Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som heller ønsker å fortsette å kaste bort tusenvis av kroner på forskjellige hudpleieprodukter (mot acne feks), når


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange som heller ønsker å fortsette å kaste bort tusenvis av kroner på forskjellige hudpleieprodukter (mot acne feks), når den beste og rimeligste løsningen finnes  hos  hudlege og de har blitt opplyst om dette?

Anonymkode: 1eb44...c1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi reklame fungerer. Mange hudkremer gjør absolutt ingenting for normal hud, mange hudkremer er dårlige for problemhud. Men så lenge reklamene sier noe annet, så kaster folk penger på de, selv om det ikke finnes noe vitenskaplig grunn til å tro at kremene fungerer

Anonymkode: 60ed8...32c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi enkelte (som f.eks meg) må bruke penger på gode produkter selv om jeg har brukt både antiobiotika, kremer, og gått på isotretinoin kur to ganger. 

 

Anonymkode: 338b8...0ca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange er avhengig av god og riktig hudpleie for at huden skal holde seg fin. Selv går jeg til hudlege for roscea og eksem. Og jeg får reseptbelagte legemidler av hudlege. Men uten riktig hudpleie samtidig blir huden min helt krise. Min hud tåler bare visse produkter hudpleie og sminke, og det har vært mye prøve/feile for å finne det som passer for min hud. Og ja det koster en del, men det er det verdt for å slippe å ha en hud som er vond. Det er en ting at urenheter mm kan synes, men i mitt tilfelle så er huden veldig vond når den er betent pga roscea og ekstra sensitivitet. Bruker jeg feil produkter kan huden min reagere med alt fra roscea utbrudd, kviser/acne, rødhet og eksem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kranglete hud. Kviser, allergi, tørr, fet, tåler lite, som aloe vera eller at jeg tar mye på den..

 Har prøvd mye. Når en apotek-ansatt sto å sier ditt og datt og jeg var ung, trodde jeg dem, før. De skjønner jo lite, skjønner jeg nå. Vært på hudklinikk og syrebehandling.( skiftet hud som en snok he he) Dyre kremer. Tja.. gøy. erfaring. A-vitkrem og syre noen mnder. Tja.. Intrerresant. Flassing og etseskader. Men ble kvitt de der pigmentflekkene. Ja til neste sommer...

Hudlege og hormoner (diane mot kviser) var midt i blinken, unntatt blodproppfaren da... Ellers: vaselin, når tørr. Kortison, når allergi. Solfaktor 50, hver dag. vaskeservietter morgen og kveld. Ingen sminke, ingen rare kremer. Klut og vann innimellom. Huden "smiler" mye nå.

Men jeg er en. Dette er min erfaring. Jeg tror de fleste dyre produkter er tull og tøys. Men andre har funnet sitt svar ett annet sted enn meg... 

Likevel: Og finne ut hva kvinner vil ha i fjeset er en gullgruve. Mange om beinet for å selge oss fett og vann  i gullkrukker med fancy ord og lovnader. Ikke like gøy å lage krem for menn f.eks. Verden vil bedras og bli slank og rymkefri. Takk gudene vi har litt regel for villedende markedføring iallefall. Men det er så mange smutthull

Anonymkode: 57279...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Thursday, March 21, 2019 den 1.12, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange som heller ønsker å fortsette å kaste bort tusenvis av kroner på forskjellige hudpleieprodukter (mot acne feks), når den beste og rimeligste løsningen finnes  hos  hudlege og de har blitt opplyst om dette?

Anonymkode: 1eb44...c1d

Fordi verden vil bedras...    

Anonymkode: 24fcb...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolk betaler tusenvis av kroner på kremer som lover å forhindre eller til og med FJERNE rynker....! Det er så jævlig godtroende. Ingen krem i verden kan fjerne en rynke i huden som er oppstått.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 2.12, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange som heller ønsker å fortsette å kaste bort tusenvis av kroner på forskjellige hudpleieprodukter (mot acne feks), når den beste og rimeligste løsningen finnes  hos  hudlege og de har blitt opplyst om dette?

Anonymkode: 1eb44...c1d

Haha! Seriøst?  Omg, mange har vært hos hudleger uten hell...rimeligste løsning? Når de ber deg kjøpe både ene og andre som hos mange gjør mer skade enn bra

Betse måten i lengden er endring av diett, sunn, ren mat, ingen kjemikalier i mat og rene hudprodukter. 

Anonymkode: c9a69...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kommer skjønnhet innenfra. Ja du kan ha betennelse i huden - men hvorfor har du det da? 

Kremer behandler hovedsakelig symptomene men ikke årsakene. 

Hormoner i ubalanse kan jo gi kviser langt inn i voksen alder. 

Anonymkode: bf38e...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Million skrev:

Kvinnfolk betaler tusenvis av kroner på kremer som lover å forhindre eller til og med FJERNE rynker....! Det er så jævlig godtroende. Ingen krem i verden kan fjerne en rynke i huden som er oppstått.

Retinoler kan faktisk minimere rynker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SupaWoman skrev:

Retinoler kan faktisk minimere rynker.

Tviler sterkt. Det er ønsketenkning. HVIS noe skjer, så er det ørsmå, minimale rynker som kanskje minimeres litt rett og slett pga de får fuktighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Så mange bruker tusenvis på hudpleie før de går til lege /hudlege. Lege burde være første steget, og så om det ikke funker, da kan man begynne å eksperimentere med alt mulig annet. 

Anonymkode: 92681...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.3.2019 den 2.12, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange som heller ønsker å fortsette å kaste bort tusenvis av kroner på forskjellige hudpleieprodukter (mot acne feks), når den beste og rimeligste løsningen finnes  hos  hudlege og de har blitt opplyst om dette?

Anonymkode: 1eb44...c1d

Hudlege har den beste og rimeligste løsningen? Jaha? Selv tok jeg Roaccutan og ble kvitt problemet etter 2 uker med behandling.

Anonymkode: 2e408...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hudlege har den beste og rimeligste løsningen? Jaha? Selv tok jeg Roaccutan og ble kvitt problemet etter 2 uker med behandling.

Anonymkode: 2e408...449

Hvor fikk du roaccutan fra? 

Anonymkode: 92681...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Brunette89
På 24.3.2019 den 20.17, vimsefrøken skrev:

Fordi mange er avhengig av god og riktig hudpleie for at huden skal holde seg fin. Selv går jeg til hudlege for roscea og eksem. Og jeg får reseptbelagte legemidler av hudlege. Men uten riktig hudpleie samtidig blir huden min helt krise. Min hud tåler bare visse produkter hudpleie og sminke, og det har vært mye prøve/feile for å finne det som passer for min hud. Og ja det koster en del, men det er det verdt for å slippe å ha en hud som er vond. Det er en ting at urenheter mm kan synes, men i mitt tilfelle så er huden veldig vond når den er betent pga roscea og ekstra sensitivitet. Bruker jeg feil produkter kan huden min reagere med alt fra roscea utbrudd, kviser/acne, rødhet og eksem. 

Kan jeg spørre deg hva du bruker mot rosacea? ( legemiddel og produkter ) har rosacea på nesen / ved siden av på kinnene . Får det ikke vekk , prøvd laser og elixir hudpleie under veiledning . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 20.17, vimsefrøken skrev:

Fordi mange er avhengig av god og riktig hudpleie for at huden skal holde seg fin. Selv går jeg til hudlege for roscea og eksem. Og jeg får reseptbelagte legemidler av hudlege. Men uten riktig hudpleie samtidig blir huden min helt krise. Min hud tåler bare visse produkter hudpleie og sminke, og det har vært mye prøve/feile for å finne det som passer for min hud. Og ja det koster en del, men det er det verdt for å slippe å ha en hud som er vond. Det er en ting at urenheter mm kan synes, men i mitt tilfelle så er huden veldig vond når den er betent pga roscea og ekstra sensitivitet. Bruker jeg feil produkter kan huden min reagere med alt fra roscea utbrudd, kviser/acne, rødhet og eksem. 

Ja, det blir noe annet. Jeg tenkte på de som i løpet av mange år prøver det ene produktet etter det andre (gjerne kjøpt på parfymeri el.l.) uten å gå til hudlege, og kaster bort flere titusenvis av kroner på produkter som ikke hjelper de.

Anonymkode: 1eb44...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Hudlege har den beste og rimeligste løsningen? Jaha? Selv tok jeg Roaccutan og ble kvitt problemet etter 2 uker med behandling.

Anonymkode: 2e408...449

Du fikk vel gjerne den på resept fra ... LEGE :) 

Anonymkode: 1eb44...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...