg det heller for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...