Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som heller ønsker å fortsette å kaste bort tusenvis av kroner på forskjellige hudpleieprodukter (mot acne feks), når


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.3.2019 den 20.58, AnonymBruker skrev:

Omg, mange har vært hos hudleger uten hell...rimeligste løsning? Når de ber deg kjøpe både ene og andre som hos mange gjør mer skade enn bra

Link til noe som bekrefter din påstand, takk! :) 

Anonymkode: 1eb44...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått fast hos hudlege siden jeg var liten på grunn av atopisk eksem. Hudlegen har for all del hjulpet meg mye, med kortison og lysbehandling, og forklaringer rundt hvorfor huden min reagerer og råd om hva jeg bør unngå ift. allergier, aktiviteter og yrker.

Men kremene han har valgt ut for meg har dessverre hatt en tendens til å få eksemen min til å blusse opp istedet for å roe den. Så da har jeg måttet prøve og feile på egenhånd. Og ja, nå kjøper jeg kremer som koster meg en del, men i det minste har jeg mindre vondt og har ikke sår og kløe like ofte.

Endret av heipådegsann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, heipådegsann skrev:

Jeg har gått fast hos hudlege siden jeg var liten på grunn av atopisk eksem. Hudlegen har for all del hjulpet meg noe, men kremene han har valgt ut for meg har dessverre hatt en tendens til å få eksemen min til å blusse opp istedet for å roe den. Så da har jeg måttet prøve og feile på egenhånd. Og ja, nå kjøper jeg kremer som koster meg en del, men i det minste har jeg mindre vondt og har ikke sår og kløe like ofte.

Gjelder dette for alle de kremene han valgte ut for deg? Ga du han tilbakemelding om dette?

Anonymkode: 1eb44...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjelder dette for alle de kremene han valgte ut for deg? Ga du han tilbakemelding om dette?

Anonymkode: 1eb44...c1d

Ja, og ja. Han har aldri truffet på fuktighetskremer dessverre. Av en eller annen grunn takler jeg de feteste kremene dårlig, og det var alt han ville ha meg til å bruke. Har som sagt vært klient hos han i mange år (over 20), så vi har fått tid til å diskutere det meste rundt huden min føler jeg.

Han har et rykte på seg for å være veldig flink, og det er egentlig inntrykket jeg sitter igjen med av han også. Men jeg orker ikke å prøve ut så mye forskjellig lenger, blir litt lei eksperimenteringen, så når jeg nå har funnet noe jeg opplever fungerer så holder jeg meg til det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle virkelig ønske at noen hadde opplyst meg om at hudlege er det beste for mange år siden. Men jeg ante ikke det. Hadde spart masse penger på ubrukelige kremer solgt av butikkfolk uten snøring. Så sånn sett var det bra jeg fikk perioral dermatitt og seboreisk eksem i tillegg til kvisene, slik at jeg endelig fikk orden på huden min. Nå har jeg endelig funnet perfekt hudkrem og får krem mot eksem på resept. Den koster litt, men kvisene er helt borte. 

Anonymkode: 6241a...65c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, har jeg lest for lenge lenge siden, at det har blitt gjort forskning på hygiene og acne. Og det ble funnet ut at hygiene betydde enormt mye for forbedring av acne, faktisk så liten og helt gratis tiltak som å bytte putetrekk hver dag, gjorde det bedre i testene enn alle mulige dyre kremer, til og med reseptbelagte. Så jeg lurer også på, hvorfor ikke flere bare bytter sengetøy oftere. 

Anonymkode: 76dd4...d81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2019 den 21.07, Brunette89 skrev:

Kan jeg spørre deg hva du bruker mot rosacea? ( legemiddel og produkter ) har rosacea på nesen / ved siden av på kinnene . Får det ikke vekk , prøvd laser og elixir hudpleie under veiledning . 

Jeg har resept på Finacea krem med azelainsyre som fungerer supert for meg, kombinert med god hudpleie. Her har jeg prøvet/feilet mye for å finne de produktene huden min responderer bra på. Føler jeg vet rimelig godt hvordan jeg kan roe huden best mulig hvis utbrudd kommer. Men det er utrolig individuelt hva huden responderer bra på. Nå er det slik at nesten ingen tror jeg har Roscea når de ser huden min. Og ettersom jeg reagerer på utrolig mye av sminke, er det positivt at huden ser bra ut uten hudsminke.  Hudlegen kom også med tips. Samt at skulle det forverre seg, finnes det andre reseptbelagte kremer/medisiner man kan prøve. Jeg vil anbefale deg hudlege, som kan se på huden din og gi deg spesifikk resept og forslag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...